Lokalizácia
Formulár sa odosiela
arrow_leftDublinboy napísal:

Plus 2 kilá na váhe? To si kde zobral?
https://www.cyclingabout.com/weight-difference-between-derailleur-pinion-rohloff-bikes/

Pinion C1.12. Oproti GX je to 1037g, oproti NX je to 729g.

foobar pozri si nabudúce viac faktov pred tým ako začneš písať takéto bludy.


Nehovoril som o 2 kilach navyse, ale o tom, ze su to 2 kila (aj to este bez kluk), a ked uz to chces porovnavat, tak to porovnavaj minimalne s X01, kedze cenovo je pinion niekde inde ako GX a NX.
To "plus" sa vztahuje ku vsetkym nedostatkom toho systemu co som vymenoval.
Proste v sucasnosti je to nezmysel dobry akurat tak pre mestske bicykle.
Zobraziť komentár 25.07.2020 - 11:54:41
00
Si to po sebe prečítaj aspoň, ty alibista. Plus 2kg na váhe si napísal.
Pre mna je to plus 800g na váhe, ale niekde inde ako shimano a sram. Ako keď som vymenil vzduchový tlmič za strunu. Ani som si tu váhu nevšímal.
Zobraziť komentár 25.07.2020 - 12:29:48
00
zbytocne sa s tebou dohadovat, predstav si ze za tym "plus" nasleduje najskor nieco ine a az potom 2kila, ked nechapes ako som to myslel

A to, plus 2 kila na vahe, plus vacsi odpor celeho systemu, je asi dovod preco sa gearboxy neujali.


...je to vymenovanie bodov, nie aritmeticka operacia :facepalm:
Zobraziť komentár 25.07.2020 - 13:07:04
00
Každopádne pre mňa to nie sú argumenty prečo do toho neísť. Skôr si myslím že to radenie odrádza ľudí.
Zobraziť komentár 25.07.2020 - 13:24:36
01
arrow_leftSupafly666 napísal:
No veď variátor sa používa na scootroch roky rokúce??‍♂️ Divím sa, že ešte nikto neprišiel s verziou pre cyklistiku...

variátor na skútroch je super,ale na biku by som to nechcel ťahať,sú tam dosť velké straty trením remeňa
Zobraziť komentár 25.07.2020 - 13:45:52
02
Je mi jasné že tá "prevodovka" nebude ešte dokonalá ale ja by som do toho šiel. Ak sa zamyslím nad tým ako dlho sa komerčne využíva koncept klasickej prehadzovačky, viackolečka/kazety/prešmyk atď. , začínam nadobúdať dojem zastaralosti tohoto systému a dal by som šancu niečomu novému, inovatívnemu. Ani prehadzovačky zo začiatku nefungovali určite najdokonalejšie a občas mám pocit že tomu tak je dodnes. Mám dojem že tento systém už naráža na svoj strop a už neinovujú ale len sa doťahujú o jeden zub na kazete. Myslené obrazne samozrejme. Maximálne sa zhadzuje hmotnosť na úkor životnosti atď. Mrzí ma že v dnešnej dobe sú časti pohonu a prevodov ešte stále spotrebák s čoraz kratším servisným intervalom. Polámané/ohnuté pätky, prehadzovačky, ramienka vo výplete, zvýšené opotrebenie pri troche blata a prachu a s tým spojené nepresné radenie, zodratá kazeta, vyťahaná/roztrhnutá reťaz, skákanie, kríženie reťaze, riešenie nejakej reťazovej linky, narow wide, boosty blablabla a mnoho ďalších...ale áno. Je to funkčné, efektívne a rozšírené naprieč celou cyklistikou. Je tam konkurencia, reklama a keďže je to spotrebák aj dobrý biznis v neposlednom rade :) ale ruku na srdce..stále nič nové.
Čím skôr by začali ľudia a výrobcovia dávať šancu aj gearboxom, tým skôr sa môžu dostať na podobnú úroveň "efektivity" ako 100 rokov zaužitý systém ktorý dodnes vozí väčšina z nás. Ktovie, možno z toho raz dačo bude skôr, ako budeme orať kazetou do zeme, lebo rozsah a nič viac... Ale to sa ešte poničí hromada pätiek, reťazí, kaziet a výjazdov :D som s tým zmierený..ale nebolo by to pekné? :)
Zobraziť komentár 25.07.2020 - 14:49:20
08
ten strop sa da lahko riesit .. presmykacom :P .. na cestakoch su 100 rokov pozadu , furt tam vozia tie dvojpily :D
inak aj kolesa to je pekna starina, furt je to okruhle, uz by to mohli zmenit :)
Zobraziť komentár 25.07.2020 - 16:30:37
03
mdfk Uplny suhlas. Zober si, ze sada XTR bude mat za dva roky okruhlu 30-tku. Xt sada za tri roky oslavi 40-tku. Ta prevodovka mohla mat uz aj desat sviecok na torte, keby mali japonci o cosi vacsie gule a nedrzali sa tych svojich tradicii.
Lenze to by sa museli zmenit aj spotrebitelia. A nie ze ja si s novym bikom beriem na vyjazd polku komponentov, lebo co-ked-nahodou...Takymto stylom tu mile XTR bude strasit este o 20 rokov a bude to mat zubov tolko, ze aj Sevcovic bude zavidiet.
Zobraziť komentár 25.07.2020 - 17:46:03
02
arrow_leftHosť napísal:
Lenze to by sa museli zmenit aj spotrebitelia. A nie ze ja si s novym bikom beriem na vyjazd polku komponentov, lebo co-ked-nahodou...


...a mozno ty si jediny co berie na vyjazdy aj nahradne kladky, bowdeny a prevodniky, a vacsina spotrebitelov funguje na jednej patke 8 rokov kym nekupi novy bajk...
Zobraziť komentár 25.07.2020 - 18:24:30
00
tiez Pinion

p.vitalmtb.com

aj ked ten hrb je na zgrcanie

https://www.vitalmtb.com/community/undomestic,51064/setup,42156
Zobraziť komentár 25.07.2020 - 18:47:57
00
a to som si myslel, ze hnusnejsi sa uz bajk neda vyrobit, ale ako vzdy ma prekvapia :D
Zobraziť komentár 25.07.2020 - 18:57:36
011
fradog: na ebiku, jedine. Tie prevodovky proste pre normalne jazdenie /tj. slapes do kopca a porovine, nevozis sa/ proste nie su a nikdy nebudu. A pre vacsinu ludi, ktori vela nejazdia nevadi, ze musia vymenit kazetu /retaz po par tisic km. Pred 15 rokmi by si vyrobca ani neskrtol, keby za 100e dal na trh kazetu, co nevydrzi ani 10k a dnes za 200e predavaju take, co nevydrzia ani 5k .. ba dokonca .. no nic :D .. proste trh. Ked ludi presvedcis, ze je nieco dobre a ze nieco je normalne a uveria tomu, pretoze nemaju ako porovnat, tak proste to ide. Btw, shimano sa orientovalo hlavne na cestne bicykle. A tiez na rybarov :lol:
Zobraziť komentár 25.07.2020 - 19:02:03
02
Dobry den .Mam cyclocross bike zn Boardman zda sa mi ze velmi casto mam problem z brzdami kazde 3 mesiace to musim dat do servisu jazdim raz za tyzden cca do 100 km zda sa mi to prilis caste je to normalne ? Dalujem
Zobraziť komentár 25.07.2020 - 19:40:25
00
Určite nie.
Zobraziť komentár 25.07.2020 - 20:39:32
00
prevodovka je iste super vec, ale jej cenova relacia nieje pre bezneho cloveka na relaxacne, volnocasove jazdenie. Bud si to kupis lebo to chces kvoli niektoremu z benefitov (napr. odolnost, nizkoudrzbovost) alebo preto lebo vela najazdis a z dlhodobeho horizontu je to lacnejsie.
Ci je to lacnejsie, to ale velmi individualne - ked som si to odhadom pocital na dochadzanie do prace, tak oproti "mestskemu cestaku" kde veci drzim az "nadosmrti", budem potrebovat desiatky tisic km aby sa mi to zacalo vyplacat (pri mojich podmienkach). System sa mi paci, a ano z dlhodobeho hladiska nad nim rozmyslam, ale nieje to taky jednoznacny zazrak - musis si nastavit priority, benefity jedneho, druheho....
Zobraziť komentár 25.07.2020 - 21:54:05
01

MTBIKER odporúča

keyboard_arrow_up