Ahojte, máte skúsenosti so zváraním hliníkových rámov? Kde sa to dá spraviť, príp. cena zvaru/práce. Viem, že to nebude jednoduché... Jedná sa o 2 malé praskliny v mieste pod sedlovou objímkou. Vďaka za odpovede....
Mne chalani radili VÚZ na Račianskej. Nakoniec som však bol cez kamaráta (na fóre nalini) v nejakej súkromnej spoločnosti v Kopčanoch (Petržalka). Príbeh je v 2. odkaze z predošlého postu a o pár strán pred a za. Bol som tam na 2x, až 2. raz to zvarili. Odjazdil som 1,5 mesiaca (v podstate vrchol sezóny, kedy dostal zabrať) a puk.
Myslím, že sa mi to stalo, keď som sa pred týždňom zrúbal na Bielom - fakt, že dosť, ale teraz po Zimnom maratóne tá prasklina nenarástla, tak to asi risknem s opravou....
Tiež som konal ako ty. Reku risknem to. Jazdil som s malou prasklinou cca 4-5 mesiacov. Potom sa začala akosi rozširovať, tak som to dal zvariť. Jazdil spokojne ďalej, až kým som sa v cieli v Dohňanoch od kamošov nedozvedel, že to prdlo. Aj som mal taký čudný pocit, ako keby som mal dlhší posed. Pracovalo to, pružilo... Možno som mal aj šťastie, keby to povolilo pri nejakom skoku na trati, hmm... Každopádne ju sleduj.
Mne ked sa zlomil ram a to uplne tak ze som mal urvaty ten vrchny diel sedlovej rurky tak mi to zvarili u nas v zvarackej skole za 320sk. Nebolo to sice uplne krasne bolo treba vypilnikovat dieru aby pekne vbehla sedlovka ale odbikoval som na tom este jednu sezonu a pol. Ale pravda je ze uz som nemal taku istotu pod zadkom
Nazdar bikeri pripojim sa aj ja do tejto temy keďže sa mi tiež objavila na rame mala prasklina presne na hranici zvaru na zadnej stavbe pri navarkoch na brzdu viď foto... potreboval by som poradiť či je to natoľko vážne, že treba hneď vymeniť rám, či nestačí dať zvariť.. časom to vymením určite len zatial nie su financie na nový ramik vopred dakujem za vaše rady a nazory
Keď to dáš zvariť, tak ti to po nejakej dobe aj tak praskne. Otázne je len kedy. Mne takéto riešenie nevydržalo ani 1000km, ale samozrejme skúsiť to môžeš. Aspoň získaš čas na zháňanie nového rámu, hlavne to potom nezabudni stále kontrolovať aby ti to neprdlo pod zadkom.
tiež predpokladam že zvarene to nevydrži dlho..samozrejme že to vymenim čim skor za novy ram len zatial nie su peniaze..chcem aby sa s tym aspon asfaltka dala voziť
Nezabúdajte na to, že sú rôzne druhy hliníku a niektoré potrebujú po zvarení tepelnú úpravu, ktorou sa uvoľní pnutie vo zvare a iné stačí ked sa len nechajú okolo mesiaca (neviem presne) odstáť aby sa to pnutie vyrovnalo.
Ak to praska vedla zvaru je dost mozne doslo k oslabeniu miesta pri zvarani.
Kvalitny zvar vyzaduje velmi skuseneho zvaraca ktory vnesie minimum tepla
a vyberie vhodny pridavny matrial a odhadne to pnutie.
Mozno predhrev celeho ramu a pomale/postupne ochladenie.
Ak by niekto potreboval nieco lacnejsie ako spominany VUZ Bratislava
kusok odtial je celkom sikovny pan ktory zvara hlinik
Predtym ako nieco zvari Vam povie aka je prognoza
No, konecne daky kontakt na specialistu, ktory snad bude aj vediet co a ako.
Moja zatial skusenost VUZ => o nicom, preberani cez prostrednika, detailne info o type zliatiny nist, zvarene biedne, vydrzalo asi 1500km .. cena 20e, ale cas , kedy som zacal znovu pouzivat ram bol asi tyzden-dva po zvarani.
Dalsi pokus aluman.sk, ten co to mal zvarat som s nim aj pokecal co a ako to asi treba spravit (je tam vnutorna vystuz), pokus o dovarenie vystuze, celkovo to vyzera lepsie zvarene, cena tiez 20e, cas odlezania cca 2 roky, zatial asi 200km, drzi. Prognoza podla mna ale nebude dobra, ale v mojom pripade je to taka cast, ktora sa zvarom riesit da. Necham tam navarit daky poriadny blok a potom to uz bude drzat .. ale Palo TT to skusil tiez a nevydrzalo, ale tam tomu len zvaranie imho nepomoze, jedine vystuzit a tak dovarit.
Podla mna sa bezne zvaraci s tym vobec nebabru , aby to nahrievali a ochladzovali, pouzivali spravne spojivo, atd. Lebo ked original zvar vydrzi, nevidim dovod, preco by nemohol vydrzat aj dodatocny zvar, ak nie je poskodena nosna cast, ale i vtedy by malo ist to dodatocne zosilnit , dovarit tak aby to vydrzalo. Ked to ide s ocelou ...
Zdravim ja pracujem ako zvarac ale nikdy by som si na zvarany ram ani nesadol aj keby som si ho zvaral sam
Keby to malo byt 100% zvaranie tak tie procesy budu drahsie ako novy ram. Najprv je potrebne zistit presnu triedu materialu, rozborom materialu ramu alebo zistit od vurobcu. Ked toto bude, treba urcit presny pridavny material ktory sa zlozkami bude co najviac zhodovat s materialom ramu. A tak treba apravit nejake procesy predohrev, chladenie atd. Ktore sa urcia podla materialu ramu. A nakoniec treba skuseneho zvaraca ktory sa tomu rozumie a nie nejakeho suflikara ktory vam ram takzvane zalepi.
A vsetko toro stoji nemale peniaze a vela casu.
Zamnou boli dvaja ludia o zvarenie ramu a odmietol som to aby som nespravil zo seba hlupaka. Lebo viem ze by to nebolo 100%.
lubo.k a zvaras TIG alebo MIG alebo elektrodu??.......... vsetko co pises je inak svata pravda a najvacsi problem v tom celom je asi urcit z akeho materialu je ram a aku volit primes kedze ich je X druhov.... ostatne by mal zvladat dobry AL zvarac so skuskami a samozrejme profi masinou
lubo.k a zvaras TIG alebo MIG alebo elektrodu??.......... vsetko co pises je inak svata pravda a najvacsi problem v tom celom je asi urcit z akeho materialu je ram a aku volit primes kedze ich je X druhov.... ostatne by mal zvladat dobry AL zvarac so skuskami a samozrejme profi masinou
TIG-om zvaram hlavne nerez semtam ocel a uplne malo hlinik tak preto si netrufnem zvarit ram bicykla. Co2 zvaram ocel aj nerez ale to tiez malo, hlinik vobec.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
EDIT: Ja som si konce praskliny vyznačil fixkou.
Kvalitny zvar vyzaduje velmi skuseneho zvaraca ktory vnesie minimum tepla
a vyberie vhodny pridavny matrial a odhadne to pnutie.
Mozno predhrev celeho ramu a pomale/postupne ochladenie.
Ak by niekto potreboval nieco lacnejsie ako spominany VUZ Bratislava
kusok odtial je celkom sikovny pan ktory zvara hlinik
Predtym ako nieco zvari Vam povie aka je prognoza
Moja zatial skusenost VUZ => o nicom, preberani cez prostrednika, detailne info o type zliatiny nist, zvarene biedne, vydrzalo asi 1500km .. cena 20e, ale cas , kedy som zacal znovu pouzivat ram bol asi tyzden-dva po zvarani.
Dalsi pokus aluman.sk, ten co to mal zvarat som s nim aj pokecal co a ako to asi treba spravit (je tam vnutorna vystuz), pokus o dovarenie vystuze, celkovo to vyzera lepsie zvarene, cena tiez 20e, cas odlezania cca 2 roky, zatial asi 200km, drzi. Prognoza podla mna ale nebude dobra, ale v mojom pripade je to taka cast, ktora sa zvarom riesit da. Necham tam navarit daky poriadny blok a potom to uz bude drzat
Podla mna sa bezne zvaraci s tym vobec nebabru , aby to nahrievali a ochladzovali, pouzivali spravne spojivo, atd. Lebo ked original zvar vydrzi, nevidim dovod, preco by nemohol vydrzat aj dodatocny zvar, ak nie je poskodena nosna cast, ale i vtedy by malo ist to dodatocne zosilnit , dovarit tak aby to vydrzalo. Ked to ide s ocelou ...
Keby to malo byt 100% zvaranie tak tie procesy budu drahsie ako novy ram. Najprv je potrebne zistit presnu triedu materialu, rozborom materialu ramu alebo zistit od vurobcu. Ked toto bude, treba urcit presny pridavny material ktory sa zlozkami bude co najviac zhodovat s materialom ramu. A tak treba apravit nejake procesy predohrev, chladenie atd. Ktore sa urcia podla materialu ramu. A nakoniec treba skuseneho zvaraca ktory sa tomu rozumie a nie nejakeho suflikara ktory vam ram takzvane zalepi.
A vsetko toro stoji nemale peniaze a vela casu.
Zamnou boli dvaja ludia o zvarenie ramu a odmietol som to aby som nespravil zo seba hlupaka. Lebo viem ze by to nebolo 100%.
TIG-om zvaram hlavne nerez semtam ocel a uplne malo hlinik tak preto si netrufnem zvarit ram bicykla. Co2 zvaram ocel aj nerez ale to tiez malo, hlinik vobec.