Lokalizácia
Formulár sa odosiela
jj, zdieraci ako vzdy :-(
Zobraziť komentár 16.04.2010 - 07:40:39
00
to Lapierre: a ten ventilok by stal spominanych cca 100€ (na RP23)?

Ten ventilok by stál 10,- €.
Inak osobne si myslím, že externe nastaviteľný HS reobund dokáže viac pokaziť ako pomôcť. Nie každý vie vyladiť tlmič aby chodil správne, veľa ľudí má problém s low speed reboundom.
Zobraziť komentár 16.04.2010 - 12:14:49
00
Externě nastavitelný h-s expanze je stejně skoro zbytečná. U ní stejně jde o to, aby pohyb byl skoro netlumený a drobné rozdíly v nastavení stejně ani nebudou znatelné.
Uživatelsky stačí nastavení l-s expanze a to, že tam ta h-s expanze vůbec je.

Jak je to ale v reálu s RP23 také netuším. Rozebraný jsem ho neviděl. Klasickým testem na h-s expanzi ale neprojde, tím myslím, že se přitáhne low speed expanze. A pokud tam h-s expanze je, tak by se při testu na místě, kdy se propruží a zcela odlehčí musel vracet pořád velmi rychle. U vidlic s h-s expanzí se takhle odhadíl okamžitě.
Také jsem někde viděl něco o tom, že by expanze mohla být poziční. To bych při tom testu na místě neodhalil, protože na to se neodstanu dost do zdvihu.
Jak to ale je skutečně, těžko říct.

Každopádně RP23 2008 po úpravě v TF tuned se zlepšil výrazně i v chování expanze. Opět netuším, jak přesně to řešení v TF tuned, z popisu se moc nepozná, tam mají např.:
- Push Multi-Phase Compression and Rebound Valving
Tedy v řešení co dělá TF tuned musí být buď pozičně závislá expanze nebo h-s expanze, jinak by se to v praxi nemohlo chovat tak dobře jako se to chová.

A co se týká úpravy CT, tak to lze levněji v Bikelive v ČR, tam za to ještě před nějakým časem chtěli jen 800Kč a to ještě s tím, že pokud přenastavená hodnota nevyhovovala, tak druhé přenastavení bylo pouze za 200Kč.
Zobraziť komentár 16.04.2010 - 12:38:28
00
No u Floata R to čiastočne cítiť, ťako mi je to súdiť, po zložení tlmiča som tam použil 7,5w olej, pôvodne tam býva asi 10ina, takže rebound mám vyštelovaný za polovicou a pri úplnom pritiahnutí tlmič vôbec nejde pomaly. Ale podľa labyrintu viem že tam je, takže tu je to jasné.

RP23 podľa toho čo píšeš asi h.s. expanziu mať nebude. To je možno aj to čím sa chvália TFtuned, teda to je zrejme to, čo zlepšuje vlastnosti tlmiča, ich vlastný labyrint s touto expanziou. Pozične závislý rebound sa tam vyriešiť určite nedá, je tam dosť málo priestoru, takže ak tam nejaká bude, tak len závislá od tlakov v oleji.

Takže koniec koncov, samotný Float R môže mať aj nejaké výhody oproti RP23ojke. Je to daň za možnosť kompresie. So samotným prietokom vo Floate R by sa dalo ešte niečo spraviť am ylsím, že by to malo veľmi blízko k RP23 po úprave. Len sam i do toho nechce ísť, keďže pri tomto zdvihu už potrebujem aj určitú stabilitu tlmiča a nie len citlivosť.

Takže až sa mi raz pod ruky dostane RP23 podám report ako to tam v skutočnosti je, dá sa však čakať, že to bude to isté čo Triad.
Zobraziť komentár 16.04.2010 - 12:50:39
00
Vdaka chalani za vysvetlenie...este mi potvrdte, alebo vyvratte (ako sa pytam vyssie), ci ,,laborovanie" s CT ma/nema vplyv na progresivitu tlmica? A este jedna vec...ak by som do ramu Reigna (08) strcil namiesto terajsieho RP2 nie DHXAIR ale DHX RC strunovy? Uz som sa o tom bavil s dvoma foristami. Jeden mi to neodporuca a druhy ano, sam tak vzduch vymenil za strunu. Ja som nasiel na nete obe verzie na tom istom rame:
Moze sa (v mojom pripade) vyrazne zmenit charakteristika odpruzenia, alebo je v ,,moci" DHX RC vsetko nastavit? Bojim sa, ze vysia citlivost struny si zobrie svoju dan v dorazoch...

Prílohy:

2010_Reign_X0.jpg
2010_Reign_X0.jpg 303.74 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

2010_Reign_X1.jpg
2010_Reign_X1.jpg 296.03 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 16.04.2010 - 13:08:42
00
Zkusím ještě ten klasický test na h-s expanzi na tom upraveném v TF tuned, na tom jsem ho ani nedělal a jen jezdil.
Nejspíš tam h-s expanze ale opravdu bude, protože teď co mám na chrtím fullu neupravený s CT střed a RT min, tak tam když ho přitlumím více, tak se prostě vrací moc pomalu a když se mi vrací dost rychle, tak už lehce kope. Typické chování jediné expanze. Na tomhle kole pro jeho použití je mi to celkem fuk, takže ten na úpravu nepůjde, navíc tam používám i mírně větší omezení propedalu při tom CT střed pro dupání ze sedla.

Tím je ale jasné, že pro mě naprosto nemá smysl nechávat něco dělat s tlumičem v Bikelive, jsem totiž uvažoval jestli nejprve nezkusit jen v Bikelive nechat vyměnit komoru a zkusit nechat nastavit Boost valve na max citlivost (dle jejich vyjádření by to mělo jít stejně jako u CT, tedy taky na dobrou citlivost) co půjde a zkusit to jezdit s Boost valve.
Horší chování expanze bych ale u Sterea neoželel.

Takže už jen rozmyslet, jestli nechat upravovat v TF tuned a měnit komoru za standardní, což znamená 120 liber + komora (nevím přesně kolik teď, ale odhaduju tak 30-40 liber) + poštovné tam (které je s dostatečným pojištěním bohužel drahé, cca 15 liber) i zpět.
Takže to je nějakých cca 170 liber bez poštovného zpět (to nepočítám, to bude stejné i pro druhou možnost).
A druhá možnost koupit rovnou nový upravený, což je 330 liber. A ten původní prodat. Znamenalo by to, že když se prodá aspoň za 5tis. Kč, což asi prodá, tak že už je to výhodnější. Nebo si ho případně nechat jako rerevní, abych lépe mohl řešit ty 3 týdny co trvá servis s poštou tam a zpět v TF tuned.

To s tím Rkovým je ale velmi zajímavé. S tím nastavením komprese u Rka to máš těžké, to je jasné. Mně se u upraveného moc líbí, že mám supercitlivý tlumič na open a k tomu velmi dobře použitelnou Push platformu, která omezuje opravdu jen decentně a je to plnohodnotně použitelný režim v terénu. Stabilita mi ale nijak nechybí, cíleně na Push platformě sjezdy nejezdím. Někdy ano, když je něco kratšího v rámci výjezdu, tak ani nepřepínám sem tam, sjezd je v pohodě na té platformě, ale nemůžu říct, že by byl lepší než s otevřeným tlumičem.
A zdvih mám menší jen o pár milimetrů.
Zobraziť komentár 16.04.2010 - 13:11:25
00
Změna CT má vliv na průběh tlumiče malý, ale nějaký tam je. Mám dlouhodobé srovnání RP23 2008 s CT max (to snad nejméně citlivé co bylo) a ten samý upravený v TF tuned na max citlivost (tedy naopak zase nejmenší komprese).
A tyhle dva extrémy jsem přešel z původně ježděného tlaku 130psi na 140psi. A při tom přifoukání o 10psi je potřeba akorát +- stejná situace, aby šel tlumič k dorazu.
To přifouknutí bylo ale stejně třeba pro udržení +- stejného dynamického sagu, protože i ten se zvětšil díky větší citlivosti. Dynamický sagem mám na mysli sag za jízdy při šlapání, kde ta vyšší komprese to udrží při stejném tlaku na nepatrně nižším sagu.

Možná nepatrně více je to znát ve středu zdvihu, že tam jde s nižšší kompresí o malinko ochotněji kolo do zdvihu, ale opět i to zhruba vykompenzovalo to nepatrné přifouknutí.

Tedy pokud nejsi v situaci, že už teď máš příliš nízký sag a přitom ještě chodíš po dorazech, tak můžeš snižovat CT dle chuti.
Zobraziť komentár 16.04.2010 - 13:16:24
00
Vdaka chalani za vysvetlenie...este mi potvrdte, alebo vyvratte (ako sa pytam vyssie), ci ,,laborovanie" s CT ma/nema vplyv na progresivitu tlmica? A este jedna vec...ak by som do ramu Reigna (08) strcil namiesto terajsieho RP2 nie DHXAIR ale DHX RC strunovy? Uz som sa o tom bavil s dvoma foristami. Jeden mi to neodporuca a druhy ano, sam tak vzduch vymenil za strunu. Ja som nasiel na nete obe verzie na tom istom rame:
Moze sa (v mojom pripade) vyrazne zmenit charakteristika odpruzenia, alebo je v ,,moci" DHX RC vsetko nastavit? Bojim sa, ze vysia citlivost struny si zobrie svoju dan v dorazoch...

dhx, resp rc4 ma ovela viac nastaveni (oproti tvojmu floatu), ktorymi ovplyvnis chod zadnej stavby. vzduchove fox tlmice maju vseobecne problem s chodom v strednej casti zdvihu a to ten, ze ho doslova "preletia", cize "stabilita" zdvihu absentuje. pruzina tento problem vobec nema. paradoxne na floate sa mi sem tam podaril tvrdy doraz, na vanille nikdy. maestro sa s pruzinou sprava ovela lepsie. Co sa tyka compression tune nastavenia, tak to ma vplyv len na pociatocne zanorenie - sag a celkovo vplyva len na pociatocne mm zdvihu. pri floate sa vyssia progresivita riesi mensou vzduchovou komorou. ak chces, ja mam na transitione tlmic 200/57, mozem ti ho pozicat na test na tvoj ram... ale potom si rovno pripravuj ecka na novy tlmic, lebo float hodis do kosa :P
Zobraziť komentár 16.04.2010 - 13:26:07
00
2 Mlok: Ja by som osobne už rád tlmič aj s expanzkou, čiže DHX Air 5 jednoznačne. Spicy je veľmi lineárny a pri tvrdšom jazdení musím jedine prifúknuť tlmič. Toto by DHX riešil v expanzke. Alej e pravda, že ak vyhodím kompresiu na minimum, budem musieť len o niečo málo prifúknuť tlmič, je to len blbý pocit/dojem keď je tlmič citlivý, jasné že low kompresia toho moc nezachráni. Detail tej úpravy je v tom, že tie zmeny by boli trvalé, uvidím, no s redším olejom je to logicky už o niečom inom ako predtým a aj kompresiu som upravil. Ale už asi viem kde je skrytá zas nevýhoda Rka, a to je v tej kovovej podložke za labyrintom. Tá nie je ako klasická planžeta, neprehne sa, len sa uhne.

K tomu pružina vs. vzduch niet čo dodať, DHX má expanzku a dá sa v nej upraviť tlak, takže dorazy by pri správnom setupe nemali hroziť. Nevýhoda je len váha. :)
Zobraziť komentár 16.04.2010 - 13:32:16
00
Dakujem, vy moji konstrukteri :* ...a este rozdiel medzi DHX RC a VAN RC? Ma VAN len obmadzenejsie nastavenia, alebo je aj konstrukcne inde ako DHX RC? (ma vyrazne nizsiu cenu)

@Vladol: tvoju ponuku primam, pokecame o tom osobne - neponahla mi to. Ja som aj uvazoval, ci by mi to niekto nepozical na skusku a ty si sitom paradoxne nepresiel (opticky sa mi videl tvoj tlmic vacsi ako 200mm ;) )...este raz vdaka!
Zobraziť komentár 16.04.2010 - 13:51:33
00
Co sa tyka compression tune nastavenia, tak to ma vplyv len na pociatocne zanorenie - sag a celkovo vplyva len na pociatocne mm zdvihu.


Vlado, na zaklade mojich skusenosti s RP23 s CT na maxximum a Fox Van R pred a po tunningu ti mozem povedat, ze CT sa prejavuje pocas celeho zdvihu tlmica.
Zobraziť komentár 16.04.2010 - 13:56:04
00
uprimne, tym CT som si nebol uplne isty, takze mozes mat pravdu. mlok by to mal vediet na 100%
Zobraziť komentár 16.04.2010 - 14:03:38
01
Tak logicky to určitý vplyv na chod tlmiča mať bude, predsalen nižšia kompresia je nižší odpor. Nie je to však až tak výrazné čo do milimetrov zdvihu sa týka, ten rozdiel je viac pocitový. Aj Mlok vyššie písal, že medzi max a min (TF) kompresiou musel zvýšiť o niečo tlak v tlmiči, nei však výrazne.

DHX má riešenú aj high speed kompresiu a celkovo je konštrukčne viac prepracovaný. Dá sa pri ňom vyhrať s objemom bottom out komory a jej tlakom. Toto u VANa nejde.

edit
Zobraziť komentár 16.04.2010 - 14:18:24
00


K tomu pružina vs. vzduch niet čo dodať, DHX má expanzku a dá sa v nej upraviť tlak, takže dorazy by pri správnom setupe nemali hroziť. Nevýhoda je len váha. :)


Vaha dhx air je rovnaka s dhx rc4: http://www.foxracingshox.com/bike/11/shocks/compare/43

a http://www.foxracingshox.com/bike/11/shocks/compare/45
Zobraziť komentár 16.04.2010 - 15:59:01
00
jj jen ta pružina ti v součtu vah nějak chybí :)
Zobraziť komentár 16.04.2010 - 16:04:11
00
keyboard_arrow_up