Lokalizácia
Formulár sa odosiela
scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net
scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net

Kvalita je shit mobil, ale čo-to je tam vidno. Budem si nabudúce musieť zobrať zrkadlo so sebou, lebo som našiel perfektné miesta keď som bol zabehávať nové platničky. Bike od minula má nový Kore predstavec, nové rajdy Force(keďže 50€ aerozine vážia len o pár gramov menej, tak za to fakt nestoja, 15€ aj s poštovným Force sa mi osvedčili, pokiaľ to nie je oceľ, tak váha nie je zlá - tieto vážia vraj 360g pri 740mm, ja by som tomu veril, na pošte to odvážili na 550g zabalené), do vidle som dal novú negatívnu pružinu na moju váhu(konečne som našiel obchod, ktorý by mi predal pružinu, strašne ťažko sa zháňajú pružiny priemyselných špecifikácií - normálne majú obchody vždy len buď auto/tlmičové pružiny, ktoré sú príliš silné alebo nábytkové, ktoré sú veľmi slabé - ak človek nenakupuje vo veľkom, ale v Modřicách pri Brne je človek, ktorý vyrába a predáva pružiny aj online, ja som kúpil 10 pružín rôznych veľkostí a vyšlo ma to na 120kč, nakoniec som na svoju váhu 97kg dal pružinu 2.8mm drát, 50mm dlhú, 20mm vonkajší rozmer, takže som nemusel ani meniť podložky, aj keď som bol pripravený na najhoršie a kupi som v železiarstve kopec kovových podložiek, ktoré som plánoval dopracovať malou ručnou brúskou), vymenil som olej v tlmiacej patróne, nová zadná brzda aj s rotorom(keďže originál bol na Včka, tak dozadu som dal navárku, ktorú som kúpil - you guessed it - z Číny :D ktorá inicializovala celý upgrade bicygľa - našiel som ju pri náhodnom prezeraní gearbestu, ktorú som tam zatiaľ prilepil cyanofixom, v budúcnosti sa chystám zobrať k známemu ju skutočne privariť, samotné držiaky na hadiťku som vytvaroval z držiakov na lanko samo domo karbobrúska :) dá sa to a je to pohodlnejšie, lacnejšie, krajšie a spoľahlivejšie, ako kupovať prilepovacie držiaky alebo našrobovávacie), zadný prehadzovač Slx, kazeta Sunrace 10sp s červeným aluminiovým unášačom, radenie XT 10sp, kľuky Aerozine Sl(mimochodom, to upevnenie pedálov na nich nie je dobré, stále sa mi uvoľnujú pedále, budem musieť kúpiť Loctite a namazať ním závity, lebo sa uvoľňujú každých 5-10km), sedlovka z Číny za 10€, sedlo Vertu za 3€(prekvapivo dobrá kvalita, udrží ma aj keď mám skoro metrák a je veľmi ľahké).
Tak isto som nahodil sintre z Číny, za 10€ 4 páry, po zabehnutí môžem povedať, že nevidím rozdiel medzi Koolstop a týmto(okrem toho, že koolstop stojí cez 10€ jeden pár), uvidíme, koľko vydržia, ale dosť dlho sa zabehávali, pred tým strašne kvílili, potom som ich vzal na poriadny zjazd, kde som ich poriadne prepiekol a vyzerá to tak, že sa vypiekla(doslovne) povrchová vrstva, ktorá bola z nejakého dôvodu veľmi odolná, ale potom začli poriadne brzdiť. Ale ako tá cena mi príde primeraná, keď sintre na performance prasa na auto človek kúpi za 50-100€/pár na jednu brzdu, a tie na auto majú plošné rozmery každý asi 10x väčší(čiže 100x väčšia plocha) a sú asi 5x hrubšie(ale chápem, aj výroba niečo stojí, ale celkovo som presvedčený, že človek platí kopec za značku, kde sú oveľa väčšie náklady na reklamu, kontrolu kvality, výzkum a vývoj, ktorý majú Číňanci zadarmo, keď niečo okopčia...)...
Zároveň som prestriekal odreniny na ráme, dal mu nové, biele bowdeny s červenými koncovkami, červené alu kladky do prehadzovača. Mimochodom, tie môžem odporúčiť, kúpil som ich z Číny za 1€/kus, mám doma 4, jednu som jazdil cez 1000km a to ložisko v nej má lepší chod, ako originál Shimano. Stačí vždy po nejakých tých 50-100km strieknuť do neho teflónového oleja a chodí ako nové, ani sa nešpiní.
Mimochodom, ten XLC kotúč vzadu brzdí dobre, je síce trochu krútivejší, ako Avid HSX, ale nie je to blato, ako Shimano SMRT 50 a som spokojný.

A áno, tá hadica zadnej brzdy je dlhá, plánujem skrátiť, v lokálnom bikeshope mali kopec roboty, tak to budem robiť sám a čakám na vybavenie(kúpil som lievik a nôž z Ebaya, tak to trochu trvá).


Naposledy upravil miso2012 dňa 03.05.2018 - 23:30:31, celkovo upravené 2 krát.

Zobraziť komentár 03.05.2018 - 22:48:32
03
Možno je už priveľa hodín, ale dobre rozumiem, že si návarok na úchyt zadného strmeňa prilepil k rámu sekundovým lepidlom???
Zobraziť komentár 03.05.2018 - 23:09:12
00
Tie navárky majú objímku na pripevnenie k trubke a háčik na pripevnenie k oske. :) Problém však je, keď si dám dole koleso, tak nie su pripevnené k oske a lietajú hore-dolu po trubke(ako to je hyperbola, majú tak maximálne pol centimetra vôľu, ale pol centimetra stačí, aby diery nelícovali a človek sa oskou do nej netrafil). To robí nasádzanie kolesa peklo, preto som skúsil naliať na ňu trošku cyanofixu a zistil som, že ten cyanofix veľmi dobre drží tie navárky na mieste, keď dám dole koleso. Nie, nie su pripevnené sekundovým lepidlom, sú pripevnené hrubou oceľovou objímkou a hrubým oceľovým háčikom, keď dám dole koleso, tak ich drží cyanofix. Ale je to len prechodné riešenie, chcem si ich dať navariť.

O kvalitu navárky by som sa nebál, cena bola primeraná tomu, aký malý kus ocele to je(naviac je oceľová a oceľ je veľmi lacná), jediný problém bol, že sa nič také u nás zohnať nedá.


Naposledy upravil miso2012 dňa 03.05.2018 - 23:24:50, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 03.05.2018 - 23:17:09
00
Tak to je v pohode :) Na fotkách to nie je dobre vidieť.
Zobraziť komentár 03.05.2018 - 23:23:48
00
Po tom čo som druhý krát rozlámal Exceed na zimnej Stupave som si povedal, že buď je to shit, alebo ja jazdím ako prasa, ale v každom prípade ten rám už nechcem... No a napriek tomu ako sa tu na fóre hejtuje Canyon, chalan v čechách mega ochotný, dohodol som sa s ním a za doplatok 350eur mám teraz toto. Je to Canyon Lux, prestavaný z môjho Exceedu. Čiže teraz tam mám RS1 vidlu, pohon Sram X01 1x11, brzdy Shimano XT, tlmič Monarch XX so zruženým lockoutom a canyoňácku odpruženú sedlovku. Plášte XKing Protection spravené ako bezdušáky. Takže sa na tom jazdí ako na vankúšiku :)

Prílohy:

20180503_192926.jpg
20180503_192926.jpg 386.18 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up9thumb_down

20180503_192937.jpg
20180503_192937.jpg 357.99 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

20180503_205901.jpg
20180503_205901.jpg 368.16 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up3thumb_down

Zobraziť komentár 04.05.2018 - 00:03:20
029
arrow_leftjachmel napísal:
Aku tam mas kazetu?


10sp XT posledny 40t mam z hlinika ale skoro vobec ho nevyuzivam
Zobraziť komentár 04.05.2018 - 07:03:16
00
arrow_leftmiso2012 napísal:
A áno, tá hadica zadnej brzdy je dlhá, plánujem skrátiť, v lokálnom bikeshope mali kopec roboty, tak to budem robiť sám a čakám na vybavenie(kúpil som lievik a nôž z Ebaya, tak to trochu trvá).

Brzdové hadice máš zbytočne dlhé obe dve. Aj lock vidlice.
Zobraziť komentár 04.05.2018 - 07:34:28
00
miso2012 link na tie navárky by si nam nedal ???
Zobraziť komentár 04.05.2018 - 08:09:28
00
To bude niečo takéto
Zobraziť komentár 04.05.2018 - 08:21:21
00
miso2012 Tuhsiu pruzinu ako vybrat? Chcem zachovat dlzku aj priemery (vonkajsi,vnutorny).
Zobraziť komentár 04.05.2018 - 08:29:39
00
miso2012 a kde nájdem fotku toho biku, ktorý tu rozoberáte?
Zobraziť komentár 04.05.2018 - 08:38:30
00
arrow_leftbujnoss napísal:
miso2012 a kde nájdem fotku toho biku, ktorý tu rozoberáte?

Prílohy:

browsersfunny.jpg
browsersfunny.jpg 90.23 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up3thumb_down

Zobraziť komentár 04.05.2018 - 08:43:55
03
No tak som to nalistoval cez mobil, asi nam ten zdroj v praci blokuju.
Zobraziť komentár 04.05.2018 - 09:20:20
00
arrow_leftHosť napísal:
miso2012 Tuhsiu pruzinu ako vybrat? Chcem zachovat dlzku aj priemery (vonkajsi,vnutorny).

No ja som kúpil 10 pružín a skúšal pokus-omyl. Mám vidlu na 120mm, ale pri správnom tlaku mám teraz 105mm, čiže pružina je asi príliš silná, ale to mi nevadí, silnejšia negatívka len zjemní chod v dolnej časti zdvihu a osobne som ju mal na väčšom zdvihu len kvôli tomu, aby som využil 100mm zdvih pri tej slabšej pružine(fúkal som zámerne na prehnaný sag a nízky tlak, inak keby si kúpil Epicona z TT, tak on to robí tak, že aby pri trochu silnejšej pružinke využil chcený zdvih, navŕta nové dierky na zarážku pružiny). Ale teda pokiaľ chceš extra jemnosť v spodnej časti zdvihu, tak budeš musieť vyklepať tú závlačku a posunúť podložku vyššie(vyklepávač závlačiek sa veľmi ťažko zháňa, ja som narazil pred pár rokmi v PB vo všetko za 1€ na námestí na taký lacný čínsky mini šrobovák s vymeniteľnými bitmi, medzi ktorými boli aj kruhové bez akýchkoľvek drážok). Vyberal som pružinu tak, aby bola čo najbližšie rozmerom pôvodnej, iba s hrubším drátom, jediný problém bol, že tie pružiny majú fixnutý vnútorný priemer a vonkajší sa mení so zmenou drátu, normálne predávajú pružiny s fixnutým vonkajším priemerom. Pôvodné pružiny majú vnútorný priemer 15mm, jedna drát 3mm, druhá 2.2mm(teda vonkajíš jedna 22 druhá 19.4). Dĺžka slabšej je 53mm, silnejšej 50mm. Jedna by mala mať koeficient pruženia 20.6N/mm, druhá 5.85N/mm. Ja som vymenil tú slabšiu za silnejšiu, tá, čo tam mám teraz má mať koeficient niečo okolo 19N/mm, ale teda ja som dosť ťažký... Nakúpil som pružiny o dĺžkach 50 a 60mm, pričom som zistil, že 60mm je už príliš veľa a 50mm stačí aj napriek o 3mm kratšej pružine.

Mimochodom, tiež som zabudol napísať - ak si robíte opravu farby sami, tak akýkoľvek škrabanec na nej výnimočne bolí u srdca, odporúčam kúpiť u Deichmanna multivosk na topánky za 3€. On má takú veľmi dobrú vlastnosť, že je veľmi univerzálny, keďže obsahuje hlavné zložky včelí vosk a karnarubský, ktorý je hlavným komponentom organických voskov na autá, čiže dokáže veľmi dobre ochrániť farbu a zahľadiť akékoľvek menšie škrabančeky v laku. :)
Zobraziť komentár 04.05.2018 - 13:58:26
02
Na sezonu asi finalny setup, Bmc Fourstroke 01

Prílohy:

IMG_20180504_194005_080.jpg
IMG_20180504_194005_080.jpg 789.99 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up6thumb_down

Zobraziť komentár 04.05.2018 - 19:42:22
059

MTBIKER odporúča

keyboard_arrow_up