Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
autorizovaný servis toyoty v hornej strede a v trenčíne z mojich skúseností je akurát predražený a bez patričnej odbornosti... úplne stačí keď tam tí dementi dolejú vodu do ostrekovačov a ešte si ju draho naúčtujú pri akomkoľvek servisnom úkone... to nie je moc seriózny prístup k zákazníkovi.. ale najväčší bonus bolo keď mi nahodili nové brzdové dosky na úplne KO vyhrdzavené kotúče a ešte ma presvedčili že to je normálne že mi brzdový pedál vibruje pri brzdení.., keď mi to robilo aj predtým hlavne že som s tým ani cez STK neprešiel, takí sú tam odborníci.. čo chodím do hondy teraz tak celkom v pohode zatiaľ aj ceny
v hornej strede nemám problem, aj ked som povedal ,že donesiem vlastny olej aj ked som povedal ze mam vlastne disky. V TT sa vykrucali. Ale tam mením len olej a filtre nič iného. Len tie ceny autorizovany vs zivnostník su dost velke. naviac ked natrafis na dobreho automechanika je to asi lepsie ked niekto robí ten servis pre seba a niekto ´´len´´ za výplatu. Ešte pre firmu pochopím autorizovaný servis ale pre fyzicku osobu je lepšie hladat zivnostníka. To isté platí aj pre servis bicykla. Ked zaratas do ceny DPH a plat zamestnanca a zisk firmy ktorá to servisuje tak je to nevyhodné.
zhodou okolností som išiel v Nedeľu z TT do ZC (cca 90km) a rýchlosť od 130-140Km/h a olej som mal maximálne na 99 stup. .Teplota okolia by zodpovedala akurát to bola Octavia 2...1.6tdi 77Kw...nájazd už 183tis.km
Bade:
Tych 101C je uplne normalnych, praveze na uplne novom aute bude ta teplota vyssia, je to nezabehnute, vyssie trenie vo valcoch, musi si to sadnut...
Inak este k tym teplotam oleja a chladiacej...
Dnes som to odsledoval, na palubovke mam aj budik oleja a zaujimave, ze chladiaca este ani nedosiahla 90C (mala odhadom tak 85C) uz sa rucicka oleja pohla so svojho minima 60C.
O nejaku minutu bol olej na svojich klasickych okrskovych 85C (na dialnici 90C az 100C).
Takze nie vzdy plati tych 5 ci viac minut...
Na druhu starnu dnes bolo celkom teplo, v zime by to asi bolo inak.
Motor je 1.9tdi pd 96kw
Ale je otazkou, nakolko presne tie budiky ukazuju...
Napriklad skodovacka voda je na budiku vzdy presne v strede, ale diagnostika ukazuje uplne ine hodnoty. Holt, zakaznikom by asi vadilo, keby rucicka chodila hore dole podla termostatu.
Na prístrojovej doske sa zobrazuje teplota vody v chladiči. Termostat zas má zapínať vodné čerpadlo podľa teploty vody v medzivalcových priestoroch, resp. potrubiach. To je ten rozdiel, ale v zásade každý dostáva tú informáciu, ktorú potrebuje vedieť.
Čo sa týka oleja, vhodný tlak je dôležitejší, ako teplota.
tak dá sa podľa toho spoznať napr vybehanosť motora, vtedy je ten tlak oleja nižší... samozrejme pri studenom oleji sú tlaky oveľa väčšie ako pri teplom kedy to dosť padá
Tak to som vypozoroval, že po štarte som mal tlak okolo 6 bar podľa budíku a počas jazdy klesol. Takže ten údaj slúži len na rovnaký účel ako teplota oleja? Alebo ho treba sledovať aj počas jazdy za iným účelom? Respektíve jeho stúpanie/klesanie s otáčkami pri jazde.
ja by som povedal že je to taká presnejšia metóda, lebo mal by si vedieť nejaký hraničný tlak kedy je už zle, že je tak malý že to nedostatočne maže motor a hrozí jeho poškodenie
Lebo nízky tlak oleja ti zničí hriadeľ. Pri studenom oleji je jeho tlak vyšší, tak ako pri vysokých otáčkach sa tiež zvyšuje. Keď olej dosiahne optimálnu prevádzkovú teplotu, tak jeho tlak klesne.
Najnižší tlak oleja je pri prevádzkovej teplote a nízkych/voľnobežných otáčkach. Keď tento tlak je pod hraničnou hodnotou, vtedy sa to prejaví nejakým chybovým znamením.
Viskozita je od výrobcu daná pre nejaký teplotný rozsah, objem oleja tiež má svoj rozsah. Avšak môže nastať situácia, keď máš optimálne množstvo oleja na optimálnej prevádzkovej teplote, ale napríklad v zákrutách pôsobením síl, sa nedostane tam kam má a tento stav ustrážiš jedine kontrolkou tlaku oleja.
Na prístrojovej doske sa zobrazuje teplota vody v chladiči. Termostat zas má zapínať vodné čerpadlo podľa teploty vody v medzivalcových priestoroch, resp. potrubiach. To je ten rozdiel, ale v zásade každý dostáva tú informáciu, ktorú potrebuje vedieť.
To je nejaké zvláštne nie? klasická konštrukcia - snímač teploty v malom chladiacom okruhu, nútený obeh kvapaliny motorom poháňaným čerpadlom, termostat po dosiahnutí pracovnej teploty otvára veľký chladiaci okruh cez chladič.
A k tej hladine, pokiaľ máš optimálnu úroveň oleja, tak v zákrutach sa nemôže stať aby si čerpadlo nasalo vzduch, vane sú tvarované tak aby sa niečo také nestalo, aj offroady majú olejovú vaňu tak riešenú aby čerpadlo nasávalo olej aj v náklonoch a prudkých stúpaniach alebo klesaniach.
tych ukazovalelov na olej, turbo a podobne "vymozenosti" su skor o lakadle pri kupe auta. ono to tak super vypada ked je kokpit ako v boeingu motor bezneho serioveho auta by mal byt skonstruovany tak aby splnal 100% funkcnost aj bez tychto ukazovatelov. je to urcene do sportoveho odvetvia, stavebneho a podobne.
Lebo nízky tlak oleja ti zničí hriadeľ. Pri studenom oleji je jeho tlak vyšší, tak ako pri vysokých otáčkach sa tiež zvyšuje. Keď olej dosiahne optimálnu prevádzkovú teplotu, tak jeho tlak klesne.
Najnižší tlak oleja je pri prevádzkovej teplote a nízkych/voľnobežných otáčkach. Keď tento tlak je pod hraničnou hodnotou, vtedy sa to prejaví nejakým chybovým znamením.
Viskozita je od výrobcu daná pre nejaký teplotný rozsah, objem oleja tiež má svoj rozsah. Avšak môže nastať situácia, keď máš optimálne množstvo oleja na optimálnej prevádzkovej teplote, ale napríklad v zákrutách pôsobením síl, sa nedostane tam kam má a tento stav ustrážiš jedine kontrolkou tlaku oleja.
uz si vo vodach kde bezny uzivatelia neplavaju a tieto postrehy su uzitocne pre ludi, co maju cidla na teploty a tlaky a trapia auta na okruhoch. bezne osobne auto nema budiky ani kontrolky, ktore su schopne odsledovat chvilkovy pokles tlaku a uz vobec nie teplotu. takze zbytocne strasis...
Syfon stat sa to moze aj ked je olej na optimalnej hladine, preto sa upravuju olejove vane a pridavaju sa do okolia cerpadla steny s jednosmernymi dvierkami a ine "zabrany" aby sa tomu zamedzilo, ale stava sa to len v extremnych podmienkach, bezne auto na ceste to dosiahne akurat tak narazom do stromu
No ono ja by som chcel vsetky tie budiky, bavi ma to sledovat. Preto teraz nemam ani teplomer vody a otackomer.
P.S. Na tlak oleja / mazanie je v kazdom aute kontrolka, cize ak tlak poklesne pod kriticku hranicu, tak kontrolka sa rozsvieti. Poznam aj ludi, co takymto sposobom "kontroluju" olej v motore. Tzn. az ked sa im rozsvieti kontrolka mazania, tak vtedy idu kupit olej na doliatie.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Tych 101C je uplne normalnych, praveze na uplne novom aute bude ta teplota vyssia, je to nezabehnute, vyssie trenie vo valcoch, musi si to sadnut...
Inak este k tym teplotam oleja a chladiacej...
Dnes som to odsledoval, na palubovke mam aj budik oleja a zaujimave, ze chladiaca este ani nedosiahla 90C (mala odhadom tak 85C) uz sa rucicka oleja pohla so svojho minima 60C.
O nejaku minutu bol olej na svojich klasickych okrskovych 85C (na dialnici 90C az 100C).
Takze nie vzdy plati tych 5 ci viac minut...
Na druhu starnu dnes bolo celkom teplo, v zime by to asi bolo inak.
Motor je 1.9tdi pd 96kw
Napriklad skodovacka voda je na budiku vzdy presne v strede, ale diagnostika ukazuje uplne ine hodnoty. Holt, zakaznikom by asi vadilo, keby rucicka chodila hore dole podla termostatu.
Čo sa týka oleja, vhodný tlak je dôležitejší, ako teplota.
Toto by ma zaujímalo detailnejšie. Vždy som vo Véčku premýšľal, načo mám ukazovateľ tlaku oleja.
Najnižší tlak oleja je pri prevádzkovej teplote a nízkych/voľnobežných otáčkach. Keď tento tlak je pod hraničnou hodnotou, vtedy sa to prejaví nejakým chybovým znamením.
Viskozita je od výrobcu daná pre nejaký teplotný rozsah, objem oleja tiež má svoj rozsah. Avšak môže nastať situácia, keď máš optimálne množstvo oleja na optimálnej prevádzkovej teplote, ale napríklad v zákrutách pôsobením síl, sa nedostane tam kam má a tento stav ustrážiš jedine kontrolkou tlaku oleja.
To je nejaké zvláštne nie? klasická konštrukcia - snímač teploty v malom chladiacom okruhu, nútený obeh kvapaliny motorom poháňaným čerpadlom, termostat po dosiahnutí pracovnej teploty otvára veľký chladiaci okruh cez chladič.
A k tej hladine, pokiaľ máš optimálnu úroveň oleja, tak v zákrutach sa nemôže stať aby si čerpadlo nasalo vzduch, vane sú tvarované tak aby sa niečo také nestalo, aj offroady majú olejovú vaňu tak riešenú aby čerpadlo nasávalo olej aj v náklonoch a prudkých stúpaniach alebo klesaniach.
Najnižší tlak oleja je pri prevádzkovej teplote a nízkych/voľnobežných otáčkach. Keď tento tlak je pod hraničnou hodnotou, vtedy sa to prejaví nejakým chybovým znamením.
Viskozita je od výrobcu daná pre nejaký teplotný rozsah, objem oleja tiež má svoj rozsah. Avšak môže nastať situácia, keď máš optimálne množstvo oleja na optimálnej prevádzkovej teplote, ale napríklad v zákrutách pôsobením síl, sa nedostane tam kam má a tento stav ustrážiš jedine kontrolkou tlaku oleja.
uz si vo vodach kde bezny uzivatelia neplavaju a tieto postrehy su uzitocne pre ludi, co maju cidla na teploty a tlaky a trapia auta na okruhoch. bezne osobne auto nema budiky ani kontrolky, ktore su schopne odsledovat chvilkovy pokles tlaku a uz vobec nie teplotu. takze zbytocne strasis...
Syfon stat sa to moze aj ked je olej na optimalnej hladine, preto sa upravuju olejove vane a pridavaju sa do okolia cerpadla steny s jednosmernymi dvierkami a ine "zabrany" aby sa tomu zamedzilo, ale stava sa to len v extremnych podmienkach, bezne auto na ceste to dosiahne akurat tak narazom do stromu
P.S. Na tlak oleja / mazanie je v kazdom aute kontrolka, cize ak tlak poklesne pod kriticku hranicu, tak kontrolka sa rozsvieti. Poznam aj ludi, co takymto sposobom "kontroluju" olej v motore. Tzn. az ked sa im rozsvieti kontrolka mazania, tak vtedy idu kupit olej na doliatie.