Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Nemate niekto oficialny FOX manual servisu olejoveho tlmenia pre RP23? Kedze som sa na nete nedopatral ziadnych konkretnych informacii, tak pocitam ze to servisaci od Fox-u dostavaju na skoleniach a ide o interny dokument. Air sleeve repas je pohoda... Pocitam ze olejova komora sa servisuje podobnym sposobom ako RS Monarch akurat sa tlakuje N2. Paci sa mi postup, ktory volil Lapierre, ze na olejove tlmenie dorobil ventil, akurat vidim problem v tom pri kazdom repase treba demontovat ventil a potom ho opat namontovat. Nedalo by sa to riesit podobne ako to je v Monarchu, ze ventil je zapusteny a pridava sa redukcia na dofukanie? Ozaj ako to je s unikom vzduchu, pokial sa pouzije namiesto N2?
21.12.2010 - 10:34:30
00
Dalo by sa to natlakovať veľmi tenkou ihlou, teda tak nejak to myslím aj robia. Bol by to však problém z hľadiska viacnásobného servisu. Tesnenie by potom trebalo vymeniť no a to by bol problém zohnať. Ventil je z tohto hľadiska bezproblémový. Mám to overené a systém tesnenia ktorý používam vydrží aj ďaleko viac ako 300psi. Vyskrutkovať ventil pri repase tlmiča je to najmenej.
21.12.2010 - 11:05:57
00
V tom pripade pokial by si mal cas, tak by som Ta v pribehu buducej sezony oslovil s prirobenim toho ventilu na moj tlmic. Ozaj ako to je s unikanim vzduchu? A je aj chovanie tlmica ine oproti N2? Ci ide len o to ze N2 menej unika. Lebo precital som si cele vlakno k tej uprave a neboli tam zmienky, ako sa to chova po dlhsom pouzivani.
21.12.2010 - 12:32:24
00
Treba sa potom len ozvať. ;)
Nezvyknem však predávať ventilky samotné ale robím už aj komplet repas.

Čistý N2 bude mať hlavne o niečo odlišné vlastnosti ako vzduch. Dusík je menej reaktívny ako kyslík a zároveň stlačiteľnejší. Keď si však zoberieš koľko je dusíka (78%) a kyslíka (21%) tak nebudú rozdiely nejak dramatické. Samozrejme že budú, ale funkčnosti to nevadí. Možno to veľmi minimálne zvýši progresivitu tlmiča k jeho dorazu. Unikanie tlaku z hľadiska horizontu mesiacov/rokov u ventilu nie je problém.

Dlhodobo som však žiadne straty nezaznamenal. Zdanilvo problém potom nastáva, ak niekto tento tak merá, ale má zly postup. Ak chce človek zistiť presný tlak v komore, musí pred prepojením komory s pumpou natlakovať pumpu na očakávaný tlak, až potom dotiahnúť pumpu úplne a tak otvoriť ventil. Je tam veľmi malý objem komory, pri naskrutkovaní pumpy tlak klesne aj o 2/3. (samozrejme tlmič 216/63 a 190/51 budú na tom kúsok odlišne - závisí od veľkosti komory).

Inak podotýkam, že už bude rok, čo takto upravený Float R jazdím. Odstránenie propedalu a zníženie kompresie ani zmena dusíka za vzduch tlmiču neuškodili ani jeho funkčnosti.
21.12.2010 - 12:57:08
00
Mirec, cim mazes vymenene tesnenia?nejakym hustejsim olejom alebo vazelinou, na tom videu mali nejaky riedky maglajz modry...rozmyslam nad trosku 10wt
21.12.2010 - 13:05:11
00
K originálnym sadám pridávajú tzv. Pillow packy. Je to vlastne 5ml balený Fox Float Fluid. Ja používam RS RedRum a funguje veľmi dobre. Príklad: Icemanovi sfukoval tlmič okolo tesnenia (RS Airo s tesnením = obyčajným O kružkom) a po premazaní funguje bezrpoblémovo. Teda pokiaľ sa nič nezmenilo. Obyčajné prečistenie nepomohlo. :)
21.12.2010 - 13:12:11
00
dikes ;)
21.12.2010 - 13:15:28
00
skusal uz niekto menit o kruzky v DHX coil doma? Zacal mi totizto tiect tlmic okolo hlavneho piestu (neviem, ci som to spravne pomenoval). Predpokladam, ze nejaky o kruzok povolil. Mam velmi slusny navod ako na to, no chcel by som vediet, ci sa tie o kruzky daju bezne zohnat v obchode, teda ci nemaju nejake speci rozmery. Dik
06.01.2011 - 19:38:56
00
No prísť na oficiálne rozmery a materiál tesnenia bude problém.
Ja som to meral v RP23 a porovnával s katalógom z Afinisu. Materiálom mi príde podobné akoby bolo z kaučuku ale to je len môj odhad. To tesnenie som ešte nezháňal ale zohnateľné bude určite. Je to O-krúžok.
06.01.2011 - 21:08:47
00
uz mam aj rozmery:)
AS568
2x -022
1x -118
1x -206
1x -017
1x -006
1x -211
06.01.2011 - 21:28:11
00
Pekne, presné rozmery, to sa často nenachádza. :)
06.01.2011 - 21:36:34
00
tak okrem 1 rozmeru sa mi vsetky kruzky podarilo zohnat v Afinise v Raci, servis vyzera, ze sa podaril, zajtra otestujem. inak olej bol po 2 rokoch cierny:)
este mam pocit, ze mi expanzka pusta vzduch, tak uvidim...

pridavam link na vlakno s manualom:
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=476266&highlight=dhx+coil+rebuild

link priamo na manual:
http://www.mediafire.com/?sharekey=7facf2b496331f13d2db6fb9a8902bda

metricke rozmery potrebnych o-kruzkov:
AS568-
2x -022 (Metric 1.780 X 25.12 (Millimeters))
1x -118 (Metric 2.620 X 21.89 (Millimeters))
1x -206 (Metric 3.530 X 12.29 (Millimeters))
1x -017 (Metric 1.780 X 17.17 (Millimeters))
1x -006 (Metric 1.780 X 2.90 (Millimeters))
1x -211 (Metric 3.530 X 20.22 (Millimeters))

odporucam kvalitny kluc cislo 23 a 24, dobry (pevny) zverak a vsetko dobre premazat olejom
a este otazka ku vzduchovej komore, aky "unik" vzduchu po vybrati pumpicky a jej znovu nasadeni je normalny? Lebo ak nafukam expanzku (co je velmi mala komora) na max., t.j. 200psi, vyberiem pupmicku a v zapati nasadim, tak nameriam nieco vyse 150psi. Ked ponorim tlmic do vody, tak bublinky nejdu...
07.01.2011 - 15:38:47
00
K úniku v skutočnosti ani nedochádza. Lenže keď naskrutkuješ pumpu na ventil vzduch prejde až do pumpy a manometra čo je pomerne dlhá cesta:) Keďže je objem vzduchu malý klesne tlak výrazne.

Finta ako tento problém obísť. Tesne predtým ako pumpa otvorí ventilok vo venitle (už je dosadnuté tesnenie pumpy) natlakovať pumpu na očakávaný tlak. Po otočení o pol resp celý závit sa komora prepojí a skreslenie tlaku bude už minimálne. ;)
07.01.2011 - 19:15:42
01
Chalani helfnite mi! O co ide...menim gufera na vidle fox a davam tam od enduro fork seals.
Moja otazka znie, ci sa pri montazi gufera len dotlacaju modrymi prachovkami, alebo sa gufera dotlacia nadoraz do vidli (to ale ,,zdeformuju" molitanove kruzky) a medzi napasovanym guferom a napasovanou modrou prachovkou tak vznikne medzera.
A este k comu sluzia tie dve cierne plastove ,,podlozky" a jedna kovova v kite od EFS?
http://www.enduroforkseals.com/id17.html
15.01.2011 - 16:20:02
00
Molitánové krúžky ostanú nezdeformované, čierne gufero sa bude opierať o modrú prachovku.

Čierne plastové krúžky sú tie, čo sa dávajú na spodné matice, ktorými uťahuješ piestnicu/časť patrony k vonkajším nohám. Musíš ich poriadne utiahnúť, zdeformujú sa tak ako tie, čo sú tam pôvodné. V princípe ich ani meniť nemusíš, len sa tam budú tie pôvodné horšie usádzať.
Kovová podložka sa používa len ak máš Talas. To vidíš pri rozoberaní. ;)
15.01.2011 - 16:53:14
00
keyboard_arrow_up