Lokalizácia
Formulár sa odosiela
amici maju pravdu v tomto.... diesel je pre kombajny, lokomotivy a traktory....


Amíci si to ale môžu so svojimi 100 ročnými zásobami ropy dovoliť tvrdiť. Zvyšok sveta bude zatiaľ dumať ako jazdiť na brajgel zo strukovín (MERO), výrabať "ekologický" vodík, až skončíme pri motoroch na piesok (áno, aj také som už počul z úst jedného docenta). To sa amíci ešte stále budú prevážať na 3,5 litrových benziniakoch.

Ja som aj preto začal obhajovať diesle, lebo benzín je oveľa kvalitnejšia surovina ako petrolej (nafta), robí sa z neho milión vecí (väčšina plastov). Z tohto pohľadu sa mi to zdá ako mrhanie prírodnými surovinami (v peci tiež nebude nik kúriť červeným jaseňom, keď sa dá lepšie využiť).

Pre Jara - hustota nafty cca 850 kg/m3, hustota benzínu cca 740 kg/m3. Pomer hustôt = 1,15. Pri spotrebe 5l nafty (1,9 TDI) by mal mať úmerný benzínový motor spotrebu 5,7l benzínu. Takže je to na uváženie.
Zobraziť komentár 20.12.2007 - 13:30:41
00
hmm kedze sme v pondelok roztrepali auto ... asi si toto vlakno pozorne precitam ;]- a moznote medzitym aj nieo mudre popisat ;-] ake auto 400-500 tisic si mam kupit? ;-]
Zobraziť komentár 20.12.2007 - 14:07:57
00
giro, vyhral si.a prečo, keď je nafta nekvalitnejšia, je drahšia?
Zobraziť komentár 20.12.2007 - 14:11:33
00
Ze by to bolo danami? :idea:

EDIT: Dopytom... Je jej vraj nedostatok. Spotrebna dan je na naftu dokonca nizsia.


Naposledy upravil dutchman dňa 20.12.2007 - 14:54:03, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 20.12.2007 - 14:13:12
00
nezdá sa mi, žeby sa menili nejak dane na naftu a nie tak dávno bola ešte lacnejšia
Zobraziť komentár 20.12.2007 - 14:23:53
00
nezdá sa mi, žeby sa menili nejak dane na naftu a nie tak dávno bola ešte lacnejšia


:shock: ze by to bolo podielom ropy pri vyrobe benzinu a nafty?
Zobraziť komentár 20.12.2007 - 14:34:36
00
už tu nie som
Zobraziť komentár 20.12.2007 - 14:40:01
00
ake auto 400-500 tisic si mam kupit? ;-]


hrackarske a ostatne prachy investuj lepsie ako do auta :)
Zobraziť komentár 20.12.2007 - 15:15:08
00
Myslím, že je to cenovou politikou rafinérskych spoločností. Keby nebolo toľko naftových áut, čiže záujem, bola by ako odpad. Potom je tu druhá vec a tou je tá spomínaná citlivosť moderných dieslov na kvalitu. Tá nafta už v podstate nie je odpad, tiež musí byť zbavená rôznych prímesí (ktoré by klasický diesel v pohode spálil) a inak upravovaná (neviem čo s ňou ešte vystrájajú). Keď spracujem rektifikačne ropu (to je z pohľadu laika prvý krok) dostanem viacero produktov. Plyny (H2 až C5) sa využijú, C5 - C8 (benzín) sa dá ďalej pyrolizovať (ďalej sú z toho napr. plasty), C13 - C16 (nafta) + mazut, asfalt, aromáty, to bol vždy destilačný zvyšok - odpad (samozrejme aj z neho sa dá získať ešte kopec užitočného). Tá C13 - C16 frakcia nemá lepšie využitie (zatiaľ) ako spálenie v motoroch. Rozviniem to ďalej, benzín treba tiež upraviť, dodať mu antidetonačné prísady (MTBE, kyslíkaté zlúčeniny), tie tiež čosi stoja (voľakedy sa používalo tetraetylolovo - preto dnes máme bezolovnaté benzíny). Tu by som aj spomenul prečo je pre dieslový motor nebezpečný benzín, viac ako pre benzínový nafta. Benzín je pre dieslový motor príliš kvalitné palivo, s vysokou výbušnosťou, výsledkom by mohlo byť poškodenie motora (oveľa silnejším výbuchom na aký je stavaný).

Z uvedeného mi vychádza, že je to skôr cenová politika, nafta vystupuje ako komodita a keď je o ňu záujem, prečo ju nepredať drahšie ako sú reálne náklady. Keby rafinérska jednotka išla cielene na benzín, nafta by bola zaplatená v cene vyrobeného benzínu, nadsadene by som povedal, že benzín preto stojí X korún, lebo za naftu pýtajú Y korún. Nebyť nafťákov, stojí benzín aspoň o polovicu viac. No a dodám, že výrobné náklady na 1 liter benzínu sú cca 10 sk.
Zobraziť komentár 20.12.2007 - 18:13:56
00
No a dodám, že výrobné náklady na 1 liter benzínu sú cca 10 sk.

no a este plus preprava a pod a stale sa nemozem dostat k tym 39 SK za liter... hm, a ze preco maju tie rafinerie take zisky. nevysvetlite mi to niekto??? :?:
Zobraziť komentár 20.12.2007 - 18:23:14
00
Daň z palív je tuším viac ako 100% z výrobnej ceny, plus, plus. Prepravné náklady sú nič. 20 kubíková cisterna sa predá za 800 000, jazda kamiónom stojí z blavy do trebárs BB pár tisíc.

Však prečo asi platil Slovnaft miliardovú pokutu a smejú sa ďalej?
Zobraziť komentár 20.12.2007 - 18:29:17
00
Prečo sa smejeme? Lebo každý rok dostanem zo Slovnaftu dividendy niekoľko stovák za akciu. Len škoda, že tých akcií nemám násobne viac...
Zobraziť komentár 20.12.2007 - 19:52:33
00
Subaru diesel, Jaguar kombi, Mercedes s prednym nahonom... svet je naruby :(

Zabudol si na Porsche - štvordverový sedan...
Zobraziť komentár 20.12.2007 - 19:54:19
00
Však prečo asi platil Slovnaft miliardovú pokutu a smejú sa ďalej?


prave o tom hovorim... ide ma z toho dotrhat...
Zobraziť komentár 20.12.2007 - 21:24:18
00
hmm kedze sme v pondelok roztrepali auto ... asi si toto vlakno pozorne precitam ;]- a moznote medzitym aj nieo mudre popisat ;-] ake auto 400-500 tisic si mam kupit? ;-]
ty si bol v Kristiane autom :?: :roll:
Zobraziť komentár 20.12.2007 - 22:26:12
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up