Lokalizácia
Formulár sa odosiela
No ale ked ju merias uz namazanu so squirtom vo valcekoch tak asi bude vysledok iny ako ked ju vykupes vo vriacej vode a potom odmerias ci?
Zobraziť komentár 14.04.2023 - 18:05:19
00
Retaz nova nie je vzdy rovnaka, jedna znacka 2 rozdielne cisla, a kazda ina znacka ma ine hodnoty. Meranie novej pred pouzitim 132.4, druha nova 132.7?
Zobraziť komentár 14.04.2023 - 20:56:31
00
Meranie sublerou je dost nepresne, pretoze neberie do uvahy velkost valcekov...je fakt, ze som retaz len ocistil na biku, nedaval som ju do vriacej vody. Vyskusam, som zvedavy ci bude vysledok rovnaky. Kazdopadne diky za reakcie.
Zobraziť komentár 16.04.2023 - 09:54:24
00
Ahojte. V navaznosti na diskusiu pod clankom ohladom T-Type pohonu…


https://www.mtbiker.sk/video/129583/video-sram-axs-transmission-skusenosti-po-2-sezonach.html#comments


Kde sme diskutovali akou mierkou kontrolovat sram t-type retaz som pomeral/hladal nominalne hodnoty sram a shimano retazi.

Zakladne info:
Sram T-Type roller ma priemer 7.9mm.
Shimano roller ma priemer 7.65mm.
Vzdialenost medzi capmi je rovnaka v oboch pripadoch.

Parktool mierka, kde je uveden kompatibilita pre shimano aj sram t-type co mi nedava zmysel, ked su retaze rozmerovo rozdielne - rozmer medzi valcelmi/rollermi.
https://www.mtbiker.sk/shop/servis/naradie/mierky-a-metre/park-tool-cc-4-2-mierka-na-retaz-p300806.html?itm_medium=komentare

Parktool 4.2 pise…. “0.5% (limit odporúčaný radom výrobcov pre 11-12 rýchl. reťaze, vrátane SRAM® T-Type, SRAM® Flattop™ a Shimano® XTR®)” ….

Prikladam simple prepocet dlzky retazi shimano a sram t-type. Podla tohto, aj mojeho merania mierkou mozem konstatovat, ze ak ta mierka je aj pre shimano retaze, tak shimano retaz je uz na 0.5% opotrebovana, ALE len-len sa da vlozit to novej t-type retaze.

Rozumiem tomu spravne alebo mi nieco uslo? :)
Dik za diskusiu.

Prílohy:

IMG_8490.jpeg
IMG_8490.jpeg 72.19 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 25.04.2025 - 15:02:25
01
Zaujímavým príspevkom k meraniu opotrebovania reťaze je mierka od Abbey Bike Tools (LL Chain wear Tool - https://www.abbeybiketools.com/products/chain-wear-tool).
Meranie v procese eliminuje rôzne priemery valčekov a zohľadňuje iba vzdialenosť jednotlivých pinov. Ako bonus je možnosť merať bočné opotrebenie raťaze, čo iné mierky nerobia. Je kompatibilná so všetkými typmi reťazí, vrátane Sram 12s FlatTop. Mierka je vyrobená CNC frézovaním s vysokou presnosťou, ktorá výrazne prekonáva bežne dostupné štandardy. Zaujímavý poznatok som získal pri porovnávacom meraní za použitia mierky Unior 1644/4, ktorá ukazuje "predĺženie reťaze na úrovni 0,5%, nová mierka na viacerých miestach merania od 0,0 do 0,2%. Reťaz som sa pri meraní snažil aj podľa možnosti napnúť, ako sa rukami dalo. Reťaz je 10-rýchlostná Sram, je voskovaná, po cca 500 km pravidelne opratá v horúcej vode a má asi 6300 km. Bočná deformácia je podľa mierky zatiaľ stále v norme. Bočná deformácia sa dá merať pochopiteľne iba reťazi zloženej z bicykla, pozdĺžne opotrebovanie sa dá merať aj pri založenej reťazi.

Prílohy:

20250418_150008.jpg
20250418_150008.jpg 154.64 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

20250418_145722.jpg
20250418_145722.jpg 166.26 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 26.04.2025 - 10:57:38
21
k tej mierke od abbey - co je dolezitejsie merat? vzd. medzi pinmy alebo medzi valcekmi ktore sa zvnutra opotrebuvaju?
klasicke mierky posunu valceky od seba co pri jazde nenastane - pri tlaceni na pedal sa posunu rovnakym smerom co riesi prave parktool cc-4 mierka. Tecka ci to nebude ako s 55mm CL u shimana :-D nechce sa ti spytat primo parktoolu https://www.parktool.com/en-int/product/chain-checker-cc-4-2
no pokial viem aj bezne sramacke 12sp retaze maju valceky vacsie ako shimano 12sp. asi by som si kupil mierku prave od nich https://www.mtbiker.sk/shop/servis/naradie/mierky-a-metre/sram-mierka-retaze-p137796.html

a rozdiel medzi cc-4 a cc-4.2
a: What's the difference between the CC 4 and the CC 4.2? My local retailer only offers the 4.
q: The only difference between the two is the addition of the 1% wear mark on the CC-4.2.
Zobraziť komentár 26.04.2025 - 11:57:03
00
Mali sme diskusiu pod vlaknom, na zaklade toho som sem postol prispevok s tabulkou.

Mozem napisat aj do parktoolu, ale mne to nic nepomoze. :)
Ja mam pripravenych 5ks retazi, ktore budem tocit na kazete, kym to vsetko nezoderiem do mrtva.

Je to skor technicka diskusia zo zvedavosti lebo vidim rozpor v tom co pisal Martin, co pisu vyrobcovia.

Pojdem odmerat obyc sram retaz, ale nenarazil som info, ze “stare retaze” maju iny priemer.

Otvoril som diskusiu, mozno sa na problematiku pozeram nespravne, tak podme diskutovat co a ako funguje.


arrow_leftGusto0 napísal:
k tej mierke od abbey - co je dolezitejsie merat? vzd. medzi pinmy alebo medzi valcekmi ktore sa zvnutra opotrebuvaju?
klasicke mierky posunu valceky od seba co pri jazde nenastane - pri tlaceni na pedal sa posunu rovnakym smerom co riesi prave parktool cc-4 mierka. Tecka ci to nebude ako s 55mm CL u shimana :-D nechce sa ti spytat primo parktoolu https://www.parktool.com/en-int/product/chain-checker-cc-4-2
no pokial viem aj bezne sramacke 12sp retaze maju valceky vacsie ako shimano 12sp. asi by som si kupil mierku prave od nich https://www.mtbiker.sk/shop/servis/naradie/mierky-a-metre/sram-mierka-retaze-p137796.html

a rozdiel medzi cc-4 a cc-4.2
a: What's the difference between the CC 4 and the CC 4.2? My local retailer only offers the 4.
q: The only difference between the two is the addition of the 1% wear mark on the CC-4.2.
Zobraziť komentár 26.04.2025 - 12:05:21
00
Rozstup retaze definitívne vzdialenosť medzi capmi. Kto niekedy rozobral retaz a pochopil vôľu medzi valčekom a capom samotnym,musí mu byť jasné že meranie cez 10 valčekov kde nás zaujíma rozmer od 132 po 133mm je orientácia na posúdenie opotrebenia voči novej retazi.
Vo všeobecnosti je predĺženie o 1% konečna.
Čo neznamená ze retaz prestane fungovať,ale na ten väčší rozstup začne vydierať zuby na kolesách.
Takže o výmene retaze treba uvažovať v tejto súvislosti.
Zobraziť komentár 26.04.2025 - 14:43:00
00
Takmer 6700km na voskovanej retazi, na dĺžku 0%, ale pocitovo nie tak dobrá ako nová. Asi bočné opotrebenie bude, ale nemám čím zmerať.
Zobraziť komentár 26.04.2025 - 15:18:19
00
Toto ok.

Tema dna je t-type vs. obyc. Retaz :)

arrow_leftrs955i napísal:
Rozstup retaze definitívne vzdialenosť medzi capmi. Kto niekedy rozobral retaz a pochopil vôľu medzi valčekom a capom samotnym,musí mu byť jasné že meranie cez 10 valčekov kde nás zaujíma rozmer od 132 po 133mm je orientácia na posúdenie opotrebenia voči novej retazi.
Vo všeobecnosti je predĺženie o 1% konečna.
Čo neznamená ze retaz prestane fungovať,ale na ten väčší rozstup začne vydierať zuby na kolesách.
Takže o výmene retaze treba uvažovať v tejto súvislosti.
Zobraziť komentár 26.04.2025 - 20:57:23
00
Minuly rok som zacal voskovat a mam pocit, ze ta retaz vydrzi o dost viac. Pouzivam obyc parafin s pfte.

arrow_leftpeter120 napísal:
Takmer 6700km na voskovanej retazi, na dĺžku 0%, ale pocitovo nie tak dobrá ako nová. Asi bočné opotrebenie bude, ale nemám čím zmerať.
Zobraziť komentár 26.04.2025 - 21:20:13
01
Toto vyzera byt skutocne relevantne meranie retaze. Dik za informaciu.


arrow_leftvaclavkoleda napísal:
Zaujímavým príspevkom k meraniu opotrebovania reťaze je mierka od Abbey Bike Tools (LL Chain wear Tool - https://www.abbeybiketools.com/products/chain-wear-tool).
Meranie v procese eliminuje rôzne priemery valčekov a zohľadňuje iba vzdialenosť jednotlivých pinov. Ako bonus je možnosť merať bočné opotrebenie raťaze, čo iné mierky nerobia. Je kompatibilná so všetkými typmi reťazí, vrátane Sram 12s FlatTop. Mierka je vyrobená CNC frézovaním s vysokou presnosťou, ktorá výrazne prekonáva bežne dostupné štandardy. Zaujímavý poznatok som získal pri porovnávacom meraní za použitia mierky Unior 1644/4, ktorá ukazuje "predĺženie reťaze na úrovni 0,5%, nová mierka na viacerých miestach merania od 0,0 do 0,2%. Reťaz som sa pri meraní snažil aj podľa možnosti napnúť, ako sa rukami dalo. Reťaz je 10-rýchlostná Sram, je voskovaná, po cca 500 km pravidelne opratá v horúcej vode a má asi 6300 km. Bočná deformácia je podľa mierky zatiaľ stále v norme. Bočná deformácia sa dá merať pochopiteľne iba reťazi zloženej z bicykla, pozdĺžne opotrebovanie sa dá merať aj pri založenej reťazi.
Zobraziť komentár 27.04.2025 - 11:04:37
00
Ja mám takéto niečo:

Prílohy:

20250427_120313.jpg
20250427_120313.jpg 432.34 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

20250427_120255.jpg
20250427_120255.jpg 445.35 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 27.04.2025 - 12:19:15
02
Tecka Samozrejmá vec, som rád, ak príspevok zaujal.
Tu je (v prípade záujmu) jeden archívny článok, ktorý sa naozaj detailne venuje problematike opotrebovanie reťazí a samozrejme aj mnohým iným oblastiam:
https://web.archive.org/web/20220519184208/https://cyclingtips.com/2019/08/bicycle-chain-wear-and-checking-for-it/
Sú tam ešte stále dostupné aj iné články, niektoré už ale bez sprievodných obrázkov.
Tohto autora veľmi odporúčam, momentálne už pôsobí na inom mieste, žiaľ už sú tam články iba pre predplatiteľov. V novej verzii článku sa venuje aj spomenutej novinke od Abbey, ktorú som zo zvedavosti hneď aj kúpil.
Mal som obavu práve z bočnej deformácie, ale je to stále v norme. Pravdou je, že pozdĺžne a bočné opotrebovanie sú v priamej závislosti.
Zobraziť komentár 27.04.2025 - 19:15:37
10
peter120[quote][/quote]
Iba pre informáciu: Na tej mierke sa bočné "ovisnutie" meria na 9 článkoch tak, že sa reťaz podoprie vo vodorovnej polohe a ak prehnutie dosiahne 2 cm - merané na voľnom konci na spodku posledného článku - je reťaz zrelá na výmenu. Asi by to z obrázka vyššie malo byť zrejmé a bude sa to dať informatívne zmerať aj v improvizovaných podmienkach.
Zobraziť komentár 27.04.2025 - 19:24:42
20
keyboard_arrow_up