k spektru vyuz. otacok moj laicky a uplne subjektivny nazor - diesel zacina nizsie, aj konci nizsie. benzin zacina vyssie, aj konci vyssie. nevidim tam nejaky priepastny rozdiel. skor mi islo o to, ze diesel proste "taha odspodu" ako sa hovori. neznasam vysoke otacky a zavijajuce benzinaky(samozrejme zvuk ferrari mi neprekaza, ale tu sa bavime o beznych autach). ja som proste na diesel a jeho kulturu chodu, zvuk, otacky, atd. navyknuty -> benzinove auto by som nechcel...
ja zas nemam rad chrochtavy zvuk studenych dieselov...
smrad nafty....
strach z nenastartovania pri naozaj nizkych teplotach...
citlivost hlavne modernych naftakov na kvalitu nafty...
viac motorovej elektroniky, ktora sa moze pokazit...
problemy s prevodovkou po vacsom pocte najazdenych kilometrov
(hlavne pri motoroch s velmi silnym tocivym momentom)
vibracie...
odhliadnuc od toho diesel sa oplati (hlavne u nas) ak rocne spravite minimalne tych 15 az 30tisic km v zavislosti od znacky