Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Jezus: jasne ze nema ako byt lahsia ;)

U hydroformingu nejde o znizenie hmotnosti, ale o upravu tvaru.

Pokial trubku s priemerom 50,8mm (dost typicky rozmer pre down tube) a hrubkou stien napr. 1,8-1,4-1,6, cize tripple butted (t.j. nie 3x stencovana ako si kopec ludi mysli, ale ma tri rozne hrubky steny) necham tvarovo upravit pomocou hydroformingu, tak v konecnom vysledku mam novy tvar trubky sice s mierne inou hrubkou steny (zalezi od konkretnej formy) ale stale je to hmotnoste ta ista trubka 8)

Co sa tyka mechanickych vlastnosti, tak je to ako pise romanx
Zobraziť komentár 19.10.2010 - 20:17:36
00
- Zvacsenim priemeru prierezu trubky sa nezvacsi plocha prierezu? :o
- Karbonovy Yeti, stare Fisheri a pod, ktore namiesto zadneho capu pouzivali ohybne platy z 1-smerneho karbonu, fungujuce rovnako ako pera odpruzenia na kociaroch a nakladnych autach si videl? Ktorym smerom sa ohybaju a ktorym smerom su tuhe? Pozri si tvarovanie zadnej stavby na Laharovi.
- precitaj si popis na tejto fotke, vlavo dole. Je tam presne to, co som pisal. Myslis ze tych 14 trubiek co visia na stene nad ramom, su z roznych kusov? vsetkych 13 bazmekov pochadza s kusu c. 1.

Na obrazku mas dva rezy s rovnokou plochou a roznym priemerom. Mam pocit ze ty si ratal aj s dutinou. Vzduch ale moc pevnosti nema.
Splostit trubku dokazem aj bez hydroformingu.
Lahar, Sugar aj Yety maju pruzne diely z karbonu, takze zase ziadny hydroforming.
To, ze 13 bazmekov pochadza z kusu c. 1. je mi jasne preto som aj pisal, ze je potrebne do formy pred hydroformovanim vlozit dlhsi kus ako bude osadeny do ramu (ty si cosi ako "Z hydroformingu dostanes uplne presne odliatky, bez odpadu, ktore mozes zacat zvarat dokopy.").
Roman myslim, ze o tahani sa tu nebavime. Pokial ide o hydroforming, tak si niesom isty ci je robeny cielene kvoli premennej hrubke steny po obvode trubky (narazam na "v smere prevladajuceho zatazenia moze byt hrubka mat. vyssia ako v mieste, kde je zatazenie mensie"). Myslim, ze sa stena ztensi tam, kde ma proste miesto vo forme sa vydut.
Stale ste mi ale nevysvetlili, preco napriek tomu, ze su hydroformovane ramy tak uzasne pevne nieje ziadny z nich lahsi ako napr. moj 6 rokov stary Scott z klasicky kruhovych trubiek (na koncoch su samozrejme splostene, na co ale netreba teply olej).

Prílohy:

plocha.jpg
plocha.jpg 56.9 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 19.10.2010 - 20:46:16
00
Zigo je niekolko moznych odpovedi:
a) pouzite steny trubiek pod 1.0mm, ktore sa uz dnes bezne nepouzivaju
b) iny material ako AL7005 alebo AL6061 tj s pridavkami skandia, magnezia pripadne material dural P6
Zobraziť komentár 19.10.2010 - 20:58:39
00
Oba body ma dost zaujali. Spominam si, ze som kedysi meral hr. spodnej ramovky na zlomenom Kellyse. V strede to malo iba okolo 0,6mm a aj tak ten ram vazil okolo 1,4kg.
Chapem spravne, ze sa tieto veci nepouzivaju, kvoli vacsiemu rozsireniu karbonu?
Zobraziť komentár 19.10.2010 - 21:04:51
00
Skor kvoli:
a) bezpecnosti jazdca
b) zvysenej miere reklamovanosti takychto tenkostennych ramov a naslednemu zhorsenemu renome znacky
c) z ekonomickeho hladiska z pohladu vyrobcu pri vymene ramu
d) vyrobci nechcu odradit buducich majitelov od kupy nejakymi podmienkami ako max. hmotnost jazdca 75kg atd

Samozrejme pri karbonovych ramoch je jednoduchsie sa dostat na hmotnosti pod 1200g.
Pri karbone je z mojho ohladu bezpecna hmotnost pre vseobecne pouzitie 1100-1200g.
Zobraziť komentár 19.10.2010 - 21:27:32
00
Takze skoncil film a mozem sa k tomu vratit.
Myslim tiez, ze dovody ktore vymenoval Raver su na mieste. V dobe karbonu sa neoplati hnat sa za super odlahcovanymi Al-ramami. V ponuke snad kazdeho vyrobcu su top modely uz z karbonu.
A ako pisal Raver su zliatiny 6XXX, ktore su mimochodom velmi vhodne na hydroforming a zlatiny7XXX (vysokopevne zliatiny). Tvoj ram mohol byt vyrobeny prave z nejakej 7XXX zliatiny, ktora dovoli kvoli svojim mech. vlastnostiam mensie hrubky stien.
Na hydroforming by to uz nebolo mozne. Vzdy su to kompromisy.
Este raz sem postnem stranku, kde najdete o tejto oblasti skoro vsetko: http://aluminium.matter.org.uk/content/html/eng/default.asp?catid=&pageid=1
A este k stensovaniu stien. Je viacero postupov, pri ktorych dochadza/nedochadza v mieste zmeny prierezu k zmene hrubky steny. A je to jeden z druhov pretvarania, takze dochadza k zvysovaniu pevnosti.


Naposledy upravil romanx dňa 19.10.2010 - 23:13:20, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 19.10.2010 - 22:17:39
00
Dakujem za rozsirenie obzorov. Snad to zaujalo aj dalsich. A mozno nebudu mat nabuduce poniektori pripomienky, ked si ako vzdy zo srandy rypnem do tych pokrutenych ohyzdnych dizajnovych vytvorov. :D
Zobraziť komentár 19.10.2010 - 22:55:02
00
V dobe karbńu treba vsadiť na klasiku čiže oceľ. 8)
Zobraziť komentár 19.10.2010 - 22:57:33
00
a nabuduce si na to zalozte zvlast temu
Zobraziť komentár 19.10.2010 - 22:59:41
00
Este 1 vec k tomu hydroformingu, tak sa mi zda ze ramy su takto hydroformaovane aj koli konkretnej geometrii/"priechodnosti" vidlice pod ramom, kt. chcu vyrobcovia dosiahnut a s rovnymi rurami by to nebolo mozne;)
Zobraziť komentár 20.10.2010 - 00:19:12
00
V jednoduchosti je krasa. A ani teply olej :lol: a ani ziadne extra vystuhy nepotrebovali.

http://mtbs.cz/clanek/rb-iq9-sjezdova-de-evoluce/kategorie/tech-news
Zobraziť komentár 20.10.2010 - 01:45:55
00
nieco mi vravi ze toto sa bude krutit az az:) Dlhy tlmic a vysoko(bude velmi vysoko tazisko), dlhe vahadlo..
Zobraziť komentár 20.10.2010 - 01:58:33
00
V jednoduchosti je krasa. ...

no neviem. vyzera to jak pozvarane u ujca vinca v sope za stodolou. :D
Zobraziť komentár 20.10.2010 - 06:58:58
00
eCampy is knock-knock-knockin' on heaven's door... :$
Zobraziť komentár 20.10.2010 - 20:25:42
00
som zvedavy, kedy to presiakne aj do MTB sveta :tmi:
Zobraziť komentár 20.10.2010 - 21:49:13
00
keyboard_arrow_up