práve pozerám nový katalóg cube na rok 2014 a taktiez výstavu EUROBIKE. Nenasiel som ziaden full na 26´´ okrem DH bikov. 26´´ HT este sú ale len tie najlacnejsie verzie.
To naozaj 650B a 29´´ su natom naozaj lepsie?
zigo: predlzuje sa preto, lebo graficke znazornenie limity funkcie pre obvod ma v nekonecne priamku totoznu s podlozkou. Ale co sa tyka sirky, nevidim dovod, preco by sa plocha mala zuzovat.
Ak sa plocha zachováva a dĺžka blíži k nekonečnu, tak sa širka musí bližiť k nule, či?
36 rulez, akurat mi k tomu budu musiet pribalit periskop aby som videl cez predne koleso
mnavak to nie je len jeho logika argumentacie ale zrejme aj taktika ktoru pre rok 2014 zvolila vacsina vyrobcov. V podstate kazdy vyrobca ktory zacal v niektorej kategorii ponukat 27,5 v tejto prestal ponukat 26".
Doplnim svoj predchadzajuci prispevok zahrnajuci Giant, Scott, Trek, GT a Canyon:
Dnes som kukal na ponuku Marin: Rift Zone (XC) len 29er, Mount Vision (Enduro/Super-D) len 650b, Attack Trail (AM) len 650b ... 26" maju na vyber pri hardtailoch
CTM: Nove modely point a scroll su len 650b, Rawer je po novom tiez len 650b. Rocker zostal zatial 26".
//edit: u agangu vytlacil novy Patriot (650b) z ponuky popularny Cult (26")
//edit2: 650b ma ovela blizsie k 26" ako ku 29". Ten nazov "27.5" je v tomto trochu zavadzajuci, lebo ten rozmer ani nahodou nie je v strede medzi tymi dvoma.
Primer rafiku (ISO cislo)
26": 559mm
650b: 584mm
29": 622mm
s tvojou logikou argumentacie mohli kludne spravit 24.5" rozmer, ved rozdiel je minimalny takze 26 musi logicky zaniknut:)
z tej mojej logiky si vynechal moj zakladny predpoklad, a to ze velkost 27,5" JE optimalnejsia ako 26" pre vacsinu beznych MTB aplikacii. To sa o 24.5" povedat neda, co asi obaja tusime aj takto od stola.
.. ved od 27,5 je zasa iba kusok k 29 takze cele 26 aj 27,5 zrusit a prejst rovno na 36:)
nie, toto nik netvrdi, ze vacsie je automaticky VZDY lepsie, to len ty si sa prave rozhodol mi podsunut tuto tezu
Viem, pisal som to s nadsazkou;)co uz je optimalnejsie necham na kazdeho posudeni. Mne sa zatial 26tka s balonmi, cize mozno aj 27,5 s mensimi plastmi zda optimalne. Ked o par rokov bude treba menit bike uvidi sa ake rozmery budu v ponuke
Žigo ak sa nemení styčná plocha pri rôznych rozmeroch kolies, pri rovnakom tlaku. Vysvetli mi, ako je možné, že 29 višla bez problémov asfaltový kopec pokrytý snehovou brečkou, a moja 26, podotíkam značne podhustená, sa nedokázala na tom istom mieste, v tých istých podmienkach a v ten istý čas ani pohnúť z miesta?
Ďalší faktor, kedže má 29 ráfik väčší priemer a menší uhol najazdu na prekážku (viem že to všetci viete ), to znamená, že na preseknutie rovnako hrubej duše treba väčšiu silu, tým pádom vieme 29-palcové koleso mierne podfúknuť, a tým mierne získať oproti 26-palcovým kolám . A toto všetko platí aj pri 650B,
JEDNODUCHO: 26 sú malé!!!! Neznášam argument, že sa na nich jazdilo roky. Koľko vecí sa robilo/používalo roky a potom sa zistilo, že sú zle? (napr azbestová izolácia, atd.. )
Ak sa plocha zachováva a dĺžka blíži k nekonečnu, tak sa širka musí bližiť k nule, či?
Na toto ti neviem odpovedat, lebo neviem, ci sa zachovava plocha. Imho nie, ale momentalne toto neviem overit. Bral som to z hladiska 2 rozmernej geometrie, alebo 3 rozmernej, ak beries len nestlacitelny rafik Imho ale cim vacsi priemer kolesa, tym vacsi objem vo vnutri (pri zachovani nejakej vysky pneumatiky) a teda tlak pojde nadol.
Žigo ak sa nemení styčná plocha pri rôznych rozmeroch kolies, pri rovnakom tlaku. Vysvetli mi, ako je možné, že 29 višla bez problémov asfaltový kopec pokrytý snehovou brečkou, a moja 26, podotíkam značne podhustená, sa nedokázala na tom istom mieste, v tých istých podmienkach a v ten istý čas ani pohnúť z miesta?
Ďalší faktor, kedže má 29 ráfik väčší priemer a menší uhol najazdu na prekážku (viem že to všetci viete ), to znamená, že na preseknutie rovnako hrubej duše treba väčšiu silu, tým pádom vieme 29-palcové koleso mierne podfúknuť, a tým mierne získať oproti 26-palcovým kolám . A toto všetko platí aj pri 650B,
JEDNODUCHO: 26 sú malé!!!! Neznášam argument, že sa na nich jazdilo roky. Koľko vecí sa robilo/používalo roky a potom sa zistilo, že sú zle? (napr azbestová izolácia, atd.. )
"višla"
"bez problémov asfaltový kopec pokrytý snehovou brečkou" to nic neznamena, aj mne sa stalo, ze som nevedel slapat, preklzovalo mi to a typek predo mnou (29" vtedy existovali akurat tak v USA od GF) slapal ako keby sa nechumelilo (bola mierna poladovica) a strmy kopec od Snezienky. Proste je to vec pneumaitky, tlaku , geometrie bajku a techniky. A niekedy su to klince
"a menší uhol najazdu na prekážku" su to radovo malicke percenta, a 27.5" ich ma este mensie. Ak si nasadis na 26" koleso 2.3" pneumatiku tak mas hned z toho 27.5" a pokial ta 2.3" guma bude Kenda Draci Rypak, tak skor prerazis rafik ako dusu (viz. co mi ukazoval Jezus)
"azbestová izolácia" azbest ked nevdy***** male ciastocky , tak ti nerobi nic, na rozdiel od vselijakych karinogennych plynov, ktore sa uvolnuju z modernych stavieb. Ale tom sa taktne mlci. Btw, eternit je dnes povazovany snad horsi nez raioaktivne plutonium, pricom je to neskodne. Zato plasty a obzvlast niektore plastove flase a obaly je cesta do pekla.
26" su niekedy male, niekdy privelke. Idealne je mat vpredu vacsia a vzadu mensie. Som zvedavy, kedy s tym pridu vyrobcovia
Presne tak Trek ma 69er, liteville tiez cosi vymyslel a urcite aj kadekto iny.
MaRCy: rozdiel v najazdovom uhle ako pise lto je pomerne maly a ak mas bezduse tak seknut nemas co (ak aj dusu mas tak sa ten rozdiel s rastucou velkostou prekazky straca). Na jazdny konfort a ovladanie podla mna skor vplyva hlavovy uhol, ktory bol hlavne u prvych 29erov zalostne velky, teraz je to uz vacsinou lepsie.
lto: v statickom stave drzi rafik nad zemou plast a tlak v nom, cim vyssi tlak tym menej sa plast deformuje, tym mensia je stycna plocha. Iny vlplyv okrem tlaku a tuhosti plasta(pripadne duse) nevidim.
Co sa tyka vacsieho objemu 29 plasta tak tym, ze je objem vacsi by sa mal tlak pri najdeni na prekazku pri rovnakej deformacii ako na 26 menit menej a teda by som mal dusu seknut skor. Myslim ze rozdiel bude tiez zanedbatelny ale nemusia sa stale prezentovat len vyhody vacsich kolies.
Mne sa paci ten argument, ze ked "nasadim velku gumu, napriklad 26x2.3 tak to je rozmer skoro ako 27,5". Ako 27,5 s akou gumou ? Uz len koli povahe bicyklov na ake sa teraz 27,5 tlaci najviac sa zvacsa dodavaju tie bajky s velkymi gumamy, napr. Remedy a Slash 27,5 x 2,35. To by si na ten 26" raf musel dat asi 2.6tku aby si to dorovnal.
No ved si vyskusaj, na 26" rafik daj 1.8, 1.9, 2.0, 2.1, 2.3" pneumatiku, lenze pozor, co vyrobca to ina metrika, takze skor pozerat podla toho druheho cisla ako napr. 55-559. Dalsia vec, co pneumatika to ina vyska /nemyslim stuple/. Ovsem co je podstatne skor, je .. ze ak na 650b rafik das tucnu gumu, tak z toho mas 29er. Napr. si zober, ze moja obycajna 2.1" na 26" rafku ma rovnaky priemer kolesa ako 28" rafik + cestny plast na ziletke. Nejde zovseobecnovat samozrejme, len /ja/ som chcel poukazat , ze to ma sirsie suvislosti. Toz pozor na tucne gumy na 27.5 .. aby z toho neboli 29er
Inak to mas podobne ako na aute 15" disky a tucne gumy, vs. 17" disky a nizkoprofilove pneumatiky. Ja davam prednost na bajku vysokycm tucnym gumam , dovod je jasny .. pri prejazde sutrami mam mensiu pravdepodobnost znicenia rafku a seknutiu duse/plasta, ale nesmiem mat pneumatiku s papierovymi bokmi.Na aute davam tomu prednost tiez vhladom na diery. Jazdil som 15,16 aj 17" disky, najlepsie su 15" a tucne zimne gumy s o nieco vyssim profilom este. Na okruh by som bral 17" a viac.
Mozme spravit anketu, resp. statistiku, kde kazdy prida realne namerane rozmery pre ten ktory rafik (26,27.5,29) a prislusny plast (jednak palcove oznacenie a druhak ciselne) a mozme porovnavat. To bude myslim 1000x prinosnejsie.
lto: v statickom stave drzi rafik nad zemou plast a tlak v nom, cim vyssi tlak tym menej sa plast deformuje, tym mensia je stycna plocha. Iny vlplyv okrem tlaku a tuhosti plasta(pripadne duse) nevidim.
No ved ano,ale vacsi rafik obvykle znamena mensi tlak
Ja som chcel poukazat na to, ze prevazne sa 650b bicykle predavaju skor s "tucnymi" gumami so sirkou od 2,25 a vyssie. Cize na to aby si dobehol tento "najbeznejsi" 650b rozmer, by si musel na 26" namontovat fakt tlste gumiska. Staci ked si poprezeras len priklady bajkov co sa uz nedodavaju v 26" co som tu uviediol na predchadzajucich stranach (Scott, CTM, Trek, GT, Marin....).
Este to napisem inak. Je pravdepodobne, ze ak bol nejaky model povodne 26" a predval sa povodne na 26x2.35 gumach, Tak jeho 650b verzia sa bude tiez predavat na sirokych gumach (napriklad 27.5x2.35). Proste tie bajky sa nebudu bezne predavat s tenkymi gumami aby sa ich priemer dal bezne dobiehat s mensim rafikom a hrubou gumou.
//edit, PS:
To ciselne oznacenie je tzv. ISO znacenie, kde jedno cislo predstavuje sirku pneu v mm a druhe priemer rafika v mm. 26x2.25 vsak bude vzdy 57-559, 27,5x2.25 bude vzdy 57-584 a 29x2.25 bude vzdy 57-622. Je jedno u akeho vyrobcu. To ze vysledne gumy mozu byt trochu inak velke je tym ze kazdy vyrobca ma trochu ine tolerancie vo vyrobe/znaceni, trochu inu vysku a tvar patky, iny dezen, ine mnozstvo materialu atd.
+rovnaký plášť na roznej šírke ráfku dáva iný konečný priemer kolesa
inak k tým autám, ono tam výrobca pri roznych palcoch disku mení aj výšku pneumatiky! vo finále je obvod cca rovnaký, takže 15" s tučnými gumami alebo 18" nízkoprofilové budú vlastne rovnakého vonkajšieho priemeru..
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ak sa plocha zachováva a dĺžka blíži k nekonečnu, tak sa širka musí bližiť k nule, či?
36 rulez, akurat mi k tomu budu musiet pribalit periskop aby som videl cez predne koleso
Doplnim svoj predchadzajuci prispevok zahrnajuci Giant, Scott, Trek, GT a Canyon:
Dnes som kukal na ponuku Marin: Rift Zone (XC) len 29er, Mount Vision (Enduro/Super-D) len 650b, Attack Trail (AM) len 650b ... 26" maju na vyber pri hardtailoch
CTM: Nove modely point a scroll su len 650b, Rawer je po novom tiez len 650b. Rocker zostal zatial 26".
//edit: u agangu vytlacil novy Patriot (650b) z ponuky popularny Cult (26")
//edit2: 650b ma ovela blizsie k 26" ako ku 29". Ten nazov "27.5" je v tomto trochu zavadzajuci, lebo ten rozmer ani nahodou nie je v strede medzi tymi dvoma.
Primer rafiku (ISO cislo)
26": 559mm
650b: 584mm
29": 622mm
z tej mojej logiky si vynechal moj zakladny predpoklad, a to ze velkost 27,5" JE optimalnejsia ako 26" pre vacsinu beznych MTB aplikacii. To sa o 24.5" povedat neda, co asi obaja tusime aj takto od stola.
nie, toto nik netvrdi, ze vacsie je automaticky VZDY lepsie, to len ty si sa prave rozhodol mi podsunut tuto tezu
Ďalší faktor, kedže má 29 ráfik väčší priemer a menší uhol najazdu na prekážku (viem že to všetci viete
JEDNODUCHO: 26 sú malé!!!! Neznášam argument, že sa na nich jazdilo roky.
Na toto ti neviem odpovedat, lebo neviem, ci sa zachovava plocha. Imho nie, ale momentalne toto neviem overit. Bral som to z hladiska 2 rozmernej geometrie, alebo 3 rozmernej, ak beries len nestlacitelny rafik
Ďalší faktor, kedže má 29 ráfik väčší priemer a menší uhol najazdu na prekážku (viem že to všetci viete
JEDNODUCHO: 26 sú malé!!!! Neznášam argument, že sa na nich jazdilo roky.
"višla"
"bez problémov asfaltový kopec pokrytý snehovou brečkou" to nic neznamena, aj mne sa stalo, ze som nevedel slapat, preklzovalo mi to a typek predo mnou (29" vtedy existovali akurat tak v USA od GF) slapal ako keby sa nechumelilo (bola mierna poladovica) a strmy kopec od Snezienky. Proste je to vec pneumaitky, tlaku , geometrie bajku a techniky. A niekedy su to klince
"a menší uhol najazdu na prekážku" su to radovo malicke percenta, a 27.5" ich ma este mensie. Ak si nasadis na 26" koleso 2.3" pneumatiku tak mas hned z toho 27.5" a pokial ta 2.3" guma bude Kenda Draci Rypak, tak skor prerazis rafik ako dusu (viz. co mi ukazoval Jezus
"azbestová izolácia" azbest ked nevdy***** male ciastocky , tak ti nerobi nic, na rozdiel od vselijakych karinogennych plynov, ktore sa uvolnuju z modernych stavieb. Ale tom sa taktne mlci. Btw, eternit je dnes povazovany snad horsi nez raioaktivne plutonium, pricom je to neskodne. Zato plasty a obzvlast niektore plastove flase a obaly je cesta do pekla.
26" su niekedy male, niekdy privelke. Idealne je mat vpredu vacsia a vzadu mensie. Som zvedavy, kedy s tym pridu vyrobcovia
MaRCy: rozdiel v najazdovom uhle ako pise lto je pomerne maly a ak mas bezduse tak seknut nemas co (ak aj dusu mas tak sa ten rozdiel s rastucou velkostou prekazky straca). Na jazdny konfort a ovladanie podla mna skor vplyva hlavovy uhol, ktory bol hlavne u prvych 29erov zalostne velky, teraz je to uz vacsinou lepsie.
lto: v statickom stave drzi rafik nad zemou plast a tlak v nom, cim vyssi tlak tym menej sa plast deformuje, tym mensia je stycna plocha. Iny vlplyv okrem tlaku a tuhosti plasta(pripadne duse) nevidim.
Co sa tyka vacsieho objemu 29 plasta tak tym, ze je objem vacsi by sa mal tlak pri najdeni na prekazku pri rovnakej deformacii ako na 26 menit menej a teda by som mal dusu seknut skor. Myslim ze rozdiel bude tiez zanedbatelny ale nemusia sa stale prezentovat len vyhody vacsich kolies.
Inak to mas podobne ako na aute 15" disky a tucne gumy, vs. 17" disky a nizkoprofilove pneumatiky. Ja davam prednost na bajku vysokycm tucnym gumam , dovod je jasny .. pri prejazde sutrami mam mensiu pravdepodobnost znicenia rafku a seknutiu duse/plasta, ale nesmiem mat pneumatiku s papierovymi bokmi.Na aute davam tomu prednost tiez vhladom na diery. Jazdil som 15,16 aj 17" disky, najlepsie su 15" a tucne zimne gumy s o nieco vyssim profilom este. Na okruh by som bral 17" a viac.
Mozme spravit anketu, resp. statistiku, kde kazdy prida realne namerane rozmery pre ten ktory rafik (26,27.5,29) a prislusny plast (jednak palcove oznacenie a druhak ciselne) a mozme porovnavat. To bude myslim 1000x prinosnejsie.
No ved ano,ale vacsi rafik obvykle znamena mensi tlak
Este to napisem inak. Je pravdepodobne, ze ak bol nejaky model povodne 26" a predval sa povodne na 26x2.35 gumach, Tak jeho 650b verzia sa bude tiez predavat na sirokych gumach (napriklad 27.5x2.35). Proste tie bajky sa nebudu bezne predavat s tenkymi gumami aby sa ich priemer dal bezne dobiehat s mensim rafikom a hrubou gumou.
//edit, PS:
To ciselne oznacenie je tzv. ISO znacenie, kde jedno cislo predstavuje sirku pneu v mm a druhe priemer rafika v mm. 26x2.25 vsak bude vzdy 57-559, 27,5x2.25 bude vzdy 57-584 a 29x2.25 bude vzdy 57-622. Je jedno u akeho vyrobcu. To ze vysledne gumy mozu byt trochu inak velke je tym ze kazdy vyrobca ma trochu ine tolerancie vo vyrobe/znaceni, trochu inu vysku a tvar patky, iny dezen, ine mnozstvo materialu atd.
inak k tým autám, ono tam výrobca pri roznych palcoch disku mení aj výšku pneumatiky! vo finále je obvod cca rovnaký, takže 15" s tučnými gumami alebo 18" nízkoprofilové budú vlastne rovnakého vonkajšieho priemeru..
tu si to možete testovat na autách .....