Mam taky problem ze na najmensom pastorku mi pri zabrati do pedalov striela retaz. Na tom by nebolo nic zvlastne ak by boli retaz a kazeta stara. Lenze aj kazeta aj retaz maju najazdene asi tak 1200km. Retaz mam sram pc1051 a kazetu shimano slx. Myslite ze bude stacit vymenit len retaz? Pretoze kazetu sa mi nechce moc menit po najazde smiesnych 1200 km.
No samozrejme sa tie ocelove pastorceky riadne zakusli do makkeho telicka toho orecha
Kto da taku kazetu na duralovy orech je dost mimo...
Je to velmi smutne, ale casto to najdes takto original na bicykloch z vyroby. Aj tych drahsich. Lebo na kazete sa dobre setri, nie je to na prvy pohlad vidiet, ze to nie je "XT". A ze bude po par sto km rozzuvany orech, to uz je zakaznikov problem.
tak maly update, dnes som to zasa riesil - novy stav: kazetu som vyklepal vonku, je cela pokrivena, ale to je jedno, orech ma male zubky po unasaci na kazete, tie som jemne zosmirgloval do hladka s najjemnejsim smirglom, orech je hlinikovy tak to islo
potrebujem kupit kazetu, mozem kupit SLX alebo XT, mali by mal AL unasac, bude kompatibilna s tymto orechom? http://www.axit.cz/D106936-a2z_sada_naboje_xcr-32-xcf32_disc-.html
v podstate v com bol hlavny problem, pri zabere do kopca sa niekedy stavalo ze kazeta sa pretocila naprazdno, proste bez zaberu
este jedna vec, chcel by som rozobrat orech a natlacit tam vazelinu, ako na to?
Kazeta pasovať bude. No ten orech je už tak ohryzený, že kazeta zrejme nebude dobe sedieť. Najviac máš trhnuté prvé tri pozície. Prvé tri kolá sú spravidla samostatné a unášač je až na tých veľkých. Ono sa to provizórne rieši vsunutím rozklepaných injekčných ihiel.
Pretočenie orecha naprázdno okolo náboja som mal keď stuhla vazelína pri nízkej vonkajšej teplote; tzv. praporky nezapadli do protismeru lebo ich držala vazelína odsunuté. V servise mi poradili streknúť tam riedidlo alebo benzín na zriedenie vazelíny. http://www.ivelo.cz/domaci-servis-kol/vymena-unasece-pastorku/
mne raz strielala retaz na vsetkych pastorkoch, a zistil som ze bola zle znitovana, ten nit trcal 0,trosicku a uz to blblo
Rovnaký problém sa odstránil - vždy to bolo zavinené pretlačeným nitom smerom ku kolesu, takže nit tam naráža do susedného väčšieho pastorku. Je treba nitovačkou vrátiť nit o pás stotiniek mm dovnútra reťaze, porovnať s originálnymi na vedľajších článkoch.
Po nitovaná býva spoj zatuhlý a je potrebné ho rozvoľniť miernym ohýbaním naprieč reťaze.
v podstate v com bol hlavny problem, pri zabere do kopca sa niekedy stavalo ze kazeta sa pretocila naprazdno, proste bez zaberu
este jedna vec, chcel by som rozobrat orech a natlacit tam vazelinu, ako na to?
Podla toho co pises je problem v orechu ako takom a kazeta s tym nesuvisi. Orech sa nikdy nesmie pretocit naprazdno v zabere. Znamena to, ze je problem so zapadkami, ktore maju preniest silu z orecha na telo naboja. Bud su strhnute hrany na nich, alebo na tisichrane v tele naboja, alebo je pouzite prilis huste mazivo, alebo je to cele zabordelovane. Cize rozobrat naboj, vycistit a zistit, ci je vsetko OK a neopotrebovane. Ak ano, tak premazat velmi riedkou vazelinou, prip. velmi hustym olejom.
A ako na to rozobratie naboja? Na oske naboja moze byt napr. na opacnej strane ako je orech spravene nejake zabrusenie toho kruhoveho medzikusu medzi striebornou ozubenou podlozkou cez ktoru dosada naboj do pätiek ramu a samotnym telom naboja, tzn. by sa mal dat pouzit na uvolnenie plochy konusovy kluc. Ale to je len jedna moznost. Mozno sa to rozobera inak. Ak nezistis, tak radsej zober koleso a chod sa spytat do servisu.
ahoj. pri poslednom vyjazde v prudkom stupani na prevode 2-2 nastala rana niekde v oblasti kluk. nic sa nestalo, pokracoval som dalej, no teraz niekedy pri zabere ( napr. pri pohynani sa na semafore) nieco pukne . Je to vytahanou retazou alebo co moze byt pricinou? Dovtedy sa nic take nedialo. Btw, ako zmeriam retaz sublerou?
Ta složitější je vzít šupleru a nastavit na ní 132mm a vložíš do mezer v řetězu. Roztáhneš v mezeře řetězu šupleru na maximum kam tě to pustí a mrkneš kolik to hodilo. Pokud to bude míň než 132,8 je to v cajku. Pokud to bude víc tak vyměnit a pokud budeš přes 133 tak to bude nejspíš v tahu i kazeta.
Skontroluj ci nemas ohnuty niektory zub na prevodniku, skontroluj dotiahnutie stredoveho zlozenia v rame, dotiahnutie kluk v stredovom zlozeni, dotiahnutie skrutiek v prevodnikoch, dotiahnutie pedalov v klukach (a ci nemaju volu na oske + chod lozisk), dotiahnutie kazety na orechu, dotiahnutie nabojov v rame, dotiahnutie kladiek v prehadzovaci a skontroluj, ci nemas na nejakom mieste poskodenu retaz. Ak bude vsetko uvedene OK a aj tak sa obcas ozve nejake prasknutie, tak skontroluj zadnu stavbu - dotiahnutie capov, volu v loziskach, pripadne ci nie je prasknuta.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Kto da taku kazetu na duralovy orech je dost mimo...
Kto da taku kazetu na duralovy orech je dost mimo...
Je to velmi smutne, ale casto to najdes takto original na bicykloch z vyroby. Aj tych drahsich. Lebo na kazete sa dobre setri, nie je to na prvy pohlad vidiet, ze to nie je "XT". A ze bude po par sto km rozzuvany orech, to uz je zakaznikov problem.
potrebujem zistit ci ma kazeta http://www.kupkolo.cz/kazeta-shimano-cs-hg20-9_z91987/ Al unasac, lebo som ju chcel dat dole zo http://www.axit.cz/D106936-a2z_sada_naboje_xcr-32-xcf32_disc-.html a je tam uplne zakusnuta zaseknuta, poistna isla von, este aj 11 a 13 prevodnik ale zvysok sa ani nepohol....
tak maly update, dnes som to zasa riesil - novy stav: kazetu som vyklepal vonku, je cela pokrivena, ale to je jedno, orech ma male zubky po unasaci na kazete, tie som jemne zosmirgloval do hladka s najjemnejsim smirglom, orech je hlinikovy tak to islo
potrebujem kupit kazetu, mozem kupit SLX alebo XT, mali by mal AL unasac, bude kompatibilna s tymto orechom?
http://www.axit.cz/D106936-a2z_sada_naboje_xcr-32-xcf32_disc-.html
v podstate v com bol hlavny problem, pri zabere do kopca sa niekedy stavalo ze kazeta sa pretocila naprazdno, proste bez zaberu
este jedna vec, chcel by som rozobrat orech a natlacit tam vazelinu, ako na to?
http://www.ivelo.cz/domaci-servis-kol/vymena-unasece-pastorku/
Rovnaký problém sa odstránil - vždy to bolo zavinené pretlačeným nitom smerom ku kolesu, takže nit tam naráža do susedného väčšieho pastorku. Je treba nitovačkou vrátiť nit o pás stotiniek mm dovnútra reťaze, porovnať s originálnymi na vedľajších článkoch.
Po nitovaná býva spoj zatuhlý a je potrebné ho rozvoľniť miernym ohýbaním naprieč reťaze.
este jedna vec, chcel by som rozobrat orech a natlacit tam vazelinu, ako na to?
Podla toho co pises je problem v orechu ako takom a kazeta s tym nesuvisi. Orech sa nikdy nesmie pretocit naprazdno v zabere. Znamena to, ze je problem so zapadkami, ktore maju preniest silu z orecha na telo naboja. Bud su strhnute hrany na nich, alebo na tisichrane v tele naboja, alebo je pouzite prilis huste mazivo, alebo je to cele zabordelovane. Cize rozobrat naboj, vycistit a zistit, ci je vsetko OK a neopotrebovane. Ak ano, tak premazat velmi riedkou vazelinou, prip. velmi hustym olejom.
A ako na to rozobratie naboja? Na oske naboja moze byt napr. na opacnej strane ako je orech spravene nejake zabrusenie toho kruhoveho medzikusu medzi striebornou ozubenou podlozkou cez ktoru dosada naboj do pätiek ramu a samotnym telom naboja, tzn. by sa mal dat pouzit na uvolnenie plochy konusovy kluc. Ale to je len jedna moznost. Mozno sa to rozobera inak. Ak nezistis, tak radsej zober koleso a chod sa spytat do servisu.
Diky za radu.
Pozri sem.
V komentároch nájdeš toto: