Lokalizácia
Formulár sa odosiela
zdravim bikeri

chcel by som sa opytat ci je daka moznost opravit (cisto esteticka zalezitost)doskrabany karbon..
presnejsie ide o sedlovku sintace a je uz trochu dokatovana...
da sa to dako prebrusit?ci ani ne?
vdaka
Zobraziť komentár 17.06.2009 - 23:46:01
00
urcite sa da, prebrusit jemnym smirglom a natriet lakom (bezfarebnym).
Zobraziť komentár 17.06.2009 - 23:53:18
00
urcite sa da, prebrusit jemnym smirglom a natriet lakom (bezfarebnym).

da sa vsetko ked sa vie ako na to. aj prasknuty carbon ram sa da opravit do povodnej tuhosti. len je s tym papracka. ale urcite taketo esteticke veci si mozete urobit aj sami
Zobraziť komentár 28.06.2009 - 12:50:17
00
podla mna sa da opravit prasknuty carbonovy ram len vymenou prislusnej trubky. Zavisi, akym sposobom su prislusne spojky lepene a ci si ich schopny v amaterskych podmienkach rozlepit. v pripade karbonovych padiel napriklad musim zlomenu trubku odfrezovat (rozlepit ju uz nevie ani vyrobca) a nalepit novy kus...
Zobraziť komentár 28.06.2009 - 17:08:22
00
Závisí to ešte od toho akým lepidlom sa to lepilo. Napríklad na rámoch Eddy Merckx sú karbónové pätky a na otázku prečo tam nie je výmeniteľná pätka na prehadzovač mi priamo vo fabrike povedali, že zlomenú pätku nie je probmém vymeniť za novú a robia to tak že spoj nahrejú , lepidlo povolí a jednoducho zlomenú pátku vytiahnu a nalepia novú.
Osobne si myslím, že dnešný top výrobcova rámov sa moc nazaťažujú riešením, ako opraviť prasknutú trubku. V záruke výmena kus za kus a po záruke smola.
Zobraziť komentár 28.06.2009 - 18:29:52
00
a keby som to chcel prebrusit aku zrnitost papieru by som mal pouzit?brusit s vodou? a potom lak aky sa odporuca pouzit..?
Zobraziť komentár 29.06.2009 - 17:29:08
00
Na hrube 600 a potom 1000 alebo 1200 pod vodou musis brusit inac nie ! Vrchny lak pouzij kvalitny dvojzlozkovy autolak aky sa pouziva na metalizu !
Zobraziť komentár 29.06.2009 - 17:59:39
00
to je daky speci papier co vydrzi vodu alebo klasika
Zobraziť komentár 29.06.2009 - 18:28:53
00
Klasika nieeee ! Tam kde predavaju autolaky [ nie spraye ] tak kupis aj vodny smirgel a ten stale musis namacat do vody a nie na sucho ! Ten isty postup ako pri oprave autolaku !
Zobraziť komentár 29.06.2009 - 18:41:01
00
dakujem
Zobraziť komentár 29.06.2009 - 19:24:32
00
Rado sa stalo ! :D
Zobraziť komentár 29.06.2009 - 19:25:19
00
podla mna sa da opravit prasknuty carbonovy ram len vymenou prislusnej trubky. Zavisi, akym sposobom su prislusne spojky lepene a ci si ich schopny v amaterskych podmienkach rozlepit. v pripade karbonovych padiel napriklad musim zlomenu trubku odfrezovat (rozlepit ju uz nevie ani vyrobca) a nalepit novy kus...


nie to nie je celkom pravda. da sa to urobit aj bez takej vymeny. len musi byt clovek zrucny. napriklad otec mal ram giant carbonovy preslo po nom aluto pri havarke a bol dost popraskany. ale dali sme sa do toho a ide. povedal by som ze v mieste zlomu je teraz este pevnejsi ako povodne. a keby som ti to ukazal ze to bolo prejdute autom ani na to neprides :D
Zobraziť komentár 09.07.2009 - 14:31:01
00
Trosku to tu ozivim. a sice mam karbonove rajdy Ritchey WCS carbon rizer (rok 2009). Na nich pouzivam odi lock-on gripy. Samozrejme pouzita karbon frikcna pasta, zatiahnute len aby to drzalo... Stala sa mi ale taka vec, ze zacali sa mi pri narocnejsom terene (pajstun trail) pretacat gripy co som musel riesit na mieste tym ze som to viac pritiahol.

Dnes som si pri zhodenych gripoch vsak vsimol nieco co vyzera ako mala prasklina na konci riaditiek (vid. fotky). Otazka je ake to je vazne a ako to riesit. Miesto je relativne v pohode (ziadne v strede rajdov a pod.) a prasklina relativne mala (do 1cm). Rozmyslam ze by som to dal niekde opravit (karbon-servis.cz, carbonfactory.sk), ak mate nejake tipy a skusenosti kto taketo veci kvalitne robi aj u nas (okolie BA) sem s nimi.

Dalsia vec je ako takymto neprijemnostaim do buducna predchadzat. Osobne sa mi celkom pozdava idea kadejakych vloziek do rajdov na vytvorenie protitlaku. Mate s tym niekto skusenosti? Konkretne som kukal napr po Ergon LS100 ( http://www.bike24.com/1.php?content=8;search=ergon+ls100;navigation=1;menu=1000%2C2%2C90;product=11279 ). Je tu vsak mensi problem, a to 1. moje rajdy len tak tak splnaju minimalny diameter (resp. niekde pol mm chyba) a po 2. karbonove rajdy nie su zvnutra zrovna dokonale okruhle (a maju tam kadejake vystupky od toho lepidla) a prave spominana ergon vlozka je hlinikova. Uvazujem teda ze pokial by ta vlozka vytvarala nerovnomerny tlak tak to moze byt skor zle ako dobre. Alebo neexistujue nejake taketo vlozky co sa prisposobia? (zeby bol ten valec napr. z gumy?). Alebo srat na to? Za vsetky tipy vopred dakujem.

Prílohy:

DSC_0499.JPG
DSC_0499.JPG 207.37 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

DSC_0500.JPG
DSC_0500.JPG 203.48 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 03.08.2014 - 14:56:59
00
Ahoj. No myslím si,že to nieje nikaj extra závažné. Možno by som na ochranu rajdov pred takýmito vecami ale aj nárazmi z boku riešil špunty HOPE napríklad ( http://images.mtbiker.sk/bazar/big/IMAG1710_5327231f4af6b.jpg)
Zobraziť komentár 03.08.2014 - 15:04:36
00
Hope grip doctors som kukal. Ale v prvom rade ich ucel moc nie je vytvarat protilak, je to skor len sposob uchytenia. A ten gumeny valec nie je hned skraja, co je prave to namahane miesto. Odi lock on s koncovkou predstavuju pre moje potreby dostatocnu ochranu. Hlavna otazka ale je ako a kde riesit opravu tych rajdov. A ci vobec (hoci o tom vlastne velmi nepochybujem)..
Zobraziť komentár 03.08.2014 - 15:23:37
00
keyboard_arrow_up