Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Tvoj profil s údajmi o minulom roku hovorí iné...
Takže klameš sám seba... :D
13.02.2025 - 19:50:50
00
Myslim MTB ?
Vacsina je cestak a tam servis vidlice fakt neriesim ?
13.02.2025 - 20:00:08
00
arrow_leftscarinko napísal:
No hej ale zas tolko nejazdim aby som daval 2x rocne menit olej ?


Tak veď ja som nenapísal že 2x ročne treba. Stačí po uplynutí 50 hodín byciklovania…
13.02.2025 - 23:22:49
00
Tak ale to vyplyva logicky ked das na zimu riedky olej tak na leto zas treba hustejsi a preto 2x rocne servis.
14.02.2025 - 00:21:42
00
... ja som servis vidce robil v oktobri/novembri (myslím) tak v marci/apríli podla teplot a ako sa to bude chovať bude možno meniť znova - za klasický RS olej - takže dám vedieť ako sa to chová pri 20°+
14.02.2025 - 08:57:44
01
A to menite olej v patronach ci len v spodnych nohach?Lebo ak len ten mazaci v spodnych,tak mi dako nejde do hlavy,preco by mala ist vidlica tuhsie.Kedze ten olej sa tam ajtak iba prevaza.Jedine ak by ste robili backflipi kazdych 50m :D
14.02.2025 - 10:06:47
00
Ten olej sa tam nepreváža, ale slušne pohybuje vo vidlici a maže klzné púzdra a až horné penové krúžky. Samozrejme ak tam ten olej je. Ide to aj bez backflipov. ?
14.02.2025 - 10:10:11
01
V podstate sa spominali dve veci, kompresia a nizsia viskozita oleja vs druha vec mazanie a nizsia viskozita mazacieho oleja. Ovela viac samozrejme urobi zmena viskozity v tlmeni ako v mazani. Pri zmene mazania skor utrpi vidlica ak bude nizsia viskozita a vyssie teploty, budu sa viac drat puzdra, nohy a tesnenia.
14.02.2025 - 10:42:58
01
Ak sa po 6 rokoch skladovania prilepia gufera na nohy a povrchova uprava zoxiduje, tak bud ta vidlice je srot, alebo bol pouzite zle mazivo/olej. Alebo skladovana v zlom prostredi (toxicke,vlhke,studene,atd.)
14.02.2025 - 10:54:57
02
arrow_lefttrial napísal:
A to menite olej v patronach ci len v spodnych nohach?Lebo ak len ten mazaci v spodnych,tak mi dako nejde do hlavy,preco by mala ist vidlica tuhsie.Kedze ten olej sa tam ajtak iba prevaza.Jedine ak by ste robili backflipi kazdych 50m :D


....pred každou jazdou prevrátim bicykel tak,aby olej pretiekol cez kanály čo vedu k odvzdušňovacím ventilom a tak naplní puzdra aj molitanové kružky.
14.02.2025 - 12:03:42
02
arrow_leftscarinko napísal:
Tak ale to vyplyva logicky ked das na zimu riedky olej tak na leto zas treba hustejsi a preto 2x rocne servis.


Rozumiem. Ja si napríklad nedávam iný olej. Mám stále rovnaký, pretože FOX veľa olejov v rôznych viakozitách neponúka…RS má ich viacej veru
14.02.2025 - 12:05:05
00
arrow_lefttrial napísal:
A to menite olej v patronach ci len v spodnych nohach?Lebo ak len ten mazaci v spodnych,tak mi dako nejde do hlavy,preco by mala ist vidlica tuhsie.Kedze ten olej sa tam ajtak iba prevaza.Jedine ak by ste robili backflipi kazdych 50m :D


Preto, aby som backflipy každých 50 metrov nemusel robiť, tak sú tam tie molitanové krúžky, ktoré si v sebe držia olej. Preto treba bajk zavesiť, aby sa napili po jazde a boli pripravené na tú ďalšiu.
14.02.2025 - 12:07:59
00
Žiadny bicykel nikde netreba vešať. Vidlica sa premazáva počas jazdy. Samozrejme nie počas jazdy po hrádzi, ale pri aktívnej jazde s využívaním jej zdvihu.
14.02.2025 - 12:13:32
02
arrow_leftlto napísal:
Ak sa po 6 rokoch skladovania prilepia gufera na nohy a povrchova uprava zoxiduje, tak bud ta vidlice je srot, alebo bol pouzite zle mazivo/olej. Alebo skladovana v zlom prostredi (toxicke,vlhke,studene,atd.)

O guferach som nepisal, pisal som o penovych kruzkoch.
Original RS mazanie i tlmiaci olej, pravidelne servisovana az do momentu uplnej nahrady biku v roku 2015-2016 . RS reba dual air race rocnik cca 2007-2008. Nohy to malo take tie so zlatym nadychom. Zlozena z biku, servisnuta a polozena dole hlavou na stojaka v krabici za skrinou v izbe. Par rokov dozadu isla na "dirtak" (skladacka co dom dal, neriesit ze je uplne nevhodna na taky typ biku) a vtedy som ju otvaral s tym ze chcem vymenit oleje a tesnenia a teda mazaci olej to uz nemalo, asi vytiekol cez gufera, kruzky boli sprachnivene, rozpadali sa a to co zostalo s kruzkov zostalo prilepene na vnutornych nohach a na tych miestach ma vidlica namiesto nadychu do zlatova nadych do striebra s bielymi flakmi.
14.02.2025 - 12:23:18
00
Tu je ešte to vysvetlenie ako to zhruba vnútri pracuje...Ale bohužiaľ len na statickom priehľadnom obrázku :(

https://www.mbr.co.uk/news/inside-suspension-fork-322602

Kedysi som videl normálne z nejakej výstavy taký priehľadný model a vidlicu cykloval taký stroj a bolo vidno ako to vnútri ťahá ten olej hore. Ale z celého sveta internetu to zmizlo, alebo je to možno súčasťou nejakého videa, kde to neviem dohľadať ....takže len si treba v statickom obrázku prečítať príslušný popis.
14.02.2025 - 13:14:11
00
keyboard_arrow_up