Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
kua prečo večšina "maloobjemových" benzínov musi točiť pri tacho 130km/h skoro 4000ot a tym hučať? problém:
Hľádam náhradu za svoje terajšie a prvé auto Opel Vectra C GTS 3.2 V6 155kw. Kuurva dobré vozenie vzhľadom na motor, ochotu zrýchlovať, výbavu. Už nie som slobodný fagan takže treba niečo úspornejšie na výlety s priatelkou, neskor s rodinou. Hľadám kombi, benzín(naftu nenavidím) okolo roku 2008 okolo 5000€ - focus combi, astra h caravan, mazda 6 wagon ešte teoreticky aj keď je to už starší dizajn. Renault megane hnusny lacny interier. Bol som skušat focusa vo výbave titanium x, čo je myslím najvyšia, 1.8 92kw, všetko super ale tie otáčky a sprevodovanie ma dostalo skoro 4000 pri 130 a rev hukot.. Zrejme so rozhyčkaný pretože tá moja Vectra ma maximálku 250 a iba 5 kvaltov takže má dlhé prevody - dvojka do 110, trojka do 165, pri 130 mi to toči 2900ot, na okreske asi 2000 - krásne a tiché cestovanie. Zistovaľ som aj astru h, to isté, 4000ot. skoro všetky motorizácie, focus tiež.. wtf?
asi si nevyberiem iné v tejto cenovej relacii, len sa zmieriť?
edit: a vw group
som nepozeral, zdajú sa mi byť predražené
Vieš prečo? Lebo keď máš max výkon niekde okolo 75-90 kw podľa typu motora tak ma diaľnici by sa proste ten agregát nepotiahol ani s prázdnym autom pri 2000 ot.
Tomáš tebe ostávajú iba GT, RS a podobné verzie áut a aj to budeš nadávať, že je to leňoch. Po nejakých 1.8 -2.0 atmo ani nepozeraj iba ak s turbom. Proste tiež si v dnešnej dobe veľmi neviem vybrať motor (teda motor by sa ešte možno našiel, ale kombinácia dobrý motor, manuálna prevodka, normálny výbava, nádrž viac ako 50l a ako bonus 4x4 je útópia, teda v normálnej cene do 25t-30t euri ako nové).
Od mazdy máš (323 MPS) 626 s motorom 2,3 Disi, ale to nebude veľmi úspornejšie 10-12 l/100km.
1.8 TSI točí na 6-ke 2800 ot pri 130km 3500 pri 160km
2.0 TSI RS točí na 6-ke 3000 ot pri 130km
1.5 TSI v karoqu v auotomate na 7-ke cca 2400.
Okolo roku 2010 sa to začalo lámať a dávali dlhšie prevodovky do áut. Až to došlo zase do extrému kde 1.6 TDI má 5-kvalt dlhý jak svet a meste vieš použiť tak 1-2-3 a dosť.
Tak si len pekne nechaj to čo máš ak do toho netreba sypať prachy a kašli na spotrebu.
palo1707 Myslm, ze pre diesle sa davalo viacero prevodoviek. Atmobenziny maju vsetky rovnaku. Celkovo nerozumiem preco to robia tak blbo. Keby do mondea dali prevodovku z diesla, s kusok dlhsou dvojkou tak by bolo uplne super. 3 do mesta, 5 na okresky, 6 na dialnice. Teraz sa spacirujem po meste na 4-5 stupni a po dialnici idem 110 aby nevcuclo veko z nadrze dnuka. Lebo ten motor ma fajny tah aj okolo 2000ot a vykonu dostatok
Predpokladam ze 2.0cdti. Inak informacia s nulovou vypovednou hodnotou. To ako keby som povedal ze moj opel zas toci 3700 pri 130 ale nepoviem ze je to 1.6i 85kw.
Otacky sa mi pri 130 zdali tiez sialene pri prechode z nafty na benzin. Ale v tych otackach mam k dispozicii takmer cely krutak. Auto je prekvapivo pruzne. Dialnicna spotreba je napriek otackam prijatelna- okolo 7.5 (mam to odmerane)
Naschval som to napisal tak, ako som to napisal uz len ten udaj 1500 dava tusit o co sa jedna, ze to benzin asi nebude. Je to samozrejme 2.0cdti. 50ka na trojke 1600ot. 60ka na 4ke 1400.
Cize v meste legalne max 3ka.
Toyota Avensis má dlhé prevody na atmo benzín.VW 2,0 FSI točí tiež tuším 3300 na 6ke. BMW e9x má 6kvalty a aj 6valce majú príjemnú spotrebu. VW fsi vedelo mať 6ku. Opel insignia 1,8 má 6st. Laguna má 6st. ale krátky.
V každom prípade na rýchlejšiu jazdu je skrátka lepšie turbo, alebo ideálne nafta.
Ak nepotrebuješ vectru meniť, tak si ju ešte nechaj, so spomínanými autami si moc nepomôžeš a rozdiel v spotrebe ľahko stratíš v úvodnom servise.
diky za postrehy:) do auta nepotrebujem investovať, do toho motora za 5 rokov čo ho mám som dal 180€ olej neratam každý rok.. navyše napr Nitra - Kalnica viem zajazdiť v tempe 120-130 za 8.2 .. ten fordacky 1.8 myslim žeby zajazdil za 7.5.. na 150km.. uspora 2€
priateľka má tiež astru h 2009 ktorá na 6ke točí 2100, tiež veľmi príjemné cestovane ale hold nafta 1.7 dti 92kw.. kamarát má najnovšiu astru k benzin 1.4 ale turbo myslim 90kw a na 6ke točí 2900, tiež veľmi super
Meniť motor V6 za nejaké chrtítko, aj keď je to Opel V6 je mojím nedosiahnuteľným snom ideálne vyváženého motora Moje 1,6l chrtítko tiež pri 140 tacho točí 4000/min, ale nemám pocit že by to hučalo, je to príjemný tlmený zvuk...
Meniť motor V6 za nejaké chrtítko, aj keď je to Opel V6 je mojím nedosiahnuteľným snom ideálne vyváženého motora
prečo nedosiahnutelným?:) toto som kúpil ešte v roku 2012 ako 7 ročné za 5000€: , gts verzia takže znižený podvozok, iné narazniky prahy, strmšie riadenie atď..xenóny, dve sady 17 elektronov, polokoža, temponat, automaticka dvozonova, navigacia, defendlock, ids+ podvozok, režim SPORT, alarm, klimatizovana priehradka, 4x el okna, sietky na oknach, multif. volant a plno detailov.. cena nového cez jeden milion sk, dodnes nechapem že za 7 ročne som dal 5000, asi opel no.. ale tento je solidne postavený, veľmi dobré vozenie, drži ako na kolajnicach na ceste, má prejav skoro ako motokára
p.s video nie je moje a dotyčný šiel veľmi opatrne lebo veľa bočných ciest
Vyskúšal by som, teraz mám Astru H GTC, ale s chrtítkom pod kapotou (nesťažujem si, je to celkom živý motor vrámci jeho možností, keď vieš ako na neho a tiež dobre drží na ceste). Mám ju len rok, takže ešte pár rokov musí vydržať. Ale už idem spať...
V súčastnosti sú tieto vectry lacné, nie su to moc obľúbené autá. Nepáči sa mi interier, ale či už exterier, alebo technika je v poriadku a za nie veľa peňazí sa dá nájsť zachovalý a častokrát aj pekne vybavený kúsok.
Nitra-Kalnica by s tou 1,8 naozaj bola za 7-7,5 litra. Väčší rozdiel by to bol po okreske, kde by to bolo okolo 6 kľudnou nohou a tebe by spotreba o moc neklesla pri pomalšej jazde.
Inak doplním tacho 130km/h čo si pamätám z hlavy
A4 B7 125kw man. fwd 2250ot. a asi 6,5l/100
C-max 1,6 74kw 3800, nepríjemný hluk
Swift 1,2 3500 ot, prekvapivo tiché
Ibiza 1,6 fsi 4000ot. motor počuť, ale nemá nepriemny dunivý zvuk.
Niekto skusenost s Passat variant 1,4Tsi 90kw 2012 DSG7? Konkretne by ma zaujimala rozvodova retaz, spotreba oleja a zivotnost DSG...alebo nejaky tip na combi, benzin, cim novsie tym lepsie, strop 10K.
2012 by už snáď mohlo byť motoricky okey, nie ? DSGčka je so suchými spojkami, čiže s nižšou výdržou. Pozrel by som aj na novšieho Golfa, leona.
S-max, Mondeo, focus s Ecoboostom (tu by som možno preferoval manuál pred dvojspojkou).
Pežoty 308,508 THP ?
Astra/ insignia s turbobenzínom
Civic s 1,8
Však si si odpovedal sám, vieš o prúseroch tak načo ísť do toho, sú aj lepšie motory (drvivá vačšina ). Ak si pripravíš cca 2litre bokom a máš super mechanika aj tak je na zváženie. Ak nemáš tak ani len neuvažuj. Poroste TSI z tohto obdobia NIE. Nehovoriac o tom, že aj niečo budú mať nalietané čiže to nejako stráca význam. Iba ak od známeho kde vieš stav auta a nebude Ťa opíjať rožkom.
Známy to má (mal) v OIII rv 2016 1.4 TSI ako nové a po prvých cca 19tkm bol s olejom ma minime, čo by malo robiť asi liter oleja. Teraz aktual neviem ako na tom je. Tak že žiadna sláva. Ono to časom naučí majiteľa pri každom tankovaní dolievať olej, až sa naser a to predá a Ty dobre kúpiš. Na chvíľu.
Ja som si užil s 1.8 TSI a tu sa to vyriešilo konštrukčne asi v polke roku 2012.
Nitra-Kalnica by s tou 1,8 naozaj bola za 7-7,5 litra. Väčší rozdiel by to bol po okreske, kde by to bolo okolo 6 kľudnou nohou a tebe by spotreba o moc neklesla pri pomalšej jazde
peknú okresku plynulou jazdou aj s nejakým predbehnutím viem zajazdiť za 7.3 čiže napr. na tú 150km trasu rozdiel 2.6€ cca oproti 6l v "normalnom" bezine.. dokonca keď sme šli jazdiť do Terchovej trasa z Nitry dialnica okolo Žiaru, potom na Martin a cez Žilinu.. domov dialnica Žilina Pieštany a od Hlohovca okreska do Nitry, spotreba 7,8.. som nechapal
čiže fajnové auto predať za 3500, doplatiť 1500 na nejaký ten dobrý focus 1.8 a pri takýchto výletoch mi to bude na dialnici hučať a ušetrím na palive 5 - 10 €.. too asi nemá zmysel
na druhej strane, na rychleby, naložený a uživanie si jazdy = 9.5l/100
romet: písal som že vw nepozerám takže ani žiadne TSI
Však si si odpovedal sám, vieš o prúseroch tak načo ísť do toho, sú aj lepšie motory (drvivá vačšina ). Ak si pripravíš cca 2litre bokom a máš super mechanika aj tak je na zváženie. Ak nemáš tak ani len neuvažuj. Poroste TSI z tohto obdobia NIE. Nehovoriac o tom, že aj niečo budú mať nalietané čiže to nejako stráca význam. Iba ak od známeho kde vieš stav auta a nebude Ťa opíjať rožkom.
Známy to má (mal) v OIII rv 2016 1.4 TSI ako nové a po prvých cca 19tkm bol s olejom ma minime, čo by malo robiť asi liter oleja. Teraz aktual neviem ako na tom je. Tak že žiadna sláva. Ono to časom naučí majiteľa pri každom tankovaní dolievať olej, až sa naser a to predá a Ty dobre kúpiš. Na chvíľu.
Ja som si užil s 1.8 TSI a tu sa to vyriešilo konštrukčne asi v polke roku 2012.
Ja som si zas uzil s 1,2TSI chrastiacu retaz a tiez som to cim skor predal, myslel som, ze tie 1,4TSI novsie rocniky (od polovice 2012) su uz na tom lepsie, ale ako tak citam, tak asi nie. K francuzskym autam ma to nikdy netahalo, este Ford sa mi celkom pozdava, ci uz focus c alebo smax, lenze benzinovy vyber je dost maly.
Mazda 6wagon 2,5 125kw sa mi tiez paci, ale o motore neviem nic.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Hľádam náhradu za svoje terajšie a prvé auto Opel Vectra C GTS 3.2 V6 155kw. Kuurva dobré vozenie vzhľadom na motor, ochotu zrýchlovať, výbavu. Už nie som slobodný fagan takže treba niečo úspornejšie na výlety s priatelkou, neskor s rodinou. Hľadám kombi, benzín(naftu nenavidím) okolo roku 2008 okolo 5000€ - focus combi, astra h caravan, mazda 6 wagon ešte teoreticky aj keď je to už starší dizajn. Renault megane hnusny lacny interier. Bol som skušat focusa vo výbave titanium x, čo je myslím najvyšia, 1.8 92kw, všetko super ale tie otáčky a sprevodovanie ma dostalo
asi si nevyberiem iné v tejto cenovej relacii, len sa zmieriť?
edit: a vw group
som nepozeral, zdajú sa mi byť predražené
Vieš prečo? Lebo keď máš max výkon niekde okolo 75-90 kw podľa typu motora tak ma diaľnici by sa proste ten agregát nepotiahol ani s prázdnym autom pri 2000 ot.
Tomáš tebe ostávajú iba GT, RS a podobné verzie áut a aj to budeš nadávať, že je to leňoch. Po nejakých 1.8 -2.0 atmo ani nepozeraj iba ak s turbom. Proste tiež si v dnešnej dobe veľmi neviem vybrať motor (teda motor by sa ešte možno našiel, ale kombinácia dobrý motor, manuálna prevodka, normálny výbava, nádrž viac ako 50l a ako bonus 4x4 je útópia, teda v normálnej cene do 25t-30t euri ako nové).
Od mazdy máš (323 MPS) 626 s motorom 2,3 Disi, ale to nebude veľmi úspornejšie 10-12 l/100km.
1.8 TSI točí na 6-ke 2800 ot pri 130km 3500 pri 160km
2.0 TSI RS točí na 6-ke 3000 ot pri 130km
1.5 TSI v karoqu v auotomate na 7-ke cca 2400.
Okolo roku 2010 sa to začalo lámať a dávali dlhšie prevodovky do áut. Až to došlo zase do extrému kde 1.6 TDI má 5-kvalt dlhý jak svet a meste vieš použiť tak 1-2-3 a dosť.
Tak si len pekne nechaj to čo máš ak do toho netreba sypať prachy a kašli na spotrebu.
(Opel)
opel aky?
Otacky sa mi pri 130 zdali tiez sialene pri prechode z nafty na benzin. Ale v tych otackach mam k dispozicii takmer cely krutak. Auto je prekvapivo pruzne. Dialnicna spotreba je napriek otackam prijatelna- okolo 7.5 (mam to odmerane)
Cize v meste legalne max 3ka.
V každom prípade na rýchlejšiu jazdu je skrátka lepšie turbo, alebo ideálne nafta.
Ak nepotrebuješ vectru meniť, tak si ju ešte nechaj, so spomínanými autami si moc nepomôžeš a rozdiel v spotrebe ľahko stratíš v úvodnom servise.
Moje mondeo ma na 5ke 110km/h 3000 ot. 140/3800 a to je uz dost vela
VW Golf VII Variant 2.0TDi ... 2100ot pri 130km/h
priateľka má tiež astru h 2009 ktorá na 6ke točí 2100, tiež veľmi príjemné cestovane ale hold nafta 1.7 dti 92kw.. kamarát má najnovšiu astru k benzin 1.4 ale turbo myslim 90kw a na 6ke točí 2900, tiež veľmi super
prečo nedosiahnutelným?:) toto som kúpil ešte v roku 2012 ako 7 ročné za 5000€: , gts verzia takže znižený podvozok, iné narazniky prahy, strmšie riadenie atď..xenóny, dve sady 17 elektronov, polokoža, temponat, automaticka dvozonova, navigacia, defendlock, ids+ podvozok, režim SPORT, alarm, klimatizovana priehradka, 4x el okna, sietky na oknach, multif. volant a plno detailov.. cena nového cez jeden milion sk, dodnes nechapem že za 7 ročne som dal 5000, asi opel no.. ale tento je solidne postavený, veľmi dobré vozenie, drži ako na kolajnicach na ceste, má prejav skoro ako motokára
p.s video nie je moje a dotyčný šiel veľmi opatrne lebo veľa bočných ciest
piaty prevodovy stupen pri 130km/h (viac neda) skoro 5000 rpm. VAZ 2121
Nitra-Kalnica by s tou 1,8 naozaj bola za 7-7,5 litra. Väčší rozdiel by to bol po okreske, kde by to bolo okolo 6 kľudnou nohou a tebe by spotreba o moc neklesla pri pomalšej jazde.
Inak doplním tacho 130km/h čo si pamätám z hlavy
A4 B7 125kw man. fwd 2250ot. a asi 6,5l/100
C-max 1,6 74kw 3800, nepríjemný hluk
Swift 1,2 3500 ot, prekvapivo tiché
Ibiza 1,6 fsi 4000ot. motor počuť, ale nemá nepriemny dunivý zvuk.
S-max, Mondeo, focus s Ecoboostom (tu by som možno preferoval manuál pred dvojspojkou).
Pežoty 308,508 THP ?
Astra/ insignia s turbobenzínom
Civic s 1,8
Tá 1.4 TSI ani tak dobre dobre zase neide a ani spotreba nieje zázračne menšia aby sa oplatila.
http://www.auto.cz/serial-o-spotrebe-srovnani-motoru-1-2-tsi-1-4-tsi-a-1-8-tsi-budiz-turbo-67413
Známy to má (mal) v OIII rv 2016 1.4 TSI ako nové a po prvých cca 19tkm bol s olejom ma minime, čo by malo robiť asi liter oleja. Teraz aktual neviem ako na tom je. Tak že žiadna sláva. Ono to časom naučí majiteľa pri každom tankovaní dolievať olej, až sa naser a to predá a Ty dobre kúpiš. Na chvíľu.
Ja som si užil s 1.8 TSI a tu sa to vyriešilo konštrukčne asi v polke roku 2012.
peknú okresku plynulou jazdou aj s nejakým predbehnutím viem zajazdiť za 7.3
čiže fajnové auto predať za 3500, doplatiť 1500 na nejaký ten dobrý focus 1.8 a pri takýchto výletoch mi to bude na dialnici hučať a ušetrím na palive 5 - 10 €.. too asi nemá zmysel
na druhej strane, na rychleby, naložený a uživanie si jazdy = 9.5l/100
romet: písal som že vw nepozerám takže ani žiadne TSI
Tá 1.4 TSI ani tak dobre dobre zase neide a ani spotreba nieje zázračne menšia aby sa oplatila.
http://www.auto.cz/serial-o-spotrebe-srovnani-motoru-1-2-tsi-1-4-tsi-a-1-8-tsi-budiz-turbo-67413
Známy to má (mal) v OIII rv 2016 1.4 TSI ako nové a po prvých cca 19tkm bol s olejom ma minime, čo by malo robiť asi liter oleja. Teraz aktual neviem ako na tom je. Tak že žiadna sláva. Ono to časom naučí majiteľa pri každom tankovaní dolievať olej, až sa naser a to predá a Ty dobre kúpiš. Na chvíľu.
Ja som si užil s 1.8 TSI a tu sa to vyriešilo konštrukčne asi v polke roku 2012.
Ja som si zas uzil s 1,2TSI chrastiacu retaz a tiez som to cim skor predal, myslel som, ze tie 1,4TSI novsie rocniky (od polovice 2012) su uz na tom lepsie, ale ako tak citam, tak asi nie. K francuzskym autam ma to nikdy netahalo, este Ford sa mi celkom pozdava, ci uz focus c alebo smax, lenze benzinovy vyber je dost maly.
Mazda 6wagon 2,5 125kw sa mi tiez paci, ale o motore neviem nic.