Kategórie
Bike-techweb výrobcu:
https://www.tq-ebike.com/en/e-bike-system/hpr60/
Mám tento model Trek:
https://www.najsport.sk/elektrobicykel-trek-fuel-ex-9.7-gen-2-carbon-smoke-lithium-grey-marble-2026
Prečo som ho kúpil? mal som 2 plnohodnotné e biky zo "silným motorom a velkou baterkou" ale oba mali cca 27 kilo a stále mi vŕtalo hlavou,že chcelo by to niečo ĺahšie,ale zasa aby to aj čosi ťahalo a aby aj baterka nebola úplne mini
Parametre motora sú:
krútiaci momentom 60 Nm,maximálny výkon 350 watt,váha motora 1,9 kg.
Mám ho len týždeň,ale nejaké postrehy už môžem napísať-takže:
Motor ťahá hladko a veľmi ticho.
Nastavil som si ho cez apku Trek trochu inak,ako bol od výrobcu-a trafil som sa na prvý krát-neskôr pridám foto obrazovky mobilu,ako sú režimy 1. 2. 3. nastavené.
Aktuálna váha 21,3 kg-tak ako je pripravený na výjazd-t.j.
s pedálmi
bezdušový tmel spolu 2 deci
držiak na svetlo držiak na mobil
zadná blikačka
Fidlock Twist základňa na fľašu
Váha pôjde dole,už mám objednané lahšie karbónové kolesá,plášte atď.
Foto,prvý výjazd
Výpredaj Novinka -20% Orbea RISE SL M10 630 Wh 29 elektrobicykel, tanzanite carbon view/carbon raw
6 599 €
-20%
MOC 8 199 €
Akcia -22% Giant Stance E+ 2 29 elektrobicykel, black diamond
od 2 949 €
-22%
MOC 3 999 €
Výpredaj -12% Kellys Theos R30 29/27.5 elektrobicykel, magic green
3 349 €
-12%
MOC 4 399 €
Novinka -13% Raymon Trailray 150 29" elektrobicykel, storm/black/violet
3 499 €
-13%
MOC 4 599 €
savings Corratec E-Power RS 140 EL 29 elektrobicykel, dark silver/silver
4 099 €
savings
MOC 6 599 €
Výpredaj -19% Pinarello Nytro Dust 2 Deore elektrobicykel, oranžová
5 099 €
-19%
MOC 9 899 €
Novinka -9% Raymon Trailray 150 Pro 29 elektrobicykel, nebularred/pinky/black
3 999 €
-9%
MOC 5 499 €
Novinka -11% Orbea RISE LT H20 29 elektrobicykel, bumblebee yellow/black
4 999 €
-11%
MOC 5 599 €
Výpredaj -28% Haibike AllMtn 7 29/27.5 elektrobicykel, matt gloss green/caramel black
4 749 €
-28%
MOC 6 599 €
-21% Haibike Adventr FS 8 27.5 elektrobicykel, gloss/metal green/apple/black
3 799 €
-21%
MOC 4 799 €
Novinka Orbea RISE LT M10 29 elektrobicykel, cosmic carbon view/golden sand
8 499 €
MOC 8 699 €
BMC Fourstroke AMP LT THREE 29 elektrobicykel, iron grey/black
4 999 €
MOC 6 699 €
Novinka -21% Raymon Airok 29 elektrobicykel, silver stealth/taupe
4 499 €
-21%
MOC 5 699 €
-14% Haibike AllTrail 3 29/27.5 elektrobicykel, grey/neon yellow
2 999 €
-14%
MOC 4 299 €
Novinka Corratec E-Power RS 160 Pro 29/27.5 elektrobicykel, červená/sivá/oranžová
4 299 €
MOC 5 999 €
Akcia -28% Marin Alpine Trail E1 29/27.5 elektrobicykel, červená/čierna
od 3 749 €
-28%
MOC 5 699 €
Bohate to stačí-ked ja potiahnem napr.200W,motor tam na Mid šupne 300 a spolu tých 500 W je na traily celkom slušný fukot
hehe teraz som kupil 50tku a ked vidim ako mas nastavene a hovoris "jadim len ECO a mid" a pritom ty mas to eco a mid ako ja na full :D
Dnes sa to stalo aj mne-pri jazde do mierneho kopca som odrazu pocítil,že motor prestal ťahať,pod kopcom mala baterka ešte 2 čiarky-ani som si nevšimol,kedy zostala len jedna
Baterka po prepnutí displeja 0%
Najprv som si pomyslel,že už je to tu,motor je v prdeli
Je to prvé vybitie na nulu,som zvedavý,ako to bude nabudúce-už je na nabíjačke
Inak všetko funguje bezchybne,ani neviem ako a už mám 450 km
trosku si pridal? =)
zo 120W na 248W a 100% assist
Ked to porovnam s mojim ECO tak pri 248W mne da Bosch 165W
Cisty ma pri 248W / 149W od motora
---
neber to ako kritiku, nastavil si si to ako ti to vyhovuje =)
Tie pocitane dojazdy z apky su podla mna dost mimo.
Radsej som si to otestoval na realnej trase pri roznych stupnoch dopomoci
---
ako sa ti jazdi oproti 25-27kg biku co si mal predtym, ked mas teraz 21,3 - 22 kg bike,
4-5 kg menej
Ja mam stary Bosch 4gen (ten starsi system, pred FLOW) 625Wh baterku a jazdim len ECO a Tour+
a zatial mi to vyhovuje.
Chapem, ze lahsi bike je ovladatelnejsi a lahsie sa s nim manipuluje.
Ako vnimas ten rozdiel oproti vykonu a krutiacemu full ebiku
566W / 350W; 85Nm / 60Nm
Áno,pridal som,lebo je zima a nerád sa v zime príliš spotím-hneď z domu mám 300 v.m. na hrebeň-baterka má dostatočnú kapacitu,tak prečo nie?
Ale pozor-tých 248 W od motora na Eco dostanem len vtedy,ak aj ja dám 248 W-väčšinou ale v zime jazdím len cca 150 - 200 W , takže spolu to je vždy tolko,čo dám ja x 2.
Mal som aj predtým na Eco asist.100%,ale výkon stopnutý na max.120W,takže mohol som točiť ja aj 300W,motor viac ako 120 W nedal.
Mám to tak len teraz na zimu,keď bude teplejšie,zasa uberiem.
Podobne je to aj na Mid,ak ja dám 160 W,motor pridá 240 W-alebo inak,ak chcem aby dal 300W,ja musím tlačiť 200W-je to super,keď fičím po nejakom singli,kde sa rýchlo striedajú zákruty,klesanie,stúpanie a pod. šliapnem a ide to ako
High nepoužívam,ale aj tam platí,že ak by som chcel z motora maximum,čo je 360W,ja musím dať svojích 180 W-je to jednoduchá matematika.
Tie dojazdy čo ukazuje je nezmysel,asi len hrubý odhad,veď elektronika nevie,aké trasy jazdím a hlavne aké výškové metre dám.
"ako sa ti jazdi oproti 25-27kg biku co si mal predtym, ked mas teraz 21,3 - 22 kg bike,
4-5 kg menej "
Ten rozdiel v pocite z jazdy je neskutočný,tých 5 kilo dole dáva úplne iný zážitok z jazdy-mám ešte doma Haibike AllMount 4,motor Yamaha PW-X3,ktorý ťahá ako besný,ale tú jazdu si na ňom zďaleka tak neužikem.
Samostatná kapitola je geometria a pruženie na tom Treku,to sa im fakt podarilo
"Ako vnimas ten rozdiel oproti vykonu a krutiacemu full ebiku 566W / 350W; 85Nm / 60Nm"
Takto-áno,full e-bike má tieto parametre,ale aj tak som ich skoro nikdy nevyužíval-lebo načo?
21 kg trek dáva 360 W a ja,keď trochu viac zaberiem,na chvíľu dávam 250 W,to je spolu cca 600 W,to je úplne že dostatočné na všetko.
Aj ten krút.moment 60 Nm bohate stačí,tiež ho moc nevyužívam.
V utorok šiel z domu karbónový full bio bike,a pojde aj ťažký 27 kg e-bike,tento Trek ešte trochu odlahčím-práve som dostal info,že karbónové kolesá sú už hotové,sám som zvedavý,na akú vahú sa dostanem
edit:
cisty má baterku 260 W,ak sa nemýlim,tam je takéto nastavenie asi vhodné,inak by ďaleko nezašiel-ja som zaregistroval už dávnejšie,že sú na trhu aj ľahké e-bike,ale baterka do cca 400 Wh nič pre mňa-až keď prišli tieto 580 Wh som sa začal viacej zaujímať ...
Cisty ma asi skor 360Wh nez 260Wh. to by bolo dot malo, nie.
--
580 Wh, o 4-5 kg lahsi bike je asi podobne ako moj 25kg full ebike so 625Wh, co sa tyka najazdenych vyskovych metrov na baterku Neskusis to otestovat na tej trase na BK co som skusal ja? Mas to hned pod nosom =)
Kludne staci ked pojdes niekedy na vyjazd tak si to raz vyslapes na ECO, na dalsom na dalsom stupni a na dalsom na tom max.
Tiez som to tak robil. netestoval som to v jeden den.
Celkom by ma zaujimalo porovnat to s tym mojim testovanim, kolko by to vyslo vyskovych metrov na 100% naterky.
Nejde o to si porovnavat casy, kto to dal rychlejsie ale o vyskove metre na baterku pri tom lahsom ebiku
---
Ten krutiaci je asi dobre porovnatelne iba pri vacsom sklone stupania.
Skusal si nejake spupanie, ktore si na Fulle vysliapal a na tomto novom to ide tazsie?
Napr. na Konske hlavy?
Skusal som to na mojom fulle ale na ECO som to nevysliapal
Je sice pravda, ze som vtedy 2023 isiel az z Bukovej ale na ECO som to nedal.
Ta posledna tab. GPX_9,
A to som daval svojich 343W priemerne
GPX_10 uz som dal na Tour+ lebo to by som sa asi v kopci na ECO nerozbehol
https://www.mtbiker.sk/forum/post2029058.html#p2029058
TQ HPR50 ma otvoreny format posielania dat ANT+. Takze ak mam Garmin tak viem dostavat z motora informacie o rychlosti kadencie vykonu co dodava motor ale aj vykone co davam ja. kedze mam aj wattmeter v pedaloch viem to lahko porovnat. na 1. stupni mam ponizene udaje tak, ze dodavam max. 100w a max 100% toho co davam ja. Standardne na malokarpatsky kopec, ked jazdim naplno v mojej neforme, tak viem vydat na cestnom bickyli priemerne tak 200w na stupanie na hreben dajme tomu Biely Kriz od Jura, to mam tak 11/12kmh. Ked by som jazdil tym istym vykonom na tom motore tak maximalny priemerny vykon je 200+100w to je tak cca 14km. Pri tomto mode 350w bateria vydrzi cca 1200 vyskovych metrov, co aj dava podobny vysledok ako prepocet cez VAM (co garmin vie dodat) ked pri 200w vykone viem dat cca 600m vyskovych za hodinu. pri 100w je to 300m a teda na 350wh baterku to tych 1200m sedi. S tymito meracmi mam aj zmerane na rovine a v minimalnom stupani, ze rozdiel medzi cestakom (7kg)a full emtb (alebo strata) s TQ motorom (19kg) s mtb sirokymi gumami robi asi 40w mozno menej podla dezenu, na prekonanie odporu vahy a pruzenia. Testovane pri rychlosti cca 20kmh. Testoval som to s kamaratom s rovnakou vahou ako ja, co bol na cestaku s wattmetrom a sli sme vedla seba. Teda ak by som chcel dorovnat vykonnost s cestakom tak by som mal nastavit podporu cca max 40w. Ostatne pre cista pripomoc, na co aj light emtb sluzi. Samozrejme s takym motorom a krutakom sa neda konkurovat plnohodnotnemu ebajku. Mam aj skusenosti s cestakom s tymto motorom, tam su cisla vyskovych metrov logicky priaznivejsie a delta v strate vykonu polovicna. Zvycajne ked idem na light ebike idem rychlejsie ako na cestaku a s mensim mojim vykonom. Co je aj ciel. Velmi zriedkavo davam vlastne watty rovnako ako na cestaku. Naco by som mal potom light ebike. Dalej druhy hlavny benefit light ebike je prekonavanie mrtveho uhla. Je to omnoho lahsie tak ma clovek pocit tocenia ako po vetre alebo naprazdno, co je ale aj nevyhoda ked chce trocha trenovat aj na cestaku. potom prechod citit v kolenach a v kopcoch sa casom straca sila.
disklajmer uvedene cisla nie su exaktne presne ale velmi blizke realite lahke na pochopenie a porovnanie. To aby ste niekto nevytiahol kalkulacku ze mi tam par metrov ci wattov nesedi.
Este doplnim, ze po rovine je porovnatelny absolutny vykon aj pri roznej hmotnosti. Pri jazde do kopca vsak viac zavazi watty/kg. Ak to premietnem na light ebike tak navyse hmotnost bicykla zvysuje deltu vykonu z tych zameranych 40w na rovine kludne k 60w na light ebike, ale to nemam este tak pomerane, len kvalifikovany odhad.
To su moje poznatky a merania. Mozno sa niekto stotozni, mozno ma niekto ine skusenosti, nemienim nikoho prehovarat, len prispievam do diskusie s akymi takymi meraniami.
pre presne merania potom potrebujes minimalne 3 Garmin pristroje 2 wattmetre, tie najprv porovnane a az potom mozes porovnavat s udajmi od motora, tie odchylky kolisu vplyvom podmienok a zataze. No daj to potom presne dokopy. A k tomu dvoch jazdcov...
Ano toto som aj ja nameral preto som spomenul len jeden stupen merania ktory som si overil. To by som testoval do nekonecna