Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Diesel=drahsi motor cca o 70 až 100 tisic. Nafta je uz drahsia, spotreba nizsia. Diesel akceleruje vyrazne pomalsie.
Mozno toto moze byt argument preco diesel ano:
www.bioauto.sk
alebo ako to urobit, aby to spalovalo ratslinny olej:
http://www.rostlinnyolej.cz/
http://www.bioauto.sk/index.html
Ale nema chybu tento odstavec:
Prestavba je dôležitá, spaľovanie rastlinného oleja v neupravenom aute je vždy spojené s veľkým rizikom. Nesprávne použitý rastlinný olej blahodárne pôsobí na istú skazu palivovej sústavy a v dôsledku polymerizácie motorového oleja k zničeniu motora. Stránka Bioauto je súborom pohľadov, skúseností a odkazov na stránky venujúce sa problematike využitia rastlinného oleja ako alternatívneho paliva, nie sú tu uvedené všetky podrobnosti, ktoré majú vplyv na bezporuchovosť a životnosť motora. V žiadnom prípade nie je možné niesť zodpovednosť za škody, spôsobené nesprávnym výkladom uvedených informácii.
Zobraziť komentár 19.12.2007 - 19:36:38
00
heh, som davnejsie cital recenziu ze exhalaty vonaju ako zmes cerstvych hranoliek a vyprazanych reznov...
Zobraziť komentár 19.12.2007 - 19:39:45
00
posledne moje slova k tomuto: kazdy si bude omielat dookola to svoje...treba sa previezt v benzinaku, v naftaku a kazdy si vyberie, co sa mu paci. mne jednoznacne diesel. the end.
Zobraziť komentár 19.12.2007 - 19:52:39
00
ja vam mozem odporucit renault megane II....spolahlive auticko s dobrou vybavou a cenou........za taku cenu auto v takej vybave nenajdes :lol:
Zobraziť komentár 19.12.2007 - 19:53:03
00
Ja vam odporucam chodit peso. Usetrite peniaze aj nervy 8)
Zobraziť komentár 19.12.2007 - 19:56:16
00
Musím sa zastať dieslových motorov. Diesel je jednoznačne hodnotnejší motor. Tí čo to nevedia a začnú to rozoberať, neskôr vysvetlím.
Zobraziť komentár 19.12.2007 - 20:04:32
00
hodnotnejsi ? a cim ako ? tak ides giro :)
Zobraziť komentár 19.12.2007 - 20:05:56
00
Giro, rad sa necham poucit :wink:
Zobraziť komentár 19.12.2007 - 20:06:25
00
PaliG jedine ak 1.8 turbo benzin :wink:


Múdro píšeš...

Robím si záznamy, za 8 rokov 145 tis. km, priemerná spotreba 8,7 l/100 km. Tankujem vždy nádrž do plna, dobre sa to počíta. Maximálna spotreba na nádrž bola jednu zimu - 12,5 l/100 km - to boli asi furt studené štarty a cesta do roboty a naspäť domov v bratislavských zápchach. Minimálna spotreba 6,5 l/100 km pred dvomi rokmi - cesta na dovolenku v Rovinji (CRO) a späť - boli to dve nádrže za sebou s takouto spotrebou, takže žiadna náhoda ale ľahká noha a žiadny bicykel na streche. Posledné dva roky sa spotreba mierne znižuje - buď je to vekom, čím starší motor, tým lepší, alebo tým, že som vymenil letné gumy 215 za 205 - menší valivý odpor.

Predtým som mal Felíciu 1,6 combi - tam som mal po najazdených 95 tis. km priemernú spotrebu 7,7 l/100 km.

Motor benzín 1,8 má ešte jednu výhodu oproti motoru nafte 1,9. A to je poistenie - v poisťovniach je zvyčajne hranica pásma na 1 800 ccm, takže motor 1,8T je v nižšom pásme.
Zobraziť komentár 19.12.2007 - 20:11:42
00
Musím sa zastať dieslových motorov. Diesel je jednoznačne hodnotnejší motor. Tí čo to nevedia a začnú to rozoberať, neskôr vysvetlím.

Samozrejme, že je hodnotnejší. Auto s naftovým motorom je vždy drahšie ako auto s obdobným benzínovým. Čiže naftový motor ma vyššiu hodnotu, je hodnotnejší...
Zobraziť komentár 19.12.2007 - 20:14:42
00
Tak nie. Dieslový motor spaľuje menej hodnotné palivo, prehnane možno povedať, že spáli prakticky hocičo horľavé. To je jeho prednosť. Riešiť cenu nafty a benzínu je scestné už len kvôli monopolu Slovnaftu a globálnej cenovej politike palív.
Zobraziť komentár 19.12.2007 - 20:20:51
00
No krasa, uz sa vidim ako do svojho CDI lejem daky petrolej :lol: Palivove cerpadlo sa mi urcite odmeni dlhokaaanskou zivotnostou, mozno aj po dalsie tankovanie...

Mimochodom, asi dva roky dozadu robili porovnavanie diesla a hybridu, cestou napriec USA, a za dieselovym autom musela ist cisterna, lebo tam nemaju dostatocne kvalitnu naftu :D
Zobraziť komentár 19.12.2007 - 20:27:45
00
Nafta je v podstate petrolej, tým by si mu neublížil (v krutej zime ho prilievam do nafty na rozpustenie parafínov, aby nemrzla). Ak si odmyslíš nadstavbu dieslového bloku motora, teda tie chúlostivé vysokotlaké vstrekovacie systémy, a zostaneš len pri klasickom vstrekovaní, potom mu benziňák nemôže konkurovať. Keď sme pri tých TDI, CDI, TDCI atď., to už je len približovanie výkonov dieslov k benzínom. Negatívum - taký motor prichádza o tú výhodu možnosti spaľovania všakovakého bordelu a spomenutej citlivosti na kvalitu paliva. Mne z toho vyplýva, že diesle majú opodstatnenie u vlakov, generátorov, nákladných áut, kde netreba z 2 litrového diesla žmýkať 170 koní ako to robí bmw.
Zobraziť komentár 19.12.2007 - 20:35:28
00
giro, to platí možno o liazke, ale nie o moderných dieseloch.common raily sú citlivé na kvalitu nafty a ako písal dutchman, neviem či by si chcel meniť po pár km :)

edit:už si ma predbehol.a 170k má aj škodovka :lol:
Zobraziť komentár 19.12.2007 - 20:37:58
00
To by som potom mohol vytiahnuť iný extrém, napríklad motor z formuly alebo nejakého okruhového špeciálu. To by ti asi tiež veľmi s nádržou 95ky naturalu nešlo a radšej ani nejdem spomíať na aké benzíny dokázali jazdiť autá pred 10 rokmi. Dieslový motor existuje vyše 100 rokov, nič to nemení na fakte, že nafta je menej hodnotné palivo ako benzín a že aj účinnosť takého motora je vyššia.
Zobraziť komentár 19.12.2007 - 20:42:15
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up