Rad by som sa opytal tych co maju nejaku vidlicu ktora umoznuje znizenie zdvihu co to maju za model a ako to presne funguje. Nad takym niecim som uvazoval a predstavoval by som si to ovladat z riaditok pripadne tlacitkom na vidlici. Otacanie kolieskom alebo imbusakom vylucme. Niekto tu pisal ze vozi GT Force 3 tam je myslim Marzocchi XC 600 ATA 2 je to ale pre mna velka neznama. GT Force je jednym z mojich kandidatov (aj ked ta vaha ma silno odpudzuje) tak nazor niekoho kto ho jazdi by ma celkom zaujimal.
Momentálne FOX Talas RLC 100-120-140 ... zdvih meníš po otočení páčky na lavej nohe o 45° čiže celý rozsah je pri 90°. V praxi to znamená, že na zníženie zdvihu otočíš páčkov, mierne prenesieš váhu dopredu (ja som lahká váha takže preto) a
vidla sa zanorí na požadovanú výšku. Na zvýšenie treba otočiť a nadlahčiť koleso. To je možné len v prípade ked vieš dať
bike za jazdy na zadné, alebo pokial stojíš a nadvihneš
koleso tak sa vysunie.
další vysokopoužitelný systém je TAD od Sunta. Jazdil som jeho XC Pro TAD 20-122. Tam to funguje nasledovne. Po zatlačení páčky na riditkách sa uvolní ventil medzi komorami, nastavíš požadovaný zdvih a pustíš. Nemá to žiadne medzipolohy a treba trochu cviku aby to bolo možné robiť oboma smermi za jazdy, ale dá sa to bez problémov.
upravený epicon je úžasná vidla a vo verzí TAD má aj AL nohy, takže sa farba neoškrabuje. Princípom je totožný ako XC Pro TAd (rovnaká vzduchová patrona) ale tlmiaca časť je čistý Epicon. Jediná nevýhoda tohoto modelu je, že narástol počet tesnení a krúžkov (prepúšťanie ...) takže žial nedosahuje až také špičkové parametre ako jeho bratríčkovia bez TAD. Je o malilinko menej citlivý ako klasický Epicon, ale aj tak patrí k cenovým skvostom.
Infinity Travel v podstate funguje na podobnom princípe ako TAD, ale k tomu nech sa vyjadria iný, nemal som ho rozhodený ....
Potom je tu ETA .... otočíš a znížiš ... systém zaujimavý, ale chod týchto vidiel ma neoslovil (tie ktoré som mal v rukách ....)
ostatné systémy sú na spôsob 1x nastav a nechaj ma tak, alebo ked už inak nedáš tak sa vytešuj.
Edit: FOX nemení pri zmene odtrh a progresivitu. Samozrejme sa krivka zvyšuje pri zníženom zdvihu (musí lebo sa koniec približuje rýchlejšie), ale tvar priebehu je skoro totožný....
TAD mení aj odtrh aj progresivitu pri každom nastavení. Hlavne pri krajných polohách. Pri plnom vysunutí je negatívka skoro prázdna a odtrh je vysoký. Stačí zanoriť vidlu o 5mm a odtrh sa zníži na polovicu.
IT predpokladám že niečo podobné ako TAD aj ked .... chcelo by to premerať.