Pri vyberani loziska z naboja sme ale uspesni neboli.
Predny Naboj Novatec ma loziska s vnutornym otvorom 15mm a distancna vlozka medzi loziskami je tiez 15mm => je tam len mala strbina na upnutie vnutorneho stahovaku. Stahovak mal siroke hrany a nezapadol do strbiny. Uchytit lozisko len za vnutorny kruzok sa nedalo, lebo dnu sa vosiel len ten najmensi stahovak na ?8-15mm a pri jeho silnom dotiahnuti uz zacali rozpinacie "ramena" stahovaka pruzit a stahovak nedrzal.
Doma to zachranila kotva, ktoru som na tento ucel kupil ako alternativne riesenie.
https://www.allmedia.sk/upevnovacia-a-kotviaca-technika/ocelove-kotvy/kotva-mkt-sz-b/
Tento typ kotvy je ako predurceny na stahovanie lozisk. To cervene plastove deformacne kolecko bolo povodne tiez na kotve, ale na stahovanie nie je potrebne. Zatial nakup stahovaka odkladam, lebo ine loziska, kde je nevyhnutne vnutorne stahovanie na biku nemam.
AK2 je základné vápenaté mazivo ako náplň do ložisk ho nedoporučujem z dlhodobého hľadiska nemá nejak excelentnú odolnosť voči vode. Ale ani to sram mazivo by som určite nekupoval je to predražené lebo je na tom značka sram. Stejne ho nevyrábaju len im to niekto plní.
Keď chceš niečo kvalitné za rozumnú cenu doporučujem ti napríklad niečo také:
https://www.olejrwk.sk/Mobilgrease-XHP-222-400g-d4000.htm
https://www.olejrwk.sk/RAVENOL-LKW-Fett-blau-400g-d4104.htm
https://eshop.valiveloziska.sk/sk/bicyklove-loziska-/loziska-enduro/
.
Číňanom sa teraz vracia sonda z Mesiaca, takže asi už čo to vedia vyrobiť. Čo sa vracia EÚ z vesmíru?
Pustil som sa do kompletneho servisu lozisk po 10.000 km.
Dlho som googlil spravne rozmery lozisk pre Liteville a spol, kedze sa autorizovany servis v blizkom okoli nenachadza a zaroven chcel som obdarit bike co najlepsimi loziskami, nech mam opat dlho pokoj. Vymena lozisk v prednom naboji Tune a v pedaloch Xpedo uz bola nutna, doteraz som menil priebezne len Sram GXP stred a hlavove, to odchadza najviac. V blate jazdim casto, vapkujem setrne no pravidelne.
Samozrejme original naradie nemam, tak som musel poprosit o asistenciu mudrejsich a skusenejsich. Najviac sme sa vytrapili pri ihlickovom lozisku na tlmici, ostatne slo relativne v pohode, az ked sme pochopili, ako na to. (Youtube je uzasny v tom, ze tam chalosom ide vsetko tak lahko, kedze to asi pred minutou namontovali, realita je casto dost odlisna.)
Zaujali ma priebezne mazatelne loziska, ktore pouziva LV, z jednej strany otvorene a cez sroub moznost vnutornej aplikacie vazeliny priamo do loziska, bez nutnosti demontaze. Sice to manual uvadza, nikdy som to neskusal a nevedel som si to predstavit, az po demontazi. Napriek tomu si myslim, ze uzavrety system je lepsi.
Menil som komplet loziska ramu a tlmica, stredove, hlavove, pedale, rolnicky kcnc.
Loziska som kupoval: kugellager-shop.net a syntace.de
Venujem sa inej oblasti, nie priamo ložiskom, ale nemám prečo tomu neveriť. Celý automotive takto funguje.
Žiadna výhoda. MAX sú určené pre aplikácie, kde sa čap otáča len nízkymi otáčkami, prípadne o pár stupňov hore dolu tak ako v prípade čapov zadnej stavby.
MAX budú mať asi aj vyšší odpor kvôli tomu, že sa tam valí podstatne viac guličiek ako pri klasike s klietkou. Nemám to overené, vychádzam len zo sedliackeho rozumu. Takže práve náboje sú tá časť bicykla, kde by som ich určite nedával. Sú drahšie a prínos žiadny.
posledný komentár: 3. 8. 2015 o 6:48