Ahoj, vedel by mi niekto doporucit kolesa pre ebike, boost, 29, tak aby bolo mozne pouzit 29x2.4 plaste ako bezdusove ? A dalsia otazka, je mozno pouzit aj klasicke kolesa, urcene pre obycajne bicykle ? Nemyslim z technickeho hladiska, ale skor konstrukcneho.
tubeless záleží od ráfov a na každý normálny ebajk obuješ plášte do šírky 2,8" vrátane. je možné použiť aj klasické kolesá, vnútorná šírka ráfu 30 mm pri 29". ak chceš kupovať, hľadaj AM/EN kolesá, potom sa robia aj kolesá so špecifikáciou na ebajk, napr. DT SWISS H1900 sú v cene okolo 300€/set, nosnosť 150kg
Hmm dobrá téma. Mne akurát po 2500 km praskol špic pri náboji na zadnom DT SWISS H1700. Len tak pri oddychu na sedle, žiaden náraz a pod.
Ale je aj pravda že váhu mám notnú, 118 kg i keď kedysi na tom bolo viac. Tak či to nechať vypliesť celé, silnejšími špicmi, alebo kúpiť silnejšie DT SWISS H1900?
daj prepliesť, u mňa sú na kolesách zosilnené špice Sapim, v dĺžke asi 3-4 cm pri náboji majú priemer 2,3 mm, potom až do konca 2 mm. zohnuté špice rovnakých paramtrov sú DT Swiss Alpine
EDIT: pozerám teraz, že H1700 sú vyšší model a tiež do 150kg, vymeň len prasknutý špic a nech ti výplet nastavia tenzometrom. špice sú rovné, nie zahnuté.
Ale otázka. Ten špic praskol naozaj len tak, sedel som na odstavenom bajku a len tak podo mnou praskol. Žiaden náraz, alebo nič náročnejšie tomu neprechádzalo. Ani osmička vzadu a pod.
Z toho som som teda usúdil, že je dosť možné že je len otázka času kedy sa urvú aj ostatné (únava materiálu?) a že teda by som mal dať komplet prepliesť celé koleso.
Čiže zlá úvaha? Stačí naozaj len ten jeden a správne zvyšok dotiahnuť? Čo by samozrejme potešilo. Len s touto problematikou ešte nemám skúsenosť.
jedna z príčin praskania š*****v býva ich nerovnomerné napnutie, bohužiaľ nejako viac do problematiky nevidím. skús pozrieť niekde tu na fóre alebo na inom, určite to už niekto riešil. asi by som najprv vymenil len ten jeden a nechal koleso vycentrovať a napnutie skontrolovať tenzometrom, ak by sa situácia opakovala hľadal by som hrubšie špice a nechal koleso prepliesť celé.
DT Swiss predstavili oi. vynovený model H 1900, bike-discount píše dostupnosť od 9.10., konečne sú aj CL verzie. otázka na skúsenejších, v prípade mulletu aké sú na zadnom kolese plusy a mínusy 30 mm versus 35 mm vnútorná šírka? momentálne mám vpredu/vzadu 29 mm, širší plášť ako 2,60 obúvať nebudem, jazdím turistiku/ľahšie traily a s plnou poľnou som do 105kg
no pri 35 mm rafe bude mat bocnica kolmejsi vystup a malo by sa este menej prejavovat pocit krutenia, resp by sa pri bezdusiach mohli pouzit este nizsie tlaky. takto to plati pri rallye
nie nie, všetko v poriadku, chcel som trochu vylepšiť bajk a vymenil som za E-Deemax
Nevieš aký je rozdiel keď E-Deemax 30 majú špice v niploch a E-Deemax 30S majú špice priamo do ráfika....Je tam rozdiel v pevnosti či? Lebo všetko ostatné je asi rovnaké.
pri "S" verzii nie sú z vnútornej strany ráfiku otvory na niple, ráfik je celistvý a logicky by mal byť pevnejší. Mavic ale uvádza pre obe verzie rovnakú nosnosť 180 kg. S-kové okrem toho lepšie vyzerajú, niple sú inak riešené a nemám šajn ako sa centrujú, či stačí klasika centrovací kľúč, alebo je na to iný systém. možno na YT bude k tomu niečo, nepozeral som zatiaľ
Zatiaľ mám iba nejakých 150km na nich ale sú o poznanie pevnejšie ako Bontragery čo som mal predtým. Trochu som mal problém s tesnosťou bezdušoviek, lebo podľa rád som dal dolu pôvodnú z výroby inštalovanú pásku a nalepil vlastnú, ale je to asi mojou vinou keďže som to robil prvý krát. Odporúčam nechať origo pásku a až ak by s ňou bol problém, potom ju vymeniť.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ale je aj pravda že váhu mám notnú, 118 kg i keď kedysi na tom bolo viac. Tak či to nechať vypliesť celé, silnejšími špicmi, alebo kúpiť silnejšie DT SWISS H1900?
EDIT: pozerám teraz, že H1700 sú vyšší model a tiež do 150kg, vymeň len prasknutý špic a nech ti výplet nastavia tenzometrom. špice sú rovné, nie zahnuté.
Ale otázka. Ten špic praskol naozaj len tak, sedel som na odstavenom bajku a len tak podo mnou praskol. Žiaden náraz, alebo nič náročnejšie tomu neprechádzalo. Ani osmička vzadu a pod.
Z toho som som teda usúdil, že je dosť možné že je len otázka času kedy sa urvú aj ostatné (únava materiálu?) a že teda by som mal dať komplet prepliesť celé koleso.
Čiže zlá úvaha? Stačí naozaj len ten jeden a správne zvyšok dotiahnuť? Čo by samozrejme potešilo. Len s touto problematikou ešte nemám skúsenosť.
https://www.mtbiker.sk/bazar/kolesa-a-rafiky/vypletene-kolesa/mtb-kolesa/29/485153/predam-sadu-kolies-29-275-mullet-osky-boost.html
Prečo ich predávaš ... nevyhovuje mullet alebo širšie ráfiky ?
Nevieš aký je rozdiel keď E-Deemax 30 majú špice v niploch a E-Deemax 30S majú špice priamo do ráfika....Je tam rozdiel v pevnosti či? Lebo všetko ostatné je asi rovnaké.
Takže kolesá a nový prepleteny naboj novatek si už cvrlika. Hadam vydrží.
https://youtube.com/shorts/xpHILjt09Kg?feature=share
Ako si spokojny stymi Mavic kolesami? Chcel by som tiez kupit e-deemax ale len zadne.