Lokalizácia
Formulár sa odosiela
arrow_leftskynet napísal:
Papier znesie vsetko


tak si treba tie auta požičat a vyskušat niekde v zakrutach.. čo je presne dôvod prečo nakoniec vačšina skončí u Tesly aj naprek tomu že o nej na začiatku vyberu ani neuvažovala
Zobraziť komentár 20.03.2025 - 16:44:37
00
A vela ludi Teslu vyskrtla zo zoznamu, aj ked pred casom s nou nemali ziadny problem

img.ifunny.co
Zobraziť komentár 20.03.2025 - 17:02:23
03
z predajov to tak nevyzera, pretože je to vačšinou ta ista skupina ktora vo všeobecnosti hejtuje elektromobily ako celok
Zobraziť komentár 20.03.2025 - 17:06:10
00
To by som teda vobec nepovedal, ze sucasni tesla-hejteri kvoli Muskovmu "nazicomingoutu" su hejteri elektromobilov, alebo tesly vseobecne odjakziva.
Zobraziť komentár 20.03.2025 - 17:30:28
02
výkriky jednotlivcov netvoria celkový obraz :f:

Prílohy:

GmdQe0-W0AAZrZX.jpg
GmdQe0-W0AAZrZX.jpg 76.37 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

GmcO5igawAAdJu9.jpg
GmcO5igawAAdJu9.jpg 111.42 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Snímka obrazovky 2025-03-20 173944.png
Snímka obrazovky 2025-03-20 173944.png 71.85 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 20.03.2025 - 17:32:12
00
arrow_leftennio napísal:
To by som teda vobec nepovedal, ze sucasni tesla-hejteri kvoli Muskovmu "nazicomingoutu" su hejteri elektromobilov, alebo tesly vseobecne odjakziva.


Jednoznacne suhlasim s Enniom. Viaceri ludia v mojom okoli vnimaju Elonove sucasne politicke spravanie negativne (vratane majitelov Tesiel). Z pohladu cena/vykon by som tiez asi zvolil Teslu ale Elon jej v sucasnosti proste kazi meno.
Zobraziť komentár 20.03.2025 - 18:05:07
02
teraz si trosku zakonspirujem. ocividne muskovi nevadi strsta hodnoty firmy/akcii (ma ich malo)..
sme si isti ze sa jedneho dna nerozhodne zneprijemnit zivot majitelom tesiel napriklad v europe? vypnutim niecoho/celeho auta? pred dvoma rokmi by som povedal razne nie, ved je to jeho dieta blablabla, teraz?

ked porovnavame zavesenie a jazdne vlastnosti povedzme prosim, ze su to len najnovsie modely tesla 3 highland a nova Y (S,X neberiem do uvahy). predosle sice mali superfancy zavesenie ale odladene na prd (tvrde nerovna sa automaticky sportove) a hluk v kabine stoji za vsetky drobne. posilovac este horsi ako koncern..
Zobraziť komentár 20.03.2025 - 19:07:10
00
arrow_lefttrionq napísal:
Volkswagen ID

Zavesenie kolies:
Predná náprava: Nezávislé zavesenie typu MacPherson s vinutými pružinami a tlmičmi. Je to jednoduché, spoľahlivé a cenovo efektívne riešenie, ktoré sa dobre hodí na bežné jazdenie.

Zadná náprava:
U základných modelov s pohonom zadných kolies (RWD) je použitá torzná tyč – jednoduchšia a ľahšia konštrukcia, ktorá šetrí miesto a hmotnosť.

U modelov s pohonom všetkých kolies (AWD, napr. ID.4 GTX) je zadná náprava viacprvková (multi-link), čo zlepšuje handling a komfort, najmä pri vyššom výkone.

nové Tesly
Zavesenie kolies:
Predná náprava: Nezávislé zavesenie s dvojitými priečnymi ramenami (double wishbone), čo je pokročilejšie riešenie ako MacPherson u VW ID. Poskytuje lepšiu presnosť riadenia a stabilitu pri vyšších rýchlostiach.

Zadná náprava: Nezávislé viacprvkové zavesenie (multi-link) na oboch modeloch, bez ohľadu na konfiguráciu pohonu (RWD alebo AWD). Toto zavesenie zlepšuje ovládateľnosť a komfort aj pri dynamickej jazde.

Porovnanie
Komfort vs. Dynamika:

VW ID: Podvozok je ladený na pohodlie a univerzálnosť. Torzná tyč v základných modeloch je menej sofistikovaná, ale postačuje na bežné používanie. Modely s DCC a multi-link zadnou nápravou sa približujú Tesle, no stále preferujú komfort pred športovosťou.


Technická sofistikovanosť:
VW ID používa jednoduchší MacPherson vpredu a torznú tyč vzadu (u RWD), čo je menej pokročilé ako riešenie Tesly. Multi-link u AWD modelov je však solídnym kompromisom.

Tesla používa dvojité ramená vpredu a multi-link vzadu univerzálne, čo je technicky náročnejšie a zvyšuje jazdné vlastnosti.
ked som mal 10-14 rokov robil som si porovnania aut v exceli podla texhniciych udajov z katalogov.

Ked som mal po 20 a pristup ku roznym autam zacal som chapat ze samotne technicke udaje a realne spravanie auta v premavke su niekedy velmi rozdielne veci.

Toto co ti dala AI (navyse zhrnula ID do jedneho modelu) je totalne mimo.

Podvozok ID7 je sofistikovanostoh a kultivovanostou na mile vzdialeny Tesle M3 a trufam si povedat ze jeden z najlepsich minimalne medzi nepremiovymi znackami (a +- na urovni premie v danej triede).
Zobraziť komentár 20.03.2025 - 19:09:51
02
Na 3ko je tesle to riadne búchalo na hrboch a dierach našich ciest... O komforté sa hovoriť nedá ,vystúpil som z nej naklepany ako šnicla.rany hlučnejšie ako v mojej dacii
Takže to potvrdzuje písané že síce podvozok je pokročilý ale tvrdo naladený aby sa nekolisal a držal ťažké auto v stope.rovnako obutie s nižším profilom podporuje tuhosť podvozku
Zobraziť komentár 20.03.2025 - 19:45:17
00
arrow_leftmnavak napísal:
teraz si trosku zakonspirujem. ocividne muskovi nevadi strsta hodnoty firmy/akcii (ma ich malo).. sme si isti ze sa jedneho dna nerozhodne zneprijemnit zivot majitelom tesiel napriklad v europe? vypnutim niecoho/celeho auta? pred dvoma rokmi by som povedal razne nie, ved je to jeho dieta blablabla, teraz?

Nad tym som rozmyslal aj ja. Ved Musk uz UA vypina Starlink podla nalady a od toho je uz len krocik k vypinaniu Tesiel. A vlastne to ani nie je konspiracia, ved Tesla uz davno na dialku aktualizaciami vypina alebo upravuje niektore funkcie. Cize riziko tu je a moze to byt aj zneuzitelne hackermi. Tesla je asi najrizikovejsia z tohto hladiska prave kvoli psychopatovi (hacknutie je menej pravdepodobne ako to, ze mu prepne).
Zobraziť komentár 20.03.2025 - 20:09:16
03
toto je potencialny problem vsetkych aut napojenych na internet. Proste nas vypnu a bude. Alebo obmedzia vykon, ci uz globalne, alebo podla polohy GPS v nejakej oblasti, pripadne dalsie veci od vymyslu sveta. A ked je sef automobilky autoritarsky excentricky idiot, to riziko je mnohonasobne vyssie. Je to dalsi faktor, ktory treba zvazovat pri kupe auta. Napriklad aj macko Pu moze povypinat cinske auta. Ochromit tak ekonomiku, zamedzit pohybu ludi a pod. Otazka je tiez bezpecnost zaberov z kamier, alebo skeny radarov. Kde sa to uklada, aky je k tomu pristup, kto to spracuva a pod. Vsetko toto su/budu nastroje vojny, ci uz ekonomickej, alebo tej skutocnej. Za mna bude pri kupe dalsieho auta rozhodujuce nie len to, ci mi technicky a cenovo vyhovuje, ale aj odkial je dana automobilka.
Zobraziť komentár 20.03.2025 - 20:42:29
00
U beznych znaciek to take lahke podla mojho nazoru nie je, ze by sa jednoducho obmedzili veci ako max rychlost, vykon a pod, nakolko aj s omnoho mensimi vecami sa zatial dost boria automobilky na dialku a trva to.

Ale hrozba hacknutia je pre nich velky strasiak, v takom pripade musia do 8 tyzdnov vyvinut novsiu bezpecnu versiu SW a v ramci toho casu ju aj nahrat do aut... u vacsej automobilky mozu byt naklady na jeden takyto incident aj 500 mil €, co je aj na automobilku extremne vela.
Zobraziť komentár 20.03.2025 - 20:47:44
00
arrow_leftskorpion napísal:
toto je potencialny problem vsetkych aut napojenych na internet....

potencionalne... neviem ako to maju ostatni ale Tesla ma vstavanu 4G/5G kartu a otazka je kolko dni "prezije" bez pristupu na servery.. mozno to chapem zle, ale dlhodobo je tesla bez netu nepouzitelna.

Neviem ako to ma BMW, Meda, VW. ci su tie auta zavisle od netu alebo je to "nice to have" na updaty radia/map a podobnych blbosti..

ochta 4 bola na nete len ked jej ho majitel "zdielal" ale priznavam ze to bola len stredna vybava.

cinske auta apriori bojkotujem kvoli dvom veciam - vacsina veci bola na hulvata ukradnuta/odkukana + data poskytovane cinskej strane...
Zobraziť komentár 20.03.2025 - 20:58:37
01
arrow_leftquasimoto napísal:
Ale hrozba hacknutia je pre nich velky strasiak, v takom pripade musia do 8 tyzdnov vyvinut novsiu bezpecnu ..

preco 8 tyzdnov?
Zobraziť komentár 20.03.2025 - 20:59:27
00
arrow_leftJezus napísal:
Ved Musk uz UA vypina Starlink podla nalady ...


Nevypína.
Zobraziť komentár 20.03.2025 - 21:01:55
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up