Mám brzdy Shimano BR-M485, a problém je v tom že páčky majú trochu dlhší chod ako by som chcel...Nejdu zase úplne k riaditkám ako keď sú zavzdušnené ale sú pre mňa dosť "mäkké".Už som ich aj odvzdušnil, a stále. Je možné že robím chybu pri odvzdušňovaní?
Díky za odpovede
posledný komentár: 16. 12. 2021 o 21:39
posledný komentár: 11. 2. 2012 o 9:21
bud mas menej oleja alebo zle odvzdusnene. ak si s tym nedas rady skus radsej servis.
Preto ked dolievas olej, treba vybrat platnicky a dat tam tu Shitmano vlozku na to urcenu (alebo nieco rovnako siroke). Potom oleja po plnom doliati bude tolko, kolko treba. Aj ked sa jedna o otvoreny system, nemalo by sa teoreticky "rezervne" mnozstvo oleja v kompenzacke prejavit na chode packy v praxy to neplati.
Maksi chod packy je ak su platnicku uz uplne zbrusene (zrejme sa prejavi fakt, ze pruzinka medzi platnickami je viac stlacena) alebo ked je menej oleja v kompenzacke, pricom ale brzdy nie su zavzdusnene. Pri tuhsich mrazoch je aj packa tuhsia.
Skus este raz odvzdusnit, alebo uplne vymenit olej.
Pri odvzdusneni hadicky co najviac zvislo (pri zadnej mavam bike na stojaka v stojane). Tiez trochu kvapaliny odcerpam z kompenzacky a doplnim streknutim injekcnou striekackou (+akva hadicka) zospodu, potom klasicke odvzdusnenie.
Nemal by byt, ak budu platnicky moc zjazdene a budes aj dolievat olej, tak sa moze stat, ze ho tam bude vela a nove sa ti potom nezmestia.
Pocas odvzdusnenia by som docasne vybral pruzinku medzi platnickami.
Ale aj tak by som radsej koleso a platnicky vyberal, aby si ich nahodou nezamastil olejom.
@Cagi, máš v tom pár nepresností.
-pre doliatie kvapaliny je jedno, či je páčka stlačená alebo uvoľnená.
-preliačina v membráne slúži na kompenzáciu zmeny objemu kvapaliny spôsobenej zmenou teploty kvapaliny pri brzdení. Pri dlhom brzdení sa Ti skráti chod páky, lebo narastie objem kvapaliny, preto aj nádržka na páke sa volá expanzná a systém sa volá otvorený.
-piestiky nazad do strmeňa nezasúva pružinka medzi platničkami, zasúva ich pružinka v páčke a podtlak spôsobený spätným chodom piestu v páke až do bodu kedy odkryje otvor prepájajúci expanznú nádržku s brzdovým válcom. táto dráha určuje vzdialenosť doštičiek od kotúča.
- a práve preto pri hydraulických brzdách máš rovnakú vzdialenosť doštičiek od kotúča aj keď sú opotrebené, piestiky ostanú viac vysunuté ale vzdialenosť od kotúča je rovnaká. Samozrejme vtedy ak všetko funguje ako má, pokiaľ Ti napríklad neostáva visieť piestik.
Možno máš pravdu (určite), ale zhodneme sa, že tieto systémy sú strašne jemné, náchylné i na malé nedôslednosti pri nastavovaní. Osobne mám dosť často zle funkčný aspoň jeden piestik (špina a pod.) a silnejšie pružiny mi to akokeby lahšie uvoľnovali. Keď to očistím, všetko fajn, ale prax býva rýchlo iná. Keˇsa pozriem na funkciu a konštrukciu piestikov (Sh LX), tak sa veľmi čudujem, že sa mi to nezavdušňuje po každom výjazde. Dosť zraniteľná konštrukcia, hlavne keď už sa musí piestik vysunúť viac.
Možno máš pravdu (určite), ale zhodneme sa, že tieto systémy sú strašne jemné, náchylné i na malé nedôslednosti pri nastavovaní.
Za mna, nezhodneme