Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
Dutchman, a presne z tychto vsetkych dovodov co si tu napisal si chcem zadovazit Forestra. To auto je poskladane jednoducho a ucelne, nie je zbytocne preelektronikovane, spartanska zakladna vybava a tym padom sa vyznacuje vysokou spolahlivostou (staci pozriet testy TUV). Ta spotreba je primerana systemu AWD a inak vynikajucemu motoru a podla mna sa velmi odvija od sposobu jazdy. Az bude mat Subaru dokonceny vyvoj diesloveho boxera, mozno zacnem uvazovat o nafte.
amici maju pravdu v tomto.... diesel je pre kombajny, lokomotivy a traktory....
Amíci si to ale môžu so svojimi 100 ročnými zásobami ropy dovoliť tvrdiť. Zvyšok sveta bude zatiaľ dumať ako jazdiť na brajgel zo strukovín (MERO), výrabať "ekologický" vodík, až skončíme pri motoroch na piesok (áno, aj také som už počul z úst jedného docenta). To sa amíci ešte stále budú prevážať na 3,5 litrových benziniakoch.
Ja som aj preto začal obhajovať diesle, lebo benzín je oveľa kvalitnejšia surovina ako petrolej (nafta), robí sa z neho milión vecí (väčšina plastov). Z tohto pohľadu sa mi to zdá ako mrhanie prírodnými surovinami (v peci tiež nebude nik kúriť červeným jaseňom, keď sa dá lepšie využiť).
Pre Jara - hustota nafty cca 850 kg/m3, hustota benzínu cca 740 kg/m3. Pomer hustôt = 1,15. Pri spotrebe 5l nafty (1,9 TDI) by mal mať úmerný benzínový motor spotrebu 5,7l benzínu. Takže je to na uváženie.
hmm kedze sme v pondelok roztrepali auto ... asi si toto vlakno pozorne precitam ;]- a moznote medzitym aj nieo mudre popisat ;-] ake auto 400-500 tisic si mam kupit? ;-]
Myslím, že je to cenovou politikou rafinérskych spoločností. Keby nebolo toľko naftových áut, čiže záujem, bola by ako odpad. Potom je tu druhá vec a tou je tá spomínaná citlivosť moderných dieslov na kvalitu. Tá nafta už v podstate nie je odpad, tiež musí byť zbavená rôznych prímesí (ktoré by klasický diesel v pohode spálil) a inak upravovaná (neviem čo s ňou ešte vystrájajú). Keď spracujem rektifikačne ropu (to je z pohľadu laika prvý krok) dostanem viacero produktov. Plyny (H2 až C5) sa využijú, C5 - C8 (benzín) sa dá ďalej pyrolizovať (ďalej sú z toho napr. plasty), C13 - C16 (nafta) + mazut, asfalt, aromáty, to bol vždy destilačný zvyšok - odpad (samozrejme aj z neho sa dá získať ešte kopec užitočného). Tá C13 - C16 frakcia nemá lepšie využitie (zatiaľ) ako spálenie v motoroch. Rozviniem to ďalej, benzín treba tiež upraviť, dodať mu antidetonačné prísady (MTBE, kyslíkaté zlúčeniny), tie tiež čosi stoja (voľakedy sa používalo tetraetylolovo - preto dnes máme bezolovnaté benzíny). Tu by som aj spomenul prečo je pre dieslový motor nebezpečný benzín, viac ako pre benzínový nafta. Benzín je pre dieslový motor príliš kvalitné palivo, s vysokou výbušnosťou, výsledkom by mohlo byť poškodenie motora (oveľa silnejším výbuchom na aký je stavaný).
Z uvedeného mi vychádza, že je to skôr cenová politika, nafta vystupuje ako komodita a keď je o ňu záujem, prečo ju nepredať drahšie ako sú reálne náklady. Keby rafinérska jednotka išla cielene na benzín, nafta by bola zaplatená v cene vyrobeného benzínu, nadsadene by som povedal, že benzín preto stojí X korún, lebo za naftu pýtajú Y korún. Nebyť nafťákov, stojí benzín aspoň o polovicu viac. No a dodám, že výrobné náklady na 1 liter benzínu sú cca 10 sk.
No a dodám, že výrobné náklady na 1 liter benzínu sú cca 10 sk.
no a este plus preprava a pod a stale sa nemozem dostat k tym 39 SK za liter... hm, a ze preco maju tie rafinerie take zisky. nevysvetlite mi to niekto???
Daň z palív je tuším viac ako 100% z výrobnej ceny, plus, plus. Prepravné náklady sú nič. 20 kubíková cisterna sa predá za 800 000, jazda kamiónom stojí z blavy do trebárs BB pár tisíc.
Však prečo asi platil Slovnaft miliardovú pokutu a smejú sa ďalej?
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
A ked zacne subaru robit naftu, bude to tak isto na h***o ako ostatne znacky
A aby som to upresnil, vodu kazem a vino pijem, tiez jazdim diesel
Dokonca minule som letel uz aj dieselovym lietadlom
Dokonca minule som letel uz aj dieselovym lietadlom
ale asi nemal spotrebu 6l na 100 ... ci ?
amici maju pravdu v tomto.... diesel je pre kombajny, lokomotivy a traktory....
jj, uz len chyba, aby Skodovka zacala kokurovat Porsche a mozme si hodit slucku...
klasicky atmosfericky dvojliter 116 kW, ten najslabsi co do neho momentalne davaju.
Amíci si to ale môžu so svojimi 100 ročnými zásobami ropy dovoliť tvrdiť. Zvyšok sveta bude zatiaľ dumať ako jazdiť na brajgel zo strukovín (MERO), výrabať "ekologický" vodík, až skončíme pri motoroch na piesok (áno, aj také som už počul z úst jedného docenta). To sa amíci ešte stále budú prevážať na 3,5 litrových benziniakoch.
Ja som aj preto začal obhajovať diesle, lebo benzín je oveľa kvalitnejšia surovina ako petrolej (nafta), robí sa z neho milión vecí (väčšina plastov). Z tohto pohľadu sa mi to zdá ako mrhanie prírodnými surovinami (v peci tiež nebude nik kúriť červeným jaseňom, keď sa dá lepšie využiť).
Pre Jara - hustota nafty cca 850 kg/m3, hustota benzínu cca 740 kg/m3. Pomer hustôt = 1,15. Pri spotrebe 5l nafty (1,9 TDI) by mal mať úmerný benzínový motor spotrebu 5,7l benzínu. Takže je to na uváženie.
EDIT: Dopytom... Je jej vraj nedostatok. Spotrebna dan je na naftu dokonca nizsia.
hrackarske a ostatne prachy investuj lepsie ako do auta
Z uvedeného mi vychádza, že je to skôr cenová politika, nafta vystupuje ako komodita a keď je o ňu záujem, prečo ju nepredať drahšie ako sú reálne náklady. Keby rafinérska jednotka išla cielene na benzín, nafta by bola zaplatená v cene vyrobeného benzínu, nadsadene by som povedal, že benzín preto stojí X korún, lebo za naftu pýtajú Y korún. Nebyť nafťákov, stojí benzín aspoň o polovicu viac. No a dodám, že výrobné náklady na 1 liter benzínu sú cca 10 sk.
no a este plus preprava a pod a stale sa nemozem dostat k tym 39 SK za liter... hm, a ze preco maju tie rafinerie take zisky. nevysvetlite mi to niekto???
Však prečo asi platil Slovnaft miliardovú pokutu a smejú sa ďalej?