planujem kupovat novu hydraulicku brzdu a az som sa zdesil ked mi v servise povedali ze naplnenie a odvzdusnenie bude stat cez 20E. je to normalna cena? preto sa pytam.. ma niekto navod pripadne vie poradit ako nacvaknut hadicku, naplnit kvapalinou a odvzdusnit? jedna sa o prasa xt, hadica je originalna a packa je stara DC. pripadne.. je v nitre niekto sikovny a ochotny ?
Ja mam zase taky problem, ze brzdu musim az moc stlacit aby efektivne zabrzdila. Moze to byt tym ze som piestiky odtlacil moc daleko od seba po tom, co som stlacil brzdu naprazdno? Predpokladam, ze keby som mal brzdu zavzdusnenu nebrzdila by vobec...
A este jedna otazocka trochu z ineho sudka: kedy uz si zacinate mysliet, ze je vhodne vymenit brzdovy kotuc? Ja uz mam minimalne 0,5 mm z oboch stran zodraty. Je to este v norme?
treba pozriet na kotuc, sh ma tucim minimum 1,65mm kedy sa odporuca výmena..odmeraj si kotuce na brzdných plochach
chcel by som si sam vymenit brzdove dosticky na SHM445. Stiahol som si navod z netu (http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/SI_8J50A/SI-8J50A-002-SLK_v1_m56577569830754220.pdf) a tam sa pise, ze po namontovani brzdovych dosticiek mam namontovat rozpery dosticiek a tie nemam. Neviem ci sa daju kupit, alebo je aj ine riesenie? Ako menite dosticky vy? Musi sa potom robit nieco aj s celym hydraulickym systemom? A ked chcem potom iba pozriet ci su dosticky opotrebovane, treba to demontovat ako ked sa menia? Diky za rady!
Mám Shimano M596 brzdy a chcel by som sa opýtať či je normálne keď po kontakte platničiek s kotúčom páčka síce stvrdne ale s väčšou silou ju pretlačím až na raidy.
Keď som skracoval hadičku tak som použil aj odvzdušňovaciu sadu s tým žltým lievikom a podľa návodu som to nechal pretiecť horom dole,potom striekačkou pretlačil do nádobky poklepal po všetkom postláčal páku a všetko bolo tvrdé až pokým som nevytiahol ten žltý blok na odvzdušnenie a nedal tam platničky,vtedy sa charakteristika brzdy zmení a zas je taká "gumová", keď pokračujem v stláčaní po kontakte platiničiek s kotúčom.
neviem či to je len flex v celej páčke alebo je to "vlastnosť" bŕzd a tak sa chovať majú ale celkovo mi to vadí,že musím ju potom stláčať dosť ďaleko. - nastavenie platničiek bližšie ku kotúču( vizitku tou medzerou neprestrčím) tomu trošku pomohlo ale stále je to také gumové... s brzdným účinkom nemám problém ale ten "feeling" z brzdenia je taký ako keby som brzdil gumenou páčkou.
Áno čítal som tvoj príspevok aj jeho odpoveď ale ja som si na 100% istý že odvzdušnená je veď som cez ňu pretiahol asi aj pol litra oleja .
A taký ístý chod mala aj keď bola nová,tak ja neviem či opletené hadice treba alebo fakt je to len vlastnosť výrobku.
chcel by som si sam vymenit brzdove dosticky na SHM445. Stiahol som si navod z netu (http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/SI_8J50A/SI-8J50A-002-SLK_v1_m56577569830754220.pdf) a tam sa pise, ze po namontovani brzdovych dosticiek mam namontovat rozpery dosticiek a tie nemam. Neviem ci sa daju kupit, alebo je aj ine riesenie? Ako menite dosticky vy? Musi sa potom robit nieco aj s celym hydraulickym systemom? A ked chcem potom iba pozriet ci su dosticky opotrebovane, treba to demontovat ako ked sa menia? Diky za rady!
Vymyslel som novy typ brzd , ale nie, beriem spat Pozrel som si totiz ten manual a nie brzdy "nazivo" a preto som napisal taku ... Uz som si to pozrel, tak uz viem. V tom navode je totiz ta rozpera spominana az pri zakladani a tak som myslel, ze je to nieco urcene na zakladanie. Hadam nebudem zaradeny do hlodov fora
Ak sa to takto prejavuje, skusil by som to na Vasom mieste odvzdusnit...ked stlacim paku na svojich brzdach, tak s vacsou silou ju samozrejme este trosku dokazem stlacit, ale je to par mm, mozno pol centimetra, urcite ju nepretlacim az ku gripu, to by som musel urvat packu alebo vyrobit taky tlak, ze by povolilo nejake tesnenie ale taky silak nie som. Ked nepomoze odvzdusnenie, tak treba hladat chybu v samotnej brzde...
Áno čítal som tvoj príspevok aj jeho odpoveď ale ja som si na 100% istý že odvzdušnená je veď som cez ňu pretiahol asi aj pol litra oleja .
A taký ístý chod mala aj keď bola nová,tak ja neviem či opletené hadice treba alebo fakt je to len vlastnosť výrobku.
tlak sa môže "stratiť" aj v strmeni....
chyť jednou rukou strmeň keď stláčaš páku, či ho nerozťahuješ....
brzdy ktoré silno brzdia ( teda majú veľký prevodový pomer síl) dokážeš stláčaním páky roztlačiť, až poškodiť.
hlavne keď ju stláčaš len tak nasucho, nie za jazdy, lebo za jazdy brzdí už pri slabučkom stlačení.
no takze odvzdusnoval som si brzdu vcera. Nakoniec som bike zaniesol do servisu lebo sa mi uplne zavzdusnila
Cely krasny vikend bez biku
Tento krat som si zobral ponaucenie: neskusat experimentovat pred nejakou cykloakciou
Asi pred mesiacom som "chytil" veľmi nepríjemnú búrku, keď som zliezal z Malých Karpát, lesnými cestami sa valila voda s blatom (jemný íl), toho svinstva sa mi dostalo aj do bŕzd. Nakoľko som tom v takom klzkom bahne nemohol pustiť šusom, zliezal som za dosť intenzívneho (a nie zbytočného) brzdenia. Odvtedy je to s brzdami horšie, tak možno poradíš.
Predná brzda zaberala veľmi citlivo (čomu som sa tešil), zadná až v 3/4 záberu páky a bolo jasne cítiť, že to nie je brzdenie, ale skôr spomalovanie. Myslel som, že to bude zavzdušnenie systému, ale páka celkom slušne po pustení vyskakovala do pôvodnej polohy. Rozobral som aj prednú, aj zadnú brzdu, všetko vyčistil, odmastil kotúče, odmastil obloženie, poskladal a stále nič. Na zadnej brzde úplne "odišla" tá citlivosť a prudkosť brzdenia. Nakoľko obloženie nie je vôbec odraté, nechápem tomu.
Tento týžden som odniesol systém do servisu na odvzdušnenie, zdá sa, že čiastočne pomohlo, brzda je trochu citlivejšia, ale ajtak mám pocit, že zadná až tak nezaberá. Vymenil som teda obloženie (predné dozadu, zadné dopredu) a je to stále ten istý problém.
Nestretol si sa niečím podobným? Už mám vážne dojem, že ma chytá paranoja.
@Martinux, ja som vcera odvzdusnoval brzdy, vsetko prebehlo ok. Zadna brzda super ucinna a nabeh pekne ostry. Predna vsak brzdila tak nejako ako popisujes ty. Mal som podozrenie na problem, ktory sa aj potvrdil: strmen bol pohnuty tak ze platnicky neboli na 100% rovnobezne s kotucom. Ked som ho po navrate domov nastavil spravne, vsetko brzdi znova ako ma. Skus sa pohrat s nastavenim strmenov.
Chcel by som sa opýtať, či treba brzdu odvzdušniť, alebo niečo iné. Bicykel má rok a pol a s brzdami som nerobil nič. Až teraz musím zadnú brzdu stlačiť až nadoraz k riaditkám aby som zabrzdil. Keď ju stlačím viackrát (akoby napumpujem) nachvíľku stvrdne a brzdí ako pôvodne na začiatku. No po chvíľke je zase mäkká.
Cauko,
mam Avid Elixir 3, na asi rocnom bicykli. Po zime fungovalo všetko OK až na neni dávno kedy brzda po stlačení páčky postupne mäkla a šla až k riadidlám. Jednoducho sa po stlačení postupne znižoval brzdný výkon. Zavzdušnená neni, pretože reaguje dobre už pri malom stlačení reaguje piestik. Vyčítal som že problém by mohol byť vnútri v páčke tak som ju rozobral, vyzeralo to všetko OK ale aj tak som vymenil tesnenie na piestiku no po zložení to isté, brzdí dobre asi 1 sekundu potom to ide dole vodu. Prezeral som hadičky nevyzerá že by nikde unikala brzdová kvapalina.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
A este jedna otazocka trochu z ineho sudka: kedy uz si zacinate mysliet, ze je vhodne vymenit brzdovy kotuc? Ja uz mam minimalne 0,5 mm z oboch stran zodraty. Je to este v norme?
treba pozriet na kotuc, sh ma tucim minimum 1,65mm kedy sa odporuca výmena..odmeraj si kotuce na brzdných plochach
Keď som skracoval hadičku tak som použil aj odvzdušňovaciu sadu s tým žltým lievikom a podľa návodu som to nechal pretiecť horom dole,potom striekačkou pretlačil do nádobky poklepal po všetkom postláčal páku a všetko bolo tvrdé až pokým som nevytiahol ten žltý blok na odvzdušnenie a nedal tam platničky,vtedy sa charakteristika brzdy zmení a zas je taká "gumová", keď pokračujem v stláčaní po kontakte platiničiek s kotúčom.
neviem či to je len flex v celej páčke alebo je to "vlastnosť" bŕzd a tak sa chovať majú ale celkovo mi to vadí,že musím ju potom stláčať dosť ďaleko. - nastavenie platničiek bližšie ku kotúču( vizitku tou medzerou neprestrčím) tomu trošku pomohlo ale stále je to také gumové... s brzdným účinkom nemám problém ale ten "feeling" z brzdenia je taký ako keby som brzdil gumenou páčkou.
misoR sem na fore mi povedal, ze to bude zavzdusnena brzda. Sak trosku vyssie je jeho prispevok
A taký ístý chod mala aj keď bola nová,tak ja neviem či opletené hadice treba alebo fakt je to len vlastnosť výrobku.
Ja skusim odvzdusnit dnes a uvidim ci to pomoze.
Akoze nemas? Ako si brzdil doteraz?
A taký ístý chod mala aj keď bola nová,tak ja neviem či opletené hadice treba alebo fakt je to len vlastnosť výrobku.
tlak sa môže "stratiť" aj v strmeni....
chyť jednou rukou strmeň keď stláčaš páku, či ho nerozťahuješ....
brzdy ktoré silno brzdia ( teda majú veľký prevodový pomer síl) dokážeš stláčaním páky roztlačiť, až poškodiť.
hlavne keď ju stláčaš len tak nasucho, nie za jazdy, lebo za jazdy brzdí už pri slabučkom stlačení.
Cely krasny vikend bez biku
Tento krat som si zobral ponaucenie: neskusat experimentovat pred nejakou cykloakciou
Predná brzda zaberala veľmi citlivo (čomu som sa tešil), zadná až v 3/4 záberu páky a bolo jasne cítiť, že to nie je brzdenie, ale skôr spomalovanie. Myslel som, že to bude zavzdušnenie systému, ale páka celkom slušne po pustení vyskakovala do pôvodnej polohy. Rozobral som aj prednú, aj zadnú brzdu, všetko vyčistil, odmastil kotúče, odmastil obloženie, poskladal a stále nič. Na zadnej brzde úplne "odišla" tá citlivosť a prudkosť brzdenia. Nakoľko obloženie nie je vôbec odraté, nechápem tomu.
Tento týžden som odniesol systém do servisu na odvzdušnenie, zdá sa, že čiastočne pomohlo, brzda je trochu citlivejšia, ale ajtak mám pocit, že zadná až tak nezaberá. Vymenil som teda obloženie (predné dozadu, zadné dopredu) a je to stále ten istý problém.
Nestretol si sa niečím podobným? Už mám vážne dojem, že ma chytá paranoja.
dík za radu!
juro
Chcel by som sa opýtať, či treba brzdu odvzdušniť, alebo niečo iné. Bicykel má rok a pol a s brzdami som nerobil nič. Až teraz musím zadnú brzdu stlačiť až nadoraz k riaditkám aby som zabrzdil. Keď ju stlačím viackrát (akoby napumpujem) nachvíľku stvrdne a brzdí ako pôvodne na začiatku. No po chvíľke je zase mäkká.
mam Avid Elixir 3, na asi rocnom bicykli. Po zime fungovalo všetko OK až na neni dávno kedy brzda po stlačení páčky postupne mäkla a šla až k riadidlám. Jednoducho sa po stlačení postupne znižoval brzdný výkon. Zavzdušnená neni, pretože reaguje dobre už pri malom stlačení reaguje piestik. Vyčítal som že problém by mohol byť vnútri v páčke tak som ju rozobral, vyzeralo to všetko OK ale aj tak som vymenil tesnenie na piestiku no po zložení to isté, brzdí dobre asi 1 sekundu potom to ide dole vodu. Prezeral som hadičky nevyzerá že by nikde unikala brzdová kvapalina.