No ako rad by som to videl ako sa vidla maze od spodku az hore na dakom sklenenom modeli napriklad.
Jedine co maze su tie kruzky.
Spodok je otazny.
Stary dobry open bath.
Neviem si velmi predstavit ten olej pocas jazdy,ktory je na spodku vidlice,akym sposobom sa vie ucinne dostat az hore k puzdru,ale tak musime verit ?
14.02.2025 - 13:39:02
01
branomelis
.....bavíme sa o tom istom oleji ?...lebo mne sa zdá že nie.
14.02.2025 - 13:42:17
00
arrow_lefta-biker napísal:
V podstate sa spominali dve veci, kompresia a nizsia viskozita oleja vs druha vec mazanie a nizsia viskozita mazacieho oleja. Ovela viac samozrejme urobi zmena viskozity v tlmeni ako v mazani. Pri zmene mazania skor utrpi vidlica ak bude nizsia viskozita a vyssie teploty, budu sa viac drat puzdra, nohy a tesnenia.


dobrá poznámka - zrovna ja som menil olej AJ v patrone (Red Line LIKEWATER)
aj v spodnych nohach (Motorex Supergliss
32k) (poskytol Bráňo :)
... ten olej v patrone som zvolil pre moju nižsiu hmotnosť - aby som zvyšil ešte o trochu viac tu citlivisť (tak mi bolo poradené)
.... takže ta zmena v zimnych podmienkach je fakt znatelná a neviem si to vynachváliť :)
... kto pomerne dosť jazdí v zime tak fakt odporučam tu jednu vymenu oleja naviac spraviť

inak ak by niekto mal zaujem o tej olej do spodnych nôh, tak sa možme dohodnuť, keď tak správa (predava sa minimalne 1l balenie a ťažko sa zháňa)
14.02.2025 - 13:52:26
00
No ok, ty si to menil aj v patrone tak je to mozno vacsia zmena. Otazka je ci zmena len v nohach je natolko citelna. Mam pocit ze ta moja Raceday patrona nie je uplne rozoberatelna.
14.02.2025 - 14:37:12
00
ci je rozoberatelna a ci vies vymenit olej su dve rozne veci ...
14.02.2025 - 14:56:07
02
arrow_leftscarinko napísal:
No ok, ty si to menil aj v patrone tak je to mozno vacsia zmena. Otazka je ci zmena len v nohach je natolko citelna. Mam pocit ze ta moja Raceday patrona nie je uplne rozoberatelna.
olej sa meni či už v race day patrone tak v charger 2 :) ... onu su v zasade ,,skoro,, rovnaké akurat race day je trošku menšia a inak naladená


Naposledy upravil tomtoylc dňa 14.02.2025 - 23:00:49, celkovo upravené 1 krát.

14.02.2025 - 14:58:09
01
arrow_leftbranomelis napísal:
Tu je ešte to vysvetlenie ako to zhruba vnútri pracuje...Ale bohužiaľ len na statickom priehľadnom obrázku :(

https://www.mbr.co.uk/news/inside-suspension-fork-322602

Kedysi som videl normálne z nejakej výstavy taký priehľadný model a vidlicu cykloval taký stroj a bolo vidno ako to vnútri ťahá ten olej hore. Ale z celého sveta internetu to zmizlo, alebo je to možno súčasťou nejakého videa, kde to neviem dohľadať ....takže len si treba v statickom obrázku prečítať príslušný popis.



Samozrejme že sa ten olej pri jazde hýbe smerom nahor. To neznamená, že si jazdou zabezpečím olejom plne nasaté molitanové krúžky, ktoré chránia a stierajú nohy vidlice. Olej sa dostane na mnohé miesta, ale krúžky sa nenapijú tak rýchlo. Samozrejme že istá časť oleja stále ostáva dole a nerozšplechne sa a pri 10ml oleja v spodnej nohe sa ku guferu dostane veľmi málo oleja. Takže áno, v zásade sa dá aj nevešať bajk, ale vidlica musí byť používaná až na doraz, kedy to rozšplechne ten olej ďalej po vidlici. Ale pre tých, čo si chcú udržať vidlicu v lepšom stave je stále lepšie vešať.
14.02.2025 - 15:57:22
00
....ja to na tom videu vidím tak že ten olej ktorý tam prudi hore-dole je olej len v tej patrone a s olejom ktorý je mazanie puzdier nemá nič spoločné..........alebo sa mýlim?
14.02.2025 - 16:21:52
00
Vo videu neviem ale mazaci olej normalne maze bushingy tym ako chodi vidlica. Su tam rozdielne tlaky co tlaci/taha olej, pri najvacsich dorazoch mozno i rozprasuje, o to jednoduchsie ak sa tam ten olej prelieva a kadejako rozstrekuje. V bushingoch su kanaliky ktorymi sa to jednoduchsie dostane vyssie/nizsie a olej nie je voda, lepsie prilne a udrzi sa na povrchu. Tie kruzky by mali byt samozrejme nasiaknute olejom aby fungovali a "davkovali" olej pocas chodu vidlice. Asi olej naberu pocas chodu ak sa k nim dostane na nohach vidlice ale uplne by som sa na to nespoliehal a pri servise ich namocil do oleju.
14.02.2025 - 16:42:35
00
Video tam myslím, že nie je. To video som videl niekde, ale neviem ho dohľadať. Tu je len akoby nákres čo je v nohách. Dolu je trocha oleja v obidvoch nohách a potom hore na prvom púzdre je poznámka, že ten olej sa pohybom vidlice dostáva cez drážkovanie v púzdre smerom vyššie a maže aj horné púzdra. Penové krúžky sa priznám úplne neviem či práve mažú vidlicu, alebo pomáhajú stieracej funkcii nečistôt horného gufera. Samozrejme pri uskladnení vidlice je lepšie bicykel otočiť, ale tu sa bavíme o sezónnom uskladnení, alebo dlhšej odstávke bicykla. Pri pravidelnom používaní bicykla je olej po rozobratí na stenách a len časť je stečená dolu.
14.02.2025 - 16:53:19
00
.....teoria je jedna vec,a prax druhá....a tieto penové krúžky vo vidlici na videu veru olej nevideli hodne dlho.Tipujem tak niekolko týždňov,ak nie mesiacov.......a pod tým penovým kružkom je hned horné puzdro.A ak niekto tvrdí že si vidlica sama vynesie dostatok oleja až hornému puzdru,tak mňa teda nepresvedčil.
https://www.youtube.com/watch?v=XEIDLV4xnaU&t=173s....čas 2:40
A takýchto videí,kde ludia vyťahuju takéto suché penové kružky z vidlice je na YT hromada.
15.02.2025 - 08:47:31
01
No len práve tieto videá sú skôr teoretické. Na tomto videu ak si videl tú vidlu tak to chalanisko len zobral nejakú najstaršiu už nejazdenú vidlu čo mal po ruke a urobil na nej inštruktážne servisné video. Na penové krúžky je jasne definovaný servisný interval....50h je čistenie a znovu kompletné napitie olejom, na 200h je predpísaná výmena penových krúžkov. Takže napríklad taký ja by som ich mal meniť tak 2-3 krát na sezónu. Nemám veľa km najazdené, ale veľa hodín a vidla mi vždy pracuje na každej jazde na plný zdvih. Blatové trate, kde sú kolesá zabalené blatom a všetko ide na klzáky nejazdím. Len tekuté blato - ľahkú lesnú hlinu a hrabanky + skaly a korene
15.02.2025 - 09:32:52
00
Som teraz cez vikend dost jazdil a nasiel som jednu pozitivnu vec toho ze ta vidla ide tuho.
Nemusim ju zamykat ked sa postavim do pedalov. Sa to hybe tak cca 5mm. ?
17.02.2025 - 23:04:30
00
Čaute, cez víkend som mal debatu s kamarátom ktorý menil MoCo na Yari za Charger 2.1., hovoril ze to bolo priepastny rozdiel v chode a citlivosti. Chcel by som sa spýtať aj ostatných ci majú obdobnú skúsenosť. Aktuálne mam Lyrik base s Rush RC patronou ktorá nechodí zle ale ten škriatok vzadu v hlave stále nedá pokoj a rozmýšľam nad Charger 3.1, otázka znie na ľudí, ktorí už menili základný damper za vyššiu verziu ci mimo nastavení to poskytne aj väčšiu citlivosť a je to hodné tých cca 200€
24.02.2025 - 20:38:12
00
Prípadne si doplať 150 eur a máš vidlicu, ktorá je priepastne niekde inde ako RS vidlice - FOX36 Performance s GRIP patrónou - novú.
- novú
24.02.2025 - 21:04:27
02
keyboard_arrow_up