Lokalizácia
Formulár sa odosiela
čo si to ten Brusel dovoluje

https://vtm.zive.cz/clanky/cinska-norma-6b-je-jeste-prisnejsi-nez-euro-7-zacne-platit-jeste-letos-co-to-znamena-pro-cesky-autoland/sc-870-a-223261
Zobraziť komentár 24.07.2023 - 20:55:05
02
Tak už aj UK a dokonca ešte prísnejšie, ako EÚ - zákaz predaja spalovákov od 2030.
https://e.dennikn.sk/minuta/3490969
(a to nespomínam 2 mld libier vyčlenených od roku 2020 na rozvoj cyklistickej infraštruktúry).
Zobraziť komentár 25.07.2023 - 11:43:11
01
Porovnavanie noriem EU7 s cinskymi a britskymi je zavadzajuce, ak narazate na protesty vyrobcov.

Poriblem s navrhom EU7 nie je v samotnych pripustnych hodnotach, ale v zmenenej navrhovanej metodike merania, ktora ak sa nemylim, stale nie je finalne znama.

Cely problem je, ze tam niekto zmenil formulaciu, ze po novom by auta museli splnat normy EU7 pri vsetkych moznych jazdnych situaciach - pri maximalnom mozno zrychlovani, , pri extremnom stupani s tazkym privesom, pri extremnych teplotach a podobne....
Doteraz boli jasne predpisane testovacie cykly, ktore samozrejme nezohladnovali extremi, podielajuce sa mozno ani nie 1% na realnom vyuziti vozidla.

Neviem o tom, ze by taketo nieco bolo v inych castiach sveta.
Zobraziť komentár 25.07.2023 - 16:26:27
00
Ano. Toto bol ten primarny problem EURO7. Tie limity nie su extremne ine, ak si dobre pamatam, tak jedine, podstatnejsie su castice z oderu pneumatik. Ale to, ze Euro7 stanovila velmi tazko dosiahnutelnu poziadavku "za akychkolvek podmienok" je jej hlavny problem.
Zobraziť komentár 25.07.2023 - 18:20:44
00
UK spalovaky zakazuje az v 2035. Od 2030 do 2035 sa este mozu predavat hybridy a plug-in hybridy. Takze fakticky nejake prechodne obdobie. Inak je to to iste ako EU.

V tej sprave je ale ina vec. Znizenie tlaku na zmensovanie emisii pri vykurovani. Cize v konecnom dosledku spomalenie dekarbonizacie. (Male, spolocnost to musi uniest).
Zobraziť komentár 25.07.2023 - 18:25:49
00
arrow_leftwill napísal:
ak si dobre pamatam, tak jedine, podstatnejsie su castice z oderu pneumatik.

Tazsie ev bude zaujimave s tym oterom... Da sa vyrobit guma co sa minimalne opotrebuje, ale raz naprsi a ides. :lol:
Zobraziť komentár 25.07.2023 - 19:34:00
00
nie sú to len "otery" z bŕzd nahodov?
Zobraziť komentár 25.07.2023 - 19:41:08
00
Oboje. Aspon tak sa to v mediach pisalo.
Toto je len jeden z clankov:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/euro-7-norma-prach-pneumatiky-brzdy-vysavac.A221127_062338_automoto_dohr
Zobraziť komentár 25.07.2023 - 19:54:59
00
ja mam gumy co splnaju euro 15 - maju 15 rokov a stale pol centimetrovy dezen :-D
Zobraziť komentár 26.07.2023 - 14:26:45
00
potom ich este skus otocit naruby :-)
Zobraziť komentár 26.07.2023 - 14:33:28
01
Hokejové puky 😛
Zobraziť komentár 26.07.2023 - 18:46:33
01
Akoze, precital som len hlavicku so zhrnutiami, dalej sa mi uz fakt nechcelo. Do kedy teda mame cakat quasimoto?

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/volkswagen-group-posts-solid-h1-results-and-strengthens-strategic-position-in-china-17498
Zobraziť komentár 27.07.2023 - 10:02:16
00
Neboli tu viacere clanky uz o tom, ze VW kvoli nizkemu dopytu obmedzuje vyrobu vo fabrikach vyrabajucich EV v Nemecku?

V Cine to ide tiez dolu vodou, dlhodobo bol VW cislo 1 s podielom ca 20%, teraz je uz cislo 2 s podielom ca 10-11%.
Podiel EV v Cine je uz vyse 20%, avsak VW z celkoveho poctu preda len ca 5% EV, co mu zabezpecuje ca 2,5% podiel na EV trhu v Cine (v top10 medzi EV je mimo cinskych znaciek len Tesla a VW).

Podla prognoz sa ocakava v 2030 narast podielu EV v Cine ku 90%... Cize tie 2 miliony spalovakov, co tam preda VW (cisto znacka, nie koncern) su dost ohrozene.

Aj v tej tlacovke sa pise o naraste mimo Ciny, udajne strategicke posilnenie je len nadviazanie a prehlbene spoluprace s cinskymi vyrobcami... je to sprava pre akcionarov, samozrejme, ze v takychto spravach sa firmy snazia vykreslit veci pozitivne....

A celkovo stale plati, ze sa tam hovori o deliveries, teda dodavkach, co su castokrat objednavky este z roku 2022.
Pokles dopytu sa prejavi vzdy oneskorene, ale aj v tlacovke hovoria o korekcii celkoveho objemu za koncern o pol miliona aut oproti prognoze napriek tomu, ze dodavatelske retazce a vyroba konecne funguju viacmenej OK oproti predoslym rokom.
Zobraziť komentár 27.07.2023 - 12:41:33
00
Inak neviem ci ste zachytili, Jeep Avenger (europske auto roka) sa mal na vacsine velkych europskych krajin predavat vyhradne ako EV.
Vzhladom na "uspech" predaja ale zacinaju predavat spalovacie verzie takmer vsade v Europe, podiel EV bol pod 15%....

V tom ma vyhodu koncept Stellantisu alebo BMW, ktore robia rovnake modely ako spalovak aj EV na jednej linke a vedia flexibilnejsie prisposobit vyrobu dopytu.
Zobraziť komentár 27.07.2023 - 12:48:31
00
quasimoto Ja tú debatu nejako obzvlášť nesledujem, ale pamätám si, že si hovoril o poklese predaja EV v Európe celkovo, výsledok sa mal prejaviť niekedy v tomto období. Teraz (v poslednom čase) píšeš o poklese predaja koncernu VW, čo je dosť podstatný rozdiel. O tom, že VW nejako úplne správne ten EV biznis nepodchytil, sa píše dlhodobo, a súčasná situácia vyzerá skôr na výsledok práve toho prístupu.

Ale možno som vedľa, a aj keby nie, mýliť sa je normálne :-D Vešteckú guľu nemá nikto, ani oveľa väčší insideri.
Zobraziť komentár 27.07.2023 - 12:55:12
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up