Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Riziko skladačky ja aj nekompatibilita dielov.
Čo by ti pomohlo? Najlacnejší recept - zhodiť pár kg.
Ten drahší, vymeniť tlmič za vhodnejší. (zisti, aký bol montovaný na ten konkrétny rám)
Upraviť prepákovanie je zrejme nereálne. (súdim podľa foto)
Pokiaľ to máš všetko na maxime (tlak aj sag) malo by to byť aj funkčné. Treba vyskúšať v teréne, či to nebude pri silnom pohupe chodiť až na doraz. Ak nie, žiaden problém.
Zobraziť komentár 07.03.2014 - 17:49:02
02
Uvedte ma trosku do tej tabulky

levarage ratio=wheel travel(vyska zdvihu napriklad 120)/ shock travel(zdvih na tlmici=50)=2.4
Podla tabulky si najdi co Ti treba. Kukni co mas napisane hore na tlmici. Tam by malo byt bud L,M,H


Naposledy upravil bobo13 dňa 07.03.2014 - 18:29:52, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 07.03.2014 - 18:20:23
00
moja strojovina :)

Prílohy:

IMAG06877.jpg
IMAG06877.jpg 286.91 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 07.03.2014 - 18:28:13
011
.


Naposledy upravil Zoidberg dňa 07.03.2014 - 18:30:41, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 07.03.2014 - 18:29:10
00
citron69 pekne to vyzerá
tvoj rám vozí Djexpres, kupoval celý bike ak si dobre spomínam, spýtaj sa ho na ten tlmič
Zobraziť komentár 07.03.2014 - 18:30:08
00
Čaute. Ja mam tlmič origo čo tam bol FOX Float RP23 145 mm. Ked som začal jazdiť na tom bike mal som 117kg (2metre) a uplna pohoda je sice pravda ze tlmic bol nafukany skoro na hranicu najvyssieho tlaku... spravil som na nom zatial 7000km :D teraz mam 95kg :D ale inak uplne v pohode
Zobraziť komentár 07.03.2014 - 19:23:40
00
Otázka nebola aký zdvih má zadná stavba, ale aký dlhý je tlmič od oka k oku - úchyta k úchytu ;)
Zobraziť komentár 07.03.2014 - 19:27:36
00
tu je môj nový bike na novú sezónu. Za prevod a ospravedľňujem

Prílohy:

1900049_748553815168226_1963414542_n.jpg
1900049_748553815168226_1963414542_n.jpg 94.94 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up1thumb_down

Zobraziť komentár 07.03.2014 - 20:26:47
014
Ostatných pár rokov sú Demy veľmi podarené.
Zobraziť komentár 07.03.2014 - 20:30:32
02
Alebo skusme to inak,co by mi pomohlo?


Vymenit tlmic za taky, ktoreho nastavenie je spravne pre uvedeny ram. Vyrobca/distributor ramu by ti mal vediet poskytnut potrebne udaje.
Zobraziť komentár 07.03.2014 - 21:12:38
00
Ako tak doskladané. Ešte nové pedále a oska do vidlice keďže dnes praskla...

Prílohy:

mtb.jpg
mtb.jpg 530.35 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 07.03.2014 - 21:46:49
05
Dnes si už druhý adept s prednou brzdovou hadičkou na ukotvenie biku v prvom kriaku.
Zobraziť komentár 07.03.2014 - 21:54:54
04
ajax16 to sa mi zdá že píla je nebezpečne blízko rámu?
Zobraziť komentár 07.03.2014 - 21:57:06
00

Vymenit tlmic za taky, ktoreho nastavenie je spravne pre uvedeny ram. Vyrobca/distributor ramu by ti mal vediet poskytnut potrebne udaje.


Raver Nerob z komara somara ;)

citron69
Mozes poslat tlmic na tuning napriklad do suspension clinic alebo trosku drahsia moznost do TF tuned. Zo suspension clinic nemam skusenosti ale v TF Tuned udas aky mas bike, model, rocnik svoju vahu a styl jazdenia a oni ti vyladia tlmic k tvojmu obrazu. A prevdaze uplna rozborka servis v cene. Mne tento rok robili servis a nechaval som si zmenit boost valve tune na foxe.
Dalsia moznost je spojit sa z Lapierre a mozno by ti vedel aj rockshox tlmic vyladit.

Najlacnejsia verzia je do komory vlozit tkz air volume spacer ktory zmensi objem komory a zvysi progresivitu tlmica. Fox vyraba taketo cosi. Myslim ze Rockshox ma tiez cosi podobne. Skus pohladat na nete. Popripade uplny hardcore je natlacit super hustu vazelinu do komory aby znizila objem. Osobne by som to ale nerobil no je o tom dost popisane na zahranicnych weboch kedze to bola kedysi jedina "gheto" uprava :D

Horsie je ale ak ti nesedi aj rozsah odskoku kedze to uz bez lepsich znalosti tlmica velmo nezmenis.
Zobraziť komentár 07.03.2014 - 22:45:00
00
Ono to vyladenie tlmiča na konkrétny rám v oblasti kompresií resp. reboundu je síce dôležité ale tento problém to nevyrieši.
95 kg je pomerne vysoká hmotnosť, takže sa nie je čo čudovať tomu vysokému tlaku. Samotné nastavenia kompresie a reboudnu sa prejavia skôr na výraznosti propedalu/lockoutu resp. na rozsahu možných nastavení reboundu tlmiča. Takže viac-menej dynamické vlastnosti. Tu je problém s vysokou hodnotou tlaku už pri nastavovaní SAGu čo je prakticky statická záležitosť (samozrejme pri dynamike je to potom kombinácia tlaku + kompresií/odskokov).

Podľa mňa sú riešenia dve: skúsiť ten tlak zvoliť maximálny a jazdiť na ňom ak bude vyhovovať, resp. vymeniť tlmič za nejaký Fox ktorý dovoľuje vyššie max. tlaky a tam by s tým nemusel byť problém .. Float tlmiče majú myslím 300psi max.
Ešte jedno riešenie je vymeniť bike s lepším pomerom zdvihu zadnej stavby k zdvihu tlmiča. :)

No a dopíšem ešte, že nie je až tak dôležité či je SAG o nejaké %to väčši ako by mal byť. Ak tlmič nebude chodiť často k dorazom a bude rozumne využívať svoj zdvih, tak by som kľudne jazdil aj na 25%sagu.
Každá zadná stavba má rôzny priebeh a ak je na tamtom Ghoste priebeh progresívny ku koncu zdvihu, môže to byť napokon celé rozumne jazditeľné. ;)
Zobraziť komentár 07.03.2014 - 23:12:10
01

MTBIKER odporúča

keyboard_arrow_up