Lokalizácia
Formulár sa odosiela
bohuzial ovecky ked nevidia bububu zakazovu znacku tak nevedia. rovnako ako modra znacka s bicyklom :)
Zobraziť komentár 29.10.2025 - 08:32:51
00
takže na chodníku max 6 km/h ... presne to merať asi nikto nebude ... ale behať sa bude môcť tiež max 6 km/h :) je to jednoznačné ... na ceste behať môžeš, keďže minimálna rýchlosť nie je, tak aj chodiť ...
Zobraziť komentár 29.10.2025 - 09:28:38
00
Ak je vedla cesty chodnik musis ho pouzit 😄
Zobraziť komentár 29.10.2025 - 10:21:32
01
arrow_leftscarinko napísal:
Ak je vedla cesty chodnik musis ho pouzit 😄

Šach-mat chodci. :D
Zobraziť komentár 29.10.2025 - 10:53:12
00
Mna minule zdrbal polovnik v lese, ze to nie je cyklotrasa, som ho odbil, ze je tam cesta. Teraz ked sa budu stazovat chodci napr. na detska co sa ucia bicyklovat tak maju podla zakona pravdu.
Zobraziť komentár 29.10.2025 - 11:17:10
00
V Rakúsku majú na vstupe do pešej zóny zákaz vjazdu všetkým vozidlám (teda aj s bicyklom) s dodatkovou tabuľkou - vjazd bicyklov povolený pri max. rýchlosti chodca.

A k tým infantilným dumaniam, ako to budú merať - nebudú. Bude stačiť, keď sa bicykel (kolobežka) bude prepletať pomedzi chodcov rovnakým smerom ako chodci výrazne rýchlejšie. Taký bicykel jasne ohrozuje bezpečnosť chodcov a to bude stačiť. Je jedno, či chodec ide rýchlosťou 2, 3, 5 alebo 7 km/hod. Na druhej strane - budú to policajti riešiť keď neriešia iné veci?
Zobraziť komentár 29.10.2025 - 11:43:52
01
V magazíne MTBiker sa objavil článok/video https://www.mtbiker.sk/video/130476/unikatny-elektrobicykel-s-jedinecnym-motorom-rocky-mountain-instinct-powerplay-sl.html#
Podľa zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke, § 1, ods. 2, písm. m) je predstavený e-bicykel motorovým vozidlom.
Podľa § 4, ods. 3 citovaného zákona sa môže motorové vozidlo používať, okrem výnimiek, výhradne na cestách. V zákone o cestnej premávke, zákone o lesoch ani v zákone o ochrane prírody nie je uvedená žiadna výnimka, ktorá by umožňovala v lesoch používať motorové vozidlo na rekreačné účely, na športové účely len s osobitným povolením príslušnej lesnej správy.

Z toho mi vyplýva, že portál MTBiker podporuje, priam propaguje, porušovanie slovenskej legislatívy. cervo, čo ty na to?
Zobraziť komentár 29.10.2025 - 13:38:34
01
JoKo tu je aktualne znenie zakona: https://www.slov-lex.sk/ezbierky/pravne-predpisy/SK/ZZ/2009/8/, paragraf 1 nema ziadne odseky. Skus mi este raz napisat, podla akeho ustanovenia v tom zakone mas podozrenie, ze by dany elektrobicykel mal byt motorovym vozidlom a preco taketo podozrenie mas.
Zobraziť komentár 29.10.2025 - 14:57:36
03
JoKo práve zákon č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke, §2, ods.2, písm. m) píše o tom, že e-bajk ( s danými parametrami ) je nemotorovým vozidlom. Je to tam strašne blbo napísané, najmä keď písmeno l), ktoré popisuje motorové vozidlo, vylučuje len trolejbusy a písmeno f) ( tlačenie e-bajku a e-kolobežky ).

PS: inak som na strane bio bajkerov, tak nie že sa do mňa ( do vlastného ) pustíte 😃
Zobraziť komentár 29.10.2025 - 16:47:35
02
arrow_leftcervo napísal:
JoKo tu je aktualne znenie zakona: https://www.slov-lex.sk/ezbierky/pravne-predpisy/SK/ZZ/2009/8/, paragraf 1 nema ziadne odseky. Skus mi este raz napisat, podla akeho ustanovenia v tom zakone

Šmykli sa mi prsty, manželka už stála vo dverách, stepovala, že kedy už pôjdem, tak som to trikrát neprekontroloval... Mal to byť § 2 ako píše aj MarKac80

MarKac80 v odstavci m) je jasne napísané, aké podmienky musia byť dodržané, aby bicykel s pomocným elektrickým motorčekom bol považovaný za nemotorové vozidlo. Keď niektorú podmienku nedodržuje, je považovaný za motorové vozidlo.
Zobraziť komentár 29.10.2025 - 18:39:47
00
čiže načipovane už tam nepatri... ved to sa tu diskutuje dlhodobo, a ich majitelia sa na to dokola uražaju :D
Zobraziť komentár 29.10.2025 - 18:48:38
00
JoKo pisali sme si spravu, ale napisem aj sem pre informaciu:

Zo zakona, spominany odstavec a pismeno m):

"... alebo bicykel vybavený pomocným elektrickým motorčekom s trvalým menovitým výkonom do 0,25 kW, ktorého výkon sa progresívne znižuje a nakoniec sa preruší, keď vozidlo dosiahne rýchlosť 25 km h-1 alebo keď vodič prestane šliapať do pedálov,"

Vsetky standardne e-biky (nie speed pedelec) maju menovity vykon 250W, aby splnali tuto legislativnu podmienku. Tak to ma aj Rocky Mountain (vid https://bikes.com/en-de/products/instinct-pp-sl-c90-25, Drive System / Nominal Power). Kazdy moderny e-bike ma maximalny vykon vyssi ako 250W a je to v poriadku, pokial splna podmienku toho nominalneho vykonu (netusim ako sa to realne definuje a meria). Cize tuto ide naozaj o e-bike splnajuci legislativne poziadavky na to, aby nebol motorovym vozidlom a jazda nim po lese ci verejnych komunikaciach je legalna.

Odstranenie obmedzenia na 25 km/h je nelegalne a MTBIKER striktne odmieta poziadavky zakaznikov na takuto upravu a v ziadnom pripade taketo upravy nepropaguje ani neodporuca.
Zobraziť komentár 29.10.2025 - 18:56:30
04
Co sa tyka tych 6km/h dobre to vystihuje tento kometar:

„Isté totiž je len to, že deti na bicykloch naučí, že je normálne porušovať zákon, alebo ich vyženie na cestu aj na miestach, kde to môže mať fatálne následky,“ vysvetľuje Cyklokoalícia.
Zobraziť komentár 29.10.2025 - 19:43:58
01
arrow_leftJOLI napísal:
Zbytočne sa to nafukuje. Aj tu. Rýchlosť chôdze sa stanovila iba kvôli tomu aby sa dalo vychádzať z nejakej hodnoty, ktorá doteraz nebola definovaná. A teda táto hudnota bude smerodajná k posudzovaniu rýchlosti bicyklov, kolobežiek. Nič v tom zákone nie je o tom, že má postihovať aj bežcov.
Príklad, v pešej zóne, kde mali vstup povolený aj cyklisti sa môže jazdiť iba rýchlosťou chôdze. Doteraz sa žiaľ nevedelo aká je to hodnota, takže nejaké dokazovanie zo strany kontrolného organu bolo na vode, ako aj postih.
No a tento zákon to iba upresnil.


V pešej zóne nie je obmedzenie rýchlosti jazdy na rýchlosť chôdze, ale na 20 km/h:
§ 59 Osobitné ustanovenia o cestnej premávke v obytnej zóne, pešej zóne a školskej zóne,
V obytnej zóne, pešej zóne a školskej zóne vodič smie jazdiť rýchlosťou najviac 20 km h-1. Pritom je povinný dbať na zvýšenú ohľaduplnosť voči chodcom, ktorých nesmie ohroziť. Ak je to nevyhnutné, vodič je povinný zastaviť vozidlo. V obytnej zóne a pešej zóne je státie motorových vozidiel zakázané, ak dopravnou značkou nie je určené inak. V školskej zóne možno stáť, ak tým nie je obmedzený pohyb chodcov.


Ani schválená zmena zákona sa pešej zóny netýka, naďalej sa v nej môže jazdiť rýchlosťou 20 km/h aj na bicykli.

arrow_leftscarinko napísal:
Som zvedavy kadial budu bezci behat ?


Napriek kope nepresných informácií sa rýchlosť chôdze na chodcov a bežcov vzťahovať nebude, viď návrh zákona, resp. Detaily návrhu zákona.

Menia sa tri základné veci:
1. Ak je chodník označený značkou cestička pre chodcov s dodatkovou tabuľkou cyklisti voľno, cyklisti môžu ísť max. 6 km/h (§ 55 ods. 6). Tým prakticky táto kombinácia značiek stráca zmysel. Ale teoreticky, ak by bola na cestičke pre chodcov povolená jazda autom (napr. ako príjazd k nejakej nehnuteľnosti), tak by sa obmedzenie rýchlosti 6 km/h na tento prípad nevzťahovalo.
2. Deti do 10 rokov na bicykli (a ich sprievod) na chodníku na tiež maximálne 6 km/h (§ 55 ods. 1). Veľa z nich ani tak pomaly ísť nevie. Takže buď po ceste alebo budú porušovať zákon (ako bolo vyššie spomenuté).
3. Na skateboarde, korčuliach, kolobežke či bežkách tiež len 6 km/h (§ 52 ods. 5). Takže napríklad rôzne triky mimo skateparku len do rýchlosti 6 km/h :D Deti, ktoré chodia do školy samostatne na kolobežke ju môžu rovno nechať doma, lebo to nebude o nič rýchlejšie než pešo. Alebo budú porušovať zákon :P
Zobraziť komentár 29.10.2025 - 20:04:03
00
arrow_leftJOLI napísal:
To, že ty ako cyklista nemáš svoje meracie zariadenie je v tomto smere úplne nepodstatné.


Práveže naopak, toto je veľmi podstatné.
Zobraziť komentár 29.10.2025 - 20:17:52
00
keyboard_arrow_up