Lokalizácia
Formulár sa odosiela
prečo práve 2,5 tonového?

napr. MG4 má 1,6t
Tesla model 3 má hmotnosť 1,9t
:)
Zobraziť komentár 10.02.2025 - 12:38:22
00
arrow_lefttrionq napísal:
jasne cena elektriny :D a určite to nebude mat súvis s dotatočnými clami na EV z Číny 18,5 - 45%, alebo že najpredavanejšie auto Model Y sa aktualne nedodava z dôvodu prechodu na nový model (prvé dodávky Marec). Na vyrobu PHM sa spotrebuje zhruba rovnake množstvo elektriny takže ak bude rast jej cena tak porastie aj phm.


Kedy začali klesať predaje elektromobilov v Nemecku? Ešte raz si pozri kedy sa zaviedli clá a ako sa predávajú elektromobily v ostatných krajinách EÚ. Motáš to tu dobre.

Elektromobil bol že vraj výhodnejší než spaľovacie auto už pred 5 rokmi. Odvtedy elektromobily zlacňujú, fosílne palivá zdražujú, elektrina z vetra a slnka je historicky najvýhodnejšia a situácia v Nemecku bola v novembri 2024 taká, že elektromobil mal najvyššie náklady na km počas celej životnosti.

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/auto-kaufen-verkaufen/autokosten/elektroauto-kostenvergleich/
Zobraziť komentár 10.02.2025 - 17:39:24
00
Predaje v Nemecku za rok 2024 bez dotácie su vyššie ako v rokoch 2020 - 2021 s dotáciami.

Ten článok si aj čítal?
Total costs are crucial
In October 2024, the ADAC specialists calculated whether switching to an electric car or a plug-in hybrid would be economically worthwhile. The result: If you add up all the costs of a car , from the purchase price to all operating and maintenance costs to the loss in value, depending on the model, petrol or diesel cars are usually ahead . This is shown by the current full cost calculation, in which electric cars were compared to their combustion engine model with comparable equipment and engine performance.

Prílohy:

sadsdasdsdsds.png
sadsdasdsdsds.png 37.68 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 10.02.2025 - 19:10:35
01
trionq

Prosím ťa, ak nevieš po nemecky, tak sa nepúšťaj do takýchto diskusií, pretože robíš zo seba primitíva.

Die Spezialisten des ADAC haben im Oktober 2024 nachgerechnet, ob sich der Umstieg auf ein Elektroauto oder einen Plug-in-Hybrid wirtschaftlich lohnt. Das Ergebnis: Nimmt man alle Kosten eines Autos zusammen, vom Kaufpreis über sämtliche Betriebs- und Wartungsaufwände bis zum Wertverlust, liegen je nach Modell meist Benziner oder Diesel vorn. Das zeigt die aktuelle Vollkostenberechnung, bei der E-Autos ihrem in Ausstattung und Motorleistung vergleichbaren Verbrennermodell gegenübergestellt wurden.
Zobraziť komentár 10.02.2025 - 19:42:57
02
Len či ozaj porovnávali autá s rovnakým výkonom, ako píšu v poslednej vete. To si myslím, že nie.
Zobraziť komentár 11.02.2025 - 10:09:00
00
aj keby, tak “zabudol” na jednu vec:

Wichtig zu wissen: Den Berechnungen liegt ein Strompreis von 44 Cent je Kilowattstunde zugrunde. Laut Bundesverband der Energie- und Wasserwirtschaft (BDEW) zahlt der deutsche Durchschnittshaushalt zwar aktuell 41,4 Cent je kWh. Der ADAC hat sich für einen leicht höheren Preis für die Berechnungen entschieden, weil E-Fahrer unterwegs immer wieder mal auch an teureren öffentlichen Säulen laden müssen.
Klar ist aber auch: Wer ausschließlich zu Hause mit Solarstrom lädt oder einen günstigen Stromtarif hat, liegt in der Regel unter diesem Wert und fährt deshalb günstiger.

odhliadnuc od toho, cena cca konecne klesla na uroven aut so spalovacim motorom, za mna 👍
Zobraziť komentár 11.02.2025 - 10:18:44
00
a čo záleží či má auto 90kw alebo 390kw? skôr je zaujímavý krúťak aby si sa dostal do kopca napr ... dokážu tie elektro autá čo síce môžu mať akceleráciu ako formula a maximálku aj 500 ... keď nepotiahneš príves alebo nevyjdeš hore kopcom k žihadlovi na dom? Ja teda neviem ako to a je mi to vlastne jedno ... len nechápem načo je dobrý ten výkon a rýchlosť ak väčšinou jazdíš v meste 50
Zobraziť komentár 11.02.2025 - 11:01:27
01
arrow_leftskynet napísal:
Rovnako ako dodanie spaľovacieho auta. Všetko záleží kde sa auto vyrobilo a kde sa má dodať.
a nevyraba sa tesla iba v holandsku? a to je co za eko? dodame elektro auto na smradlavom dizlovom srote? :rofl:
Zobraziť komentár 11.02.2025 - 12:47:58
00
Ekológia je len jedna z mnohých výhod elektroauta...
Žiadna tesla sa nerobí v Holandsku. Robia sa v Nemecku, pri Berlíne. Fabriky napájané obnovitelnou energiou a z vačšej časi prepravované elektrovlakmi. Teda ak sa bavíme len o Európskej fabrike.
Zobraziť komentár 11.02.2025 - 13:17:51
00
lapaloma
Keď sa povozíš s výkonejším autom a nie si blb, tak zistíš, že je to bezpečnejšie ako so slabučkým. A pritom môžeš jazdiť rovnako rýchlo. A prečo nemať výkonovú rezervu, keď Ťa to nič nesotjí?
Zobraziť komentár 11.02.2025 - 13:19:37
00
S výkonovou rezervou dokážeš napríklad rýchlejšie (bezpečnejšie) predbehnúť iné vozidlo.
Zobraziť komentár 11.02.2025 - 14:29:57
02
arrow_leftcanopus napísal:
a nevyraba sa tesla iba v holandsku? a to je co za eko? dodame elektro auto na smradlavom dizlovom srote? :rofl:


1, v holandsku a vyraba tesla? ty kde žiješ
2, aj keby Tesla sa dodá raz ( bateria sa vyrobí raz) ropomobil potrebuje vozit cisterny počas celej životnosti auta lol ved me v uplne inych rádoch
Zobraziť komentár 11.02.2025 - 19:25:27
00
ou shit, nakoniec budú na elektriku aj kamióny a vlaky. Aký som z toho cely prekvapený ..
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
Zobraziť komentár 11.02.2025 - 19:27:49
00
trionq Vlaky sú na elektriku už dlho...
Zobraziť komentár 11.02.2025 - 20:20:37
00
https://www.startstop.sk/spravy/124852/pretlacaju-nove-ekopalivo-v-testoch-vybuchlo-no-spalovaky-chcu-zrusit/
Zobraziť komentár 12.02.2025 - 07:12:22
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up