Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Aj toho pracovníka treba nejak zaplatiť, aj nájom atď... Neviem, či bola v cene aj geometria, ak nie, tak ju treba robiť. Samozrejme aj záleží aký materiál používaš. Niekto dá Dako za 26€/kus, niekto dá KYB a podobné srandy, niekto tam dá niečo kvalitnejšie ako napríklad KYB Excel-G za 48€/kus. 1000€ len za prednú nápravu mi ale príde príliš. Toľko ma nestál ani repasovaný hydragas do MGF s tlmičmi a robotou.
Zobraziť komentár 06.02.2025 - 23:06:55
00
arrow_leftbranomelis napísal:
Som myslel že cena bola 1000 akože za celé auto. Je to aj tak moc samozrejme. Odo mňa teraz pýtali 1000 eur za spojku na akýsi VW. Že originál dajú. 1000 teda len diely…. Asi 350 stála sada Luk repset DMF. V podstate nič lepšie sa zohnať nedalo a je to tam aj originál. Sklamanie ale nastalo po výmene. Spojka na jednotke a spiatočke púšťala auto úplne trhano. Možno niekedy je lepšie kúpiť radšej lacnejší diel.


Braňo, spojka ti trhá, ak bola nesprávne namontovaná. Ak bol správne použitý prípravok na SAC, tak tie spojky netrhajú.
Na VW aj tak dávam najradšej SACHS. Samozrejme, za predpokladu, ze je v poriadku axiálne ložisko kľuky na motore.
Zobraziť komentár 07.02.2025 - 07:12:25
00
Francisek
Priznám sa, že tiež som si myslel, že spojka po montáži má okamžite fungovať na 100%. Ale dostal som mnoho názorov že až tak to nie je úplne a spojka potrebuje tiež určitý zábeh. Nezdá sa mi to úplne nelogické. Spojku som dva krát podrobil určitému zábehovému procesu a ono to trhanie normálne prestáva. Teraz na druhý krát sa už celkom teším na tom ísť. Zišiel by sa mi na to niekto kto to vie posúdiť celé a pozná ako má chodiť auto s mechanickou prevodovkou. Ja som mal predtým len automaty. A kedysi dávno mechaniky, ale tie šli hrozne.
Zobraziť komentár 07.02.2025 - 08:36:33
00
Nechcem mudrovat, ani ti brat iluzie, ale nova spojka po vymene by nemala trhat ked je namontovana spravne, a ked je vsetko v poriadku, mala byt mat hladky a plynuly chod..asi by si sa mal skusit poradit s nejakym kamaratom mechanikom v okoli co sa ti na to realne pozrie..a aj ked je Sachs o nieco drahsi ako Luk, do buducna oplati sa trochu prilozit na Sachs
Zobraziť komentár 07.02.2025 - 09:08:05
01
Netuším. Ja som mal na aute originálnu spojku LUK. Na každom dielo je to popísané. Len ten originál mi príde tak solídnejšie spracovaný. Akoby iná kvalita. Ja len nechápem že po zajazdení sa tá vibrácia úplne stráca a zlepšilo sa aj radenie. Lebo po výmene mi šlo ťažko radiť 1,2 a spiatočka. Teraz to ide solídne. Kamarát mechanik mi povedal že keby takto šli spojky na niektorých nových autách by bol rád. Ja som mal na Mercedes špičkového človeka. Ale že niekto neviem opraviť VW tak to teda nechápem 🫣🫣
Zobraziť komentár 07.02.2025 - 09:19:28
00
V lete som menil spojku na Legacy 2010 a doslova každý deň v priebehu prvého týždňa bolo cítiť ako sa mení prejav. Radenie, spájanie, rezonancia.
Zobraziť komentár 07.02.2025 - 12:30:13
01
Presne toto sa deje aj mne, ale dlhšie ako týždeň. Ono ja na tom pomerne málo jazdím a hlavne po rovnaj ceste. Ten zábeh čo som na tom urobil bol v teréne. Strmší svah, alebo lesná cesta a v offroad režime zľahka plyn a šmýkať spojku. Zaujímavé, že asi do 20 sekúnd z tej spojky šiel absolútne brutálny zápach. Toto som dnes urobil tretí krát a spojka už ide hodne slušne. Ale ruku do ohňa za nesprávnu montáž nedám. Pri reklamácii mi hovorili - vtedy to ešte hodne vibrovalo, že to ide v podstate veľmi pekne. Už som zháňal inú spojkovú sadu, ale zlepšuje sa to natoľko, že sa asi na to vybodnem. Hlavne aby som si ak to bolo nesprávne zmontované nezničil výstupné ložisko z prevodovky - to by som bol ozaj nerád. Ešte by ma zaujímalo, že či sa na 6 stupňovej prevodovke MQ350 nastavujú lanovody? Kdesi som videl návod, kde pchali akýsi kolíček pod zhodenú manžetu radiacej páky a potom šermovali akýmisi lanovodmi na prevodovke.
Zobraziť komentár 07.02.2025 - 12:47:17
00
Ono takto, celý ten systém spojky je je na tých VW zaujímavý. Veľmi záleží, aká DMF bola zvolená na základe VIN, dodatočne to ešte treba premerať, nakoľko na origo číslo "vypľuje" aj tri sady DMF. To, čo Braňo popisuje, ako sa zle radí a podobne hneď po montáži dávam za vinu zle odvzdušnenej spojke, poškodenému hlavnému valcu, alebo je tam taká nešťastná vec - antivibračný ventil. Kopa vecí, kde sa môže odfláknuť odvzdušnenie. Na to je ale technik, aby vedel, ako má spojka fungovať.
Keby spojka fungovala správne od začiatku, nemôže vibrovať, radí sa bez problémov a nič netreba zabiehať. AK sa ju podarilo spáliť tými skúškami, ako si Braňo popisoval a nedajbože ju budeš reklamovať, budeš otočený od dverí predajne, kde si ju kúpil.
Zobraziť komentár 07.02.2025 - 13:35:40
00
DMF som zvolil absolútne TOP. Som sa s tým vyhral. V servise ma strašili, že keď som si nedal ich alternatívu, že ak čosi nebude pasovať, tak auto ide preč so zdviháku a zaplatím celú demontáž...Hrôza. Skúškami asi nie je spálená. Ona až po nich ide konečne pomaly ako má...Skúškou ber stúpanie do 30% a ideš pomaly hore na jednotke a nechávaš light šmýkať spojku v plazivej rýchlosti. To čo som robil asi 1000 krát s hydromeničom úplne bežne aj 10 minút. Tu prešlo asi 20 sekúnd a v aute smradu na odpadnutie. Minulý test zas bol, že som zo zvážnice u nás vycúval tú krátku cestičku na Ostredok, to má tiež tak do 30% a dĺžku asi 80m. Zas pach v celom aute. Ale zas šla spojka lepšie potom. Len som prekvapený že na tak krátkom úseku to zasmrdí bez nejakého extra nároku ísť tam rýchlo. To GLK bolo oproti tomuto ako tank, to sa vedelo plaziť cez pníky, kroviny, brody, strmáky ...Ale ten VW je aj tak milé auto celkom.
Zobraziť komentár 07.02.2025 - 13:45:16
00
.....v servise mi menili ložisko predného náboja,ktoré som si priniesol sám.Po dvoch mesiacoch ložisko začalo hučať ako vrtulník.Išiel som ho reklamovať a majitel servisu ma vyhnal,že si ho mám reklamovať tam kde som ho kupil.Servis predsa musí dať záruku aj na diely dodané zákazníkom,alebo sa mýlim?
Zobraziť komentár 07.02.2025 - 17:27:39
00
Dá ti záruku na prácu. Servis ti nemôže dať záruku za diel, ktorý si ty kúpil u iného obchodníka. Na ložisko ti dá záruku predajca. Ak nepochybil servis pri montáži, štandardne sa to robí tak, že ti vymení ložisko, ty mu zaplatíš prácu a následne po uznaní reklamácie u predajcu si nárokuješ aj prácu, ktorá vznikla výmenou reklamovaného ložiska.
Zobraziť komentár 07.02.2025 - 17:38:15
00
A záruka na prácu je taká ako, keď ti ja dám záruku, že ti kvalitne zamontujem kardiostimulátor. Následne poviem....No podľa príručky som postupoval správne neviem, kde nastala chyba....Ešte ak navyše nie je moja celá práca na kamere, tak potom už len znalec z odboru príde na rad.....A ja čo poznám znalcov z našeho odboru, tak Boh nás ochraňuj od ich posudkov...povedal by som, že buď zostali na škole, alebo ak boli z praxe, tak to boli na škole tie menej ostré ceruzky v peračníku....
Zobraziť komentár 07.02.2025 - 17:47:27
00
Ono to nie je celkom tak. Keď zmontuje ložisko, dá ho na reklamáciu a výrobca (nie predajca) dodá vyjadrenie, že bolo nesprávne namontované (stačí nesprávny moment utiahnutia napr.), alebo poškodené pri montáži, toto normálny servis, dielňa, človek bude akceptovať. Podobne to máš pri brzdách, spomínanej spojke a vlastne pri všetkom. Reklamáciu neuznáva predajca, ale výrobca.
Takto to v serióznych firmách funguje.
Zobraziť komentár 07.02.2025 - 18:00:24
01
Smola.servis ti určite nedá záruku na diel,ktorý si si kúpil inde.
Je aj dosť možné,že ložisko zničili nesprávnou montážou-aj v tomto prípade máš čierneho petra v rukách ty.
Odnesieš to poškodené ložisko do predajne a oni povedia,že ho zničil ten servis nesprávnou montážou.
Žiaden znalec sa nebude paprať zo skúmaním nejakého ložiska v cene pár desiatok Eur-napíš aj,na aké auto to bolo,hádam nie na Fabiu :^)
Zobraziť komentár 07.02.2025 - 18:02:01
00
Nepotrebuješ znalca, v rámci reklamácie to posúdi výrobca a v prípade zamietnutia dodá aj dôvod.
Zobraziť komentár 07.02.2025 - 18:34:37
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up