Zaujimalo by ma do coho by ste isli keby sa ramy hlinik, a carbon predavali v rovnakej cenovej relacii?
Chcel by som pocut klady a zapory, odolnost, vydrz(zivotnost) a dalsie veci.
Berme hlinikovy ram tej vyssej kvality - odlahcovany(zoslabovany).
Diki za prispevky:)
Jednoznacne by som si vybral hlinik a pod 1200g by som vahovo nesiel.
Jednoznacne by som si vybral hlinik a pod 1200g by som vahovo nesiel.
hlupost
scale vydrzi tak isto ako hocaky iny ram (samozrejme pokial ho neomotas o strom)
na ceste su ramy pod 1000g dnes absolutne bezne, najlahsi cestny ram ma gramov 600.
Moj ram wilier vazi 1520g, aj s hlavovym zlozenim, je zosileny, a uz nejaku tu supu dostal a zatial drzi, ja mu plne doverujem.
Ako moze niekto porovnavat odlahcovanie hliniku a odlahcovanim kompozitu, ked su to absolutne odlisne materialy? a v podstate neporovnatelne?
to co je pri hliniku 1200g to je pri karbone mozno 800g...to len ako priklad, z brucha, nicim nepodlozene
dám vedieť po ročnom jazdení, čo sa dá z karbonu vyžmýkať. Keby som neveril že je lepší, lahšie opravitelný (toto sa už handrkovalo na inom fore ..., takže neprosím) tak by som do toho určite nešiel.
.... uvidíme
v lete som dostal ponuku na dva identicke CD bajky, pricom jeden mal carbonovu kostru a druhy hlinikovu. Povodne som si siel kupit ten Al, ale mnozstvo ludi, ktori carbon jazdia ma presvedcili o opaku. Este mesiac po kupe som sa bal carbonu ako cert kriza, hlavne ked ho v prstoch zmacknem...
po odjazdenych ca. 2.000 km na carbone nelutujem, je o dost odolnejsi, ako som si myslel, aj ked je pravda, ze pre istotu som odspodu nalepil odolnu pasku proti sutrom...
a este - vahovy rozdiel na rame bol ca. 300g, ale to bolo pre mna nepodstatne...
http://www.ivelo.cz/ptejte-se-redakce/r ... inik-dalsi