potreboval by som poradit s vyberom vidlice na bike. Skoncil som s DH a rad by som jazdil skor taky AM/Enduro pripadne lahsi DH bez nejakych velkych dropov.
Kandidati:
Magura Wotan 2009
Fox 36 Talas R 2009
Rockshox Lyrik Coil U-Turn 2009
Od Macochy som ustupil, kedze na nich nepocujem dobreho slova odkedy ich uz nerobia v Taliansku.
Podmienky: Urcite menitelny zdvih do tych 160mm.
Pripadne poradte nieco obdobne.
Dik.
posledný komentár: 26. 10. 2021 o 12:59
a zas dostat s predstavcom do brady nechcem
Vozí to např. Vegan na Reignu:
http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/nase-biky/detail-6743.html
Já bych volil právě tuto variantu.
Talas 36 do 08 nebyl žádný zázrak kvůli citlivosti. Nejen, že citlivý nebyl, ale ani nešel díky konstrukci upravit pořádně upravit.
Jak je to ale s Talasy 09 (a to jak verzí 32, tak 36) netuším, Talas systém byl zcela přepracovaný a je řešený úplně jinak než do 08.
Dik este raz za rady, pripajam obrazok.
inak celkom fesak...
Real user opinions ziadne famy prosim.
Nie som bomber fanatic takze sa nebojte vyvracania faktov, mam foxu aj marz, mal som aj RS takze mozem porovnavat, a jednoznacne poviem ze ta Z1fr1 co ma je z tych vsetkych vidiel najviac buletproof, olej si vymenis doma, neni citliva na znecistenie, absolutne spolahliva, chod ma nadherny, a kto sa este vie pohrat s aspektami ako hustota a hladina oleja tak sa daju este nastavit aj veci ako odtrh a progresivita. Je to sice oser a preto ma laka nieco sofistikovanejsie ako VAN36rc2 alebo lyrik kde to nastavis vsetko jednoducho koleckom.
Lenze mam aj Foxu a to je taky poklad, paradna vidlica chodom na to na co je urcena XC, ale chranim si ju ako oko v hlave, cistim, jazdi vacsinou sotolinu asfalt, blato minimalne ziadne skoky a predsa je to trosku problemove dieta tym ze to musis posielat niekema aby si neprisiel o zaruku atd, coz o to olej v nohach vymenim aj sam, tesnenia taky(a po dvoch sezonach je najvyssi cas pretoze uz neslzi ale doslova tecie) ale zapecatenu patronu plnenu (dusikom?) si nelajznem otvorit. Neviem si predstavit jak by ta vidla chodila keby mala zazivat to co Z1fr1 na enduro bajku(myslia sa tu poveternostne podmienky).No ale zaruka je u konce tak sa do ni asi podivam
Well ta van36RC2 ma laka, zhodil by som vahu, dostal by som externe nastavitelny low speed compresion, zvysena tuhost nepatrne taky, rychloupinacia 20mm osa a trosku zdvihu ako bonus len ci to ma zmysel za tie trable.
Potom je este moznost toho lyrika tam by som sa vahou nepohol nikde, takze by pribyli moznosti nastavenia low speed comp, este to ma aj uzamykanie, +tuhost, +zdvih, +maxle
No a potom ta 55eta proti starej Z1fr1 ma naviac zvysenu tuhost vdaka konecne normalnej korunke v tvare uzavreteho boxu a normalnej dutej podkove zo zebrovanim, a 35mm noham, naviac ma maxle osu a pokial len nechali vnutornosti bez povsimnutia na tom stupni vyvoja jak boli v z1 tak to nemoze byt zla vidla ani nahodou. Jedine ze by zacali pouzivat horsie materialy a mensiu presnost pri vyrobe, ale jak vravim pokial vnutornosti prebrali na vsetko uz existuju stroje matrice a pripravky tak tam v presnosti nevidim problem len v kvalite materialu. lenze zas ten musi prejst nejakymi testami takze tak.
To duro si nastudujem, moze to byt zajimave.
stqeno kľud povedal by som,že ju tu nikto nejazdí,teda okrem mňa
Ano tu presne som predpokladal problemy inak kedze presli na 35mm nohy takze novy priemer simeringov a puzdier. Mozno nekvalitnejsie. Ale pokial je to tesnenie, skoda no stare marz boli jeho kvalitou povestne ale zas neni to novy problem, zname z foxy a enduroforkseals maju sety uz aj na 35mm nohy. Horsie by boli problemy s cartridgami a puzdrami tak uvidime mozno niekdo este prispeje. Ale pokial je to furt otvoreny system tlmica tak to repasovatelne bude v pohode aj ked uznavam na ficury foxa s uzavretym plynokapalinakom tlmicom to mat nebude.
A co sa tyka osi to som myslel ze je licencovany maxle, a ten funguje vyborne.
35mm je konecne priemer standardizovanych gufer, a tiez som pocul nazory ludi zo strojarskej praxe ze to moze byt stejne dobre ked nie lepsie jak to co tam je. Existuju dvojbritove gufera pre zhorsene zatazove podmienky, schopne vydrzat trenie rotacnym pohybom od hriadela po X prevadzkovych hodin. Nu treba overit
Zas mudrujem
No tie odrazky su tam odkedy som ho doniesol z obchodu, pretoze lezim s chripkou v posteli a zatial ho len ocumujem
Asi poriesim kokpit, dost kruty je s dalsimi dvoma packami od vidly. Aj ked Albert Select packu asi budem musiet nechat, kedze priamo na vidle sa neda aretovat poloha locku. Si neviem predstavit ako to tie packy vydrzia po nejakom pade.
stqeno myslím,že kvalita išla dolu hlavne minuloročným presunom výroby k ryžožrútom,hádam už to tento rok troška polepšili
a bike je uuuuzasny, milujem GT (kedze aj jeden vlastnim) a design je super a vybava NO coment
vela Km bez urazu