Lokalizácia
Formulár sa odosiela
arrow_leftJano1987 napísal:
Will: to s tým porovnávaním energií je dosť nefér a je to obľúbený argument, že ICE vozidlá jazdia s účinnosťou cca 25-40% (moderné) a BEV jazdia so 100% účinnosťou... Kým u ICE je tá elektráreň motor, ktorý dodáva energiu, u BEV ľudia argumentujú len tou energiou, čo je v batériách. Najlepšie elektrárne sveta dosahujú účinnosti ledva 50%. Väčšina okolo 30-40%. Potom tam máš prenosové straty, straty pri nabíjaní, aj elektromotor samotný má cca 90-95% účinnosť. Keď si to zrátaš, tak zistíš, že aj to BEV je cca rovnako účinné ako ICE.

je ti jasne, ze pocitas spalovak bez vyroby paliva a elektromobil s vyrobou paliva? Robis to zamerne, alebo z nepochopenia?
14.02.2025 - 12:29:44
04
I only believe in statistics that I doctored myself.
14.02.2025 - 12:35:34
00
Heh, a kedze mam jana blocknuteho, iba z citavie vidim ze udava nejake %, ktore su ovsemze..... No asi cislam chape lepsie, vsak nech vysvetli


https://www.gevernova.com/gas-power/resources/articles/2018/nishi-nagoya-efficiency-record

https://ifrf.net/ifrf-blog/siemens-large-gas-turbine-breaks-world-record-for-combined-cycle-efficiency/
14.02.2025 - 12:57:55
00
Skorpion: hore som to vysvetlil. Energia je stále len energia.
1/ ICE motor si sám vyrába energiu potrebnú pre pohyb auta z paliva (nafta, LPG, benzín, etanol atď), plní teda zároveň funkciu generátora a aj motora, čo uvádza vozidlo do pohybu.
2/ BEV - motor v takom vozidle si sám nevyrába energiu potrebnú pre pohyb auta. Tú energiu vyrába elektráreň, alebo nejaký generátor a tá je dopravená do batérie a z batériu ju čerpá samotný motor, aby sa vozidlo mohlo hýbať.

Ako ICE motor, tak aj elektrárne podľa svojho typu majú účinnosť s ktorou vyrábajú energiu potrebnú pre pohyb.
14.02.2025 - 13:27:05
00
Kdeže, ani ICE ani BEV si energiu nevyrába. Len mení z chemickej na pohybovú(kinetickú). Nič viac nič menej.
14.02.2025 - 13:36:04
02
Jano1987 snazim sa tu uz velmi neprispievat. Toci sa to tu v jednom kole. Ta reakcia na moj prispevok bola presunuta z inej temy. Tak aby som moj nazor uviedol aby bol pochopeny.

Pisal som, ze BEV spotrebuje na svoju jazdu zhruba 1/3 energie v porovnani s autom na fosilne paliva. Ci je to 25% alebo 40% uplne podstatene nie je. Toto nie je pravnicky text ale diskusia na fore. Neriesil som pri tom ani, kolko energie navyse stoji tazba ropy a vyroba a doprava paliva alebo na druhej strane vyroba a distribucia elektriny.

Chcel som len povedat, ze pre ludi, co maju dom, na nom solar (to je ten zdroj cistej energie) a auto potrebuju najma na jazdenie okolo komina a nie na tyzdenne trasy Kosice-Praha, tak pre nich moze byt BEV vyhodnejsie a aj cistejsie (menej emisii, mensie naklady na palivo a nemusia cakat pocas jazdy na dobijanie ale dobijaju doma).

To bolo vsetko, co som chcel povedat.

A fakt je ten, ze energia nevznika ani nezanika (prosim vynechajme kvantovu fluktuaciu) iba sa meni z jednej formy na druhu.
14.02.2025 - 13:55:05
03
arrow_leftJano1987 napísal:
Skorpion: hore som to vysvetlil. Energia je stále len energia.
1/ ICE motor si sám vyrába energiu potrebnú pre pohyb auta z paliva (nafta, LPG, benzín, etanol atď), plní teda zároveň funkciu generátora a aj motora, čo uvádza vozidlo do pohybu.
2/ BEV - motor v takom vozidle si sám nevyrába energiu potrebnú pre pohyb auta. Tú energiu vyrába elektráreň, alebo nejaký generátor a tá je dopravená do batérie a z batériu ju čerpá samotný motor, aby sa vozidlo mohlo hýbať.

Ako ICE motor, tak aj elektrárne podľa svojho typu majú účinnosť s ktorou vyrábajú energiu potrebnú pre pohyb.

ICE si ziadnu energiu nevyraba. Len premiena chemicku energiu obsiahnutu v palive na pohyb. Rovnako, ako BEV premiena elektricku energiu na pohyb. Ucinnost tohto procesu pri ICE je 30-40%, pri BEV je to 70-80%.
14.02.2025 - 14:07:52
00
tu to mate od odborníka vysvetlené že aj tých 30% je iba z ríše snov, je to skor iba ten peak pri idealnych podmienkach, pri EV je efektivita 90%+ celý čas
0:40 emisie
4:00 efektivita
thumb_up0thumb_down
14.02.2025 - 18:38:34
00
trionq aj my uz teda vysvetlis,ze GDE to zijem? ze tesly sa v eu nevyrabaju? Ci si taky pomyleny riadne,ze to od 2013ho abs netusis..... :lol:
ja svedok elonov,gde to len zijem
14.02.2025 - 19:26:16
00
Vyrabaju sa iba v Berlíne, ako ti bolo vysvetlene. V Holandsku majú len servisne a logistické centrum kde sa vykladajú lode z Číny, prípadne v menšom objeme z US X/S ale tých je minimum. Ak je podla tvojej definície svedok ten kto o téme aj niečo vie tak som vinný..
14.02.2025 - 19:40:09
01
takže celá tá ekologická show a hádky okolo je že ušetríme "len" 30% emisií CO2 voči tomu čo je tu teraz? :o aj to pri výpočte 16 rokov 250tis km na auto? (a to zanedbáme fakt že málo ludí jazdí 16 rokov jedno auto, či už s ohľadom na opotrebenie alebo zastaranosti, lebo to potom výjde ešte horšie)
každý gram sa počíta samozrejme a v globále to dá nejaké číslo, ale teda znížiť emisie osobnej dopravy na 70% mi nepríde tak zásadný zvrat nato aký cirkus to robí :^)
či zas som dačo zle pochopil?
arrow_leftcokupit napísal:
Aj v krajinach ako je cina ci polsko uz DNES bev produkuju za cely zivotny cyklus menej emisii, ako spalovaky. Takze nie je o com. A riesit uhlikovu stopu aut, ktore nejazdia s argumentom, ze su potom cistejsie. No to uz je dost zufale...
www.visualcapitalist.com
14.02.2025 - 20:06:31
01
Priemerny vek aut na sk je vyse 14 rokov, v celej unii 12, v rakusku 8rokov.
Ano negativny odhad je, ze bevka vyprodukuju o tretinu menej emisii. Realne to ale bude lepsie, pretoze technologicky pokrok, efektivita vyroby a recyklacie a najma skladba energetickeho mixu sa bude zlepsovat. Inak povedane kym pri spalovakoch uz sme na ich technologickych limitoch, pri bevkach iba zaciname a uz teraz su o minimalne tretinu cistejsie. A to este spalujeme v elektrarnach uhlie a plyn...
14.02.2025 - 22:32:07
04
arrow_leftCraObs napísal:
takže celá tá ekologická show a hádky okolo je že ušetríme "len" 30% emisií CO2 voči tomu čo je tu teraz? :o aj to pri výpočte 16 rokov 250tis km na auto? (a to zanedbáme fakt že málo ludí jazdí 16 rokov jedno auto, či už s ohľadom na opotrebenie alebo zastaranosti, lebo to potom výjde ešte horšie)
každý gram sa počíta samozrejme a v globále to dá nejaké číslo, ale teda znížiť emisie osobnej dopravy na 70% mi nepríde tak zásadný zvrat nato aký cirkus to robí :^)
či zas som dačo zle pochopil?

Aj 30% je solidna uspora. Keby ti v praci ponukli o 30% vyssi plat, povies: nie, dakujem, to nema zvyznam?

A je to aj o tom, kde sa emisie vypustaju. ICE ich vypustaju primarne v meste (ak neratam rafinerky a pod.). BEV mimo mesto (elekrarne). Z globalneho hladiska je to jedno, ale pre zivot v mestach to ma vyznam. Pekny priklad je z domami. Ludia maju na domoch kominy z krbov vyustene nad strechu a nie do obyvacky. Preco, ked v oboch pripadoch su emisie rovnake, pricom lacnejsie by bolo to riesenie do obyvacky?
15.02.2025 - 07:14:55
05
arrow_leftskorpion napísal:
A je to aj o tom, kde sa emisie vypustaju. ICE ich vypustaju primarne v meste (ak neratam rafinerky a pod.). BEV mimo mesto (elekrarne). Z globalneho hladiska je to jedno, ale pre zivot v mestach to ma vyznam. Pekny priklad je z domami. Ludia maju na domoch kominy z krbov vyustene nad strechu a nie do obyvacky. Preco, ked v oboch pripadoch su emisie rovnake, pricom lacnejsie by bolo to riesenie do obyvacky?


Len pozor, pri autách sú to dve rozdielne veci:
Emisie skleníkových plynov (CO2) - je jedno, kde sú emitované, nevadí, že sú emitované v sídlach, škodlivo pôsobia až vo vysokých vrstvách atmosféry a človeku škodia až sekundárne;
Emisie tuhých častíc - škodlivo pôsobia najmä v mieste emitovania (ICE) prípadne v nejakej vzdialenosti od zdroja (BEV) a človeku škodia priamo, keď ich vdychuje.
15.02.2025 - 08:59:26
01
Nie je to len o CO2 a tuhych casticiach. Spalovaky vypustaju plno chemickeho hnusu. Ale tuhe castice zas produkuju v istej miere aj elektroauta.
15.02.2025 - 09:13:38
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up