Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Hadam sa tu nebudeme hrat na to, kto dalej dosti?

lolofon, to ze takto otazka postavena nebola dost dobre vies :)
Mam na tom biku najazdene dost na to, aby som si to mohol dovolit napisat. A to co som napisal som aj zdovodnil.

TOM biku znamena co?
A nejde len o väcsi sag na tlmici, ale aj o odlahcenie vidlice, na ktorej sa sag naopak znizi. V praxi to znamena tolko, ze vo velmi strmych stupaniach sa geometria meni vyrazne k horsiemu a dost stazuje vyslap.

na toto som uz odpovedal...
Opakujem, ze ja nepisem o beznych strmsich kopcekoch a o 80 mm zadnej stavbe.

ja tiez nie...


Naposledy upravil stax dňa 29.07.2008 - 13:45:07, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 29.07.2008 - 13:41:00
00
OK. 145 vpredu / 130 vzadu, cca 14 000 km.

P.S. Na Cmelok zatial na tom biku nemam (aj ked pochybujem, ze na inom by som ho dal - kamene a kondicka nepustia).
Zobraziť komentár 29.07.2008 - 13:43:43
00
OK. 145 vpredu / 130 vzadu, cca 14 000 km.

P.S. Na Cmelok zatial na tom biku nemam (aj ked pochybujem, ze na inom by som ho dal - kamene a kondicka nepustia).

stale si neodpovedal na otazku. nepytam sa na zdvih ale na bike... :)

a nie na znacku ale celu konfiguraciu :)
Zobraziť komentár 29.07.2008 - 13:45:58
00
na FS dole kopcom je to asi takymto stylom - "idem z prava, idem z lava" :D to musim hovorit tym na HT-ckach, ale zas v kopcoch ma vzdy dobehnu :cry: takze pomoze uz len lepsia kondicka, ale tiez zastavam nazor HT no more, kto chce vyhravat maratony nech si ho kupi, ale mne jazda na FS uplne zmenila ponimanie horskej cyklistiky a este k tym kopcom, vacsinou ked na maratone tlacim bike hore kopcom tak len z dovodu, ze ten predomnou na HT to nevysiel :wink: alebo mu podsmiklo zadok no a ked uz tlacim do kopca z dovodu ze kopcek nedam lebo ho nevladzem dat tak vacsinou to tlaci aj ten na HT
Zobraziť komentár 29.07.2008 - 13:47:32
00
este raz pre Jezusa :)

CP sa netreba báť, určite je to dobrá volba a nie krok späť.
Prechod z HT je trošku zvláštny, lebo po nasadnutí sa celý bike mierne ponorí, ale je to len prvý dojem.
Stúpavosť je lepšia a ak sa ti podarí dať vidlu s menitelným zdvihom (inú by som ani nechcel) tak vôbec nemáš problém. FOX Talas, Elicon TAD ...
O klesaní sa netreba baviť, treba vyskúšať a viac na HT nesadneš.
Pri kvalitnej a správne nastavenej vidle sa zanorovania netreba báť. Pokial zvolíš vzduchovú verziu, tak sa linearity nemusíš obávať. Pri pružine ti musí sadnúť, ale pre normálnu jazdu bez velkých skokov, nemáš problém ani s jednou variantou.
pod 120mm zdvih netreba chodiť v žiadnom prípade (výnimka chrti)
Všetko ostatné je len o ráme a cene.


som prilis lenivy napisat to iste. v podstate vsetko zaujimave je vidno z vybavy mojho biku... (tym sa snazim naznacit ze aj zo 140/140 fullu sa da spravit chrtitko ktore fakt s kopcami problem nema)
Zobraziť komentár 29.07.2008 - 13:56:59
00
stale si neodpovedal na otazku. nepytam sa na zdvih ale na bike... :)

a nie na znacku ale celu konfiguraciu :)

Musis sa pytat presnejsie, telepat nie som. :)

Bike Kona Dawg, tlmic Float R, vidlica Manitou Nixon IT, radenie X9, kazeta 11-32, pedale Shimano 520, plaste okolo 550 gramov/kus, duse cca 125 gramov/kus, rafiky 440 gramov/kus... Ale stale nerozumiem, co to ma spolocne s temou. Ten bike nema ziadnu DH geometriu a v podstate sa da oznacit jeho urcenie ako pohodove celodenne XC bez ambicii na jazdu na cas resp. light AM.
Zobraziť komentár 29.07.2008 - 14:02:23
00
aky maju pedale vplyv na stupavost?

aky ma kazeta vplyv na stupavost?

aky ma predstavec vplyv na stupavost?

riaditka mozno?

little things :wink:
Zobraziť komentár 29.07.2008 - 14:18:46
00
rodiná bitka se strhla poté, co babička spatřila nevěstu a utrousila: "to máte za to, že se nemodlíte"...
Zobraziť komentár 29.07.2008 - 14:23:50
00
čo nevládzem vyjsť, vytlačím... biking je o hraní sa s bajkom, nie o hluchom dupaní do pedálov... bavím sa...
Zobraziť komentár 29.07.2008 - 14:33:47
00
Ropa ber to tak ze ako pisal roman fullom nic nepokazis ... a pre prilisne zanorenie zadnej stavby mozes pouzit tlmic s propedalom
Zobraziť komentár 29.07.2008 - 14:36:53
00
Dakujem vsetkym za nazory a skusenosti. Sice sme troska uz odbocili od temy ale to nevadi. Palo TT a Jezus presne pochopili na co sa pytam. O tom ze stupanie aj klesanie na fulle je komfortnejsie a daju sa prejst aj rozbite useky rychlejsie o tom niet pochyb, rovnako prinos fullov pre MTB nikomu neberiem, mna skor zaujimalo z hladiska kinematiky ovplyvnovanie celkovej geometrie pri jazde do kopca a z kopce v krajnych pripadoch. Maratony nechajme bokom do ich trati sa taketo stupania/klesania nezvyknu zaradovat.

Rad by som sa opytal tych co maju nejaku vidlicu ktora umoznuje znizenie zdvihu co to maju za model a ako to presne funguje. Nad takym niecim som uvazoval a predstavoval by som si to ovladat z riaditok pripadne tlacitkom na vidlici. Otacanie kolieskom alebo imbusakom vylucme. Niekto tu pisal ze vozi GT Force 3 tam je myslim Marzocchi XC 600 ATA 2 je to ale pre mna velka neznama. GT Force je jednym z mojich kandidatov (aj ked ta vaha ma silno odpudzuje) tak nazor niekoho kto ho jazdi by ma celkom zaujimal.
Zobraziť komentár 29.07.2008 - 14:43:54
00
Ropa ber to tak ze ako pisal roman fullom nic nepokazis ... a pre prilisne zanorenie zadnej stavby mozes pouzit tlmic s propedalom

a na čo? ked som skúšal prejsť ten istý výšlap s odomknutým a zamknutým tlmičom (aby som nemusel doplnovať neskôr tak RP23 pri 120mm) cez korene a kamene, tak som zistil nasledovné.
s odomknutým sa mierne viacej pohupuje, ale ked vieš šlapať kruh tak to nieje také tragické. Kontakt s povrchom bol podstatne lepší ako pri zamknutom tlmiči (inak toto platí aj pri zamykaní vidly do relatívne prudkého výšlapu v sede ... menej odskakuje) kde len prepláve zadná stavba cez prekážku a nemá snahu odskakovať a prešmykovať.,
Zobraziť komentár 29.07.2008 - 14:47:58
00
Rad by som sa opytal tych co maju nejaku vidlicu ktora umoznuje znizenie zdvihu co to maju za model a ako to presne funguje. Nad takym niecim som uvazoval a predstavoval by som si to ovladat z riaditok pripadne tlacitkom na vidlici. Otacanie kolieskom alebo imbusakom vylucme. Niekto tu pisal ze vozi GT Force 3 tam je myslim Marzocchi XC 600 ATA 2 je to ale pre mna velka neznama. GT Force je jednym z mojich kandidatov (aj ked ta vaha ma silno odpudzuje) tak nazor niekoho kto ho jazdi by ma celkom zaujimal.


Momentálne FOX Talas RLC 100-120-140 ... zdvih meníš po otočení páčky na lavej nohe o 45° čiže celý rozsah je pri 90°. V praxi to znamená, že na zníženie zdvihu otočíš páčkov, mierne prenesieš váhu dopredu (ja som lahká váha takže preto) a vidla sa zanorí na požadovanú výšku. Na zvýšenie treba otočiť a nadlahčiť koleso. To je možné len v prípade ked vieš dať bike za jazdy na zadné, alebo pokial stojíš a nadvihneš koleso tak sa vysunie.

další vysokopoužitelný systém je TAD od Sunta. Jazdil som jeho XC Pro TAD 20-122. Tam to funguje nasledovne. Po zatlačení páčky na riditkách sa uvolní ventil medzi komorami, nastavíš požadovaný zdvih a pustíš. Nemá to žiadne medzipolohy a treba trochu cviku aby to bolo možné robiť oboma smermi za jazdy, ale dá sa to bez problémov.
upravený epicon je úžasná vidla a vo verzí TAD má aj AL nohy, takže sa farba neoškrabuje. Princípom je totožný ako XC Pro TAd (rovnaká vzduchová patrona) ale tlmiaca časť je čistý Epicon. Jediná nevýhoda tohoto modelu je, že narástol počet tesnení a krúžkov (prepúšťanie ...) takže žial nedosahuje až také špičkové parametre ako jeho bratríčkovia bez TAD. Je o malilinko menej citlivý ako klasický Epicon, ale aj tak patrí k cenovým skvostom.

Infinity Travel v podstate funguje na podobnom princípe ako TAD, ale k tomu nech sa vyjadria iný, nemal som ho rozhodený ....

Potom je tu ETA .... otočíš a znížiš ... systém zaujimavý, ale chod týchto vidiel ma neoslovil (tie ktoré som mal v rukách ....)

ostatné systémy sú na spôsob 1x nastav a nechaj ma tak, alebo ked už inak nedáš tak sa vytešuj.

Edit: FOX nemení pri zmene odtrh a progresivitu. Samozrejme sa krivka zvyšuje pri zníženom zdvihu (musí lebo sa koniec približuje rýchlejšie), ale tvar priebehu je skoro totožný....
TAD mení aj odtrh aj progresivitu pri každom nastavení. Hlavne pri krajných polohách. Pri plnom vysunutí je negatívka skoro prázdna a odtrh je vysoký. Stačí zanoriť vidlu o 5mm a odtrh sa zníži na polovicu.
IT predpokladám že niečo podobné ako TAD aj ked .... chcelo by to premerať.
Zobraziť komentár 29.07.2008 - 15:09:22
00
K tym vidliciam s nastavitelnym zdvihom: Jediny za jazdy realne pouzitelny system je prave IT od Manitou a podobny system od Suntouru. U Suntouru je ale v seriovej verzii zdvih znizitelny len ciastocne, nie az takmer na nulu, co vsak nevadi, znizenie na nejakych 60 mm je absolutne dostacujuce. Na IT zdvih nastavujes plynule od cca 15 mm do plneho zdvihu a naopak. Zaroven zachovava IT plnu citlivost, takze pri lubovolnom zdvihu sa tato nemeni a teda aj v extremnom vyslape pri nastaveni zdvihu napr. na 30 mm koleso plne kopiruje povrch. Samorejme ale pri zdvihu 30 mm neodporucam zjazdovat, doraz by ste citili na kazdom kameni kedze progresivita sa znizenim zdvihu nezvysuje ale naopak (tlak v komore pri znizeni zdvihu zostava konstantny, jej objem rapidne klesa). Pri zvysovani zdvihu je potrebne dat bike na chvilu na zadne (odlahcit vidlicu), ale stale lepsie ako smatrat rukou v predklone nad predstavcom po korunke ako u konkurencnych systemov. Teraz to nesledujem, takze jedine ze by uz aj konkurencne systemy vylepsili a mozno sa da uz aj nejaky iny system nastavovat z riadidiel.

K ProPedal: ProPedal len znizuje pohupovanie resp. citlivost (vhodne v stupaniach), zanorenie zadnej stavby neovplyvnuje, takze to rozlisujte. Az ked sa bavime o tlmicoch s ProPedalom a LockOutom, mozeme hovorit o znehybneni zadnej stavby.


Naposledy upravil Jezus dňa 29.07.2008 - 15:28:25, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 29.07.2008 - 15:20:54
00
Jediny za jazdy realne pouzitelny system je prave IT od Manitou (nieco podobne robi aj Suntour, ale v seriovej verzii je zdvih znizitelny len ciastocne, nie az takmer na nulu).


:)

Na zvýšenie treba otočiť a nadlahčiť koleso. To je možné len v prípade ked vieš dať bike za jazdy na zadné, alebo pokial stojíš a nadvihneš koleso tak sa vysunie.


pripadne posledny zaber pedalom na konci kopca moze spravit robotu zdvihania predneho kolesa...
Zobraziť komentár 29.07.2008 - 15:27:17
00
keyboard_arrow_up