Moja otazka je ci sa to vobec oplati ked:
-piesty maju zabruseny ten stredny capik dorovna-takze neviem ci sa tam da upnut nova platnicka?
-zatial sa nehybu vobec-vycistil som to dookola,ale nie je tam tlak-kedze vytiekol olej/ci cely neviem-urcite vsak na packu ziadna reakcia-a ta packa ide tiez bez znamky zivota
-kotuce uz nemaju tu lesklu plochu ani nahodou-ale podla mojho nazoru niesu vybrusene nijak dotenka,zeby uz nemohli byt pouzite-ale jedn typek tam hovoril-ak je to sive -musi sa vymenit!-co vy na to???
-da sa to prasa bezpecne otvorit-kedze nie som ziadny mechanik-bez rizika,ze to uz neposkladam,alebo poskodim?
diky za kazdu radu!
pravda je ,ze to mam nahodene "uz" ca.2 tyzdne,ale nebolo casu na referencie.
takze celkovo to bola najdlhsia oprava aku som zazil-a asi aj najdrahsia.
cas-ca.3 mesiace..podstatna cast bolo zhananie piestikov a ich odosielanie=prijimanie... servis na avid je naozaj narocny!
cena-1550sk=51,45eur+dudove naklady na postovne(neviem ci si ich zaratal-alebo na firmu??
=celkovo ca.1850sk=60eur
v mojom pripade praca bola narocna-kamarat musel tie zaseknute piestiky opatrne odvrtavat a cez navrtane dierky tenkym srobovakom vytahovat( stravil s tym ca 3-4hodiny
kotuce boli sice jemne zosuchane,ale nie moc takze zostali povodne a uz aj brzdia ako maju-ale prvy pocit nebol moc bezpecny..par tiahlych zjazdov na brzdach to vyhladilo.
nic sme neposrali, vdaka Turbimu a trpezlivosti sme to zvladli aj odskusali...
POSTUP
najtazsie je vybrat oba piestiky naraz bez pouzita vzduchovej tlakovej hadice, vybral som zvysky platniciek a mackanim brzdovej paky som postupne vytlacal piestiky, samozrejme nesli oba naraz, tak som sroubovakom jednu opakovane zatlacal a opat pumpoval, aby som uvolnil aj druhy piestik... az boli oba piestiky na krajicku, nasledne som uvolnil tri srouby na prasiatku a pumpoval dalej (stale som neotvoril system) az kym nesli piestiky vybrat rukou (najtazsia cast procesu). Potom som otvoril system, tzn. uvolnil som tlakovu trubicku, ktora spaja a naplna obe polovicky prasata. Potom som vymenil tesnenia pod piestikmi a vymenil piestiky, oba namazal brzdovou kvapalinou a precistil prasiatka (nie vodou!) a vlozil opatrne spat, pozor, aby sa neskrizili, tzn. treba vkladat pravidelne a pomaly. Na zaver som cely system uzavrel, stiahol tri srouby na prasati a brzdu namontoval na bajk a odvzdusnil. Trosku pracne, ale za cenu 10 EUR za piestiky a tesnenia sa oplati. Treba mat samozrejme odvzdusnovaciu sadu.
Upozornenie, ak sa nahodou podari omylom vytlacit jeden piestik a druhy ostane v prasiatku, treba uvolneny piestik spat vtlacit do prasiatka, odvzdusnit system a pokracovat od zaciatku - dost pruser, ale pri troche trpezlivosti to stoji za to
VIVAT AVID, ja si tie brzdy snad este oblubim, nie kazda znacka sa da takto odservisovat, aj to je jeden z argumentov pri kupe a vybere...
vim vim -jaa cakaaam!..uz mam nahodene vcka....vcera som dal nocnu jazdu a veru uz ich nescem! sice xtr,ale hydra je hydra!!!..akorat co mi zaspinia krasne nevybrzdene plochy na xridoch-esteze som z prozretelnosti kupil tie aj na vcka
tiez som to cez nich riesil, odporucam demontovat celu brzdu komplet a poslat im to tak, vymenia valcek, napustia, odvzdusnia, doma lebn hodis na bike, cvaknes dosky a ides
Neviete náhodou, kde by sa dal ten samotný valček (alebo pár valčekov) kúpiť???? Najlepšie samozrejme na Slovensku.
Alebo nevála sa niekomu doma celý strmeň na HFX9. Môže byť aj použitý ale funkčný.
Možno aj Turbi by mohol pomôcť.
viem o piestikoch do Hayesov v Žiline
Dudo je cool, je dobry, proste najlepsi na svete...
napr. www.bikeonlineshop.at
10,59 Juro a u Schicky-Mickeyho mam pivo
a este navod na rozobratie: http://www.mtb-news.de/forum/showthread ... bremsbelag
Neviete náhodou, kde by sa dal ten samotný valček (alebo pár valčekov) kúpiť???? Najlepšie samozrejme na Slovensku.
Alebo nevála sa niekomu doma celý strmeň na HFX9. Môže byť aj použitý ale funkčný.
Možno aj Turbi by mohol pomôcť.
Takze tu je obsirna slohova praca na temu organicke vs metalicke brzdove oblozenie:
Organicke oblozenie je zmes spojiva (zivic) a urcitych primesi. V drvivej väcsine pripadov je jednou z primesi aj kov a prave preto sa niekedy oznacuje tato zmes aj ako semi-metallic. Aj pri oznaceni semi-metallic sa ale stale bavime o zmesi z kategorie "organic", nakolko prevaznu cast zmesi tvoria nekovove prvky, ktore maju pri jemnom kontakte s kotucom lepsiu prvotnu prilnavost ako kovy a teda pri jemnom stlaceni brzdy aj vyssiu prvotnu ucinnost brzdenia. Vhodne je pouzitie pre discipliny, v ktorych je brzdenie len obcasna nutnost, cize maratony/XC.
Zakladnymi chatrakteristickymi vlastnostami organickych zmesi je:
+ nizsia "kusavost" (vysvetlim pri druhej kategorii oblozenia)
+ lepsia davkovatelnost (cim silnejsie tlacite na paku, tym viac a relativne priamo umerne narasta sucinitel trenia)
+ setrnost ku kotucom (nizsia tvrdost zmesi a nizsi maximalny sucinitel trenia)
+ nizsia hlucnost
+ mierne lepsia izolacia strmena od tepla tvoreneho kotucom (len male mnozstvo kovu v zmesi, ostatne primesi a zivice relativne dobre teplotne izoluju)
- mierne väcsie prehrievanie kotuca (suvisi s bodom vyssie)
- nizsi vykon v nepriaznivych poveternostnych podmienkach (voda, blato, mraz)
- nizsia zivotnost oblozenia (bud vydrzi kotuc, abo oblozenie - ziadna ina alternativa neexistuje)
- nizsia teplotna odolnost (pri vysokej zatazi sa organicka zmes na povrchu mierne natavi, vytvori sa hladky film a klesa ucinnost, ale po klesnuti teploty a zbrzdeni hladkeho filmu sa sucinitel trenia plne obnovi)
Metalicke oblozenie je taktiez zmes zivic s primesami, ale ako primesi su vo velkej miere pouzite kovy (vhodne su mäkke kovy ako med a pod.). Niekedy sa tato zmes oznacuje aj sintered. Metalicka zmes ma pri jemnom kontakte s kotucom horsiu prvotnu prilnavost a teda pri jemnom stlaceni brzdy aj nizsiu prvotnu ucinnost brzdenia, to sa vsak meni okamzite po tom, ako paku stlacite poriadne (len bukvice steklia kotuc ked mu mozu urobit poriadny peeling).
Zakladnymi chatrakteristickymi vlastnostami metalickych zmesi je:
- vyssia "kusavost" (nastup brzdneho ucinku slabsi, no po dostatocne silnom stlaceni paky naopak vyrazny "skok")
- horsia davkovatelnost (exponencialny narast brzdnej sily pri silnejsom stlaceni paky, sucinitel trenia narasta nepriamo umerne)
- nesetrnost ku kotucom (vyssia tvrdost zmesi a vyssi maximalny sucinitel trenia)
- vyssia hlucnost
- mierne horsia izolacia strmena od tepla tvoreneho kotucom (väcsie mnozstvo kovu v zmesi prenasajuceho teplo)
+ mierne lepsie chladenie kotuca (suvisi s bodom vyssie)
+ vyssi vykon v nepriaznivych poveternostnych podmienkach (voda, blato, mraz)
+ vyssia zivotnost oblozenia (bud vydrzi kotuc, abo oblozenie - ziadna ina alternativa neexistuje)
+ vyssia teplotna odolnost (pri vysokej zatazi nie je vyrazna tendencia poklesu brzdneho ucinku)
Toto vsetko vyssie uvedene je samozrejme len vseobecna teoria, vhodnou kombinaciou zivic a primesi je mozne vytvorit oblozenie so specifickymi vlastnostami. Budem rad, ak sa diskusia posunie dalej a niekto kto sa vyzna ma pripadne doplni/opravi.
autor absolvoval matematicko-fyzikálnu špec. triedu gymnázia.
a prišiel z krčmy. a to nemôže byť náhoda.
...nemaju, ved su tvrdsie...
uz dva dni studujem o brzdach, so mnou sa dnes nehadaj...
jfab
ja mam tiez take ako ty jezus,zial platnicky som mal original-takze asi nic moc do tych podmienok...uz sa ponaucim,a kedze v podobnych podmienkach jazdim castejsie kupim sinitrovane...zachvilu je jesen,cas blatkania a clapkania
kotuce jazdim uz od minuleho roka a ani netusim kolko maju najazdene. ale cez 4tis. urcite
Lebo:
1. mal si sintovane oblozenie (väcsia zivotnost)
2. mal si sice naozaj zle kotuce ktore bezne organicke oblozenie pri plnom brzdeni hrozne "zeru" kvoli zle robenej perforacii (prilis vela ostrych nabehovych hran), ale na taketo podmienky a v kombinacii s odolnejsim sintrovanym oblozenim boli priam dokonale, lebo vsetok bordel sa cez perforaciu mohol dostat prec, co je zasadny rozdiel oproti väcsine ludi, ktori mali kotuce typu Shimano, Magura a pod.
Dalsie kotuce, ktore su okrem tychto Tvojich vhodne do blata, su kotuce s perforaciou po celej vyske profilu, tzn. napr. to, co mam ja vpredu (Avid Cleansweep G2 - uz z nazvu je jasne, preco je dobry). Rozdiel orpoti tym Tvojim Alligatorom je ten, ze nabehove hrany su kryte priebeznym plnym profilom kotuca, takze tie Avid kotuce su ku oblozeniu o dost setrnejsie.
Najhorsie kotuce do blata su taketo typy:
Avid Polygon
Magura SL
Shimano XT
posledný komentár: 22. 10. 2023 o 6:51