Tak to som veru nevedel ze džusy sa daju kupit za taku cenu, to uz meni situaciu. Skor ide o to, ze s hydraulikov treba ist zvacsa do servisu ked sa zavzdusni, alebo zmakne. Mechanika je lahka na opravu doma na kolene pre kazdeho. Ked sme pri tych packach uz, neviete mi poradit nejky obchod s dostatocnym vyberom pacok pre mechaniku?
A aka je dnes situacia Raver? V tejto problematike sa prilis neorientujem a rad sa necham poucit, ale mam vela skusenosti s hydraulikami a ja nevidim jediny dovod na kupu hydraulickej brzdy, tym netvrdim, ze niekto druhy ten dovod vidtet nemoze. Neviem co viac od brzdy ocakavat ako plynuly nastup, schopnost zablokovat koleso aj vo vyssej rychlosti - a to ti poskytne aj mechanika. Jasne, ked bude niekto nahannat kazdy gram, tak lahsia hydraulika bude mat opodstatnenie.
.Andrej.: Pripada ti, ze je na internete malo pismeniek na tuto temu?
Zakladny rozdiel je samozrejme v prenose sily, ktoru vyvijas prstami na brzdovu packu a ako sa pomocou lanka/kvapaliny prenesie cez piesty v strmeni a dosticky az na kotuc.
Skus ist nejaky dlhsi singlac, alebo hocijaky technickejsi dolekopec v terene s mechanikou a hydraulikou a potom napis svoje pocity, ohladom komfortu, istoty pri brzdeni v zakrutach, davkovatelnosti ako su na tom tvoje prsty...
Zablokovat koleso vo vacsej rychlosti? To je k comu dobre? K rychlejsiemu zodraniu plasta? K ukazovaniu sa? Davkovatelnost ako jednu z vyhod hydraulickych brzd som spomenul kusok vyssie
ja viem s týmito hydrami je to paráda dole kopcom ale ta mechanika je jednoduchšia na opravy tak ja neviem čo mam s tými brzdami ako som povedal vyššie keď som zabrzdil prednou tak som "letel" ale teraz nie
.Andrej.: Pripada ti, ze je na internete malo pismeniek na tuto temu?
Zakladny rozdiel je samozrejme v prenose sily, ktoru vyvijas prstami na brzdovu packu a ako sa pomocou lanka/kvapaliny prenesie cez piesty v strmeni a dosticky az na kotuc.
Skus ist nejaky dlhsi singlac, alebo hocijaky technickejsi dolekopec v terene s mechanikou a hydraulikou a potom napis svoje pocity, ohladom komfortu, istoty pri brzdeni v zakrutach, davkovatelnosti ako su na tom tvoje prsty...
Zablokovat koleso vo vacsej rychlosti? To je k comu dobre? K rychlejsiemu zodraniu plasta? K ukazovaniu sa? Davkovatelnost ako jednu z vyhod hydraulickych brzd som spomenul kusok vyssie
Nemal som dovod na tutuo temu hladat nic na nete, kedze som mal v tomto celkom jasno, zaujimal ma skor tvoj pohlad na tuto vec, za prve. Kedze sa mi sem-tam pritrafi aj nejaky ten dolekopec, tak viem celkom presne ako funguje ktora brzda a je to iba o zvyku a preferneciach, mne chod mechaniky vyhovuje, ale to je subjektivne. Za pravdu ti dam, ze hydr. je komfortnejsia a pohodlnejsia, co vychdza uz z fyzikalnych predpokladov, ale ked uz to davam napr. zo Zarub dole, tak mi je prijemne a prirodzene na tie brzdy trochu ztalacit silou a ten komfort ide starnou. A neprekrucaj si slova co napisem podla seba Raver, z flekovania som vyrastol asi pred 10 rokmi.
ja viem s týmito hydrami je to paráda dole kopcom ale ta mechanika je jednoduchšia na opravy tak ja neviem čo mam s tými brzdami ako som povedal vyššie keď som zabrzdil prednou tak som "letel" ale teraz nie
no tak tú brzdu rozober,vyčisti prasa,skontroluj stav platničiek(prípadne ich prebrús),chod lanka,odmasti kotúč a zlož. Stále žiadny polet? Nové brzdy!
gonx: Nechapem co chces stale opravovat?
To, ze maju hydrauliky pri nizkych teplotach nizsiu ucinnost, castokrat aj so zvukovym doprovodom je bezny jav. Pokial sa s tym nevies zmierit, tak pockaj s jazdenim na +10°C
.Andrej.: Neviem preco by mal ist komfort stranou? Naozaj nepoznam okrem teba nikoho, kto by preferoval mechanicke kotucovky pred funkcnostou hydraulickych brzd. Taketo rozhodnutie alebo preferovanie moze byt len z financneho pohladu, ale nie z funkcneho. Ale kazdy nech si brzdi pre mna, za mna aj patou
No a co som prekrucal? O zablokovani kolesa vo vyssej rychlosti si pisal ty. Co podla vyznamu tohto slovneho spojenia znamena uvedenie kolesa do smyku, co je samozrejme velmi vzdialene efektivnemu brzdeniu. Alebo si to zablokovanie myslel inak?
Tak to som veru nevedel ze džusy sa daju kupit za taku cenu, to uz meni situaciu. Skor ide o to, ze s hydraulikov treba ist zvacsa do servisu ked sa zavzdusni, alebo zmakne. Mechanika je lahka na opravu doma na kolene pre kazdeho. Ked sme pri tych packach uz, neviete mi poradit nejky obchod s dostatocnym vyberom pacok pre mechaniku?
Nespekuluj somariny o servise a kup si hydry. To ako keby si siel kupovat auto a kupil si skodu 100 lebo si ju opravis doma na kolene...
Jazdim hydrauliky par rokov a jediny servis je vymena dosticiek a odvzdusnenie ( cca raz za dva roky). Hayesa sa mi nezavsdusnila, iba avid juici 3, formuly vobec. Ak nie si lavy zvladnes to doma, na nete a utube mas milion navodov ako na to. Spravny biker by si mal vediet brzdy odvzdusnit. Z bazaru mozes zohnat skoro nove brzdy na dobru cenu, len sleduj. KEd chces mechaniky to si kup rovno večka, tam nemas ziaden servis...
Je zbytočné sa hádať, čo je lepšie a čo horšie. Každý typ bŕzd má svoje výhody a nevýhody. Tak isto sú rozdiely v účinnosti bŕzd, ktorá súvisí s prevodom brzdy (pomer páky, resp. sily akou pôsobí obsluha brzdy a aký silný účinok to vyvolá na koleso), s tým súvisí dĺžka brzdovej páčky, priemer brzdového kotúča, a samozrejme aj plocha brzdových doštičiek a koeficient trenia medzi doštičkami a kotúčom). Z toho vyplýva, že ktorákoľvek brzda či hydraulická alebo mechanická kotúčová alebo V-brzda môže mať podľa toho inú účinnosť.
Keď sa rozhodne výrobca robiť všetky mechaniky s vyšším brzdovým účinkom, tak nikto nebude chcieť hydrauliky. Alebo naopak. To či silu prenáša lanko alebo kvapalina je len rozdiel v konštrukcii a odzrkadľuje sa to potom na špecifických vlastnostiach brzdy, náročnosti na výrobu, odlišnosti v údržbe, spoľahlivosti a podobne.
Ak výrobca úmyselne (vzhľadom k výrobnej cene) robí brzdy od slabšieho účinku po najsilnejší od najnižšej sady po najvyššiu, tak je to jeho rozhodnutie. Žiaľ ho neovplyvníme. Dá sa to len doladiť rozmerom kotúča, kombináciou iných brzdových pák a inými doštičkami s iným koeficientom trenia...
Takže niekomu tvrdiť že z troch základných typov bŕzd (V-čka, hydraulické kotúčové a mechanické kotúčové) sú tie či iné zlé alebo dobré je prehnané. Tu ide o konkrétny typ bŕzd, ktoré majú od výroby lepší či horší účinok a aj prípadný výskyt technických závad ako napríklad vytekanie kvapaliny, lámanie lanka či bovdenu zle zvoleným ohybom, zasekávanie či nerovnomernosť chodu piestikov, pri Včkach výmenu ráfikov po zodratí - čo mňa osobne presvedčilo prejsť na kotúče a tak ďalej a tak ďalej.
Takže tu je lepšie hovoriť, keď chcem niekomu poradiť o konkrétnych typoch bŕzd, s ktorými má každý človek osobné skúsenosti a nie aké by asi mohli byť dobré, keď ich v živote neskúsil.
Osobne som skúsil iba jednorázovo na pár metroch tie čo má Iceman a dva výjazdy po pár km som skúsil pôvodné brzdy XT ročník 2009 na Meride. Tie mi nesadli pridlhou pákou čudným prikrátkym chodom, ale brzdový účinok bol super, neskúšal som ich však dolu ostrejším kopcom. Takže radiť v oblasti hydraulických bŕzd nemôžem.
Zato skúsenosti s mechanickými kotúčovými shimano BR-M 495 som mal asi rok a pol pred tým ako som sa dostal k Meride s XTčkami. Keďže som nechcel na dvoch bicykloch rôzne brzdy (kompatibilita, zameniteľnosť v prípade potreby a samozrejme už som na ne bol zvyknutý a poznal som ich) rozhodol som sa dať ich aj na druhý horský.
Nepodľahol som ani gramárskej úchylke (iba z časti kúpou bicykla s uhlíkovým rámom a ladením - riadítka, sedlovka), ale prebral som sa. Úspech pri jazde tvorí z 95% kondička a až potom to, či je bicykel 15 kilový alebo 8 kilový za ťažké prachy.
Kto má mechanické shimano br-m 495 a nestačí mu účinok, mám pár overených typov. Na tréningovom bicykli ich už používam ku dnešnému dňu ... moment ... 28183 kilometrov. Zažili niekoľko výmen doštičiek a kotúčov a fungujú spoľahlivo vzhľadom na ich jednoduchú konštrukciu.
Tým nezatracujem žiadne hydraulické a ani V-brzdy!!!
Len som spokojný s tým čo mám už pár rokov bez problémov.
Také slohy som ani na základke nepísal.
Ospravedlňujem sa za toľko slovíčok. Občas ma to chytí čmárať.
Lord Klaymen: Dakujem ti za konstruktivny prispevok, takto by sa malo diskutovat na fore, ktore ma urcitu uroven.
Raver: Mas problem s chapanim textu, alebo ma iba skusas? Ja nepreferujem mech. brzdy pred hydr., snazim sa iba obhajit ich opodstatnenie a miesto na trhu a vadi mi, ked si myslis aj s kolegom, ze ten kto jazdi mechaniky by mal byt totalny diletant, ktory nevie ake brzdy patria na bike.
Ovela viac na vyslednom brzdom ucinku spravi plast a samotny jazdec, ale to urcite vies aj sam.
Na tuto temu som skoncil s diskusiou.
Edit: O peniazoch to u mna nie je, len nevidim jediny dovod na vymenu fungujuceho komponentu, ked sa mi brzda dosere, tak si s radostou pojdme kupit hydrauliku
osobne by som nevymenil hydrauliky za mechaniky....určite nie
a ..Andrej.. pozri si kolko dalo + na hydry a kolko dalo + na mechaniky alebo pre mna za mna daj hlasovanie hydrauliky VS mechaniky a potom posudime ktore
neviem, v tomto som novacik, mam na biku BB5 ale myslim si ze su pre mna uplne dostacujuce
brzdny ucinok je vynikajuci, davkovanie sa mi zda velmi dobre a plynule, a stlacat ich zvladam jednym-dvoma prstami bez akejkolvek namahy aj pri dlhsom brzdeni
nemam to sice s cim porovnavat ale pridu mi vynikajuce a menit ich budem asi len v pripade ze vypovedaju funkcnost niekedy v buducnosti
jazdil som bb7 a teraz mam magury louise, hydry mi brzdia o dost lepsie (aj ked je pravda ze su to brzdy o dost vyssej triedy) tym ale nechcem povedat ze bb7 brzdili zle ale boli o dost narocnejsie na udrzbu vkuse trebalo nastavovat vzdialenost platniciek co sa deje u hydry samo a odvzdusnenia sa nemusis bat je jednoduche ja som si dokonca vyrobil odvzdusnovaciu sadu sam
nastavovanie vzdialenosti platniciek riesim pri servise brzdy- co je vymena lanka a to je u mna tak raz za rok...podla jazdenia..inak neriesim co sa tyka nastavovania nic..
Mám mechaniky aj hydry, obe sú funkčné a brzdia tak ako potrebujem. Jedno, čo mi pri používaní hydro na začiatku chýbalo, bolo jednoduché a bez náradia vykonateľné nastavenie vzdialenosti platničiek po opätovnom vkladaní predného kolesa. Pri elixíroch s tými ich 3D podložkami som išiel do vývrtky z večného cinkania, ale už aj na to som našiel spôsob.
nic ine ma momentalne nenapadlo pri pohlade na cenu, to si uz radsej kupim kompletnu brzdu ked sa mi zlomi, alebo vyhrka packa. Ja musim nastavovat platnicky asi raz za mesiac, ale to bude tym, ze naozaj casto brzdim.
Aj ja som jazdil isty cas mechaniky Hayes MX-2. Uz len prvotne nahodenie zaberie viac casu, ako ked nahadzujes hydry. Musis nastavit lanko, staticku dosticku...Hydru namontujes, vycentrujes prasa tak, aby ti nesuchalo o kotuc a to je vsetko. Celu sezonu sa nestaras.
A aka je dnes situacia Raver? V tejto problematike sa prilis neorientujem a rad sa necham poucit, ale mam vela skusenosti s hydraulikami a ja nevidim jediny dovod na kupu hydraulickej brzdy, tym netvrdim, ze niekto druhy ten dovod vidtet nemoze. Neviem co viac od brzdy ocakavat ako plynuly nastup, schopnost zablokovat koleso aj vo vyssej rychlosti - a to ti poskytne aj mechanika. Jasne, ked bude niekto nahannat kazdy gram, tak lahsia hydraulika bude mat opodstatnenie.
Ak by si mal, ako ty hovoris, "vela skusenosti s hydraulikami", tak nikdy v zivote takuto hovadinu verejne neutrusis Nebudem ti vypisovat, preco je hydraulicka brzda vyhodnejsia a nie je to hmotnost
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
.Andrej.: Pripada ti, ze je na internete malo pismeniek na tuto temu?
Zakladny rozdiel je samozrejme v prenose sily, ktoru vyvijas prstami na brzdovu packu a ako sa pomocou lanka/kvapaliny prenesie cez piesty v strmeni a dosticky az na kotuc.
Skus ist nejaky dlhsi singlac, alebo hocijaky technickejsi dolekopec v terene s mechanikou a hydraulikou a potom napis svoje pocity, ohladom komfortu, istoty pri brzdeni v zakrutach, davkovatelnosti ako su na tom tvoje prsty...
Zablokovat koleso vo vacsej rychlosti? To je k comu dobre? K rychlejsiemu zodraniu plasta? K ukazovaniu sa? Davkovatelnost ako jednu z vyhod hydraulickych brzd som spomenul kusok vyssie
Zakladny rozdiel je samozrejme v prenose sily, ktoru vyvijas prstami na brzdovu packu a ako sa pomocou lanka/kvapaliny prenesie cez piesty v strmeni a dosticky az na kotuc.
Skus ist nejaky dlhsi singlac, alebo hocijaky technickejsi dolekopec v terene s mechanikou a hydraulikou a potom napis svoje pocity, ohladom komfortu, istoty pri brzdeni v zakrutach, davkovatelnosti ako su na tom tvoje prsty...
Zablokovat koleso vo vacsej rychlosti? To je k comu dobre? K rychlejsiemu zodraniu plasta? K ukazovaniu sa? Davkovatelnost ako jednu z vyhod hydraulickych brzd som spomenul kusok vyssie
Nemal som dovod na tutuo temu hladat nic na nete, kedze som mal v tomto celkom jasno, zaujimal ma skor tvoj pohlad na tuto vec, za prve. Kedze sa mi sem-tam pritrafi aj nejaky ten dolekopec, tak viem celkom presne ako funguje ktora brzda a je to iba o zvyku a preferneciach, mne chod mechaniky vyhovuje, ale to je subjektivne. Za pravdu ti dam, ze hydr. je komfortnejsia a pohodlnejsia, co vychdza uz z fyzikalnych predpokladov, ale ked uz to davam napr. zo Zarub dole, tak mi je prijemne a prirodzene na tie brzdy trochu ztalacit silou a ten komfort ide starnou. A neprekrucaj si slova co napisem podla seba Raver, z flekovania som vyrastol asi pred 10 rokmi.
To, ze maju hydrauliky pri nizkych teplotach nizsiu ucinnost, castokrat aj so zvukovym doprovodom je bezny jav. Pokial sa s tym nevies zmierit, tak pockaj s jazdenim na +10°C
.Andrej.: Neviem preco by mal ist komfort stranou? Naozaj nepoznam okrem teba nikoho, kto by preferoval mechanicke kotucovky pred funkcnostou hydraulickych brzd. Taketo rozhodnutie alebo preferovanie moze byt len z financneho pohladu, ale nie z funkcneho. Ale kazdy nech si brzdi pre mna, za mna aj patou
No a co som prekrucal? O zablokovani kolesa vo vyssej rychlosti si pisal ty. Co podla vyznamu tohto slovneho spojenia znamena uvedenie kolesa do smyku, co je samozrejme velmi vzdialene efektivnemu brzdeniu. Alebo si to zablokovanie myslel inak?
Nespekuluj somariny o servise a kup si hydry. To ako keby si siel kupovat auto a kupil si skodu 100 lebo si ju opravis doma na kolene...
Jazdim hydrauliky par rokov a jediny servis je vymena dosticiek a odvzdusnenie ( cca raz za dva roky). Hayesa sa mi nezavsdusnila, iba avid juici 3, formuly vobec. Ak nie si lavy zvladnes to doma, na nete a utube mas milion navodov ako na to. Spravny biker by si mal vediet brzdy odvzdusnit. Z bazaru mozes zohnat skoro nove brzdy na dobru cenu, len sleduj. KEd chces mechaniky to si kup rovno večka, tam nemas ziaden servis...
Keď sa rozhodne výrobca robiť všetky mechaniky s vyšším brzdovým účinkom, tak nikto nebude chcieť hydrauliky. Alebo naopak. To či silu prenáša lanko alebo kvapalina je len rozdiel v konštrukcii a odzrkadľuje sa to potom na špecifických vlastnostiach brzdy, náročnosti na výrobu, odlišnosti v údržbe, spoľahlivosti a podobne.
Ak výrobca úmyselne (vzhľadom k výrobnej cene) robí brzdy od slabšieho účinku po najsilnejší od najnižšej sady po najvyššiu, tak je to jeho rozhodnutie. Žiaľ ho neovplyvníme. Dá sa to len doladiť rozmerom kotúča, kombináciou iných brzdových pák a inými doštičkami s iným koeficientom trenia...
Takže niekomu tvrdiť že z troch základných typov bŕzd (V-čka, hydraulické kotúčové a mechanické kotúčové) sú tie či iné zlé alebo dobré je prehnané. Tu ide o konkrétny typ bŕzd, ktoré majú od výroby lepší či horší účinok a aj prípadný výskyt technických závad ako napríklad vytekanie kvapaliny, lámanie lanka či bovdenu zle zvoleným ohybom, zasekávanie či nerovnomernosť chodu piestikov, pri Včkach výmenu ráfikov po zodratí - čo mňa osobne presvedčilo prejsť na kotúče a tak ďalej a tak ďalej.
Takže tu je lepšie hovoriť, keď chcem niekomu poradiť o konkrétnych typoch bŕzd, s ktorými má každý človek osobné skúsenosti a nie aké by asi mohli byť dobré, keď ich v živote neskúsil.
Osobne som skúsil iba jednorázovo na pár metroch tie čo má Iceman a dva výjazdy po pár km som skúsil pôvodné brzdy XT ročník 2009 na Meride. Tie mi nesadli pridlhou pákou čudným prikrátkym chodom, ale brzdový účinok bol super, neskúšal som ich však dolu ostrejším kopcom. Takže radiť v oblasti hydraulických bŕzd nemôžem.
Zato skúsenosti s mechanickými kotúčovými shimano BR-M 495 som mal asi rok a pol pred tým ako som sa dostal k Meride s XTčkami. Keďže som nechcel na dvoch bicykloch rôzne brzdy (kompatibilita, zameniteľnosť v prípade potreby a samozrejme už som na ne bol zvyknutý a poznal som ich) rozhodol som sa dať ich aj na druhý horský.
Nepodľahol som ani gramárskej úchylke (iba z časti kúpou bicykla s uhlíkovým rámom a ladením - riadítka, sedlovka), ale prebral som sa. Úspech pri jazde tvorí z 95% kondička a až potom to, či je bicykel 15 kilový alebo 8 kilový za ťažké prachy.
Kto má mechanické shimano br-m 495 a nestačí mu účinok, mám pár overených typov. Na tréningovom bicykli ich už používam ku dnešnému dňu ... moment ... 28183 kilometrov. Zažili niekoľko výmen doštičiek a kotúčov a fungujú spoľahlivo vzhľadom na ich jednoduchú konštrukciu.
Tým nezatracujem žiadne hydraulické a ani V-brzdy!!!
Len som spokojný s tým čo mám už pár rokov bez problémov.
Také slohy som ani na základke nepísal.
Ospravedlňujem sa za toľko slovíčok. Občas ma to chytí čmárať.
Raver: Mas problem s chapanim textu, alebo ma iba skusas? Ja nepreferujem mech. brzdy pred hydr., snazim sa iba obhajit ich opodstatnenie a miesto na trhu a vadi mi, ked si myslis aj s kolegom, ze ten kto jazdi mechaniky by mal byt totalny diletant, ktory nevie ake brzdy patria na bike.
Ovela viac na vyslednom brzdom ucinku spravi plast a samotny jazdec, ale to urcite vies aj sam.
Na tuto temu som skoncil s diskusiou.
Edit: O peniazoch to u mna nie je, len nevidim jediny dovod na vymenu fungujuceho komponentu, ked sa mi brzda dosere, tak si s radostou pojdme kupit hydrauliku
a ..Andrej.. pozri si kolko dalo + na hydry a kolko dalo + na mechaniky alebo pre mna za mna daj hlasovanie hydrauliky VS mechaniky a potom posudime ktore
brzdny ucinok je vynikajuci, davkovanie sa mi zda velmi dobre a plynule, a stlacat ich zvladam jednym-dvoma prstami bez akejkolvek namahy aj pri dlhsom brzdeni
nemam to sice s cim porovnavat ale pridu mi vynikajuce a menit ich budem asi len v pripade ze vypovedaju funkcnost niekedy v buducnosti
http://www.togoparts.com/items/images/item-20050711221800928.jpg
za hydrauliky menit nemienim..brzdia super
ak najdem casom za dobr cenu mozno vymenim za BB7,pripadne vacsi kotuc..ale zatial plna spokojnost
Ak si pozres cenu tych paciek...
http://www.kupkolo.cz/samotne-brzdove-paky-avid-speed-dial-ultimate-leva-prava_z2117/
neviem ci sa ti ich oplati kupit...
ja som ich nasiel v bazari za 25e takz som nevahal...neni o com...
este tak casom najst prasiatko bb7 a moje sny o biku su splnene...
nastavovanie vzdialenosti platniciek riesim pri servise brzdy- co je vymena lanka a to je u mna tak raz za rok...podla jazdenia..inak neriesim co sa tyka nastavovania nic..
Ak by si mal, ako ty hovoris, "vela skusenosti s hydraulikami", tak nikdy v zivote takuto hovadinu verejne neutrusis