To presakovanie je zial niekedy bezne.... a to stracanie tlaku moze byt hocikade, popri bonici, popod pasku popod ventil..atd...
10.03.2025 - 09:47:43
00
Pokiaľ viem, skoro každý výrobca odporúča do 29 plášťa 100-120 ml. A teda, keď už robím, prerábam na bezduše, tak určite kúpim už nové plášte a mám na sezónu pokoj a nie do takej starej rárohy liať mlieko. Pán je optimista. Tak výsledok je aký je, ešte keď vidím ten papier ??‍♂️?
10.03.2025 - 09:50:06
06
netreba novy plast, netreba 120ml, netreba to fukat na 3 bary
je mozne ze je malo tmelu - ked dlhsie postoji, zahrkaj kolesom ci zblnka tmel. pricina moze byt rozna. dolej a uvidis ci to bolo starsim plastom alebo sa niekde trati.
10.03.2025 - 11:42:57
04
Nie je tmel ako tmel-ja už pár rokov používam výlučne Joes Elite Racers,takéto veci sa mi nedejú ;)
Do 29 x 2,4 dávam cca 1 deci a nikdy žiaden problém
10.03.2025 - 11:50:42
00
Môže to byť aj tým, že starý plášť už je vyťahaný a tá bočnica stále počas jazdy pracuje. Tak sa môže tá diera neustále otvárať a tmel to poriadne nezalepí.
10.03.2025 - 11:51:07
04
arrow_leftGusto0 napísal:
netreba novy plast, netreba 120ml, netreba to fukat na 3 bary
je mozne ze je malo tmelu - ked dlhsie postoji, zahrkaj kolesom ci zblnka tmel. pricina moze byt rozna. dolej a uvidis ci to bolo starsim plastom alebo sa niekde trati.

ma to čerstvo prerobené a dal tam iba 60ml, za mna malo a minus tie papierove bočnice....
10.03.2025 - 12:00:25
02
ja som dal tiez teraz do 3/4 rocneho plasta 60ml a je ho dost. polepilo vsetky diery po trnoch ktore som povyberal. moze sa mu stracat pod pasku a pod. alebo ten plast bol uz ako sietka a vsetok tmel sa nachytal na bocnice. tych moznosti je vzdy viacero.
takze skontrolovat kolko mlieka zostalo a primerane doliat. ale lukjur moze mat tiez pravdu.
10.03.2025 - 12:05:15
01
Akurát ten tvoj 3/4 ročný plášť bol asi predtým jazdený tiež bezdušovo, nie? V takom prípade môže tých 60 ml úplne v pohode stačiť, ale do "novobezdušového" plášťa, dokonca ak bol ešte predtým jazdený s dušou, je to za mňa dosť málo.

Tiež som vo svojich bezdušových začiatkoch dosť gramáril na mlieku, no mal som s tým takmer stále nejaké problémy. Odkedy dávam cca. 100 ml, tak po nahodení stačí kolesá poriadne pretrepať, z každej strany nechať 10 minút ležať na kýbli a môžem ísť rovno jazdiť.

Na zalepenie tej malej dierky v bočnici bude možno stačiť nakloniť koleso aby tam tmel zatiekol a trochu potriasť, no aj tak by som tam ešte trochu toho tmelu dolial, aspoň nejakých 20 ml, nech nežerem :)
10.03.2025 - 15:03:55
01
Čo s kyblom?
10.03.2025 - 15:16:29
00
Polozis naň koleso, aby bolo vodorovne a tmel sa pekne rozleje po bocnici.
10.03.2025 - 15:26:53
02
Presne tak. Prípadne, z bežných vecí v domácnosti sa dá rovnako dobre použiť napr. aj väčšia miska, hrniec alebo kartónová krabica :-)
10.03.2025 - 15:35:48
00
To ho môžeš položiť aj na náboj. Ale je pravda, že niekedy si nový plášť vypýta toho mlieka viac. Do niektorých plášťov som musel po pár dňoch doliať ďalšie, lebo plášť ho doslova vypil. Na optimálne rozliatie mlieka roztočím koleso.
10.03.2025 - 15:39:49
00
Ja som to tak robil, ked som zacinal s bezdusami.
Odvtedy len nahodim novy plast, mlieko a idem jazdit.
10.03.2025 - 15:52:10
01
Diky chlapci za rady, naklonil som bike a mlieko zalepilo dierku a uz to nefuci.

Skusim doliat mlieko zlahka a pootacam to este raz poriadne..
10.03.2025 - 16:11:41
01
60ml sa dáva na cestak
10.03.2025 - 21:58:20
00
keyboard_arrow_up