Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Žigo ak sa nemení styčná plocha pri rôznych rozmeroch kolies, pri rovnakom tlaku. Vysvetli mi, ako je možné, že 29 višla bez problémov asfaltový kopec pokrytý snehovou brečkou, a moja 26, podotíkam značne podhustená, sa nedokázala na tom istom mieste, v tých istých podmienkach a v ten istý čas ani pohnúť z miesta? :)

Ďalší faktor, kedže má 29 ráfik väčší priemer a menší uhol najazdu na prekážku (viem že to všetci viete :P ), to znamená, že na preseknutie rovnako hrubej duše treba väčšiu silu, tým pádom vieme 29-palcové koleso mierne podfúknuť, a tým mierne získať oproti 26-palcovým kolám :). A toto všetko platí aj pri 650B,

JEDNODUCHO: 26 sú malé!!!! Neznášam argument, že sa na nich jazdilo roky. |( Koľko vecí sa robilo/používalo roky a potom sa zistilo, že sú zle? (napr azbestová izolácia, atd.. ;) )
Zobraziť komentár 24.11.2013 - 10:33:03
00
Ak sa plocha zachováva a dĺžka blíži k nekonečnu, tak sa širka musí bližiť k nule, či?

Na toto ti neviem odpovedat, lebo neviem, ci sa zachovava plocha. Imho nie, ale momentalne toto neviem overit. Bral som to z hladiska 2 rozmernej geometrie, alebo 3 rozmernej, ak beries len nestlacitelny rafik :lol: Imho ale cim vacsi priemer kolesa, tym vacsi objem vo vnutri (pri zachovani nejakej vysky pneumatiky) a teda tlak pojde nadol.
Zobraziť komentár 24.11.2013 - 10:46:57
00
Žigo ak sa nemení styčná plocha pri rôznych rozmeroch kolies, pri rovnakom tlaku. Vysvetli mi, ako je možné, že 29 višla bez problémov asfaltový kopec pokrytý snehovou brečkou, a moja 26, podotíkam značne podhustená, sa nedokázala na tom istom mieste, v tých istých podmienkach a v ten istý čas ani pohnúť z miesta? :)

Ďalší faktor, kedže má 29 ráfik väčší priemer a menší uhol najazdu na prekážku (viem že to všetci viete :P ), to znamená, že na preseknutie rovnako hrubej duše treba väčšiu silu, tým pádom vieme 29-palcové koleso mierne podfúknuť, a tým mierne získať oproti 26-palcovým kolám :). A toto všetko platí aj pri 650B,

JEDNODUCHO: 26 sú malé!!!! Neznášam argument, že sa na nich jazdilo roky. |( Koľko vecí sa robilo/používalo roky a potom sa zistilo, že sú zle? (napr azbestová izolácia, atd.. ;) )


"višla" :headbang:
"bez problémov asfaltový kopec pokrytý snehovou brečkou" to nic neznamena, aj mne sa stalo, ze som nevedel slapat, preklzovalo mi to a typek predo mnou (29" vtedy existovali akurat tak v USA od GF) slapal ako keby sa nechumelilo (bola mierna poladovica) a strmy kopec od Snezienky. Proste je to vec pneumaitky, tlaku , geometrie bajku a techniky. A niekedy su to klince :D
"a menší uhol najazdu na prekážku" su to radovo malicke percenta, a 27.5" ich ma este mensie. Ak si nasadis na 26" koleso 2.3" pneumatiku tak mas hned z toho 27.5" a pokial ta 2.3" guma bude Kenda Draci Rypak, tak skor prerazis rafik ako dusu (viz. co mi ukazoval Jezus :D)
"azbestová izolácia" azbest ked nevdychujes male ciastocky , tak ti nerobi nic, na rozdiel od vselijakych karinogennych plynov, ktore sa uvolnuju z modernych stavieb. Ale tom sa taktne mlci. Btw, eternit je dnes povazovany snad horsi nez raioaktivne plutonium, pricom je to neskodne. Zato plasty a obzvlast niektore plastove flase a obaly je cesta do pekla.
26" su niekedy male, niekdy privelke. Idealne je mat vpredu vacsia a vzadu mensie. Som zvedavy, kedy s tym pridu vyrobcovia :lol:
Zobraziť komentár 24.11.2013 - 10:54:46
01
trek nieco take robi roky
Zobraziť komentár 24.11.2013 - 11:01:00
00
Presne tak Trek ma 69er, liteville tiez cosi vymyslel a urcite aj kadekto iny.
MaRCy: rozdiel v najazdovom uhle ako pise lto je pomerne maly a ak mas bezduse tak seknut nemas co (ak aj dusu mas tak sa ten rozdiel s rastucou velkostou prekazky straca). Na jazdny konfort a ovladanie podla mna skor vplyva hlavovy uhol, ktory bol hlavne u prvych 29erov zalostne velky, teraz je to uz vacsinou lepsie.
lto: v statickom stave drzi rafik nad zemou plast a tlak v nom, cim vyssi tlak tym menej sa plast deformuje, tym mensia je stycna plocha. Iny vlplyv okrem tlaku a tuhosti plasta(pripadne duse) nevidim.
Co sa tyka vacsieho objemu 29 plasta tak tym, ze je objem vacsi by sa mal tlak pri najdeni na prekazku pri rovnakej deformacii ako na 26 menit menej a teda by som mal dusu seknut skor. Myslim ze rozdiel bude tiez zanedbatelny ale nemusia sa stale prezentovat len vyhody vacsich kolies.

Prílohy:

liteville.jpg
liteville.jpg 184.36 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 24.11.2013 - 11:40:14
00
Mne sa paci ten argument, ze ked "nasadim velku gumu, napriklad 26x2.3 tak to je rozmer skoro ako 27,5". Ako 27,5 s akou gumou ? Uz len koli povahe bicyklov na ake sa teraz 27,5 tlaci najviac sa zvacsa dodavaju tie bajky s velkymi gumamy, napr. Remedy a Slash 27,5 x 2,35. To by si na ten 26" raf musel dat asi 2.6tku aby si to dorovnal.
Zobraziť komentár 24.11.2013 - 14:50:03
01
No ved si vyskusaj, na 26" rafik daj 1.8, 1.9, 2.0, 2.1, 2.3" pneumatiku, lenze pozor, co vyrobca to ina metrika, takze skor pozerat podla toho druheho cisla ako napr. 55-559. Dalsia vec, co pneumatika to ina vyska /nemyslim stuple/. Ovsem co je podstatne skor, je .. ze ak na 650b rafik das tucnu gumu, tak z toho mas 29er. Napr. si zober, ze moja obycajna 2.1" na 26" rafku ma rovnaky priemer kolesa ako 28" rafik + cestny plast na ziletke. Nejde zovseobecnovat samozrejme, len /ja/ som chcel poukazat , ze to ma sirsie suvislosti. Toz pozor na tucne gumy na 27.5 .. aby z toho neboli 29er :)

Inak to mas podobne ako na aute 15" disky a tucne gumy, vs. 17" disky a nizkoprofilove pneumatiky. Ja davam prednost na bajku vysokycm tucnym gumam , dovod je jasny .. pri prejazde sutrami mam mensiu pravdepodobnost znicenia rafku a seknutiu duse/plasta, ale nesmiem mat pneumatiku s papierovymi bokmi.Na aute davam tomu prednost tiez vhladom na diery. Jazdil som 15,16 aj 17" disky, najlepsie su 15" a tucne zimne gumy s o nieco vyssim profilom este. Na okruh by som bral 17" a viac.

Mozme spravit anketu, resp. statistiku, kde kazdy prida realne namerane rozmery pre ten ktory rafik (26,27.5,29) a prislusny plast (jednak palcove oznacenie a druhak ciselne) a mozme porovnavat. To bude myslim 1000x prinosnejsie.
Zobraziť komentár 24.11.2013 - 15:06:29
02
lto: v statickom stave drzi rafik nad zemou plast a tlak v nom, cim vyssi tlak tym menej sa plast deformuje, tym mensia je stycna plocha. Iny vlplyv okrem tlaku a tuhosti plasta(pripadne duse) nevidim.

No ved ano,ale vacsi rafik obvykle znamena mensi tlak :P
Zobraziť komentár 24.11.2013 - 15:08:23
00
pekne si to napísal :y:
Zobraziť komentár 24.11.2013 - 15:10:49
00
Ja som chcel poukazat na to, ze prevazne sa 650b bicykle predavaju skor s "tucnymi" gumami so sirkou od 2,25 a vyssie. Cize na to aby si dobehol tento "najbeznejsi" 650b rozmer, by si musel na 26" namontovat fakt tlste gumiska. Staci ked si poprezeras len priklady bajkov co sa uz nedodavaju v 26" co som tu uviediol na predchadzajucich stranach (Scott, CTM, Trek, GT, Marin....).

Este to napisem inak. Je pravdepodobne, ze ak bol nejaky model povodne 26" a predval sa povodne na 26x2.35 gumach, Tak jeho 650b verzia sa bude tiez predavat na sirokych gumach (napriklad 27.5x2.35). Proste tie bajky sa nebudu bezne predavat s tenkymi gumami aby sa ich priemer dal bezne dobiehat s mensim rafikom a hrubou gumou.

//edit, PS:
To ciselne oznacenie je tzv. ISO znacenie, kde jedno cislo predstavuje sirku pneu v mm a druhe priemer rafika v mm. 26x2.25 vsak bude vzdy 57-559, 27,5x2.25 bude vzdy 57-584 a 29x2.25 bude vzdy 57-622. Je jedno u akeho vyrobcu. To ze vysledne gumy mozu byt trochu inak velke je tym ze kazdy vyrobca ma trochu ine tolerancie vo vyrobe/znaceni, trochu inu vysku a tvar patky, iny dezen, ine mnozstvo materialu atd.
Zobraziť komentár 24.11.2013 - 15:30:02
01
+rovnaký plášť na roznej šírke ráfku dáva iný konečný priemer kolesa :)

inak k tým autám, ono tam výrobca pri roznych palcoch disku mení aj výšku pneumatiky! vo finále je obvod cca rovnaký, takže 15" s tučnými gumami alebo 18" nízkoprofilové budú vlastne rovnakého vonkajšieho priemeru..
Zobraziť komentár 25.11.2013 - 03:19:31
00
http://www.bircak.sk/kalkulator1.html

tu si to možete testovat na autách ..... :-)
Zobraziť komentár 25.11.2013 - 15:23:10
00
jednoducho koleso -spice + raf ,bude vzdy vacsie...
Zobraziť komentár 25.11.2013 - 15:34:39
00
27,5 vs 26

fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net
Zobraziť komentár 26.11.2013 - 20:57:40
01
26! Na 650b vyzera podla mna dost odpudivo...
Zobraziť komentár 26.11.2013 - 21:00:15
00
keyboard_arrow_up