*môj príspevok reaguje na admichov ktorý medzitým zmazal
pointa je, že marečej sa pýtal na niečo iné ako si ty začal riešiť a druhá pointa je, že technológia výroby zjavne nie je relevantná pre váhu, pevnosť, ... vysledného rámu
a zvyšok bol už len výsmech z jednej strany a snaha nestratiť pozíciu zo strany druhej ... často to vídame na všetkých možných poradách v prácovi
tak zase oficialne cenovky na weboch vyrobcov uz zahrnaju 30%tnu marzu obchodnika, takze nezarabat este dodatocne na konverzii kurzu je uz minimum co moze obchodnik spravit v zaujme ponuknut konkurencieschopne ceny
marecej
Netvrdím, že bicykle vyrobené RTM sú najľahšie....takisto netvrdím nikde, že sa rám vyrobený z prepregu nemôže byť ľahší. Len nechápem, to, čo si napísal, že z UNNO ti napísali: SUPER HEAVY. Potom si sa na mňa osoptil,že sa nebavíme o UNNo a poslal si mi firmu, ktorá to zas technologicky dokáže - za 4000. Som zvedavý, aká by bola efektívnosť vo výrobe takej, ako má TIME....ak by to robili z prepregov, 5 rámov denne. A koľko vôbec ten rám vydrží....
Pustil som sa teda do štúdie firmy, ktorou mi oponuješ a prehliadli sme jeden dôležitý fakt - oni vyrábajú ručným laminovaním vyrezaných presných tkanín. Takže ručná technológia, nie prepreg....čo celkom mení situáciu: Lamination of individual layers in the moulds according to the ply book. "Ply books" are created for all products. They contain the description of how the product is to be laminated. Every work step is numbered – the corresponding sequence of numbers is written beforehand by the CNC cutter on the individual section. This prevents the individual layers or reinforcements from getting mixed up.
Ručné laminovanie je síce pracné, ale ver mi, že aj taký výrobca kajakov VAJDA, robí tie najlepšie lode, pre olympionikov ručne. Je to teda lacnejšie, máš vypočítané, koľko živice máš použiť, zvyšok odsaješ pod vákuom, vieš takto eliminovať akýkoľvek "nadbytok živice". Tak asi preto je lacnejší ako RTM. Konečnú kvalitu zaručí vypečenie v autokláve.
Edit: z tej tabuľky, čo si poslal je evidentné: RTM=69,26eur/kus WL (wet layup)=7,78eur/kus
marecej
Netvrdím, že bicykle vyrobené RTM sú najľahšie....takisto netvrdím nikde, že sa rám vyrobený z prepregu nemôže byť ľahší. Len nechápem, to, čo si napísal, že z UNNO ti napísali: SUPER HEAVY.
+ dve tretiny hmotnosti pri stejnej cene je superheavy, stale si neukazal nic co by to vyvratilo
Potom si sa na mňa osoptil,že sa nebavíme o UNNo a poslal si mi firmu, ktorá to zas technologicky dokáže
najprv som ti poslal priklad ax-lightness na ktory si ty reagoval prispevkom o unno na co som ti napisal, ze o unno sa nebavime, co je logicke kedze time nevyraba mtb, cize by bola hovadina ho porovnavat s unno
Pustil som sa teda do štúdie firmy, ktorou mi oponuješ a prehliadli sme jeden dôležitý fakt - oni vyrábajú ručným laminovaním vyrezaných presných tkanín. Takže ručná technológia, nie prepreg....čo celkom mení situáciu:
prepreg - a fibrous material pre-impregnated with a particular synthetic resin, used in making reinforced plastics.
je uplne jedno ci ho tam naskladas rucne alebo inak, stale je to prepreg
Lamination of individual layers in the moulds according to the ply book. "Ply books" are created for all products. They contain the description of how the product is to be laminated. Every work step is numbered – the corresponding sequence of numbers is written beforehand by the CNC cutter on the individual section. This prevents the individual layers or reinforcements from getting mixed up.
Ručné laminovanie je síce pracné, ale ver mi, že aj taký výrobca kajakov VAJDA, robí tie najlepšie lode, pre olympionikov ručne. Je to teda lacnejšie, máš vypočítané, koľko živice máš použiť, zvyšok odsaješ pod vákuom, vieš takto eliminovať akýkoľvek "nadbytok živice". Tak asi preto je lacnejší ako RTM. Konečnú kvalitu zaručí vypečenie v autokláve.
najlepsie lode pre olympionikov vyrobene rucne su lacnejsie ako horsie lode pre neolympionikov, ktore nie su vyrobene rucne?
no v jednej garazi v Zakopanom by si za tu cenu toho Santa kupil
Tento by som teda pred Trekom uprednostnil, keby peniaze nie sú problém bobris a ty si sa už nejak rozhodol? Počkáš na nejaké výpredaje Treku, či pôjdeš do toho SC, či niečo iné?
Jasné..škoda, že si ma nechcel pochopiť a potom si si vyťahoval z textu, čo ti prišlo vhod. Keby som to vedel na začiatku, nemám snahu čokoľvek s tebou riešiť.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
pointa je, že marečej sa pýtal na niečo iné ako si ty začal riešiť a druhá pointa je, že technológia výroby zjavne nie je relevantná pre váhu, pevnosť, ... vysledného rámu
a zvyšok bol už len výsmech z jednej strany a snaha nestratiť pozíciu zo strany druhej ... často to vídame na všetkých možných poradách v prácovi
tak ja to teda vysvetlim za teba > napisal si hovadinu lebo ti niekto nalial do hlavy marketingove kydy
keby niekoho nahodou zaujimalo ake su naklady na jednu suciastku pri pouziti roznych technologii spracovania karbonu moze sa pozriet tu
http://www.iceaaonline.com/ready/wp-content/uploads/2015/01/Chris-Rush-SoCal-ICEAA-Dec-2014.pdf
v kontexte tejto diskusie su zaujimave polozky RTM a HL a tabulka na poslednej strane
takze data ukazuju ze>
rtm cestny ram ma 1000g, prepreg ma 600g > z toho vyplyva rtm je 'super heavy'
preco ho pouzivaju svetovi vyrobcovia bicyklov na to nam odpovie tabulka v prilozenom pdf
pretoze od 500 kusov je to lacnejsie
Ked nadobudne platnost tato zmluva:
http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/409467-kanada-a-eu-podpisali-dohodu-ceta/
SC sa bude dat kupit cez Kanadu aj bez cla.
Ale ano, ten poliak to nejak obchadza uz teraz.
Netvrdím, že bicykle vyrobené RTM sú najľahšie....takisto netvrdím nikde, že sa rám vyrobený z prepregu nemôže byť ľahší. Len nechápem, to, čo si napísal, že z UNNO ti napísali: SUPER HEAVY. Potom si sa na mňa osoptil,že sa nebavíme o UNNo a poslal si mi firmu, ktorá to zas technologicky dokáže - za 4000. Som zvedavý, aká by bola efektívnosť vo výrobe takej, ako má TIME....ak by to robili z prepregov, 5 rámov denne. A koľko vôbec ten rám vydrží....
Pustil som sa teda do štúdie firmy, ktorou mi oponuješ a prehliadli sme jeden dôležitý fakt - oni vyrábajú ručným laminovaním vyrezaných presných tkanín. Takže ručná technológia, nie prepreg....čo celkom mení situáciu: Lamination of individual layers in the moulds according to the ply book. "Ply books" are created for all products. They contain the description of how the product is to be laminated. Every work step is numbered – the corresponding sequence of numbers is written beforehand by the CNC cutter on the individual section. This prevents the individual layers or reinforcements from getting mixed up.
Ručné laminovanie je síce pracné, ale ver mi, že aj taký výrobca kajakov VAJDA, robí tie najlepšie lode, pre olympionikov ručne. Je to teda lacnejšie, máš vypočítané, koľko živice máš použiť, zvyšok odsaješ pod vákuom, vieš takto eliminovať akýkoľvek "nadbytok živice". Tak asi preto je lacnejší ako RTM. Konečnú kvalitu zaručí vypečenie v autokláve.
Edit: z tej tabuľky, čo si poslal je evidentné: RTM=69,26eur/kus WL (wet layup)=7,78eur/kus
Netvrdím, že bicykle vyrobené RTM sú najľahšie....takisto netvrdím nikde, že sa rám vyrobený z prepregu nemôže byť ľahší. Len nechápem, to, čo si napísal, že z UNNO ti napísali: SUPER HEAVY.
+ dve tretiny hmotnosti pri stejnej cene je superheavy, stale si neukazal nic co by to vyvratilo
najprv som ti poslal priklad ax-lightness na ktory si ty reagoval prispevkom o unno na co som ti napisal, ze o unno sa nebavime, co je logicke kedze time nevyraba mtb, cize by bola hovadina ho porovnavat s unno
ano, naschval som nasiel ram v rovnakej cene
efektivnost by bola samozrejme vyssia ako ked vyrabaju menej ako 5 ramov denne
vola sa to usporty z rozsahu, PhilJ ti posle tahak
prepreg - a fibrous material pre-impregnated with a particular synthetic resin, used in making reinforced plastics.
je uplne jedno ci ho tam naskladas rucne alebo inak, stale je to prepreg
Ručné laminovanie je síce pracné, ale ver mi, že aj taký výrobca kajakov VAJDA, robí tie najlepšie lode, pre olympionikov ručne. Je to teda lacnejšie, máš vypočítané, koľko živice máš použiť, zvyšok odsaješ pod vákuom, vieš takto eliminovať akýkoľvek "nadbytok živice". Tak asi preto je lacnejší ako RTM. Konečnú kvalitu zaručí vypečenie v autokláve.
najlepsie lode pre olympionikov vyrobene rucne su lacnejsie ako horsie lode pre neolympionikov, ktore nie su vyrobene rucne?
akurat, ze to je cena ak vyrobis jeden kus a potom zavries kram
a je to 69262 dolarov
myslim, ze som niekde cital, ze time vyraba 6 kusov denne takze sa musis posunut par stlpcekov doprava
27,5
Tento by som teda pred Trekom uprednostnil, keby peniaze nie sú problém
no vidis, bolo take tazke priznat si chybu?
keby si to spravil hned na zaciatku mohli sme si tento cirkus usetrit
http://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle-celoodpruzene/285826/gt-force.html#komentare-84380