Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Fluider, Porto - dakujem za ozrejmenie. :bow: Tak uz uznavam funkcny prinos hydroformingu a uznavam, ze tie skarede pokrutene ramy maju svoje opodstatnenie (ale pre mna aj aj tak je a bude väcsina z nich vzdy skareda). :)
Zobraziť komentár 19.10.2010 - 11:06:52
00
Organicke tvary su funkcne, pretoze poskytuju rovnaku pevnost a tuhost pri nizsej hmotnosti. Tensie steny a vacsie priemery trubiek.

Tak mi najdi hydroformovany HT ram pod 1,2kg. Netreba verit vsetkym tym reklamnym dristom.
Zobraziť komentár 19.10.2010 - 11:50:41
00
mňa by zaujímalo čo tá tenšia trubka s väčším prierezom vydrží :tmi: už bežný hliníkový rám keď vhodne padne má peknú preliačinu, čo potom plechovka?
Zobraziť komentár 19.10.2010 - 11:56:43
00
plechovka ta na-vytoci, ju rozmackas :lol: :rofl: :devil:


Naposledy upravil zihadlo 5 dňa 19.10.2010 - 12:33:43, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 19.10.2010 - 11:58:14
00
Tak mi najdi hydroformovany HT ram pod 1,2kg. Netreba verit vsetkym tym reklamnym dristom.


No neviem ci su vsetky hydroformovane:

Azonic AZ-7 (2007 - 953g)
Extralite RC1 Ultra (2003 - 1140g)
Scott Team Issue (2003 - 1150g)
Lapierre Pro Ultimate (2003 - 1160g)

len tak narychlo co som nasiel...
(toto su vahy udavane vyrobcami, nie realne!!!)
Zobraziť komentár 19.10.2010 - 12:20:44
00
Taketo plechovkove ramy sa uz niekolko rokov nevyrabaju, vid uvedene rocniky vyroby
Zobraziť komentár 19.10.2010 - 13:18:52
00
Kuva, tak ma ten hydroforming funkcny prinos a dokazu nim znizit namahanie ramu v konkretnych zonach a teda ho tym padom odlahcit, abo je to len cisto dizajnova traposina ako som sa doteraz aj domnieval?

P.S. Kvoli tomuto by som normalne rad studoval materialovo-technologicku fakultu a pruznost/pevnost, ale kedze som to nestudoval a matematiku nemam rad :lol: tak to sam tazko vypocitam...
Zobraziť komentár 19.10.2010 - 13:52:14
00
No neviem ci su vsetky hydroformovane:

Azonic AZ-7 (2007 - 953g)
Extralite RC1 Ultra (2003 - 1140g)
Scott Team Issue (2003 - 1150g)
Lapierre Pro Ultimate (2003 - 1160g)

len tak narychlo co som nasiel...
(toto su vahy udavane vyrobcami, nie realne!!!)

Ani jeden z nich nieje hydroformovany :y:
Realne vahy su cca: Azonic- 1,32kg, Extralite moze sediet, Lapierre- 1358g.
Zobraziť komentár 19.10.2010 - 14:01:18
00
nj.... :geek:

mozno je to tym, ze teraz sa utralight ramy robia hlavne z karbonu...
A aj tam sa pouzivaju vseliake pokrutene tvary - vid Specialized S-Works HT.
Tvarovanie kovovych trubiek (ci uz horucim olejom, alebo tlakom alebo inak) sa pouziva aj pri titanovych ramoch - vid Lynskey. Samoucelne to hadam nie je...
Zobraziť komentár 19.10.2010 - 14:17:02
00
Zmena priemeru a tvaru trubky ti poskytne vacsiu plochu, cez ktoru sa moze sirit tlak. Alebo mozes trubky zadnej stavby tvarovat pre bocnu a vertikalnu tuhost, tak ako potrebujes, a aby si co najmenej namahal miesta, v ktorych su capy. Z hydroformingu dostanes uplne presne odliatky, bez odpadu, ktore mozes zacat zvarat dokopy. Normalne trubky musis najprv upravit, zarezat a vytvarovat konce, aby sa mohli zacat zvarat.
A preto mozme vidiet tolko znaciek, ktorych ramy su uplne totozne. Lebo sa vyrabaju z jednej formy v tej sitej fabrike. To podstatne znizuje ich vyrobnu cenu.
Zobraziť komentár 19.10.2010 - 15:32:15
00
fluider mas to nejake pomylene. Ak tu istu trubku roztiahnem na vacsi priemer tak plocha prierezu zostane uplne rovnaka (ak nie mensia). Co sa moze zvysit je napr ohybova tuhost, pripadne aj pevnost v ohybe, kruteni a podobne.
Na tvarovanie trubiek zadnej stavby nepotrebujes hydroforming a myslim, ze ho tam ani vela vyrobcov nepouziva.
Odpad pri hydroformingu je podla mna vacsi ako pri klasickej trubke kedze tam len odrezes par cm na konci a vyfrezujes tvar trubky na ktoru ju budes nadpajat. Pri hydroformingu potrebujes na konci daleko vacsi kus, aby sa od konca mohol zacat rozsirovat k miestu kde bude hotova trubka zacinat vid obr . Nasledne musis koniec opracovat rovnako ako pri kruhovom, alebo akomkolvek inom priereze.
Zobraziť komentár 19.10.2010 - 16:03:40
00
- Zvacsenim priemeru prierezu trubky sa nezvacsi plocha prierezu? :o
- Karbonovy Yeti, stare Fisheri a pod, ktore namiesto zadneho capu pouzivali ohybne platy z 1-smerneho karbonu, fungujuce rovnako ako pera odpruzenia na kociaroch a nakladnych autach si videl? Ktorym smerom sa ohybaju a ktorym smerom su tuhe? Pozri si tvarovanie zadnej stavby na Laharovi.
- precitaj si popis na tejto fotke, vlavo dole. Je tam presne to, co som pisal. Myslis ze tych 14 trubiek co visia na stene nad ramom, su z roznych kusov? vsetkych 13 bazmekov pochadza s kusu c. 1.
Zobraziť komentár 19.10.2010 - 16:30:20
00
No neviem ako vy, ale ja som bol vo fabrikach, kde sa vyrabaju hydroformingove trubky pre bicyklovy priemysel ;)

- netvrdil by som ze hydroformingom dostanes "odliatok" ako je pisane nizsie, je to len vytvarovanie povodnej trubky
- postup zvacsa pozostava z viac ako 10 krokov
- u toho obrazku Canyonu minimalne po bod 9 nie je pouzity hydroforming vo forme ako ho pozname tj tvarovanie horucim olejom vo forme, ale mechanicke opracovanie povodnej trubky
- kazda trubka ci uz hydroformingova alebo nie sa musi pred zvaranim zakratit na presnu dlzku a opracovat obidva konce trubky do presneho tvaru je to pekne vidiet na obrazkoch Canyonu
Zobraziť komentár 19.10.2010 - 17:42:41
00
Hmm, vidim ze nadalej mozem s kludnym svedomim pindat na pokrutene ramy kedze asi nikto realne nespocital, ci naozaj pokriveny ram moze byt lahsi, lebo lepsie rozklada zatazenie. Zatial zostavam pri starom, teda ze je to "dizajnova traposina". :)
Zobraziť komentár 19.10.2010 - 19:40:00
00
citam to tu a nestacim sa divit. Akezo to disputy...v podstate ma Palo pravdu. K vyhodam riadenej plastickej deformacie napr. pri pretahovani vychodiskoveho materialu cez trne (zuzovani prierezu) dochadza k plastickemu spevneniu materialu. T.j mechanicke vlastnosti ako napr. pevnost sa zvysuje. Cize zoslabovanie trubiek ma svoj vyznam. U hydroformingu je to komplexnejsie, ale v zasade mozno docielit vysledny tvar, ktory bude mat v roznych smeroch roznu mechanicku unosnost (napr. v smere prevladajuceho zatazenia moze byt hrubka mat. vyssia ako v mieste, kde je zatazenie mensie). Hydroforming je buducnost.
Zobraziť komentár 19.10.2010 - 20:11:46
00
keyboard_arrow_up