Ked si vezmem, kolko sekund mi trva prepinanie twistlockom medzi poziciami, tak ti realne viem napisat, ze tym prepinanim sa straca koncentracia a focus na slapanie. Mame s kamosmi segment kde sa nahaname do kopca na mtb a stahujeme sekundy… s FA uz teraz viem, ze by mi na tych par km / cca 15 min usetril z fleku aj 20-30 sekund.
https://www.pianetamountainbike.it/tecnica/25741-forcelle-e-accessori/72331-rockshox-flight-attendant-finalmente-anche-per-le-hardtail-arriva-il-nuovo-launch-control
To nejak dlho, nie?
A vysla uz nova patrona Race Day 2.
Len sa zamyslam ako vie, ze sedlovka isla fakt dole alebo som iba klikol… ?
https://support.rockshox.com/hc/en-us/articles/23594734513307-Can-Flight-Attendant-use-data-from-my-Reverb-AXS-dropper-post
Tie servisne intervaly, to by bolo fajn, keby to mali osetrene. Tie nove Fox produkty, resp. ich appka to ma.
Snad na tom milostivi sram inzinieri pracuju, alebo aspon to maju v backlogu ?
Aj gpt to pozna…
Ak máš na bicykli RockShox Flight Attendant systém a k tomu RockShox Reverb AXS teleskopickú sedlovku, tak sedlovka nepatrí priamo do algoritmu odpruženia, ale je s ním prepojená cez AXS sieť.
Konkrétne to funguje takto:
• Reverb AXS sedlovka má vlastný bezdrôtový ovládač (button) oddelený od systému odpruženia.
• Flight Attendant systém vie rozpoznať, keď znížiš sedlovku dole (teda keď aktivuješ Reverb AXS).
• Keď detekuje, že si dal sedlovku dole, Flight Attendant automaticky prepne odpruženie do plne otvoreného režimu (Open) – teda maximálne mäkké odpruženie pre zjazd.
• To znamená, že keď si pripravený na technický alebo strmý zjazd a dáš sedlovku dole, nemusíš už manuálne riešiť nastavenie odpruženia. Flight Attendant sa o to postará automaticky.
• Keď sa sedlovka vráti hore (keď ju pustíš späť do najvyššej polohy), Flight Attendant sa vráti do svojho bežného automatického režimu a podľa situácie opäť prepína medzi Open/Pedal/Lock.
Dôležité: Sedlovka sama neposiela žiadne “príkazy”, iba informuje Flight Attendant cez AXS sieť, že zmenila polohu.
⸻
Stručne:
• Sedlovka je nezávislá jednotka v AXS sieti.
• Flight Attendant si z nej číta info o polohe.
• Keď ide sedlovka dole, odpruženie sa otvorí.
• Keď ide sedlovka hore, odpruženie sa vráti do “inteligentného” režimu.
https://support.rockshox.com/hc/en-us/articles/23594734513307-Can-Flight-Attendant-use-data-from-my-Reverb-AXS-dropper-post
Tie servisne intervaly, to by bolo fajn, keby to mali osetrene. Tie nove Fox produkty, resp. ich appka to ma.
Snad na tom milostivi sram inzinieri pracuju, alebo aspon to maju v backlogu ?
Ako to teda funguje? Objednal som si Epic 8 Pro, ktory ma FA ale kablovu teleskopku BikeYoke. Menit ju za Reverb len kvoli zbaveniu sa kabla sa mi nechce (okrem toho je o 200g tazsia). Pocital som s tym, ze ked budem mat druhy AXS pod tak mi to umozni robit aj manual override.
Lebo vo viacerych podcastoch som pocul, ze si zvyknu FA nastavovat tak, ze vidlica sa sama nikdy uplne neuzamyka, ze na to pouzivaju len manual override.
Tu v tomto podcaste to vysvetlovali tak, ze ked ides po hladkom povrchu a napr. narazis na obrubnik alebo na vytlk, tak vidlica sa nestihne pri tom prvom naraze otvorit. Preto ze vraj vacsina to ma nastavene tak, ze automat zamyka len tlmic a vidlicu maximalne prepne do pedal modu. A ked chcu zamknut aj vidlicu tak to riesia cez manual override.
https://open.spotify.com/episode/65oUPo4IjUJOLnvIUFw5Jw
Ale teda neviem ci to dobre rozumiem ako to funguje.
A tiez teda aj ta cena, doteraz sa mi na kazdej teleskopke po case urobila vola do stran a ked sa mi to stane na 500 eurovej teleskopke tak to boli viac ako na o polovicu lacnejsej.