Žigo ak sa nemení styčná plocha pri rôznych rozmeroch kolies, pri rovnakom tlaku. Vysvetli mi, ako je možné, že 29 višla bez problémov asfaltový kopec pokrytý snehovou brečkou, a moja 26, podotíkam značne podhustená, sa nedokázala na tom istom mieste, v tých istých podmienkach a v ten istý čas ani pohnúť z miesta?

Ďalší faktor, kedže má 29
ráfik väčší priemer a menší uhol najazdu na prekážku (viem že to všetci viete

), to znamená, že na preseknutie rovnako hrubej
duše treba väčšiu silu, tým pádom vieme 29-palcové
koleso mierne podfúknuť, a tým mierne získať oproti 26-palcovým kolám

. A toto všetko platí aj pri 650B,
JEDNODUCHO: 26 sú malé!!!! Neznášam argument, že sa na nich jazdilo roky.

Koľko vecí sa robilo/používalo roky a potom sa zistilo, že sú zle? (napr azbestová izolácia, atd..

)
"višla"
"bez problémov asfaltový kopec pokrytý snehovou brečkou" to nic neznamena, aj mne sa stalo, ze som nevedel slapat, preklzovalo mi to a typek predo mnou (29" vtedy existovali akurat tak v USA od GF) slapal ako keby sa nechumelilo (bola mierna poladovica) a strmy kopec od Snezienky. Proste je to vec pneumaitky, tlaku , geometrie bajku a techniky. A niekedy su to klince

"a menší uhol najazdu na prekážku" su to radovo malicke percenta, a 27.5" ich ma este mensie. Ak si nasadis na 26" koleso 2.3" pneumatiku tak mas hned z toho 27.5" a pokial ta 2.3" guma bude Kenda Draci Rypak, tak skor prerazis
rafik ako dusu (viz. co mi ukazoval
Jezus 
)
"azbestová izolácia" azbest ked nevdychujes male ciastocky , tak ti nerobi nic, na rozdiel od vselijakych karinogennych plynov, ktore sa uvolnuju z modernych stavieb. Ale tom sa taktne mlci. Btw, eternit je dnes povazovany snad horsi nez raioaktivne plutonium, pricom je to neskodne. Zato plasty a obzvlast niektore plastove flase a obaly je cesta do pekla.
26" su niekedy male, niekdy privelke. Idealne je mat vpredu vacsia a vzadu mensie. Som zvedavy, kedy s tym pridu vyrobcovia
