macocha mx pro
alebo RS tora 318 Solo aur poploc ?
pozn: hladam maksiu vidlu na mojich 75 kg zdvih od 80 do 100 mm predtym som mal rs pilot 28 mm nohy zdala sa mi dost tvrda . popripade dajte odkaz na ine vidli alebo napiste skusenosti na vidlice v tejto kategorií.
thx
Právě rozptyl parametrů je pro ladění naprostý základ a sjednocení odporů, to je to s čím se musí začít.
I kydž právě tohle u FOXu odpadá, tak prostor by se našel. Třeba rok výroby 206 bylo u vzduchových verzí příliš progresivní a tak jako u RS nebylo dost dobře možné využívat celý zdvih.
Rok 2007 se již změnil. Myslíš, že někdo, ze zde přítomných by byl schopen poznat v roce 2006, že to není ono? Ale v roce 2007 už mají jistě jasno. tedy pokud tohle zrovna dokáží někteří vůbec zaregistrovat. Tohle objeví jenom ti, kteří se tím budou zabývat opravdu poctivě a důsledně.
Takhle by šlo probírat jednotlivé ročníkové provedení postupně a divil by ses kolik lidí by již bylo schopno dopředu říct, že tohle se jim nelíbí i na té slavné značce a že by to chtěli třeba jinak.
Jsou i lidi, kterým nevyhoví ani dodávané ocelové pružiny a mají o funkci zcela jiné představy a tak se zase přikloní ke vzduchu.
Vzduch a jeho variace, to jsou takové drobnosti a detaily, které podle provedení vidlice umožní a nebo neumožní dodatečné změny. Tohle je prostor a přiznám se, že probíráme dosud jenom základy a na tlumič jsme zatím nenarazili.
Je toho opravdu hodně na případné povídání o vidlicích ale vyžaduje to patřičný zájem a také praxi u diskutujících.
Opýtam sa ináč aj ked píšeš že moc si zatial foxky neprerábal čo by si na nej zmenil respektíve vytunil aby sa správala lepšie?Beriem to teraz všeobecne nie na váhu a štýl jazdenia bikera tak by to samozrejme bolo asi né.
FOX se dosud jako méně citliváí vidlice nikdy nekupoval. Kupoval a oceňoval se právě jeho supercitlivý krok. Na to aby se dal zkazit jsou na něm specializované verze tlumičů a provedení jako třeba byl Tera logic. Mimochodem na příští rok vypuštěné z nabídky.
Na pružení se samozřejmě podílí celek s pneumatikou ale mít necitlivou vidlici, která citlivou být může a dohánět to podhuštěnou pneu, v tom efekt rozhodně nevidím. Myslím, že mám u sebe na stránkách dostatek varování na to, co může provést právě efekt necitlivé vidlice a podhuštění pneu. Časté defekty a snake spin o ráfek jak na běžícím páse se jenom nabízejí.
Mimoto pružení pneu je ten samý úbytek energie, jako pružení vidlice akorát to má ten efekt, že to psychologicky není vidět a co není vidět, tak sílu evidentně neubírá.
Na druhou stranu je tady nevýhoda, že tlak v pneu a tedy podmínky pružení se za jízdy nedají ovládat, ovšem vidlice se svým zamykáním ano.
Takže pro mě je jasná volba, jak řešit měnící se podmínky tím nejlepším způsobem.
A teď k řídítkům, jejich přínos bych viděl maximálně u pevné vidlice, jinak jsou při normálních kvalitách odpružení zcela nepodstatné a kdo by si troufal tvrdit, že rozezná u kvalitního odpružení vliv řídítek, tak před tím smeknu, protože takový člověk musí slyšet i trávu růst.
A k přepracovávání vidlic FOX? Myslím, že to jsou velmi nevhodné kousky, jakýkoliv zásah uvnitř už bude pracný a náročný, rozhoduje totiž celý systém a čím složitější systém, tím náročnější a samozřejmě i dražší jsou zásahy uvnitř. V tomto případě mají, jak Suntour, tak RS své výhody a tuning u nich je právě jednoduším provedením umožněn a to rozhoduje aby byl proveditelný ještě v rozumných cenových relacích.
Tolik snad k dotazu, proč se nehrnu do úprav FOXů, nehodlám tahat zbytečně peníze za malý efekt a nebo dělat větší změny, třeba 2006 předělat na provedení 2007 za extra drahé peníze. to by nedávalo žádný smysl.
...keby som mal viac prostriedkov, tak si kupim revelation s air u-turnom (ale na ten bohuzial nie je taka dobra cena )
e*****n: zodieranie farby na nohach ma tak neserie .. ono..tej vidle aj tak davam take 2 roky, a potom ju vymenim za nieco lepsie (ved nakoniec vidla je spotrebny material
btw... neexistuje nahodou e*****n aj vo verzii bez externeho lockoutu ?? (lockout na nohe)
......raz aj tak nasetrim na talas namontovany na nejakom slusnom fulle
S tunenim foxov som zhruba očakával takuto odpoveď.Suhlasím s tebou a hovoril som to aj na začiatku že za vela penazí málo muziky.Ine je to samozrejme u videl ktoré tuníš a vieš prečo.
...keby som mal viac prostriedkov, tak si kupim revelation s air u-turnom (ale na ten bohuzial nie je taka dobra cena )
e*****n: zodieranie farby na nohach ma tak neserie .. ono..tej vidle aj tak davam take 2 roky, a potom ju vymenim za nieco lepsie (ved nakoniec vidla je spotrebny material
btw... neexistuje nahodou e*****n aj vo verzii bez externeho lockoutu ?? (lockout na nohe)
......raz aj tak nasetrim na talas namontovany na nejakom slusnom fulle
no tak mas vyriesene. ber e*****n a ja sa povozim hh som zvedavy
neviem neviem. Mne sa vcelku paci. Vec vkusu...
Ale priznavam, ze zdaleka nevyzera tak dobre, ako dobre chodi
zase len uhol tvojho pohladu .... pokial to nieje lyrik, pike, FOX tak ble ...
neskúsil si sa trochu zamyslieť nad svojim úzkym pohladom?
Asi si nepochopil z príspevkov, že dizajn, kvalitný a komfortný chod, cenová kategoria a použitie sú naprosto rozdielne veci takže nepleť jablká s hruškami.
... ver mi nie každý ma na Lyrika ... a bike nieje len o výbave ale predovšetkým o pocitoch, radosti z volnosti pohybu.