Pred nejakým časom sa mi stalo, že do mňa nacúvalo auto z parkoviska. Ťažko mu niečo vyčítať, asi nemal dobrý výhľad a keďže nemal ani zapnuté svetlá, len začal naraz cúvať a aj ja som neskoro zareagoval, v plnej rýchlosti (šiel som dole kopcom)som doňho vrazil. Preletel som a
bicykel absorboval poriadny náraz. Ako zázrakom som sa druhý krát narodil a vyviazol som z toho bez akejkoľvek zdravotnej ujmi, čomu som rád. Nie som si však celkom istý, či to tak dobre rozchodil aj môj bicykel. Nie som expert na
bicykle (hoci bicyklujem dá sa povedať často, hlavne kvôli udržiavaniu kondície) a teda skôr sa rozumiem do bežných úprav. Bicykel bol v jednom servise a pravdupovediac som čakal, že dopadne oveľa horšie. Dá sa povedať že sa to na jeho funkciách a statike nijak vážnejšie neprejavilo, ale stále je tu jedna vec, ktorá mi nedá pokoj. Celé zadné
koleso je vychýlené do jednej strany. Ide síce rovno, takže to až tak veľmi neprekáža, ale rád by som ten problém odstránil. V čom by mohol byť problém? Dá sa tento problém odstrániť? Alebo je už kostra zdeformovaná a ťažko s tým niečo urobím. V servise ho dal do poriadku a som celkom spokojný, no stále mám pred sebou 2 otázky.
Tá prvá je
bezpečnosť - hoci funguje ako predtým, predsa to bol slušný náraz a zvažujem, či mu môžem aj naďalej plne dôverovať. Bicykel je Giant Rincon a pochybujem, že za 400 eur kúpim niečo lepšie.
Na druhej strane, dokopy na ničom sa to neprejavilo, iba na tom kolese. Tak tá druhá otázka znie,
dá sa s tým kolesom niečo robiť? Pozeral som po tej kostre, mne sa nezdá vôbec vykrivená. Skutočne, bicykel je ako nový, nevidím na ňom jednu chybu, až na to koleso, ktoré pre mňa nepochopiteľne je vychýlené do jednej strany.
Za odpovede vopred Ďakujem.
Ak si narazil spredu, tak by som ešte pozorne skontroloval vidlicu a zvary okolo hlavovej trubky na ráme.
A ak by bol v zaruke, co by sa zmenilo?
Martin 1087, volali ste policiu resp. mas aspon hlasenie o skodovej udalosti podpisane vinnikom, aby si nebol odkazany len na dobru naladu sofera?
Tak nakoniec to vyzerá, že je chyba v ráme. Poriadne som poprezeral zvary, dôkladne, no nič som nenašiel a vyzerá, že sa mu dá veriť. Aj napriek posunutej polohy kolesa, to neovplyvňuje nejak jeho chod, takže to asi nemá zmysel riešiť. Ak je to v tom ráme, tak už iný nebude.
Políciu som nekontaktoval a ani nemám hlásenie o škodovej udalosti. Po dohode sme sa rozpustili a keby niečo, dal mi svoj tel. kontakt. Uvažoval som, že by som to dal do servisu, kde by potvrdili, že je chyba v ráme a ak by bol seriózny, možno by pristal na výmenu rámu. Otázka je, či je to vôbec nutné. Nie je to zasa tak veľká vada, ktorá by prekážala jeho funkciám. Ak by sa mal meniť rám, tak to už rovno môžem kúpiť nový bicykel (predpokladám, že rám nie je lacná záležitosť) a nový v cenovej kategórii 12 500Sk (420 EUR) tej istej kvality a značky asi nezoženiem.
mal som jednu dobu nedotiahnutu patku, myslel som si ze to moze byt tym, ale nie je...
ak by som to chcel dat zmerat, ze ci je chyba v rame a chcel by som sa vyhnut posielaniu bajku niekam a 2 mesiace bez jazdenia, mam alternativy?
dik
Na laicke overenie krivosti ramu je vhodne mat viacej kolies (idelane si pozicat aj dalsi bike).
Potom im vymenit kolesa a porovnat to aj pri montazi a zatazeni kolesa naopak (kazeta k brzde).