Lokalizácia
Formulár sa odosiela
A aká by bola podľa teba dobrá kombinácia pre toho kamaráda?

Lebo ja mám tiež skoro 100 kg, mám 160/140 a zatiaľ žiadne problémy nemám. 8)
Ale je pravda, že brzdím vždy až v cieli. :D :D :D


To bych chtěl vidět na pořádném sjezdu typu žlutá z Lysé k Šancím v Beskydech (to je jen jako známější příklad, našly by se i těžší a i pro brzdy horší) a to za podmínky, že se jede bez šlápnutí (jinak samozřejmě když to někdo celé vůbec v kuse nedá, tak ani na brzdy to není tak náročné). Škoda, že na Slovensku neznám žádné sjezdy, které bych mohl uvést jako příklad.
Tenkrát to sice ještě nebyl pořádný sjezd (je to už více let a tenkrát jsme jezdili ještě všichni HT a žádné drsnější terény se nekonali, k tomu jsme se dostali až cca v posledních 3 letech, co více z nás přešlo na fulla a náročnější věci náš začali bavit), co jsem uváděl, tam za to mohly hlavně ty brzdy zcela naprd. S dnešními slušnými hydrami by tam tenkrát větší kotouče nepotřeboval, na to co ale jezdí teď rozhodně ano. Teď na pořádné sjezdy vozí 203/185 J7 (na Canyonu ESku 07) a pohoda.
Zobraziť komentár 06.10.2008 - 18:31:32
00
ja vozim V-čka a tiež do pohody :wink:
Zobraziť komentár 06.10.2008 - 20:08:27
00
Takze napokon som sa rozhodol predsa len pre tie XT, nakolko mi sadli do ruky.
Akurat kotuce nie su XTR ale iba XT, s dizajnom ako XTR.
Takze vdaka za rady, dufam ze dlho nebudem musiet riesit nove brzdy.
Zobraziť komentár 06.10.2008 - 21:22:20
00
Teď na pořádné sjezdy vozí 203/185 J7 (na Canyonu ESku 07) a pohoda.

Mám to chápať tak, že podľa teba, je pre skoro 100 kg jazdca ideálne 203/185? Lebo ak nie, tak si mi vôbec neodpovedal na moju otázku. :wink:
A ešte by ma celkom zaujímalo, čo jazdí na také obyčajné zjazdy?! :) Ďakujem!
Zobraziť komentár 07.10.2008 - 01:46:21
00
Takze napokon som sa rozhodol predsa len pre tie XT, nakolko mi sadli do ruky.
Akurat kotuce nie su XTR ale iba XT, s dizajnom ako XTR.
Takze vdaka za rady, dufam ze dlho nebudem musiet riesit nove brzdy.



tak si ich uzi, urcite si neurobil zle 8)
Zobraziť komentár 07.10.2008 - 08:22:54
00
cica: podľa mňa je to presne tak, pre 100 kg jazdca je 203/185 ideál. ja mám 70kg a veru sem tam mám na 185/185 problém. samozrejme záleží na tom, čo a ako sa jazdí.
Zobraziť komentár 07.10.2008 - 08:43:41
00
Mám to chápať tak, že podľa teba, je pre skoro 100 kg jazdca ideálne 203/185? Lebo ak nie, tak si mi vôbec neodpovedal na moju otázku. :wink:
A ešte by ma celkom zaujímalo, čo jazdí na také obyčajné zjazdy?! :) Ďakujem!


Nedá se obecně říct. Pokud jezdíš náročnější sjezdy v horách, tak určitě. Tam se 200/180 kotouče hodí i pro lehčí jezdce (i když nejsou nutné).
V Jeseníkách jsem odjezdil po sobě jeden týden se 180/160 a jeden s 200/180. Problém jsem s těmi menšími neměl (při mojich 70kg), ale rozhodně to s těmi většími bylo lepší a bydlet v Beskydech nebo Jeseníkách nebo jiných srovnatelných horách, tak na Stereu 200/180 už dávno trvale mám.

Pokud se ale jezdí mimo hory, kde takové sjezdy nejsou, tak není problém vystačit i s menšími kotouči. Kolem Plzně, kde jezdím normálně (i když co je to normálně, když v horách najedu celkem dost, protože každý rok jezdím na 4-5 týdnů na bikové dovolené vždy do hor), tak tady takové sjezdy nejsou a v podstatě tady se nebrzdí, ale jen přibržďuje (a to se rozhodně nedá říct, že to tu je rovina, je to tu dost zvlněné a pořád nahoru dolu není problé jezdit a roviny tu v podstětě téměř nejsou, ale ty sjezdy jsou jednak výrazně kratší než v horách a hlavně nejsou žádné tak technicky náročné a většina se tedy dá více či méně pouštět a tedy nic náročného na brzdy).
Klidně bych to tu ubrzdil i na na 160/140 kotoučích, i když by to rozhodně už nebylo tak komfortní a tedy bych sim tam tak malé nikdy nedal.

Je tedy třeba přihlédnout nejen k váze jezdce, ale hlavně k tomu co jezdíš.

Větší kotouč na předním kole, pokud nemáš pevnou osu přinese i nevýhody v podobně většího cinkání a škrtání.
Zobraziť komentár 07.10.2008 - 10:02:26
00
pre mňa je jedinýn rozdiel medzi kotučami a V-čkami v tom že pri strmejšich alebo technicky náročnejších zjazdoch ma menej bolia zápestia.Čo sa týka učinku nevidím žiaden rozdiel.Samozrejme sa nebavíme o vode blate a tak.
Zobraziť komentár 07.10.2008 - 10:19:55
00
Viete mi poradiť na ktoré páky z týchto bŕzd sa dá rovno našrobovať páčkové radenie od Sramu (X9) ? Myslím že som niekde zachytil, že na ORO K24 alebo K18 by sa malo dať, pravdepodobne i na Avidy, keďže to patrí pod SRAM, ale u Shimana neviem ? Taktiež sa môžem mýliť.

To len aby som i niečo takéto pri výbere zohľadnil, i keď mi výsledná poloha páčiek voči brzdám nemusí sedieť, ale občas i "motyka vystrelí".
Zobraziť komentár 12.10.2008 - 00:37:16
00
Mám to chápať tak, že podľa teba, je pre skoro 100 kg jazdca ideálne 203/185? Lebo ak nie, tak si mi vôbec neodpovedal na moju otázku. :wink:
A ešte by ma celkom zaujímalo, čo jazdí na také obyčajné zjazdy?! :) Ďakujem!

ja mam zhruba 100 kg a kotuce XTR 180/160 brzdy XT a pri väcsich zjazdoch nestihaju, preto odporucam
aspon 180/180 kotuce a metalicke platnicky.
Zobraziť komentár 12.10.2008 - 07:21:28
00
a.ndrejko: ide to na oro (18 aj 24) a juicy (5 a 7), akurát musíš dokúpiť príslušné objímky (myslím, že na oro aj juicy sú rozdielne). na shimano to nejde.
Zobraziť komentár 12.10.2008 - 07:33:19
00
tie objimky mam a netreba mi ich, kto chce vymenit za klasicke nech sa ozve.ide o formulu.
Zobraziť komentár 12.10.2008 - 09:18:18
00
Hmm, myslel som že to tam stačí len našrobovať, ale meniť objímky sa mi teda moc nechce.
Zobraziť komentár 12.10.2008 - 10:09:12
00
mozno sa to tak da kupit aj original.to je len polovica objimky, ziadne zasahy netreba robit.
Zobraziť komentár 12.10.2008 - 12:03:18
00
mozno sa to tak da kupit aj original.to je len polovica objimky, ziadne zasahy netreba robit.


to áno, lenže ak my to nebodaj nesadne, bude mi tam niečo takéto trčať a k tomu celkom zbytočne. A kupovať potom naviac objímky ... :-(
Pôvodne som myslel že to funguje tak, že sa odšrobuje ten vrchný "kríž" striebornej farby a na jeho miesto príde šróbka, ktorou sa to pripevní k pákam a zároveň zastúpi funkciu toho kríža.
Nemyslel som že to funguje tak ako to funguje, i keď je to brilantnejšie riešenie, keďže takto môže byť radenie pripevnené v dvoch polohách rovnako ako s originálnymi objímkami od SRAMu.
Zobraziť komentár 12.10.2008 - 15:07:26
00
keyboard_arrow_up