Lokalizácia
Formulár sa odosiela
tu je o tom viac, len v cudzom jazyku: http://www.bikeradar.com/gear/article/buyers-guide-to-mountain-bike-suspension-part-2-28438
Zobraziť komentár 18.11.2010 - 21:15:19
00
:tmi:
Viem že blbá otázka ale potrebujem poradiť
Čo by ste zvolili za lepšie?
Lapierre Spicy 316 vs Specialized SJ FSR Expert?
díky


:tmi: išiel by som do neho, len sa bojím čo geometria a jeho najväčšia veľkosť pre bikera ktorý má 200cm/100kg


podla mna ti bude 50-ka Spicy maly, ja mam Zestyho velskot 54 a je mi tak akurat a to je model 09 ktory bol este s o trochu dlhsiou hornou ramovou trubkou ako sa robia tie ramy teraz
skor by som siel do toho Speslu, teda aspon podla geometrie, alebo Stumpjumper FSR Expert 29er
Zobraziť komentár 18.11.2010 - 21:45:26
00
podla mna ti bude 50-ka Spicy maly, ja mam Zestyho velskot 54 a je mi tak akurat a to je model 09 ktory bol este s o trochu dlhsiou hornou ramovou trubkou ako sa robia tie ramy teraz
skor by som siel do toho Speslu, teda aspon podla geometrie, alebo Stumpjumper FSR Expert 29er


29ny som najskôr chcel, ale už som si to rozmyslel, je škoda že veľký ludia sú obmedzený a nemôžu si dopriať bike po akom by túžili... môj terajší HT má veľkosti (55,5cm I a 62,4cm -) ale kľudne by mohol mať sedlovú trubku menšiu lebo sedlovka je aj tak zasunutá dosť hlboko a od vajec mám po hornú rámovú cca 5cm , na druhú stranu by sa mi zišlo mať ale kúsok dlhšiu hornú rámovú trubku, aby som nemusel byť na veľkom predstavci nacapený vpredu

čo som pozeral tak spicy by mi bol ozaj asi malý...

zesty je na tom kúsok lepšie (54cm I a 62,5cm -) spicy oproti nemu stráca na sedlovej trubke 4cm a na hornej rámovek 1cm

najväčšie hovádko je ale naozaj spešl SJ FSR EXPERT XXL (58,4 I a 66,5 -) ale neviem či do neho ísť... mám trochu obavu z toho brainu čo je to za výtvor...

rozmerovo sa mi ale celkom páčil Canyon Nerve 8.0 o ktorom tiež uvažujem (55cm I a 65cm -)

Polo a ty koľko meriaš?

POZN: I = sedlová trubka, - = horná rámová trubka
Zobraziť komentár 18.11.2010 - 22:25:04
00
ja mam rovych 200cm
Zobraziť komentár 19.11.2010 - 07:53:08
00
Djexpres: dufam ze si si vsimol ze Canyon bude az v 4 resp. 7 tyzdni buduceho roka, a u canyonu sa stava ze este par krat termin posunie...
Zobraziť komentár 19.11.2010 - 08:45:30
00
Brain bude kaziť maslovosť chodu zadnej stavby.

Ide o to, že Spicy a Zesty sú charakterovo ladené úplne inak ako Stumjumper, preto by si si mal dobre rozmyslieť o čo Ti ide a čo chceš jazdiť. Stump je skôr na XC Zesty a Spicy na AM/EN.
No a toto dosť ovplyvňuje aj rôzne rozmery rámu, ak chceš jazdiť am.en tak bike s 66cm hornou rámovou trubkou bude doslova kamión. Treba si uvedomiť, že je rozdielny optimálny posed na HT a na 140/160mm FS. Podstané je aby stačila na dĺžku sedlovka a aby si nesedel zas príliš vpredu.
Niekde sa spomína aj približne správny posed a to je, keď rajdy prekrývaju zhruba os kolesa. Samozrejme nie je to presné ale ak vidíš os kolesa pekný kus pred rajdami, je rám fakt malý.
Nie je dobré kompenzovať to dlhším predstavcom, ten by som volil max asi 9cm.


2Kidak: jednočap spočíva v tom, že koleso opisuje dráhu kružnice, to je splnené vtedy ak sa medzi hlavným čapom a osou kolesa nenachádza žiaden ďaľší čap. Ak sa tam čap nachádza, neopisuje os kolesa už dráhu po kružnici ale po určitej krivke, ktorá závisí od rozmiestnenia všetkých čapov vrátane tých čo sú na vahadle pri tlmiči (toto u jednočapu neplatí).
Zobraziť komentár 19.11.2010 - 08:59:46
00
Chapem, toto som potreboval vediet :y: ...
Zobraziť komentár 19.11.2010 - 10:23:27
00
Ak by si chcel vedieť o zadnom odpružení viac tak odporučam zohnať najnovšieho Biker-a, je tam dosť popísané o tom (výhody,nevýhody a definície jednotlivých druhov odpruženia)...
Zobraziť komentár 19.11.2010 - 16:56:51
00
Alebo http://www.bikemagazin.sk/clanok/items/Jednocap-stvorcap-vycap....html?page=2
Zobraziť komentár 19.11.2010 - 17:03:35
00
Tie články sú síce pekné, no slúžia len na hrubé roztriedenie systémov zadného odpruženia. Vyberať si bike podľa toho či je to jednočap, štvorčap alebo iné riešenie nie je najrozumenšie.
Stačí si zobrať už len Stumjumpera a Zestyho, čo sú 140mm štvorčapy a rozdiel je výrazný.
Ak sa chce niekto dozvedieť o zadnom odpružení viac, najlepší je linkage, hneď po osobných skúsenostiach na veľa rôznych bikoch. ;)

Dnes však hlavne fičia štvorčapy. :)
Zobraziť komentár 19.11.2010 - 23:27:49
00
Určite je osobná skúsenosť najlepšia, ale môže to pomôcť pri takom základnom triedení...
Zobraziť komentár 19.11.2010 - 23:39:34
00
Brain bude kaziť maslovosť chodu zadnej stavby.

Ide o to, že Spicy a Zesty sú charakterovo ladené úplne inak ako Stumjumper, preto by si si mal dobre rozmyslieť o čo Ti ide a čo chceš jazdiť. Stump je skôr na XC Zesty a Spicy na AM/EN..


No ťažko povedať... moje jazdenie je celý rok za všetkých podmienok a ako som tu už písal tak s full-kami žiadne doterajšie skúsenosti nemám, dokonca som ešte ani nemal možnosť sa na tom odviezť ako sa to chová... Lapierre na oficiálnej stránke píše že najväčšia veľkosť rámu Spicyho je určená do 185cm výšky jazdca, čo je ale od 200cm vlastnej výšky naozaj veľký rozdiel, a myslím že oni musia vedieť čo píšu. Zestyho najväčší rám už píše určenie až 195cm no tých 5cm už považujem za zanedbatelnych.

To že má menšie zdvihy to znesiem... ja aj tak chodím aj dosť po cestách. Akurát ma trochu štve že podľa kolies a výpletu to vypadá na "race" kolesá. Spicy má skôr odolnejšie (ráfy-výplet) , ďalej sa mi vôbec nepáčia kotúče i keď je mi jasné že RX nemôžu byť zlé brzdy... asi by som rozmyšlal nad výmenou kotúčov ako takých resp celých brzd možno za avid elixir cr s kotúčikmi 185/203. Rkový tlmič? myslím že Lp vie čo robí, ale nebolo by tam lepšie dosadiť RP23ku ??? no a posledný nedostatok SLXové veci vymeniť za XT...to že vzadu nie je pevná oska a už som si predstavoval bike taký neovplyvním... Keby poviem predajcovi že chcem tieto zmeny na biku asi by ho porazilo :D

Ak máte niekto nejaké názory resp skúsenosti a môžte mi vyvrátiť niektoré moje neskúsené tvrdenia tak budem len rád.
Zobraziť komentár 24.11.2010 - 11:08:39
00
R-kovy tlmic dostatocny zamykanie nepotrebujes, SLX komponenty o par gramov tazsie casom ked sa znicia mozes vymenit, ale vcelku nepodstatne. Brzdy nemam skusenost ale nemal by byt problem. Kolesa by mali vydrzat bezne jazdenie na zaciatok urcite stacia a casom uvidis ci ta zacnu bavit vacsie skoky a nejake extremne jazdenie, kde by si mozno ako tak uz vyuzil pevnejsie rafky a to, ze nema pevnu osku vzadu no neviem ci potrebujes az taku extra tuhost. Dolezite je ako ti sadne ram a ako sa ti bude dupat do pedalov ;) ostatne su drobnosti, ktore casom opotrebovane vymenis, ale ziadna oska vzadu ani XT kluky nezachrania to ak sa na bicykli budes citit ako na koze.
Zobraziť komentár 24.11.2010 - 11:29:18
00
R-kovy tlmic dostatocny zamykanie nepotrebujes
No práve keď prechádzam z hardtrailu tak by som lock považoval za akúsi dostatočnu náhradu v prípade potreby ale neviem, ak je to spravené tak dokonale že sa to pri brzdení alebo prešlapovaní nepohupuje, tak potom je to naozaj nepodstatné, ale to by vedeli zhodnotiť lapierristi, brain to nemá a propedal tiež nie, tak naozaj netuším

SLX komponenty o par gramov tazsie casom ked sa znicia mozes vymenit

Hej to mas pravdu na tom az tak nezalezi skor mi islo o vzhladove zladenie

Kolesa by mali vydrzat bezne jazdenie na zaciatok urcite stacia a casom uvidis ci ta zacnu bavit vacsie skoky a nejake extremne jazdenie
To som si hovoril aj pri poslednom biku a pri robeni prasacin som odfajcil zadny raf po mesiaci a pol jazdenia. preto radsej pevnejsi na ukor hmotnosti, urcite je to menej stratove nez potom kupovat nove rafy (lebo kupovat len jeden by bolo smiesne)

ze nema pevnu osku vzadu no neviem ci potrebujes az taku extra tuhost
skor ide uz o novy standard ktory moze byt len plusom... povazujem to za vyhodu technickeho pokroku
Zobraziť komentár 24.11.2010 - 12:05:03
00
zadná pevná je tak zázračným plusom v čom? keď potrebuješ daj miesto 5mm 10mm.. pevnejšie a zostávajú výhody QR
ale fakt netuším čo za prasačiny by si chcel dávať aby pevná mala význam.
Zobraziť komentár 24.11.2010 - 13:58:31
00
keyboard_arrow_up