Presne pre týždňom som si dal vycentrovať nové koleso po prvej jazde sa spravila menšia 8. Pre koleso som so prišiel už po záverečnej tak mi ho "Majster" len podal a ja som si ho neskontroloval. Až doma som zistil že ktorého niplu sa chytil ten navždy poznačil a nakoniec že nemám ani žiaden doklad o vykonanej službe. Cez víkend som to nechal tak a do pondelka ma všetka zlosť prešla. Keď som nahodil plášť tak som sa už len smial...
http://imageshack.us/a/img29/1065/pwzy.jpg
http://imageshack.us/a/img24/9576/8cu9.jpg
Prikladám foto jedného (ten je najviac).
http://imageshack.us/a/img835/538/hutn.jpg
Poprosil by som Vás o rady kam by bolo najlepšie v Trenčianskom kraji dať skontrolovať
koleso či je vôbec ešte použiteľné.
Ďakujem
posledný komentár: 20. 3. 2022 o 21:45
To je dovod preco kolesa nekupujem ale staviam si sam.
Cero AR30 som musel docentrovat hned ako prisli a staci sebemensi naraz z boku a idu znova na stol. Mavic crossmax som musel komplet prepliest, leboo sa krutil podomnou (vyplet nebol krizeny s dotikom), Jedine bezproblemove su skoro 20 rokov stare Shimno WH-R550. Remerix isli na bazar, Axium tiez.
Ked si robim kolesa sam su pevnejsie, lepsie vyvazene, maju vacsiu zivotnost, obvikle aj mensiu hmotnost a polovicnu cenu. A este su aj original, mozem sa pohrat s farebnymi variaciami a vytvorit bud tuhe alebo priuzne koleso podla toho co potrebujem.
Nabudúce už budem vedieť, co s tým teda. Ten ťah a sila napnutia v tom bude najklucovejsia a nebáť sa vyšších hodnôt.
vyššie ako doporučené napnutie od výrobcu ráfu by som nešiel
Podľa rôznych príručiek, na zadnom kolese 'trailing spokes', tie čo ťahajú za ráfik pri zábere by mali byť vložené z vonkajšej strany, teda hlavičkami von.
Mali by byť rovnako na ľavej aj pravej strane trailing spokes z vonka dnu.
Na mojich OEM kolesách je ale pravá strana naopak, kde trailing majú hlavičky dnu. Ľavá je správne.
Takto som to videl na viacerých kolesách.
Pozeral som napr. Roval Traverse - pravá strana naopak. Trailing hlavičky dnu. Tu to náboj ani nedovolí vypliesť inak. A ľavá všetko zvnútra.
RESERVE 30 správne.
Zaujímavé, že aj veľkí výrobcovia to robia rôzne.
Viď odstavec 'TRAILING AND LEADING SPOKES' https://spokecalc.io/how-to-lace-a-wheel.php.
Budúci týždeň si idem zmotať kolesá a teda mám v pláne to urobiť tak, ako je v tomto návode, 'trailing spokes' hlavičkami von.
Na prednom kolese sa to zrejme nerieši, ale tam by som išiel zasa podľa brzdy. Tie špice, ktoré sú napínané pri brzdení považujem za trailing.
Tu sa zasa RESERVE rozhodli inak.
Ved to bol hned prve co som pisal. Preto som sa pytal aj na to, ci to nemoze byt nejako chybe zmerane, ked si tvrdil, ze napnutie je v poriadku.
Áno, takto som to spravil. Vyslovene ma to potom prekvapilo.
Podľa rôznych príručiek, na zadnom kolese 'trailing spokes', tie čo ťahajú za ráfik pri zábere by mali byť vložené z vonkajšej strany, teda hlavičkami von.
Mali by byť rovnako na ľavej aj pravej strane trailing spokes z vonka dnu.
Na mojich OEM kolesách je ale pravá strana naopak, kde trailing majú hlavičky dnu. Ľavá je správne.
Takto som to videl na viacerých kolesách.
Pozeral som napr. Roval Traverse - pravá strana naopak. Trailing hlavičky dnu. Tu to náboj ani nedovolí vypliesť inak. A ľavá všetko zvnútra.
RESERVE 30 správne.
Zaujímavé, že aj veľkí výrobcovia to robia rôzne.
Viď odstavec 'TRAILING AND LEADING SPOKES' https://spokecalc.io/how-to-lace-a-wheel.php.
Budúci týždeň si idem zmotať kolesá a teda mám v pláne to urobiť tak, ako je v tomto návode, 'trailing spokes' hlavičkami von.
Na prednom kolese sa to zrejme nerieši, ale tam by som išiel zasa podľa brzdy. Tie špice, ktoré sú napínané pri brzdení považujem za trailing.
Tu sa zasa RESERVE rozhodli inak.
toto je večná debata čo sa týka trailing a leading š*****v... jedna skupina tvrdí že správne majú byť tak ako hovoríš a iná skupina tvrdí, že zasa naopak. Niektorý výrobcovia dokonca používajú rôzne napnutie š*****v ktoré sa "vyrovná" pri dupani do pedálov alebo brzdení... neviem ono je to v princípe asi aj jedno vídavam kolesa s fabriky vypletené rôzne, tiež som zapletal par kolies jedným a neskór druhým spôsobom... nikdy som žiaden problém ani rozdiel v praxi nezaznamenal. V poslednej dobe ale preferujem že trailing idu hlavičkou von. Na starom bajku som si dokonca zadok zaplietol že za trailing špice pri kazete som bral tie ktoré sa mali a pri kotúči som to otočil keďže pri brzdení pôsobia sily opačným smerom aj tie kolesá žijú bezproblémov dodnes...
1. je to prakticky uplne jedno. Sily pri brzdeni su zanedbatelene vzhladom na napnutie slusneho vypletu. Pri akceleracii ani nehovorim.
2. vyrobcovia kaslu na to ake sili to prenasa, ide im o to, ako sa to da najlahsie vyplest, aby nemali problem s navliekanim lebo jenda priruba moze byt vacsia ako druha a vadit pri navliekani z urciteho smeru...
aa som prehliadol, že poôvodný príspevok už má par týždňov
každopádne prvý krát som rozne napínanie zachytil pri kolesách od Giantu aj to len pri tých vyšších modeloch, volajú to Dynamic Balanced Lacing. Papierovo to dáva logiku, jasné že by mi to samé od seba tiež nenapadlo... Prax je však taká, že po premeraní tenzometrom mi vyšli hodnoty tak blízke žeby sa to pokojne dalo považovať za chybu merania, možno presnejší tenzometer by ukázal iné hodnoty.
Alu niple pouzivam dlho a nemam s nimi problem.
Mas na mysli ze ten vyplet bol uz dost napnuty?
Lebo to ma privadza na dalisu otazku - ake mate skusenosti s DT Swiss kolesami co sa tyka napnutia vypletu. Toto boli uplne nove kolesa (konkretne M1900 a sada H1900) a myslim ze boli slabo napnute, teda aspon podla toho ako ja svoje kolesa roky napinam.
Po par jazdach sa hodne rozcentrovali, co som necakal. Tak som im pridal pol otacky vsade a docentroval na cca 1-2mm presne...lepsie som nedocentroval lebo som 2 nipple urval a asi 2 alebo 3 strhol.
Samozrejme vsetko podla oka a hmatu tak ako som zvyknuty, do centrovacieho naradia som nikdy nechcel investovat, lebo raz ak som sa dostal po spravne napnutie vypletu a rovny rafik tak kolesa sa mi uz nikdy nerozcentrovali.