Kategórie
Bike-techBezdušové systémy - MTB # MTB # plášte # bezdušové plášte # poradenstvo # kompatibilita # defekt # tmel # technické otázky
zaujimaju ma hlavne vyhody a nevyhody UST vs DT swiss riesenia (ale kludne tu rozoberajte aj ine)
takze, ak vsetko dobre chapem...
UST = UST rafik + UST plast + UST ventil
DT = DT rafik + DT tubelesskit + normalny plast*
chapem dobre?
* - k tomu dt tubeless kitu pisu ze len UST plaste ale niekde som tu cital ze aj normalne.. nedefektuje to potom velmi?
+ v DT kite je nejaky maglajz co plast pri defekte lepi, je nieco podobne aj pri UST alebo to tam netreba kvoli hrubke plastov? (a aku uspesnost ma ten maglajz ?
discuss...
posledný komentár: 29. 4. 2013 o 7:41
posledný komentár: 31. 5. 2012 o 21:13
Weldtite MTB CONVERSION tesniaca páska na bezduš. ráfiky, 24 mm x 10 m
11,29 €
MOC 11,99 €
Akcia -22% Stan’s NoTubes bezdušová páska do ráfika, 54.86 m
od 44,99 €
-22%
MOC 57,99 €
savings Continental Double Fighter III 27.5x2.00" plášť, drôt
15,69 €
savings
MOC 25,99 €
savings Maxxis Minion DHF 27.5x2.30" EXO 3C MaxxTerra plášť, TR, kevlar
42,99 €
savings
MOC 78,99 €
Výpredaj -25% Pirelli Scorpion™ Enduro R 27.5x2.4" SmartGrip ProWALL plášť, kevlar
50,99 €
-25%
MOC 76,99 €
Výpredaj -22% Pirelli Scorpion™ E-MTB R 27.5x2.8" HyperWALL plášť, TLR, kevlar
61,99 €
-22%
MOC 88,99 €
Výpredaj -25% Pirelli Scorpion™ Enduro S 27.5x2.4" ProWALL plášť, kevlar
55,99 €
-25%
MOC 82,99 €
-18% Schwalbe Hans Dampf 27.5x2.35" EVO ADDIX Soft plášť, TLE, kevlar
49,99 €
-18%
MOC 60,90 €
-9% WTB Breakout 27.5x2.3" Tough Fast Rolling plášť, TCS, kevlar
49,99 €
-9%
MOC 54,90 €
-26% Maxxis High Roller III 27.5x2.40" WT EXO+ 3CG plášť, TR, kevlar
62,90 €
-26%
MOC 84,99 €
-13% Maxxis Minion DHF 27.5x2.50" WT DH 3C MaxxGrip plášť, TR, kevlar
46,99 €
-13%
MOC 94,99 €
-18% WTB Vigilante 27.5x2.60" TCS Tough, Fast Rolling plášť, kevlar
54,90 €
-18%
MOC 66,99 €
savings Maxxis Severe 27.5x2.25" EXO MaxxSpeed plášť, TR, kevlar
49,90 €
savings
MOC 78,99 €
savings Maxxis Minion DHF 27.5x2.50" DH 3C MaxxGrip plášť, drôt
47,90 €
savings
MOC 76,99 €
savings Maxxis Dissector 27.5x2.60" EXO plášť, TR, kevlar
42,99 €
savings
MOC 74,99 €
Ale aj keby .. zatial ma Geax jednoznacne presvedcil, ze pneus robit vie
Bontrager
Kenda
To su aspon tie s ktorymi som sa stretol. Ale urcite ich robi viac firiem. A ktomu manikovi co pise o pouziti TNT bez sealantu neverim. Tie co som mal v ruke boli len o tom ze mali UST patky ale inak to bol bezny plast len s lepsou vystuhou dezenu. Takze sealant nutnost.
Jediny rozdiel TNT a UST je, ze chyba navyse gumova vrstva pod behunom, podla specifikacie, nie boky.
Ne že bych to je nějak bez tmelu moc jezdil, k tomu není žádný důvod. Ale skoro každý nový plášť testuju bez tmelu, tedy nasadím bez tmelu, nechám do druhého dne zkontroluju a pak teprve přidám tmel. A jeden pár jsem pro otestování chvilku pár dní jezdil bez tmelu. A takhle jsem měl více než 12 kusů UST Schwalbe (ne všechny jsem sjel, to číslo narostlo proto, že mám 6 kusů současně nasazených na více kolech).
A do druhého dne žádná znatelná ztráta tlaku (měřeno manometrem) u žádného z těch kusů.
Ja mam zatial skusenosti UST len tieto:
Hutchinson Scorpion (2004?) drzali vzduch
Geax Argo pusta, ale da sa
Schwalbe Noby Nic 2.25", Albert 2.25" model asi 2005, 3 kusy plastov, vsetky robili to iste, znacne spustali. Nechapal som preco, kym som to nedal do vane .. vzduch unikal cez pory okolo stuplov. Pomohla tekutina od Speslu. Noby Nic ma potom stval tak, ze som do kolesa nacpal auto tmel. Potom uz drzal ako besny
TNT zatial iba Geax Datona .. bez tmelu pomaly spusta, ale lepsie drzi vzduch ako UST Argo. S troskou tmelu vzduch zatial drzi asi uz 3 tyzdne.
Boky TNT plastov su porovnatelne s UST, podla specifikacie Geaxu chyba len jedna vrsva gumy pod behunom zvnutra.
Uvidim , co dalsie plaste TNT, co budem skusat. Zaujimave, ze okrem hutchinsonov, vsetky tieto plaste mi idu nasadit len montpakami
TNT dělá mnohem víc firem hledej, a boky nejsou porovnatelné, chybí po celém vnitřku těsnící vrstva
A já měl štěstí, že jsem se vyhnul i té vadné sérii, co ustřelovala. To ale asi bylo protože, ta špatná série byla pro 2,1 šířku (tedy aspoň nevím, že by měl někdo problém s 2,25) a tu já nikdy nejezdil.
A nasadit je stejně jako kubad také nasadím vždy rukou bez montpák (na CMaxy ST).
A zalepení ventilku při použití vhodného tmelu se stane pouze nějakou chybou při manipulaci typu vypouštění vzduchu s kolem natočeným ventilkem k zemi. Já jsem s ucpáváním ventilků neměl problém ani trošku nikdy (během těch 2 let na trojich STčkách s použitím NoTubes tmelu).
Podla obrazku http://www.geax.com/en/technology/?cat=20&prod=77 je vidiet , ze ta vrstva, ako si ma spravne upozornil chyba po celom obvode, ale jedna sa len o tesniacu vrstvu, ale naviac ma nejaku dalsiu vrstvu. Takze, ano nie su porovnatelne, ale v tom, co som chcel povedat (len som to nenapisal spravne), ze boky su rovnako hrube a odolne pravdu mam.
Pre porovnanie ... mam tuna v ruke tieto plaste:
Schwlbe Albert UST 2006 - hruby bok
Schwalbe N.Nic UST 2006 - bok tenky , len o malinko hrubsi nez nieUST
Geax Argo UST - hruby bok
Geax Mezcal,Datona TNT - hruby bok
Mam tych geaxov viac a mam aj mikrometer, ak by si chcel
Jezus: ktore ?
http://www.rubena.eu/index.php?stranka=400&scid=214&action=Search
Po Rubene som uz pokukoval .. taka Scylla , hmm, este realnu sirku vediet. Mam pocit, ze L-UST by sa mohlo presadit, kedze v podstate najvacsia nevyhoda bola predsa len vaha.
plaste su GEAX Saguaro a kolesa su XT 2010...
je sanca ze sa ten plast na kolese roztiahne???
A to sú TNT oproti UST o kus odľahčenejšie
tulenik: to hej, ale zas maju boky naviac nejaku vrstvu