Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Zdravím páni,

Predom sa ospravedlňujem za OT, ale nechcem vytvárať zbytočne novú tému....
Chránite si niekto, nejakým spôsobom klzné plochy (piestnice) pred nečistotami (napr. neoprénovým chráničom)? Má to vôbec výraznejší vplyv na životnosť, resp. servisný interval (ak sa nebavíme o povinnom 1x ročne)?
Dosť mi vŕtalo v hlave ako ochrániť priesnicu pre pieskom a neopén sa mi nepáčil, tak som si z čírej igelitovej fólie vystrihol kužeľ a pripevnil ho o tlmič (tak aby tam toho bolo čo najmenej), vid foto.

Prílohy:

DSC_0031.jpg
DSC_0031.jpg 102.82 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 06.03.2011 - 18:13:12
01
Osobne mi to príde zbytočné a hlavne otrasné. Je tam prachovka, tá ma stierať bordel preč a plní si svoju funkciu tak ako má. Neopreén alebo ochranu by som volil, keby si mal tlmič hneď pri kolese a blato by z neho odlietavalo priamo na tlmič.
Zobraziť komentár 06.03.2011 - 18:57:50
00
Pohoda. Vďaka za názor, len som sa pýtal.
Nemám skúsenosti s tlmičmi a na fóre som sa za tie roky dosť načítal o tom, že ak chcem aby tlmič fungoval spoľahlivo, mám ho po každej jazde vyčistiť a nastriekať silikónovým olejom (rovnako ako kĺzne plochy vidlice).
Apropo, ako často, resp. aký je interval medzi výmenami tesnení? Ako dlho používaš tlmič?
Zobraziť komentár 06.03.2011 - 19:09:27
00
Tak čistota klznej plochy je samozrejmosť. Ak by si jazdil v extrémnom blate, je doslova nutné očistiť vidlicu a tlmič. Samozrejme prevody a pod. to už tu rozvádzať nejdem ale prvoradé sú tieto klzné plochy.
Dobré je tak raz do roka rozobrať vzduchovú komoru a premazať tesnenia, pokým nie sú úniky vzduchu, netreba ich meniť. Ich cena však nie je extrémna (6€ ak si dobre pamätám), takže niekto ich mení aj prevenčne.
Olej a tlmenie zvyknú ľudia servisovať ak sú problémy, prípadne ak chcú upraviť CT. Rozumný interval, ak je všetko bez problémov, by som odhadol na dva roky. p.s.Do tohto sa sám rozhodne nepúšťaj. ;)
Zobraziť komentár 06.03.2011 - 19:15:28
00
Presne to som chcel vedieť....čiže môžem počítať že s bežnou údržbou vydržia tesnenia cca 2 roky.

No myslím že v tomto vlákne je video s nejakým maníkom z FOXu, kde rozoberal tlmič RP23 a menil tesnenia. Už som to vyskúšal rozobrať (odskrutkovať vzduchovú komoru), aby som sa presvedčil,či tam je nejaký olej kt. zabezpečuje a premazáva tesnenia (a je pár kvapiek naozaj hustého oleja). Vzduch mi zatiaľ neuniká.
Zobraziť komentár 06.03.2011 - 19:44:12
00
Daj tú šprcku dole, jediné čo tým dosiahneš je poškodenie o dosť skôr ako sa dá dosiahnuť normálne.

Stačí vždy po jazde prestrieknuť silikónikom, poutierať mäkkou handričkou (ideálne sú odličovacie tampóny, ktoré sa dajú kradnúť v značných množstvách frajerke/manželke - samy od seba sa dopĺňajú :lol:) a potom ešte raz veľmi zľahka osviežiť tesnenie troškou silikónu - aby bolo lesklé a pružné ako silikónový prsník potretý olejom :P

Toť vše.

Ohľadom premazávania vzduchovej komory, raz za čas sa dá urobiť nasledovné - vypusť tlmič na 0, vymontuj vnútro ventilu, striekačkou aplikuj vhodné množstvo vhodného oleja, našrubuj vnútornú časť ventilku naspať, spokojne nafúkaj a užívaj si jazdenia.

Pamätaj - kto maže, ten jede!
Zobraziť komentár 07.03.2011 - 15:09:16
00
Ako týmto dosiahnem poškodenie o dosť skôr?

To že to vyzerá škaredo je pravda :-D....ale keď ja som tvoj lenivý a zatiaľ (keďže som nadobudol FS bike len pred pár týždňami) mi vadí prach a piesok nalepený na tlmiči....

To mazanie je mi jasné..... ;-)
Zobraziť komentár 08.03.2011 - 14:51:47
00
Ako týmto dosiahnem poškodenie o dosť skôr?


Nechaj sa prekvapiť ... :?:

Napríklad sa ti posunie tá sťahovacia páska (vetva, zapletený diviak, čo ja viem čo) ty s tým sprášiš pekný blatistý zjazd, a kým sa uvedomíš tak je elox odretý.

Normálne sa to nestane, lebo blato a bordel sa nemá o čo chytiť. Všetky doplnky tvojho typu slúžia na to, že pridržia brusivo tam kde nemá čo robiť.

Howg, dohovoril som. Je to tvoj tlmič.
Zobraziť komentár 08.03.2011 - 15:27:34
00
Ja by som mal otázku či je to normálne že počas 3 zimných mesiacoch vykendoveho jazdenia my tlmič sfúkol z hodnoty 150 na 80 , vobec som to nečakal vo vildici o 20 klesla hodnota tiež...... Tak ci stym treba niečo robiť alebo dofukať a jazdiť :) Komponenty maju polroka..
Zobraziť komentár 14.03.2011 - 10:40:46
00
dofukaj a povoz sa ak bude drzat tlak tak je vsetko v pohodeee
Zobraziť komentár 14.03.2011 - 11:37:34
00
Znova trošku OT. Ako mávate nastavený rebount? Je mi jasné že každý bike má inú idelálnu hodnotu a tiež záleží na preferenciách jazdca, ale som zvedavý a budem to považovať za inšpiráciu.
Ja ešte laborujem s tlakom v tlmiči a rebount mám celý čas nastavený na hodnote 5 (na tlmiči fox rp23 je 9 polôh, pričom 1. a 9. je krajná - to ale určite viete)

Ešte jedna blbá otázka (sám neverím že sa to pýtam)....propedal na RP23 je zapnutý keď je páčka na strane ventilu alebo na opačnej strane?
Ja som ho do teraz mal na strane opačnej ako je ventil (do tamtej polohy mi ide ľahšie - tak som bol v tom že tam je propedal vypnutý), ale dnes kukám návod a tam hovoria niečo iné, ešte aj na obrázku je ventil vyzobrazený na opačnej strane ako mám ja.
Zobraziť komentár 04.04.2011 - 16:30:25
00
kratka odpoved: packa k ventilu = propedal vypnuty.
http://www.foxracingshox.com/fox_tech_center/owners_manuals/08/eng/rear_shocks/float_rp23.htm

dlhsia odpoved: v zavislosti od bicykla, umiestnenia tlmica, prip. predosleho majitela moze byt packa prehodena o takp. 180°. vtedy to mas samozrejme opacne ;)

ak mas tlmic montovany zvislo smerom k stredu a komorou nahor, je lepsie mat packu tak, ako na obrazku v manuali.

potom mas somarsky mostik: packa ukazuje na prevodniky (slapanie/pedalovanie) = propedal zapnuty
packa ukazuje opacnym smerom ako prevodniky = propedal vypnuty
Zobraziť komentár 05.04.2011 - 11:31:52
00
Vďaka. Tlmič je namontovaný tak, ako ho tam dal výrobca (zvislo k stredu a komorou hore). Mal si pravdu, keď páčka smeruje k prevodníkom, propedal je zapnutý. Akurát že ja mám na tlmiči, na strane prevodníkov aj ventil (štelovátka sú otočené v smere jazdy) a to ma doplietlo, keď som pozeral do návodu... :-) Keď stojím na mieste, poskakujem po sedle a prepínam páčku, je tam cítiť značný rozdiel.
Už som si poradil aj s odskokom.

Vďaka.

EDIT: všimni si v návode na kt. si mi dal link. Tlmic na fotke s popisom má ventil vyvedený na ľavej strane a na stránke dole je klip ako sa prepína propedal - tam je ventil vyvedený na pravej strane. Ale už v tom mam jasno :-)
Zobraziť komentár 05.04.2011 - 12:36:07
00
Načo riešiť, či je to vpravo alebo vľavo. Veď to je poriadne cítiť kedy je zapnutý a kedy nie, zvlášť ak nemáš tlmič na CT min. ;)
Zobraziť komentár 05.04.2011 - 15:10:05
00
Minuly tyzden som menil olej a tesnenia v tlmici Fox DHX4 a takyto cierny humus bol vovnutri :worried:

pridavam obrazok rozobraneho DHX4

Prílohy:

cierny-olej-001.jpg
cierny-olej-001.jpg 180.22 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

rozobrany-01.jpg
rozobrany-01.jpg 218.56 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 01.06.2011 - 17:55:33
00
keyboard_arrow_up