Neviem ale tiež by som mal obavy z toho karbónového rámu. Zlatý HLINÍK K téme: Vyskúšaj CTM keď sa Ti páči aj keď ja by som asi skúsil inú značku Ale je to vec názoru
Tie drísty o karbóne praskajúcom viac ako Al zliatiny si nechajte od cesty. Prasknúť môže principiálne čokoľvek, stačí hovädo majiteľ alebo nešťastná zhoda okolností.
Prasknúť môže, ale predsa len je väčšia pravdepodobnosť, že karbon praskne aj pri menej náročných podmienkach, resp. praskne "rýchlejšie". Či v MTB alebo na ceste. Neodcudzujem karbon ako taký, ale rozhodne nieje ako kov. To tu nikto nevyvráti. či?
No takto, videl som viac zlomenín karbónu ako Al rámov. Tak čím to je? Je rozhodne krehší. Ja som ho nikdy nejazdil viac ako 10km, ale bál by som sa skúšať na tom to čo na ráme hliníkovom.
Karbón je síce krehký, no treba uvažovať hodnoty pri ktorých sa poruší a porovnať ich s hliníkovými zliatinami. Karbón ma navrch v jendej veci pružnosť. Ak je karbón deformovaný, tak sú to väčšinou pružné deformácie, keď už je deformácia plastická, rám je pravdepodobne na zahodenie. Hliníková zliatina sa deformuje pružne v menšej miere ako karbón. Zvyčajne sa však prejavujú u nich plastické deformácie a tu je v niektorých prípadoch rám ešte použiteľný. No treba si uvedomiť, že sila potrebná na plastickú deformáciu karbónu bude pravdepodobne tak veľká, že ju už nevydrží ani hliníková zliatina.
Teda výhoda karbónu je pružnosť a hmotnosť. Práve pre toto sa zvykli z neho robiť aj zadné stavby kombinované s trojuholníkom z hliníkovej zliatiny.
Aké sily sú však potrebné na tieto deformácie závisí však od kvality materiálu, no chcel som tým zdôrazniť to, že síce je karbón krehký, môže vydržať viac ako kov.
Viac by o tom mohli vedieť strojári, píšem len čo je logické a teda svoj názor na vec.
Ja by som to všeobecne zrhnul takto: Karbón praskne iba raz!
Vážne, ako píše Lapierre s prasknutým papundeklom si už veľmi nepomôžeš, môžeš síce inkriminované miesto namazať epoxidom a tváriť sa, že sa nič nestalo. Len sa potom nemôžeš čudovať, ak sa počas jazdy zrazu chodník zdvihne a silno ťa udrie do tváre. Inak má karbón má super absorbčné vlastnosti, dokonca zdrží oveľa väčšie plošné tlaky ako zoslabovaný hliník.
Apropo, nemá niekto foto prasknutého Al rámu (kľudne stačí do patričnej témy) Ja som taký ešte nevidel, zatiaľ len všeliako popreliačované alebo už rovno zlomené...
k téme: Biky od CTM sú fajn, tak ako ostatné v tejto cenovej skupine, zlé meno o značke sa šíri kôli leteckej mládeži, ktorá si rada zaskáče na flaty aj na ľahkých hliníkových rámoch.
Tu by som si dovolil uviesť druhé video, ktoré pekne ukazuje, že po údere kladivom sa kovový rám hneď prehne (plastická deformácia), zatiaľ čo karbón vydrží viac. Je to jednoduchá ukážka, ako to v praxi vyzerá.
Edit: pri tom ako mu kladivo odlieta od toho rámu pekne vidno pružnosť karbónu, keby to bolo snímané kamerou 600fps bolo by pekne vidno, ako karbón prepružuje nárazy kladiva.
v prvom rade netreba zabudat ze nieje carbon ako carbon a nieje hlinik ako hlinik (obzvlast pri tom carbone to plati) takze hadat sa ktory je lepsi je ako hadat sa ci je lepsie porsche alebo ferrari
Aké sily sú však potrebné na tieto deformácie závisí však od kvality materiálu, no chcel som tým zdôrazniť to, že síce je karbón krehký, môže vydržať viac ako kov.
ja iba jednú vec poviem o karbone všetky tie naj bicykle majú karbonové ramy a aj ty najleší jazdci kebyže je taký nekvalitný a láme sa tak by asi nemali karbonové ramy....
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
jazdcov už nefotili,komu sa chce fotiť jedneho človeka toľko krát
k téme CTM je na začiatok fajn
to nemoze len tak prasknut. ci?
To je fajn že nám nekradneš našich kompozitových krásavcov.
A odpoveď na záverečnú otázku znie: Či!
skor by som povedal, ze *****
tym, ze to co si videl nezodpoveda celkovemu pomeru...
Teda výhoda karbónu je pružnosť a hmotnosť. Práve pre toto sa zvykli z neho robiť aj zadné stavby kombinované s trojuholníkom z hliníkovej zliatiny.
Aké sily sú však potrebné na tieto deformácie závisí však od kvality materiálu, no chcel som tým zdôrazniť to, že síce je karbón krehký, môže vydržať viac ako kov.
Viac by o tom mohli vedieť strojári, píšem len čo je logické a teda svoj názor na vec.
Vážne, ako píše Lapierre s prasknutým papundeklom si už veľmi nepomôžeš, môžeš síce inkriminované miesto namazať epoxidom a tváriť sa, že sa nič nestalo. Len sa potom nemôžeš čudovať, ak sa počas jazdy zrazu chodník zdvihne a silno ťa udrie do tváre. Inak má karbón má super absorbčné vlastnosti, dokonca zdrží oveľa väčšie plošné tlaky ako zoslabovaný hliník.
Apropo, nemá niekto foto prasknutého Al rámu (kľudne stačí do patričnej témy)
k téme: Biky od CTM sú fajn, tak ako ostatné v tejto cenovej skupine, zlé meno o značke sa šíri kôli leteckej mládeži, ktorá si rada zaskáče na flaty aj na ľahkých hliníkových rámoch.
http://www.youtube.com/watch?v=-lsDXEEUlRE
Edit: pri tom ako mu kladivo odlieta od toho rámu pekne vidno pružnosť karbónu, keby to bolo snímané kamerou 600fps bolo by pekne vidno, ako karbón prepružuje nárazy kladiva.