potrebujem na dlhsiu cestu do zahranicia (cca 1000km) daky nosic na bajk. po praci chcem ist pozret tento (foto) - za tu cenu sa mi zda byt celkom fajn. nemate nahodou niekto podobny - ake s nim mate skusenosti? a nahodou neviete ci musia byt tie nosice licencovane alebo co? ci mi nahodou v zahranici nebudu fizli do toho rypat??? (cesta mozno aj cez rumonsko bulharsko a tam su ini manici)
Mas s tym aj nejaku osobu skusenost ? Alebo je to iba nicim nepodlozeny nazor. Pretoze prave tento nosic pouzivam a bol pouzity na Peugeote 305, WV Touran a Citroen Berlingo. A nik z uzivatelov nezistil ziadne zasadne negativum.
TO : majo669 ake mas auto. Ta variabilita je dostacujuca na akukolvek znacku.
Na streche vozim biky na nosici Thule proride 591. Nosic na bike sa na priescne nosice uchytava 2 sposobmi a to bud kovovym uckom, ktore obopne cely stresny nosic alebo elegantnejsie takym T-ckom ktore zapada presne do drazky nosica ( http://www.roofrackwarehouse.co.uk/images/products-large/Ttrack.jpg ). Pouzivam druhu variantu, vznikol ale problem. Po dovolenke som si vsimol ze hlinikovy profil nosica je v mieste uchytenie tohto T-cka mierne deformovany smerom von. Je to sposobene tym ze prave to kovove T-cko (ten stvorec na konci) ma rozmer 20x20mm pricom sirka otvorenej casti drazky hlinikoveho nosica ma len o nieco menej, t.j. stycna plocha toho uchytu je velmi mala. Dnes som to meral a potreboval by som aby ten stvorec mal takych 24x24mm.
Mate s tymto niekto skusenost? Daju sa zohnat aj rozne velkosti tych T-cok? Skocim cez tyzden niekde kde predavaju thule a sa tam popytam, ak nie asi si to budem musiet dat vysustruzit, obavam sa ale aku to bude mat pevnost, predsalen je to velmi namhany diel. Ak mate niekto nejake napady velmi ich ocenim.
Btw neviem ci iba bmw robi nejaky debilny rozmer tych stresnych nosicov, ale pri starom Passate som mal tiez origos nosice a s tymto som problem nikdy nemal, ta drazka (presnejsie jej horna otvorena cast) bola zrejme uzsia.
Idem kupovat "nove" auto - sedan. Doteraz som jazdil na starsom kombiku a bike som daval dovnutra, co na tomto uz nepojde. Takze potrebujem kupit nosic - najviac sa mi pozdava nejaky nosic na tazne, tu cenu za tazne/nosic obetujem. Mate niekto tuto kombinaciu, teda sedan+nosic na gulu? Pri kombiku s kolmym zadkom je narast spotreby minimalny kedze biky sa prakticky schovaju "v zavetri", ale ako je to pri sedane? Nie je tam narast spotreby ovela vyraznejsi?
spotreba bola cca o 1liter väčšia ako obvykle, pri takom odpore vzduchu spotreba výrazne stúpa z rýchlosťou. Viac ako spotreba ma ale naštvalo to, že po odmontovaní
nosiča (značkového, špecialne na octaviu) zostali na streche na miestach uchytenie
priehlbiny. Napriek tomu, že som zďaleka nedosiahol povolené zaťaženie strechy 70kg (overené vážením). Takže prípadné ďalšie auto musí mať každopádne dachreling (nenapadá ma teraz správny slovenský názov).
Lyziny predsa
priecniky original ford a nosice thule freeride510, ziadne preliacenie sa nekonalo ani pri rychlosti 140km/h
Používam oba spôsoby (strecha aj zadok), s bicyklami najazdím za rok rádovo tisícky kilometrov a teda mám možnosť porovnania.
1. pri jazde v dazdi ide na bajky podstatne viac bordelu z cesty
2. ak niekto za Tebou nedobrzdi, tak bajky aj nosic pa-pa...
A ano, na tazne nedas ani lyze a ani truhlu. Co je ale vyhoda, lebo mozes mat naraz truhlu a aj biky a nemusis mat auto naplnene po strop.
Test nosičů na kola: nejlepší jsou ty na tažné zařízení
http://auto.idnes.cz/nosice-kol-test-0id-/autoservis.aspx?c=A170528_103932_automoto_taj